Lelaki New York Berpenghasilan 55.000 dolar setahun Hanya Dengan Menjual Gula-gula

on 05 Disember 2011

Jika berpikir bahwa seorang penjual gula-gula keliling tidak mampu menghasilkan wang yang banyak, maka anda harus melihat bagaimana lelaki asal New York ini meraup ribuan dollar, hanya dengan berkeliling menjual gula-gula di kereta api bawah tanah.

Alex ‘Tracks’ McFarland dapat mengaslkan wang tunai sebanyak 55.000 dolar setahun, dengan berdagang dula-gula. Dan biasanya dia mampu membawa pulang sekitar 150 dolar sehari.


Menurut Tracks, Ia mulai melakukan pekerjaan ini sejak berusia 11 tahun, bukan kerana keharusan namun semata-mata ia ingin mendapatkan wang sendiri.

Menurut Mail Online, Dengan 13 tahun pengalamannya ini, Tracks sekarang menjadi salah satu raja gula-gula pada sistem transport publik di New York, dengan berbagai jenis gula-gula yang dijualnya.

“Dengan berjualan gula-gula aku dapat mengurus keluarga,” katanya sambil tersenyum.

Inilah Wanita Paling Genius di Dunia

Kedut menjalar sudah. Brenda Milner tak boleh menutupi renta tubuhnya yang menginjak 93 tahun. Namun, itu semua tak menghalanginya meraih penghargaan hebat di bidang ilmu pengetahuan, Pearl Meister Greengard Prize.

Milner yang hingga kini masih aktif bekerja di Universiti McGill, Montreal, Kanada, bertanggung jawab atas sejumlah penemuan besar di bidang memori atau ingatan. "Ini menjadi kejutan besar bagi saya," katanya, seperti dikutip dari Fox News.

Milner menceritakan kariernya bermula dari kecintaannya terhadap matematik. Ia menemukan obesesinya terhadap ilmu pengetahuan saat mempelajari psikologi eksperimental di Universiti Cambridge pada akhir 1930an. "Memori atau ingatan bukanlah topik yang popular saat saya mulai menekuninya," katanya.

Setelah menunjukkan bakatnya memeriksa pilot pesawat tempur selama Perang Dunia II, ia bergabung dengan Institut Psikologi Universitas Montreal, Kanada, sekitar 1944. Namun, tidak sampai 1950, dia ke Universiti McGill, dan memulai studi doktornya di Montreal Neurological Institute (MNI).

Milner dianggap sebagai pencetus neuropsikologi, disiplin ilmu yang meneliti hubungan antara struktur otak dan perilaku psikologis. Ia jugalah yang mengembangkan jenis prosedur bedah untuk membantu mengubati pesakit dengan epilepsi yang parah.

"Saya mulai mendalami tentang memori keraa banyak pesakit memiliki masalah dengan ingatan. Ketika banyak pesakit datang, dan mengatakan bermasalah dengan ingatan, Anda tidak mungkin mengatakan, 'Oh, saya tidak tertarik, saya tak mempelajari itu'. Tapi, harus boleh mengatakan, 'Anda benar-benar memiliki masalah ingatan? Cuba kita lihat'."

Milner terpilih melalui penjurian ketat dewan juri yang terdiri dari 10 ilmuwan penting, lima di antaranya peraih Nobel. Mereka yang menerima penghargaan ini biasanya memiliki peluang besar untuk menerima penghargaan lain, termasuk Nobel.

Ia berencana menyumbangkan hadiah wang senilai US$100 ribu ke The Brenda Milner Foundation. Lembaga yang ia bangun dari wang simpanan peribadi selama karier hidupnya itu rutin memberikan biasiswa postdoctoral di bidang ilmu saraf kognitif di Montreal Neurological Institute.

'Nobel' Khusus WanitaPearl Meister Greengard Prize merupakan penghargaan tahunan yang diberikan khusus untuk ilmuwan wanita berprestasi di dunia. Digagas oleh seorang profesor Universiti Rockefeller yang juga peraih Nobel, Paul Greengard.

Gagasan muncul setelah Greengard merasakan diskriminasi terhadap kaum wanita di bidang keilmuan. Ia mengabadikan nama ibunya, Pearl Meister, sebagai bentuk persembahan atas perjuangan melawan maut saat melahirkannya.

"Ibu saya meninggal saat melahirkan saya. Dari semua yang saya dengar, dia seorang wanita hebat. Hanya, dia tak memiliki kesempatan untuk membangun karier, kerana saat itu dia masih sangat muda," kata Greengard, yang mengawal ajang penghargaan tersebut selama lapan tahun terakhir.

Peristiwa luarbiasa, singa rebut kamera pelancung lalu mengambil gambar temannya

berita2.com: Ini adalah kejadian yang luar biasa! Dua singa muda menyambar kamera dan tripod yang jatuh milik pelancung yang sedang mengikuti ekspedisi. Lalu para singa ini menekan tombol kamera untuk 'mengambil gambar'. Nampaknya mereka memang ingin menjadi model.




Peralatan ini milik dua pelancung Belgium yang jatuh dari Land Cruiser saat ekspedisi pagi di Masai Mara di Kenya.

Kejadin ini berhasil diabadikan oleh fotografer Paul Goldstein. Dia berkata: "Perlu beberapa saat bagi para singa untuk menyedari bahawa kamera itu bukan makanan, sebelum mereka menggunakannya sebagaimana dimaksud. Namun foto-foto itu keluar dari fokus dan buruk."

Tapi kejadian ini tetap layak disebut kejadian luar biasa!

Inilah artis Pakistan yang nafikan dia telanjang dimajalah FHM India

infospesial.net - Veena Malik artis Pakistan muncul bertelanjang bulat di cover FHM India edisi DIsember, foto bogelnya tersebut membuat kemarahan di kalangan konservatif di Pakistan. Tapi Veena Malik telah membantah keras berpose untuk majalah tersebut, bintang 33 tahun tersebut mengatakan jika gambar tersebut adalah rekayasa.

"Saya tidak pernah berpose telanjang. Saya tidak pernah melakukan hal seperti yang pernah. Manater saya dan pasukan hukum adalah mencari ke dalam masalah tersebut. Kami akan mengambil tindakan hukum terhadap mereka, " Ungkap Veena Malik.


Sedangkan Editor FHM India, Kabir Sharma, berkeras bahawa tidak ada pemalsuan terhadap gambar, dan menyatakan bahawa gambar telanjang Veena Malik di majalah FHM India itu boleh dibuktikan keasliannya.

Gila..Anak sewa penari bogel menari depan jenazah ayahnya kerana janji

AIZHONG, TAIWAN, --Seorang lelaki Taiwan membayar seorang penari erotik untuk tampil pada upacara pemakaman ayahnya yang meninggal dalam usia 103 tahun.

Penari panas itu menari di depan keranda yang bernama Cai Jinlai selama sepuluh minit saat upacara pemakaman yang berlangsung di kota Taizhong, Taiwan.

Sang putra yang bernama Cai Ruigong, membayar sang penari lebih dari 80 ponds untuk melepas kepergian sang ayah tulis United Daily News.

Cai Ruigong mengatakan, dirinya pernah berjanji akan menghantarkan "kepergian" sang ayah dengan pertunjukan striptease, jika sang ayah berusia lebih dari seratus tahun.

Cai Jinlai meninggal dalam usia 103 tahun setelah dirinya berjalan sepanjang tiga km di dalam kota untuk memberikan suaranya dalam sebuah pemilihan umum. Jinlai juga menjadi manusia tertua di Taizhong serta memiliki lebih dari 100 anak, cucu, dan cicit.

Anak lelakinya mengungkap, ayahnya sangat terkenal di kotanya sebagai penggemar tarian telanjang. Katanya, "Beliau kerap melancong bersama kawan-kawannya untuk melihat pertunjukan itu (striptease)." O...., patutlah..


Jambatan Ini Terancam Runtuh Akibat Ludah Manusia

Calcuta - Semestinya Jembatan Howrah di Calcuta, India, ini menjadi warisan dan simbol ibu kota kedua bekas Kekaisaran Inggris. Tapi jambatan tersebut sekarang berubah menjadi pispot raksasa. Pejalan kaki seenaknya meludah di jambatan. Hampir sebahagian ludah berupa sisa kunyahan daun sirih bercampur pinang dan kapur. Kombinasi bahan ini bisa menimbulkan kerosakan di konstruksi dasar jembatan.

Untuk menyelamatkan jambatan dari runtuh, pegawai pelabuhan menawarkan idea menyelimuti gantungan jembatan dengan serat kaca (fiber glass). Jembatan itu dibangun pada 1937 dan tidak memiliki satu sekrup pun. Jembatan Howrah memiliki 78 gantungan yang terbuat dari 26.500 ton baja. Saban hari, 500 ribu pejalan kaki dan setengah juta kendaraan lalu-lalang di atas jambatan.

Para pejabat mengatakan efek korosi berpotensi mengancam kelangsungan gantungan, yang bahkan dapat membahayakan struktur jambatan tersebut. Ribuan orang meludahkan guthka--campuran tembakau kunyah dan kapur yang sering menyebabkan kanser mulut--pada gantungan baja. Mereka juga meludahkan daun sirih diisi dengan pinang, kapur, dan bahan lainnya.

"Meludah menjadi ancaman yang mengurangi fondasi gantungan sampai 50 peratus dari ukuran aslinya hanya dalam waktu tiga tahun," kata M.L. Meena, Ketua Pelabuhan Kolkata, yang membangun dan memelihara jambatan. Amitabha Chatterjee, pegawai yang bertugas menjaga jambatan, menunjuk tingkat kerosakan. "Lihatlah dasar gantungan yang menjadi merah dengan guthka dan paan,” ujarnya. “Tebal fondasi gantungan 6 milimeter, sekarang tinggal setengah."

Pihak berkuasa pelabuhan kerap berusaha mencegah orang yang lalu untuk meludah. Namun sia-sia. "Setiap kali melihat orang meludah di jambatan, saya meminta dia untuk tidak melanggar aturan. Tapi tak mungkin terus menjaga setiap pejalan kaki," kata Parbati Chowdhury, petugas polisi.

Pihak berwenang mengatakan mereka secara teratur mengubah pelat baja dan menyiramkan zat kimia. "Tak berhasil. Dasar baja terus terkikis," kata Chatterjee. Kemudian muncullah gagasan selubung fiber glass. "Kami memutuskan memasang selubung fiber glass di sekitar dasar jembatan. Setiap ludah terakumulasi, kita dapat membersihkan fiber glass,” tutur Meena.

Projek akan selesai dalam tiga sampai empat bulan. Selubung ini memiliki tinggi 2 meter dan menyelimuti dasar baja dengan erat sehingga ludah tidak bisa meresap di dalamnya. "Akan ada tanda tertulis 'tidak boleh meludah' pada perisai fiber glass. Gambar-gambar dewa dan dewi akan ditambahkan sehingga orang tidak berani meludahi mereka," kata seorang pejabat.

Sumber : tempo.co

Tinju isteri dan baling nak ke dinding kerana tak nak pergi rumah orang tua

Lantaran kesal dengan sang isteri, Ji Ket Min alias A Min (28) sanggup melemparkan anak kandung perempuannya yang berusia empat bulan, Su Ling, hingga mengalami pendarahan di kepala kerana terhantuk dinding rumah, Jumaat (2/12) sekitar pukul 06.30 Wib, di Kaliasin Dalam, Singkawang Selatan.Sang istri, Cang Ci Afoung (23), mata bahagian kiri juga lebam dan merah kerana kena “tinju” suaminya. Bayi tersebut kemudian dilarikan ke Hospital Abdul Azis. Keadaannya pun memperihatinkan, antara sedar dan tidak.

Sementara, Ji Ket Min alias A Min langsung di tahan ke Mapolsek Singkawang Selatan. Ji Ket Min alias A Min, warga Gang Dwi Tunggal, Jalan Tjsyafoeuddin, Singkawang Barat mengakui apa yang dilakukannya itu kerana bentuk kekesalan kepada sang istri. Lantaran tidak mahu diajak berkunjung ke rumah bapanya di daerah Hang Moi. “Isteri saya, bilang mahu belanja. Tapi tidak juga balik. Ternyata dia ke rumah Rumah orang tuanya (Kaliasin), kemudian saya pergi ke sana, Saya ajak ke rumah bapa saya, dia malah suruh saya pergi sendiri, jadi kesal saya,” kata Ji Ket Min alias A Min, kepada wartawan, Jumaat (2/12).

Atas penolakan sang isteri, dirinya langsung memukul mata isterinya hingga lebam. Sementara itu, ketika terjadi pertengkaran antara dia dan istrinya, sang bayi masih tidur di keranjang di dalam bilik. A Min pun masuk untuk mengambilnya dan melemparkannya hingga kepala terhantuk dinding rumah. “Saya ambil, dan saya lemparkan. Kepalanya kena dinding rumah,” katanya.Melihat bayi dilemparkan. Isteri yang masih menahan sakit bekas tinjuan suaminya bersama ibunya, langsung mengambilnya. Begitu juga si A Min. Kerana dilihat bayi tidak lagi bergerak dan kulitnya pucat. Dirinya, juga merasa ketakutan, kemudian cuba menolong anaknya yang telah dilemparkan tadi.

“Di rumah, ada juga ibu istri saya. Melihat itu, dia (nenek) langsung mengambil bayi kemudian dipangku,” katanya.Atas kejadian itu, A Ming sangat menyesal dan sedih. Namun dirinya mengakui, sebelumnya. Dirinya sudah dua malam ini, tidak tidur. Dirinya juga mengakui sedikit ada pengaruh minuman keras setelah semalam, minum dengan kawan-kawannya di Hang Moi. “Saya sudah dua malam tidak tidur, dan malam tadi (Khamis (1/12)). Minum sedikit dengan kawan-kawan,” katanya.Kapolsek Singkawang Selatan, Iptu Purwadi melalui Kanit Reskrim, Aiptu Supianik mengakui mendaptkan telefon dari warga atas pelemparan bayi oleh bapa kandung nya, sekitar pukul 07.00 Wib. Kemudian beberapa petugas segera mendatangi lokasi.

“Keadaan bayi sudah pucat dan terlihat ada benjolan di kepala bahagian belakang, waktu itu digendong neneknya. Mereka akan membawanya ke singsang, tapi kita sarankan bawa saja ke Rumah Sakit Abdul Azis, mereka pun membawanya ke sana. Kalau kejadiannya sendiri, dimungkinkan sekitar pukul 06.30 Wib,” kata Kanit Reskrim Polsek Singkawang, Aiptu Supianik, Jumat (2/12) ditemui di ruangannya.Beberapa waktu kemudian, warga pun mulai berdatangan ingin melihat kejadian itu. Sementara itu, Ji Ket Min berada di belakang rumah. Petugas pun langsung menggelandangnya ke Mapolsek Singkawang Selatan. “Ji Ket Min sedang jongkok di belakang rumah, mungkin ketakutan atau gimana. Kita langsung bawa dia,” katanya.

Ji Ket Min alias A Min dikenakan pasal 351 (Penganiayaan). Dia diancam dengan hukuman lima tahun penjara serta denda. “Namun untuk perkembangannya, kita akan lihat nanti. Jika hasil visum berat, bisa dikenakan hukuman penjara delapan tahun,” katanya.Direktur Rumah Sakit Abdul Azis Singkawang, Carlos Dja’afara membenarkan bahwa ada benjolan di kepala. Kondisi bayi antara sadar dan tidak sadar (mendekati koma). Petugas sudah memberikan perawatan dan memberikan obat untuk menghentikan pendarahan di kepala sebelah kanan. “Infus sudah dipasang, dokter spesialis bedah sudah datang, tapi melihat HB si bayi di bawah enam, harus ada penambahan darah dulu,” katanya. (Sumber)

Datuk 83 tahun menyamar jadi doktor,periksa payudara wanita secara percuma

FLORIDA: Seorang lelaki berusia 81 tahun yang menyamar sebagai doktor dan menawarkan pemeriksaan payu dara percuma dari rumah ke rumah, semalam dihukum penjara atas kesalahan serangan seksual.

Hakim sebuah mahkamah di Florida menjatuhkan hukuman itu ke atas Phillip Winikoff yang dikatakan mengunjungi apartmen untuk menawarkan khidmat memeriksa payu dara.

Dua wanita dilapor terpedaya dengan tawarannya.

Winikoff dipenjara 13 bulan dan diletakkan di bawah pengawasan polis selama 15 tahun.



Menurut akhbar South Florida Sun Sentinel, Winikoff ditahan pada 2006 selepas meraba payu dara dua wanita dan serta bahagian lain mangsa.


Kedua-dua wanita itu membuat laporan polis.

Selain tuduhan serangan seksual, lelaki tua itu juga didapati bersalah mengamalkan perubatan tanpa lesen. - Agensi

sumber : myMetro

Berita paling gila pagi ni,bayi sebulan kena rogol


LONDON: Polis semalam cuba menyekat orang ramai daripada cubaan mengadakan perhimpunan sepanjang malam yang boleh mencetuskan kekacauan selepas seorang bayi berusia sebulan dilapor dirogol dan dipukul sehingga hampir mati.

Mesej dalam Facebook mendedahkan rancangan untuk mengadakan upacara sepanjang malam bagi berdoa untuk keselamatan bayi berkenaan berhampiran kediamannya, yang dipercayai mangsa paling teruk kes penderaan kanak-kanak di Britain.

Bayi itu mengalami kecederaan teruk termasuk patah tangan, patah tulang selangka, kecederaan paru-paru dan lebam di seluruh tubuh. Menurut laporan lagi, semua tulang rusuknya patah.

orang ramai menunjukkan simpati di luar rumah dimana bayi itu dirogol

Lebih memeranjatkan, terdapat laporan menyatakan bayi itu turut mengalami kecederaan dalam kemaluan, dipercayai akibat dirogol.



Seorang lelaki dan seorang wanita dari Gravesend, Kent, ditangkap berhubung kejadian itu.


Mereka bagaimanapun dibebaskan atas ikat jamin polis sementara menunggu siasatan lanjut.

Satu kumpulan menulis dalam Facebook: “Penjarakan penjahat yang merogol dan memukul bayi berusia sebulan di Gravesend.”

Ia juga mendesak supaya nama pasangan berkenaan didedahkan.

Seorang pengunjung lain menulis: “Pasangan itu perlu dipenjara dan tidak dibenarkan diikat jamin, Mereka adalah penjahat.”

Seorang wanita menambah: “Kami terkejut dengan kejadian ini dan mahu menyuarakan ”sokongan kami terhadap kanak-kanak itu dengan mengadakan upacara khas untuknya malam ini.”

Bayi itu yang namanya tidak disiarkan, berada dalam keadaan tenat ketika dihantar ke hospital, Khamis lalu.

Bagaimanapun, malam tadi, dia menunjukkan tanda-tanda semakin pulih selepas dipindahkan ke sebuah hospital di London.

Polis turut menghantar pakar forensik untuk memeriksa sebuah rumah di Gravesend.

Jiran berkata, seorang lelaki dan seorang wanita tinggal di rumah berkenaan bersama-sama seorang bayi yang baru lahir.

Mereka disifatkan sebagai peramah.

Seorang jiran bagaimanapun berkata, dia terdengar bunyi orang bergaduh di rumah berkenaan, Khamis lalu. - DM

sumber : myMetro

Pelahar perempuan tempatan dicekup separuh bogel dengan mat Afrika

MANTIN: Seorang pelajar perempuan sebuah kolej swasta (gambar) dicekup dalam keadaan separuh bogel bersama teman lelaki warga Nigeria dalam bilik di tingkat lima sebuah apartmen yang disewa dan dikongsi mereka bersama sekumpulan lelaki warga Afrika, awal pagi semalam.

Ketika serbuan jam 4 pagi itu, selain pasangan terbabit, sembilan lagi lelaki warga Nigeria berada dalam rumah berkenaan berpesta arak di ruang tamu kononnya sempena meraikan sambutan hari jadi seorang daripada mereka.

Sumber berkata, ketika serbuan penguat kuasa Jabatan Imigresen terpaksa mengetuk pintu bilik penuntut itu yang berkunci dari dalam lebih 30 minit, namun tidak dibuka menyebabkan pintu dipecahkan.

“Sebaik pintu terbuka, seorang perempuan warga tempatan berada di atas tilam dalam keadaan separuh bogel bersama seorang lelaki warga Nigeria yang turut berbogel.



“Apabila disoal siasat, dia (pelajar perempuan) yang berusia 20-an mengaku lelaki Nigeria itu kekasihnya dan mereka rakan sekelas ketika belajar di kolej itu,” katanya.

sumber : myMetro

Iklan dibangunan yang ekstrem





Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved