Kerana bosan,lelaki tanam isteri hidup-hidup

on 08 Disember 2011

Michelina Lewandowska (Pic: Ben Lack)

LEEDS - Seorang lelaki menyerang isterinya sendiri dengan alat kejutan elektrik dan menguburnya hidup-hidup. Sebelumnya, lelaki itu mengaku dirinya melakukan tindakan itu kerana merasa bosan dengan sikap isterinya.

Marcin Kasprzak, dituding atas tuduhan percubaan pembunuhan terhadap Michalina Lewandowska, dan dirinya pun diadili di pengadilan di Kota Leeds, Inggris.

"Singkatnya, kes ini adalah kes cubaan pembunuhan yang dilakukan oleh seorang lelaki yang bosan dengan pasangannya. Lelaki itu berupaya untuk menyingkirkan ibu dari anaknya sendiri," ujar petugas berwenang di pengadilan, seperti dikutip NewsCore, Rabu (7/12/2011).

Meski dikubur hidup-hidup, Michalina berhasil menyelamatkan diri dalam keadaan terikat. Sebelumnya, perempuan berusia 27 tahun itu dibungkus dengan kotak , dibawa ke hutan, dan dimasukkan ke lubang yang dangkal, di bahagian utara Inggris.

Dalam kehidupan sehari-harinya, Marcin kerap mengutarakan kekecewaannya terhadap isterinya. Dirinya juga sering pergi bersama kawan-kawannya dan tidak pulang ke rumah. Seorang lelaki berusia 18 tahun, Patryk Borys, diduga membantu Marcin menguburkan Michalina.

Tertuduh dikhabarkan menolak segala bentuk dakwaan yang diajukan oleh pengadilan dan prosesi pengadilan akan berlanjut dalam tiga minggu ke depan. (dgs)
sumber

Wow, Ada Pertandingan Mirip Kim Kardashian Berhadiah US$ 1.000

Kim Kardashian memang tengah naik sekarang. Begitu popularnya, sampai ada sebuah majalah yang mengadakan pertandingan mirip Kim.

Dikutip dari Fashionista, pertandingan tersebut diadakan oleh Dis Magazine. Pertandingan itu diadakan akhir minggu lalu di sebuah hotel di Miami sebahagian dari acara Art Basel.

Untuk mengikuti pertandingan tersebut, peserta cukup datang dengan berdandan dan bergaya semirip mungkin dengan bintang reality show 'Keeping Up With the Kardashian' itu. Peserta yang paling mirip mendapatkan hadiah US$ 1.000.

"Kan you kontour like Kim," begitu poster pertandingan tersebut. Ada 30 orang yang dinyatakan lulus seleksi untuk mengikuti pertandingan mirip Kim.

Seorang wanita bernama Metisha LaRocca dinyatakan sebagai pemenangnya. Ia memang sedikit mirip dengan Kim. Metisha, merupakan wanita dengan rambut hitam yang panjangnya melebihi bahu. Ia mengenakan dress ketat putih, yang memperlihatkan lekuk tubuhnya.

Juara kedua, Lauren Devine sama sekali tidak mirip Kim. Namun Lauren bergaya unik. Ia berdandan seperti penampilan Kim di cover majalah 'W', yang tanpa pakaian. Hanya Lauren sahaja yanag mengenakan pakaian dalam. Ia kemudian menutupi beberapa bahagian tubuhnya dengan beberapa tulisan, persis seperti idolanya di sampul majalah tersebut.

Anjing Paling Pengecut yang Menggigit Kukunya Kerana Takut Kucing dan Gelap

Adalah sesuatu yang wajar jika seekor anjing takut terhadap sesuatu, namun Border Collie berusia 6 tahun ini mempunyai ketakutan yang tidak wajar dimiliki seekor anjing, kerana ia sangat takut terhadap kucing dan berada dalam gelap.

Bahkan gugupnya terhadap kucing dan gelap, Bentley kerap bersembunyi dibalik sofa dan menggigiti kukunya saat ditinggal sendirian, seperti orang yang ketakutan setelah melihat hantu, sehingga dia terpaksa mengenakan sarung khusus untuk melindungi kakinya.

Namun, nasib Bentley akan menjadi lebih buruk lagi setelah sang majikannya memutuskan untuk tidak lagi memeliharanya, kerana tidak dapat mengatasi dengan sifat pengecutnya.

Meskipun tubuhnya lebih besar dari rata-rata anjing Border Collie, pasukan penyelamat Dogs Trust di Kenilworth, Warwickshire, Inggris, membawanya pulang pada malam hari sehingga ia tidak sendiri.

Sandra Wilson, manager yang mengurus kandang anjing, mengatakan bahawa Bentley adalah anjing paling pengecut yang ia pernah lihat.

“Bentley takut kucing dan mengunyah kukunya sebagai reaksi terhadap stress kerana ditinggal sendirian atau dalam gelap.” tutur Wilson yang dikutip Mail Online.

“Kami bahkan melihatnya bersembunyi di balik sofa dan menggigiti kukunya ketika ia mendengar kucing mengeong di televisyen. Dia mungkin anjing yang paling pengecut di Inggris, tapi dia akan menjadi haiwan peliharaan yang lucu.” tambahnya.

Bentley didiagnosis menderita monophobia (takut berada sendirian) setelah pemilik pertamanya meninggal pada Oktober 2009. Tapi pemilik kedua menyerah untuk mengurusnya setelah memelihara Bentley selama tujuh bulan.

Gila..remaja bunuh diri dengan terjun ke sungai yang penuh ikan piranha

LA PAZ: Seorang remaja dipercayai membunuh diri selepas terjun ke dalam sungai yang penuh dengan piranha, ikan yang memakan daging.

Polis berkata, nelayan tempatan berusia 18 tahun itu dimakan hidup-hidup selepas terjun dari kanunya ke dalam sungai di timur laut Bolivia, minggu lalu.


Polis tempatan, Daniel Cayaya berkata, remaja itu dipercayai mabuk ketika itu.


Kejadian berlaku di Rosario del Yata, 640 kilometer ke utara La Paz, ibu negara Bolivia.


Kejadian itu hanya diketahui semalam selepas ia dilaporkan oleh sebuah stesen radio tempatan.


Menurut Cayaya, pihaknya mengesyaki suspek membunuh diri kerana dia adalah nelayan di wilayah berkenaan yang tahu mengenai Sungai Yata dan hidupan di dalam sungai itu. - Agensi

sumber : myMetro

Pulak...Wanita curi bunga di kubur

LONDON: Ini gambar mengejutkan yang menunjukkan seorang wanita mencuri di kubur seorang kanak-kanak.

Keluarga kanak-kanak berusia 11 tahun itu yang mati dilanggar sebuah kereta pada 1980, memasang kamera litar tertutup di tanah perkuburan di Barking, Essex, selepas barangan yang mereka letakkan di kubur itu dicuri berulang kali.


Mereka terkejut apabila rakaman kamera berkenaan menunjukkan seorang wanita mengambil pasu bunga dari kubur kanak-kanak itu dan memasukkannya ke dalam beg tangannya.


Steve Rose, sepupu si mati, memasang kamera berkenaan di atas sebatang pokok berhampiran kubur kanak-kanak itu selepas barangan perhiasan dan bunga yang diletakkan keluarga itu hilang setiap dua minggu sejak 18 bulan lalu.


Rose, 37, berkata: “Saya baru berusia enam tahun apabila dia mati. Ibu saudara saya yang mati dua tahun lalu tidak pernah melupakan kejadian itu. “Kerana itu, kami begitu kecewa dengan kejadian curi di kubur sepupu saya.” Keluarga berkenaan sebelum ini merayu pencuri menghentikan perbuatan mereka tetapi rayuan itu tidak diendahkan.


“Kami meninggalkan nota merayu mereka berhenti mencuri, tetapi mereka tidak mempedulikannya. Mereka tidak malu,” kata Rose, pemandu teksi di London.



Sementara itu, jurucakap Polis London berkata: “Pihak kami mahukan maklumat mengenai identiti wanita dalam gambar itu. ‘Dia dikehendaki untuk disoalsiasat oleh polis berhubung kecurian bunga yang ditinggalkan di kawasan kubur di Rippleside.


“Polis memahami perasaan keluarga yang berdepan dengan kecurian seumpama itu.” Menurut Rose, kakitangan tanah perkuburan itu membenarkannya memasang kamera berkenaan.


Majlis Tempatan Barking Dan Dagenham berkata, kecurian di tanah perkuburan jarang berlaku dan berikrar untuk bekerjasama dengan polis.


Bagaimanapun, jurucakapnya enggan mengulas mengenai wanita yang gambarnya dirakam dalam kamera Rose. - Agensi

sumber : myMetro

Jantan banggang tumbuk doktor kerana tak bagi M.C untuk teman wanitanya


HULU SELANGOR: Hanya kerana enggan memberi cuti sakit selama dua hari kepada seorang wanita, seorang doktor berusia 30-an cedera di hidung dan kepala selepas ditumbuk teman lelaki wanita berkenaan, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, wanita terbabit yang berusia 25 tahun datang ke klinik mangsa di Gohtong Jaya, dekat sini, dengan ditemani teman lelakinya itu dengan alasan demam.


Sumber polis berkata, wanita itu meminta doktor mengeluarkan sijil cuti sakit (MC) untuknya bagi tempoh dua hari dengan alasan tidak berdaya untuk bekerja keesokan harinya. “Bagaimanapun, doktor memberitahu dia hanya boleh memberikan sijil cuti sakit untuk hari itu saja kerana berdasarkan pemeriksaannya, mangsa sudah pulih daripada demam serta layak bekerja keesokan harinya.


“Wanita itu tidak puas hati dengan penerangan doktor berkenaan dan segera keluar dari bilik rawatan untuk memaklumkan perkara itu kepada teman lelakinya,” katanya.


Menurutnya, teman lelakinya yang berang terus meluru masuk semula ke bilik rawatan dan menyerang doktor berkenaan.


“Lelaki terbabit terus masuk ke bilik rawatan dan memaki hamun doktor berkenaan kerana tidak mahu memberikan cuti sakit selama dua hari kepada teman wanitanya seperti diminta.



“Doktor itu cuba menghalang daripada terus dikasari sambil menerangkan situasi sebenar, namun namun penjelasannya tidak diendahkan,” katanya.


Sumber itu berkata, apabila melihat keadaan sudah tidak dapat dikawal doktor berkenaan memanggil pengawal keselamatan dan mengarahkan lelaki yang menyerangnya dibawa keluar dari bilik rawatan.


Namun, sebelum sempat pengawal keselamatan mengheretnya keluar lelaki itu bertindak lebih ganas dengan menumbuk muka doktor berkenaan sehingga mangsa terjatuh dan mengalami kecederaan di hidung dan kepalanya.


Berikutan kejadian itu, doktor membuat laporan di balai polis berhampiran dan Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Norell Azmi Yahya Afendy mengesahkan pihaknya menerima laporan itu.

sumber : myMetro

Pilih Operasi Panjang Kaki yang Menyakitkan Demi Tak Diejek

Bradford, Inggris Utara, Memiliki tubuh yang berbeza dengan orang lain kadang boleh menimbulkan ejekan tertentu. Hal ini yang mendorong Sanika Hussain untuk operasi ekstrem memanjangkan kaki kerana tidak tahan sering di ejek.

Sanika memiliki tinggi badan 134,62 cm yang membuatnya seringkali diganggu dan diejek ketika berada di taman bermain dan sekolah. Ada yang meneriakinya dengan sebutan 'Mini Me' dan 'Freak' sambil berlari dan tertawa, keadaan ini membuat Sanika terpukul dan selalu menangis setiap kali ia pulang ke rumahnya.

Sanika diketahui memiliki keadaan hypochondroplasia iaitu suatu bentuk dwarfisme yang membuat ukuran tubuhnya lebih kecil dibandingkan orang normal. Keadaan fisik ini membuatnya sering mengalami bullying baik secara mental maupun fisik.

Kerana tak tahan terus menerus di-bully, maka pada November 2010 saat berusia 20 tahun, Sanika memutuskan untuk mengambil tindakan drastis operasi pemanjangan kaki untuk menambah tinggi badannya sebesar 3,5 inci (8,89 cm).

Operasi pemanjangan kaki yang drastis ini merupakan pembedahan yang menyakitkan dan melibatkan kedua tulang keringnya yang dipatahkan lalu menggunakan serangkaian pin dan kawat, sehingga tulang baru boleh tumbuh untuk mengisi kesenjangan yang ada dan meningkatkan tinggi badan.

Keadaan ini membuat Sanika merasakan sakit yang konstan terjadi dan memerlukankan proses pemulihan sekitar 2 tahun sebelum ia boleh berjalan lagi. Namun ia mengungkapkan bahawa hal ini lebih baik dibandingkan dengan penyiksaan yang ia terima setiap hari.

"Sejak saya boleh mengingat, mereka selalu menyebut saya dengan nama-nama mengerikan seperti 'Dwarfy, 'Freak' dan 'Shorty'. Saya ingat mereka memukul dan menendang saya lalu memanggil dengan segala macam nama, tapi yang paling menyakitkan adalah panggilan 'Mini Me'," ujar Sanika, seperti dikutip dari The Sun, Selasa (6/12/2011).

Kadang ia harus berpura-pura sakit di depan ibunya agar diizinkan tidak sekolah. Kini ia merasakan sakit bukan dari panggilan atau penyiksaan orang-orang, namun dari keadaan setelah operasi. Ia percaya bahawa setelah semuanya selesai, ia akan boleh diterima dengan baik dan tak ada lagi panggilan jahat untuknya.

Ketika dilahirkan, Sanika nampak seperti bayi sehat lainnya, tapi ketika berusia 7 tahun ia memiliki tubuh lebih pendek dibanding teman-temannya. Kerana khuatir, sang ibu Yasmin (43 tahun) membawanya ke doktor dan dikatakan ia memiliki gangguan pertumbuhan tanpa penjelasan apa-apa.

Diagnosis hypochondroplasia baru diketahui tahun 2009 ketika melakukan ujian tinggi badan sebelum operasi. Ia disarankan melakukan perawatan hormon pertumbuhan untuk memperpanjang tinggi badannya.

"Tapi ibu tidak mengizinkan kerana efek samping ubat yang parah salah satunya risiko terkena diabetes," ujar Sanika.

Namun keadaan ini ternyata membuatnya lebih menderita dan terintimidasi sampai ia mencapai satu titik yang mana sudah tidak tahan lagi. Ketika berusia 18 tahun ia mulai mencari operasi perpanjang kaki atau dikenal dengan Symmetric Extended Limb Lengthening.

"Saya mengunjungi doktor dan menjelaskan betapa buruk hidup saya, hingga akhirnya saya dirujuk ke spesialis dan disepakati menjalani operasi tersebut. Pada Mei 2009 saya mulai ujian darah dan pemeriksaan sinar X," ungkapnya.

Sebelum operasi, Sanika melakukan kaunseling untuk memastikan ia memahami periode pemulihan yang menyakitkan. Setelah operasi ia berinstirahat di tempat tidur dengan penyangga kaki selama 24 jam dan menunggu 12 bulan sampai tulang baru mengeras meski ia belum bisa berjalan.

Operasi ini terbilang ekstrem kerana penyembuhannya jauh lebih lambat dibanding patah tulang yang biasa terjadi. Komplikasi boleh terjadi termasuk infeksi pada tulang dan kulit, pin tulang patah di tulang yang baru, masalah kulit serta kadang menyebabkan kecacatan kaki. Kerananya ahli bedah dan psikolog akan menilai setiap kes secara hati-hati sebelum memutuskan operasi.

"Para pengganggu itu sudah menghantar saya melakukan operasi ekstrem seperti ini, dan saya harap tidak ada lagi orang-orang yang mengejek orang lain yang memiliki keadaan serupa dengan saya," ujar Sanika.
(ver/ir)

sumber : detikhealth.com

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved