Wanita Meninggal Setelah Abu Mayat Suaminya Dicuri

on 27 November 2011

Nellie Geraghty, seorang janda berusia 79 tahun, meninggal setelah mencuba untuk mempertahankan beg berisi abu mendiang suaminya saat pencuri berusaha merampas beg tersebut.

Selama kejadian tersebut berlangsung, Geraghty berusaha mati-matian memegang begnya dan ditemukan tak sedarkan diri dalam posisi memegangi sebuah gagang beg rosak dengan cedera kepala yang fatal akibat serangan itu.

Dia kemudian dibawa ke Hospital Royal Oldham di mana adiknya Maureen (69), terus berjaga di samping tempat tidurnya, namun Geraghty meninggal sekitar tengah malam pada hari Jumaat (25/11/2011).

Diketahui, Geraghty dirompak di dekat rumahnya di Oldham, Greater Manchester, Inggris, pada Khamis (24/11/2011).

Sementara itu, dua orang pemuda, yang masing-masing berusia 14 dan 17 tahun, telah ditangkap dan diinterogasi oleh petugas polis.

Geraghty begitu menyayangi suaminya Frank, dimana ia telah membawa abu mendiang suaminya itu sejak kematiannya 17 tahun yang lalu.

Sebenarnya Geraghty sempat siuman di hospital dan beberapa jam sebelum kematiannya, dan diketahui telah meminta petugas polis untuk menemukan abu suaminya, dan mengatakan bahawa itu merupakan ‘hal yang paling penting dalam keluarganya’.

“Semua teman-temannya di kelab sosial tahu bahawa dia membawa abu suaminya dengan dia setiap saat. Itu sangat berharga baginya. Ini sangat menyedihkan. Aku benar-benar tidak percaya apa yang telah terjadi.” tutur tetangganya Jean Lord (82) yang dikutip mail online.


Akibat Menyelingkuhi Seorang Pelukis Tatto

Diselingkuhi pasangannya, seorang pelukis tatto dari Dayton, Ohio, memastikan sang kekasih tak akan pernah melupakan perbuatan itu selamanya.



Ketika seorang pelukis tatto, Ryan L. Fitzjerald mengetahui bahawa kekasihnya, Rossie Brovent, berselingkuh dengan teman lamanya, ia punya cara tersendiri untuk memuaskan rasa sakit hatinya. Berbekal keahliannya selama ini, ia-pun melukis sebuah tatto besar dipunggung sang mantan kekasih. Sebuah tatto yang pastinya tak akan pernah pasangan itu lupakan.

Brovent tentu terkejut dan marah besar setelah melihat tatto baru dipunggungnya tersebut. Tadinya ia mengira akan di tatto dengan sebuah gambar adegan dari film Narnia, tapi Ryan menipunya dengan membuat Brovent mabuk dan meminta wanita itu menandatangi surat persetujuan agar dapat ditatto dengan gambar 'selera sang seniman'.

Bagaimanapun, Brovent tak dapat menerima tatto barunya itu dan mengajukan saman hukum sebesar $100.000 kepada bekas kekasihnya.



sumber: veryweirdnews

Lady Gaga Ingin Punya Kekasih dengan Mr P Besar

LOS ANGELES - Penyanyi Lady Gaga memiliki kriteria kekasih idaman. Menurut penyanyi Born This Way itu, lelaki yang dapat meluluhkan hatinya adalah mereka yang memiliki Mr P besar. Wow!

Penyanyi yang terkenal melalui lagu Poker Face itu mengatakan, dia memiliki tipe lelaki yang bervariasi, tapi ada satu kualiti yang didambakannya. Yaitu memiliki pendidikan yang baik. dia perlu seseorang yang boleh menandingi atau melampaui kebijakannya.

Gaga memerlukan lelaki ber-IQ tinggi untuk melebihi kebijakannya, kerana itu dia dambakan kekasihnya memiliki gelar dari universiti Ivy League. Tak hanya itu, dia juga ingin lelaki tersebut memiliki Mr P besar.

"Bakat dan ketekunan, dan mendorong batas-batas cinta dan penerimaan. Aku tidak tahu aku tidak boleh mengatakannya. Hal ini berkisar antara (Mr P) dan gelar di Harvard," kata Gaga terkait kriteria lelaki yang dapat memenangkan hatinya, seperti dikutip dari Hollyscoop, Minggu (27/11/2011).

Setelah putus dari Luc Carl, penyanyi berusia 25 tahun ini berkasih dengan Taylor Kinnie sejak pertemuan mereka di shooting video klip You and I.

Terkait hubungannya, Gaga mengaku mempunyai ikatan yang kuat dengan Taylor. Bahkan, saat GaGa menyanyikan lagu You and I, dia mengaku mendapat emosi yang kuat kerana membawa kenangan terhadap hubungan mereka.

"Tidak ada satu lagu pun yang tidak saya ciptakan. Saya fikir ketika anda menulis muzik anda sendiri, Anda menemukan cara untuk menemukan kembali rasa emosional melalui diri sendiri dan kinerja yang Anda lakukan sehingga lagu yang Anda ciptakan tersebut akan terasa berbeza setiap Anda nyanyikan," tandas Gaga.(nsa)

Inilah Mince Pie Termahal Di Dunia Yang Terbuat dari Sperma Paus

Liputan6.com, London: Pencinta makanan yang punya segalanya bakal tertarik dengan Mince Pie satu ini. Pasalnya, mince pie ini merupakan yang termahal di dunia. Pie seharga 3.000 Poundsterling ini dipemerkan di sebuah pusat perbelanjaan di London.Pie ini mencampur bahan-bahan tradisional dari resepi abad ke 17. Termasuk daun platina berkualiti tinggi yang menjadi hiasan di atas kek, air suci dari Lourdes untuk mencampur tepung, kacang vanila, kayu manis dari pasar rempah-rempah di Timur Tengah, dan gula ambergris yang berasal dari sekresi sperma ikan paus.


Selain itu juga ada koin logam platinum yang solid sesuai dengan tradisi Inggris, yang menempatkan duit perak di kek Natal atau puding, Selasa (22/11).

Untuk membuat pie termewah ekslusif ini, Andrew Stellitano memerlukan waktu sepuluh hari. Stellitano yangi bekerja di perusahaan desain makanan Astarism. Pada bahagian atas kue dirancang oleh komputer dan dipotong dengan laser untuk memberikan hasil yang berseluk-seluk.

Kek ini akan dipamerkan selama satu bulan di kilang Mince Pie Marvellous di pusat perbelanjaan Ilford dan akan dilepas sebagai hadiah menarik pada 19 Disember.

Pencuri kereta tak sedar tayar tercabut

BEIJING - Dua orang pencuri kereta di China kena batunya, saat melakukan aksi pencurian kereta dan memandunya lebih dari satu kilometer. Pencuri itu ditahan polis, kerana tidak sedar roda kereta yang dicurinya terlepas.

Sebuah jeep yang dicuri oleh kedua pelaku di Xingtai, Provinsi Hebei, rosak teruk saat melanggar sebuah kereta yang diparking. Insiden itu terjadi saat mereka hendak menlarikan diri daripada kejaran polis.

Saat keluar dari kereta curiannya, kedua pelaku melakukan perlawanan kepada pihak polis. Mereka bahkan mengancam untuk meletupkan kereta tersebut.

"Apa yang mereka lakukan adalah perbuatan bodoh. Mereka melanggar sebuah kereta yang diparking dan kemudian langsung tancap gas tanpa menyadari dua roda belakangnya lepas," ungkap seorang polis seperti dikutip Orange, Sabtu (26/11/2011).

"Mereka tidak boleh mengendalikan kendaraan dan boleh saja membunuh pada pengguna jalan lainnya," imbuh polisi itu.

Kedua pelaku pun akhirnya ditangkap oleh polis dan ditahan atas dakwaan pencurian dan mengendarai kendaraan dengan ceroboh.
(faj)

Wow..Miley Cyrus Pesta Dikelilingi Penari Telanjang

LOS ANGELES - Miley Cyrus baru menggadakan pesta besar-besaran untuk ulang tahunnya yang ke-19. Pesta yang berlangsung sampai dini hari itu, dikelilingi beberapa penari stripper.

Pada ulang tahunnya itu, Miley berpesta dengan para selebriti dan para pelaku dunia showbiz. Bekas bintang Hannah Montanah itu menari dikelilingi beberapa penari stripper di Beacher’s Madhouse Club di Hotel Roosevelt, Hollywood, beberapa waktu lalu.

Para tamu yang datang di pesta megah itu termasuk kekasihnya Liam Hemsworth, Kelly Osbourne -yang mengatur pesta-, Rumer Willis dan Victoria Jusrtice. Orangtua Miley, Tish dan Billy Ray juga hadir di pesta tersebut. Nicki Minaj juga tampil menghibur para tamu undangan.

Kelly Osbourne sudah merancang akan membuatkan Miley sebuah pesta ulang tahun yang tidak terlupakan. Demi terlaksananya pesta ini, Kelly bahkan sampai menyewa Beacher's Madhouse di dalam Hollywood Roosevelt Hotel.

Melalui akaun Twitternya, Miley menulis bahwa itu adalah the best party ever. "Tidak cukup hanya mengucapkan terima terima kasih @MissKellyO untuk pesta yang terbaik yang pernah kualami. Aku sayaaaaaaaaaaang kamu!," kicaunya di Twitter seperti dikutip dari Dailymail, Minggu (27/11/2011).

Seperti diketahui, Miley dan Osbourne telah menjalin persahabatan saat syuting film komedi berjudul Undercover. Sayang, hingga kini film tersebut belum juga dirilis.(nsa)

Parah..cincin tersekat di kemaluan abang ni

Seorang lelaki datang ke hospital dengan sebentuk cincin tersekat di penisnya. Kerana petugas medik tak mampu melepaskan cincin tersebut, ia malah menghubungi pejabat pemadam kebakaran dan perlu 10 petugas untuk boleh mengeluarkan cincin dari kelamin si lelaki.

Waktu 20 minit bagi petugas pemadam kebakaran untuk dapat mengeluarkan cincin dari kelamin lelaki yang tak disebutkan namanya, setelah petugas medik di Queen Elizabeth Hospital, Woolwich, tak dapat mengeluarkannya dari alat kelamin lelaki tersebut.

Dua kereta pemadam kebakaran dikerahkan untuk melakukan prosedur rumit tersebut, yang berlangsung pada malam 1 Mei 2011 lalu.

Ini bukan kes pertama bagi petugas pemadam kebakaran setempat. Setidaknya ada tiga insiden dalam setahun telah terjadi, di mana petugas pemadam kebakaran dipanggil untuk melepaskan cincin yang terjebak di penis, seperti terungkap dari data statistik London Fire Brigade dari April 2010 hingga Mei 2011.

Kes ini merupakan salah satu dari 417 insiden yang melibatkan petugas pemadam kebakaran London selama tahun lalu, untuk menangani kes orang terjebak dalam sebuah objek, mesin atau furnitur yang tidak termasuk dalam kecelakaan lalu lintas jalan.

Insiden tersebut misalnya lelaki yang terjebak di dalam kereta mainan anak, pemuda terjepit di papan seterika, orang dengan jari terjebak dalam DVD player, beberapa anak dengan kerusi toilet di kepala dan 30 orang terjebak di borgol.

"Anda tidak akan percaya beberapa insiden yang memanggil kami untuk mengatasi orang yang terjebak di beberapa tempat yang sangat aneh dan indah," jelas Dave Brown, asisten komisaris brigade untuk operasi dan mobilisasi, seperti dilansir mirror.co.uk, Jumaat (25/11/2011).

Tapi menurut Brown, ada sisi serius dalam insiden-insiden tersebut. Insiden ini memakan waktu, mahal, berpotensi mengancam nyawa dan keadaan gawat darurat.

"Kami meminta masyarakat untuk memberi perhatian lebih besar untuk menghindari diri dalam situasi yang sering konyol dan berfikir cermat sebelum melakukan panggilan 999 dan memanggil kami keluar jika tidak ada keadaan darurat," tegas Brown.

Sumber : http://www.detikhealth.com

Lady GaGa Telanjang, Untuk Dilukis

Lady GaGa merayakan acara Thanksgiving tahun ini dengan cara yang sangat unik. Jika lazimnya orang mengisi perayaan ini dengan saling mengucapkan terima kasih, maka penyanyi Bad Romance ini merayakannya dengan menjadi model lukisan secara telanjang.

Dalam keadaan bogel Lady GaGa dilukis oleh Tony Bennett saat pagelaran THANKSGIVING SPECIAL, A VERY GAGA THANKSGIVING yang diadakan pada Khamis (24/11) lalu.

GaGa pun menjelaskan bahawa dengan keadaan telanjang dirinya cuba mengambil posisi yang tepat agar Tony Bennett lelaki yang kini berusia 85 tahun tersebut mulai melukis dirinya. Lady GaGa pun mengungkapkan jika sebenarnya dia merasa malu saat menjadi model bogel di depan Tony.


"Aku melangkah masuk dan berkata 'Well Tony here we are,' kemudian aku melepas pakaianku dan mengambil posisi. Aku merasa malu dan bertanya dalam hati 'Di depanku adalah Tony Bennett, kenapa aku telanjang begini?'" Ungkap Lady GaGa.

Rencananya lukisan telanjang Lady GaGa tersebut akan disiar di majalah Vanity Fair yang akan terbit tahun depan. Sebelumnya, kedua bintang tersebut juga sempat berduet dalam The Lady is a Tramp, yang merupakan sebahagian dari proyek album baru baru Tony yang berjudul DUETS II. (Dailymail)

Tasko, Singa Laut yang Hobi Menelan Wang Syiling

Selain ikan segar, Tasko, seekor singa laut berusia lapan tahun ini ternyata mempunyai makanan kegemaran lain, iaitu wang syiling.

Sayangnya, akibat keserakahan Tasko memakan duit syiling yang dilemparkan ke dalam kolam di zoo Adelaide di Australia, menyebabkan ia menjadi lesu dan kurus.

Awalnya petugas zoo Adelaide tidak mengetahui apa yang menyebabkan Tasko menjadi lesu dan kehilangan berat badannya. Namun setelah dilakukan endoskopi pada bulan Jun lalu, terungkap bahawa dalam perut singa laut itu ada tujuh buah duit syiling bernilai 1.10 dolar Australia.

Diduga, Tasko menelan duit-duit tersebut di dasar kolam, kerana pengunjung zoo rupanya melemparkan duit syiling ke kolam untuk keberuntungan.

Ian Smith, seorang doktor haiwan senior mengatakan bahawa ke tujuh duit syiling itu tersembunyi di balik benda lainnya didalam perut Tasko, termasuk beberapa batu. Namun adalah sesuatu yang normal bagi haiwan seperti singa laut untuk menelan batu kecil guna membantu pencernaan mereka.

Tasko kini telah menjalani operasi, dan pasukan dokter berhasil mengeluarkan duit syiling itu dari perutnya.
“Koin Australia mungkin salah satu dari wang logam yang aman untuk ditelan kerana tidak memiliki kandungan seng,” tutur Dr Smith yang dikutip mail online.

Saat ini, pihak kebun binatang telah membuat tanda peringatan di sekitar kandang, untuk memperingatan para pengunjung untuk tidak membuang benda apapun kedalam kolam.


Geram..wanita masak kurma guna daging suami yang dibunuh untuk hentikan perbuatan suami yang cuba perkosa anaknya


ISLAMABAD: Polis Pakistan menangkap seorang wanita kerana disyaki membunuh suaminya sebelum mencincang dan kemudian memasaknya dalam usaha untuk menghapuskan bukti.

Zainab Bibi, 42, dilapor memberitahu pihak berkuasa bahawa dia membunuh suaminya, Ahmad Abbas selepas lelaki itu cuba memperkosa anaknya berusia 17 tahun dari perkahwinan pertamanya.


Zainab memberitahu polis, dia mencampurkan pil tidur dalam minuman Ahmad dan kemudian menjerut lelaki itu hingga mati dengan tali sebelum mencincang mayat mangsa.


Polis berkata, mereka mula menyiasat kes itu selepas jiran mengadu bau busuk yang datang dari rumah keluarga itu.


Anak saudara Zainab berusia 22 tahun, Zaheer Ahmed, juga ditangkap kerana didakwa terbabit mencincang mayat Ahmad. Ketika diwawancara oleh wartawan televisyen ARY di bilik kurungannya, Zainab berkata: “Saya bunuh suami saya sebelum dia menyentuh anak saya.” Kejadian mula terbongkar apabila tuan rumah Zainab, Behzad yang tinggal di tingkat bawah rumah dua tingkat itu, kecewa dengan bau busuk masakan dari tingkat atas.

Dia naik untuk menegur wanita itu.



Polis mendakwa Behzad mendapati Zainab di dapur, memasak korma dari daging lengan dan kaki suaminya kerana percaya ia satu-satunya cara untuk menghapuskan mayat suaminya.


Akhbar tempatan, The Express Tribune melaporkan, Zainab tinggal di rumah itu bersama-sama anaknya, Sonia dan Ahmad yang dikahwininya lima tahun lalu dan pernah menjadi guru Sonia ketika dia mengajar di sekolah gadis itu.


Zainab dipetik sebagai berkata: “Sebaik dia mati, saya merasa ketakutan buat kali pertama. Saya tidak mempunyai keberanian untuk menghampiri mayatnya selama sejam. “Terlintas di fikiran saya untuk memasak mayatnya sebagai cara untuk menghindar bau busuk.” Bagaimanapun, menurut wanita itu, dia tidak berniat untuk memakan masakan itu, sebaliknya mahu membuangnya. “Saya akan memberitahu jiran, korma itu tak sedap,” katanya. - Agensi



sumber : myMetro
gambar dan video : dailymail

Datuk 76 tahun yang cukup 'Power'

HULU LANGAT: Kehangatan berpacaran dengan lelaki bergelar warga emas tidak pernah pudar di hati Noraida Abdul Saman, 36, walaupun perkenalannya dengan suami, Abdul Aziz Uteh, 76, hanya dua minggu ketika mereka bertemu di Kampung Ketumbar, Ampalas, Medan, Indonesia.

Ketika berjumpa dalam pertemuan diuruskan keluarga, Noraida terpaksa membuat keputusan sama ada menerima atau tidak lamaran lelaki itu yang pada mulanya dianggap main-main kerana menyangka dia sudah berumah tangga.


“Bagaimanapun, selepas dia membawa dua daripada lima anaknya ketika itu, baru saya menyedari dia bersungguh-sungguh, malah lebih mengharukan apabila kedua-dua anaknya sibuk menguruskan perkahwinan kami di kampung saya dan menerima saya seadanya.


“Saya berkahwin ketika berusia 27 tahun manakala abang (suami) pula 67, sebenarnya saya tidak mempunyai ibu bapa dan bapa saudara saya memberitahu ini mungkin jodoh saya, manakala adik beradik lain pada mulanya risaukan keselamatan saya jika pulang ke Malaysia.


“Saya pada mulanya risau, mana tahu saya dijual atau tidak dilayan sebagai isteri, namun selama setahun kami hidup bersama saya akhirnya berasa selesa, malah hingga kini sering berulang-alik ke Medan, menyebabkan kebimbangan adik-beradik hilang,” katanya.


Kini, selepas sembilan tahun berkongsi hidup dengan Abdul Aziz, Noraida yang bunting pelamin ketika perkahwinannya mempunyai dua cahaya mata yang menyerikan hidup mereka iaitu Mohd Ashraf, 9, dan Siti Nurasnida, 5.



Ditanya apa yang membuatkannya tertarik kepada Abdul Aziz, Noraida berkata, ketika awal pertemuan mereka, dia dapat merasakan suaminya penyabar tetapi menyangka ia mungkin sekadar untuk mengambil hatinya, namun selepas hampir 10 tahun hidup bersama, telahan itu terbukti tepat.


Sementara itu, Abdul Aziz ketika ditanya sama ada dia mengamalkan pemakanan atau senaman tertentu memberitahu, tiada amalan atau rahsia yang diamalkannya kecuali melakukan senaman ringan pada awal pagi dan mengelak minuman sejuk, selain sentiasa tenang dalam menghadapi sebarang keadaan.


“Tiada apa petua atau amalan, cuma kita kena jaga kesihatan sendiri, malah saya juga mempunyai penyakit, iaitu darah tinggi dan sakit lutut, jadi saya ikut arahan doktor dan melakukan senaman setiap pagi,” katanya yang masih berniaga sekitar daerah ini sambil dibantu isteri.


Menurutnya, perkahwinan terbarunya adalah yang ketiga. Perkahwinan pertama pada 1960 dan dikurniakan lima anak kini berusia 49, 48, 46 dan 44 tahun (anak bongsu meninggal dunia pada usia 17 tahun dalam nahas jalan raya).


“Isteri saya meninggal dunia sebelum saya mendapat pengganti, tetapi perkahwinan kedua tidak bertahan lama dan akhirnya kami berpisah. Kami juga tidak ada zuriat sebelum saya berasa kesunyian lalu bertemu jodoh dengan wanita dari seberang ini.


“Sebenarnya jodoh kami adalah hasil usaha keluarga saya yang masih ada di sana kerana saya berketurunan Mendeling dan merekalah yang menemukan kami berdua.


“Alhamdulillah sehingga hari ini saya sentiasa bahagia dengannya, malah anak saya juga menerima perkahwinan ini,” katanya.


Menceritakan mengenai sambutan Aidilfitri atau Aidiladha, beliau berkata, anaknya pulang menyambut lebaran di rumahnya dan ada kalanya ke Medan menyambut hari raya di sana.


“Kalau ada rezeki lebih, kami akan beraya di sana, malah Aidiladha lalu, anak saya turut mengadakan korban di kampung ibu tiri mereka dan ia sangat mengharukan saya,” katanya.


Abdul Aziz yang masih boleh membaca tanpa memakai kanta mata berkata, dia mempunyai 19 cucu dan dua daripadanya bakal berkahwin tahun depan.


Ditanya sama ada dia bercadang menambah zuriatnya dalam masa terdekat, katanya, tiada cadangan ke arah itu setakat ini dan kehadiran sepasang cahaya mata sebagai pengikat kasih dalam rumah tangga mereka sudah memadai kerana mempunyai tujuh anak sebelum ini.


“Kami kini lebih menumpukan pada persekolahan anak dan perniagaan, namun kita hanya merancang, tuhan juga yang menentukan,” katanya.

sumber : myMetro

Pencuri Mengatakan Mangsa "Bodoh" Dalam Surat Permintaan Maafnya


Surat "permintaan maaf" yang ditulis oleh seorang pencuri berusia 16 tahun dari Leeds, Inggris ini memang kemungkinan besar akan membuat korbannya mengamuk, tapi setidaknya surat ini memiliki sedikit pesan berharga didalamnya bagi kebaikan masyarakat.

Korbannya sendiri tidak pernah menerima surat tersebut. Hal ini dikarenakan polisi menilai isi surat itu terlalu pedas. Baru belum lama ini mereka akhirnya setuju untuk mengumumkan isi surat tersebut ke masyarakat luas.

Dalam isi surat tersebut tertulis bahwa si pencuri tak ingin meminta maaf atas kejahatan yang telah ia lakukan, dengan alasan pemilik rumah yang ia curi terlalu "bodoh" dalah hal pengamanan properti

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved