Pemain Ini Selamba Kencing Di Hadapan Penyokong Lawan

on 20 November 2011

BRISTOL – Apa yang dilakukan oleh pemain yang satu ini sungguh sudah keterlaluan. Entah apa yang ada di benaknya saat itu sampai dia sengaja kencing di hadapan para penyokong lawan.
Jordan Goddard, pemain Bristol Rovers adalah orang yang melakukan perbuatan tak patut tersebut. Kejadian tersebut berlangsung pada perlawanan Bristol melawan Corby Town, sebuah kelab Conference South atau division enam Inggris di babak pertama Piala FA pada Sabtu, 12 November lalu.
Kejadian ini bermula ketika babak pertama yang berlangsung di Bristol, Stadium Memorial tersebut hampir berakhir. Goddard yang di perlawanan itu hanya menjadi pemain simpanan berada di corner flag untuk melakukan pemanasan.
Namun, alih-alih melakukan perbutan tak senonoh, Goddard malah menurunkan seluarnya dan kencing di hadapan 500 supporter lawan.
Fans lawan yang terkejut pun menjerit kepada Goddard. Eh, bukannya malu atau merasa bersalah, Goddard malah menoleh sambil tertawa, seakan memang sudah direncanakan sebelumnya.
Goddard akhirnya baru diturunkan di menit ke-93. Pertandingan yang menjadi introduction Goddard di tim utama Bristol itu pun berakhir dengan kemenangan Bristol 3-1.
Salah seorang saksi , James Crawford (48) dan anaknya yang masih berusia 12 tahun mengatakan aksi tersebut menjijikan.
“Saya belum pernah melihat hal seperti itu sebelumnya. Dia sedang melakukan peregangan, kemudian tangannya memegang seluarnya dan menurunkannya sebelum melakukan perbuatan itu,” katanya seperti dikutip Daily Mail, Sabtu (19/11/2011)
Entah hanya bergurau ataupun ada sebab lain tapi pemain yang masih berusia 18 tahun tersebut kini mesti bersiap menerima hukuman dari kelab dan berurusan dengan pihak polis.
Juru bicara polis wilayah Avon & Somerset mengatakan pihaknya sudah mendapat laporan mengenai perbuatan tersebut.
“Kami mengetahui peristiwa tersebut dan kami akan meyelidikinya dengan menghubungi pihak kelab,” ujarnya.
Sementara pihak kelab berjanji akan melakukan siasatan terlebih dahulu sebelum menjatuhkan hukuman kepada pemain tersebut.
“Kejadian ini akan menjadi siasatan dan akan menyelesaikannya secara dalaman,” demikian pernyataan kelabb Bristol.
Sebelumnya, kiper Argentina, Sergio Goycochea terkenal dengan ritual kencingnya pada Piala Dunia 1990 di Itali sebelum menghadapi penalti. Dengan maksud untuk menenangkan dirinya, dia akan mengencingi padang .
Hasilnya, Argentina menang penalti atas Yugoslavia di suku akhir dan menyingkirkan tuan rumah Itali di semifinal, kembali melalui penalti.
(fit)

bola-okezone

Peluk 30 Juta Orang untuk Sebarkan Kasih


LONDON, KOMPAS.com - Seorang guru spiritual dariIndia mengatakan telah memeluk sekitar 30 juta orang dalam upaya menyebarkan pesan cinta kasih ke seluruh dunia.

Amma, yang memiliki nama asli Mata Amritanandamayi, membuka tangannya bagi setiap orang. Dia tidak memandang kebangsaan, agama, golongan, ataupun status sosial mereka. Dia memeluk orang miskin hingga para pesohor seperti Russell Brand, Sharon Stone, dan Susan Sarandon.

Pada Rabu (16/11/2011), ribuan orang rela menanti selama enam jam di Alexandra Palace, London, demi mendapatkan pelukan perempuan berusia 57 tahun itu.

"Setiap orang setara. Saya hanya mengalir seperti sungai, bergantung pada kapasiti setiap orang untuk memahami dan membuka diri serta menerima orang lain," ujar Amma kepada Hollywood Reporter beberapa waktu lalu.

"Saya melihat setiap orang sebagai kepanjangan diri saya. Ketika tangan kiri sakit, tangan kanan yang mengelusnya. Saya melihat orang lain sebagai diri saya sendiri," imbuhnya.

Kemanapun Amma pergi di seluruh dunia, dia selalu diikuti 250 orang sukarelawan. Merekalah yang mengurusi dapur, mengelola jadual Amma yang sagat padat, serta mengatur ribuan orang yang berbaris untuk mendapatkan pelukan perempuan yang dijuluki "The Hugging Saint".

Amma tidak sekadar memeluk. Setiap orang dipeluknya erat-erat sambil mengusap lembut punggung orang itu. Selama memeluk itu, Amma bersenandung. Dia lalu memegang lengan orang itu lalu mengguncangnya seperti seorang bayi.

Sudah 30 tahun Amma menyebarkan kasih sayang melalui pelukan. "Ketika berusia tujuh tahun, saya biasa berkunjung ke rumah-rumah tetangga. Di desa saya, pekerjaan utama warganya adalah mencari ikan. Jika tangkapan ikannya cukup, Anda boleh makan. Kalau tidak, ya Anda kelaparan," Amma menjawab pertanyaan bagaimana dia memulai 'safari pelukan' itu.

"Sejak itu saya tekun mendengarkan keluh kesah orang. Dari situlah semuanya berawal," ucapnya.

Selama enam bulan setiap tahunnya, Amma berkeliling dunia. Enam bulan sisanya, dia habiskan di India. Itupun bukan untuk bersantai-santai.

Dia mendirikan sebuah hospital berkapasiti 1.300 pesakit di kota kelahirannya, Kerala. Dia juga menjadi konselor di Universitas Amrita. Di perguruan tinggi itu dia berupaya memberdayakan perempuan melalui pendidikan.

Mencuri Wang Pelacur untuk Membayar Pelacur Lainnya


berita2.com (Ponorogo, Jawa Timur): Belum genap dua minggu, Sumanto (52), menikahkan anak gadisnya kini dia harus berurusan dengan polis.Kerana warga desa Tahunan kecamatan Tegal Ombo Pacitan itu, telah melakukan penipuan dan pencurian. Uniknya, yang menjadi korban adalah wanita “kupu-kupu malam”. Sudah lapan wanita yang menjadi korbannya.

Kini, lelaki berkulit hitam itu harus duduk di penjara Mapolres Ponorogo. Kapolsek Sampung, AKP Soewahyudi mengatakan, awalnya Nya (28), warga desa Glinggang melaporkan pelaku yang telah mencuri dan menipu.

Modusnya, pelaku menjanjikan korban, yang akan diberi wang tip sebesar dua juta setelah diajak kencan. Keduanyapun, sepakat untuk kencan disebuah warung milik teman mangsa, yang terletak didesa Glinggang kecamatan Sampung, pada 1 November lalu. “Saat mangsa berada di bilik mandi, pelaku langsung menggambil beg tangan milik mangsa. Yang berisi wang 500 ribu dan sebuah handphone,” terangnya Sabtu (19/11/2011).

Dia juga mengatakan, setelah mendapat laporan, polis segera mencari handphone korban yang dibawa lari pelaku. Dari handphone itulah, pelaku dapat ditahan di rumahnya, desa Tahunan kecamatan Tegal Ombo Pacitan. Polis dibantu warga untuk menangkap pelaku. Kerana rumah pelaku terkunci rapat dari dalam. “Dengan bantuan warga, polis akhirnya dapat menangkap pelaku yang bersembunyi di bawah tempat tidur,” terangnya.

Perwira itu juga mengatakan, dari hasil keterangan warga sekitar, ternyata pelaku sering menggoda isteri tetangga. Dari wargapun telah bosan melihat kelakuan pelaku. Bahkan, dari pengakuan pelaku, telah melakukan penipuan dan pencurian sebanyak lapan wanita. “Akan didakwa dengan pasal 378 dan 362 KUHP dengan ancaman 4 tahun penjara,” katanya.

Sementara Sumanto mengatakan, dirinya melakukan pencurian dan penipuan hanya untuk kesenangan saja. Wang hasil pencurian, akan digunakan untuk memboking wanita lain. Jika wang habis, lanjutnya, akan melakukan penipuan lagi. “Isteri sudah tua, semua untuk kesenangan saja,’’ katanya singkat.

Sungguh Tragik,Hujung Cue Biliar Tersangkut di Hidung Selama 12 Tahun

Seorang perempuan dari Inggris, Chantel Faill, mengalami gejala-gejala flu parah, seperti batuk dan sakit kepala selama bertahun-tahun tanpa mengetahui sebabnya. Setelah mengalami batuk-batuk parah, dia akhirnya mengeluarkan hujung tongkat biliar (Cue) dari hidungnya yang telah ada selama 12 tahun.

Dari hidung perempuan 31 tahun ini ditemukan hujung plastik berdiameter dua sentimeter yang di atasnya ditumbuhi jaringan daging 'tak sihat'.


Setelah diceritakan kembali, kecelakaan di sebuah bar pada 1999 merupakan asal hujung cue biliar tersangkut di saluran pernafasan ibu tiga anak ini. Saat itu, seorang teman lelaki yang sedang memegang tongkat biliar di lengannya memeluknya erat-erat.

Tongkat mengenai bahagian atas mulutnya, dan dia segera dilarikan ke hospital. Namun, doktor hanya memberinya ubat penghilang rasa sakit. Hasil rontgen menunjukkan, hujung tongkat menyangkut di tulang pipinya kemudian ke arah sinus lalu masuk ke rongga hidungnya.

Warga Broughton, Inggris, mengatakan sangat terkejut saat dirinya batuk dan mengeluarkan benda tersebut. Dia lantas menjalani sebuah operasi untuk membersihkan hidungnya dari sisa-sisa hujung cue biliard. "Saya tidak pernah fikir itu ada hubungannya dengan kecelakaan di masa lalu. Saat musim panas, saya merasa batuk-batuk dan demam, sedang mengandung atau memang sakit. Jika musim dingin, saya hanya menganggapnya sebagai flu ," katanya seperti dikutip Foxnews.

Dia menambahkan, "Setiap waktu, saya selalu merasa satu hidung saya selalu tertutup. Rasanya seperti menanggung tekanan besar dan saya tak pernah tahu apa itu," katanya.

Konsultan Mohamed Abbas Ali, dari Hospital Scunthorpe, mengatakan, "Hal yang tak biasa bila gigi amalgam masuk ke rongga sinus. Tetapi saya baru pertama kali mendengar hujung tongkat biliar(cue)masuk ke rongga hidung."

Gila..sendiket paksa budak kecil mengemis dalam keadaan berbogel


Inilah kerja sindiket yang menjadikan anak-anak kecil sebagai pengemis dengan memaksa mereka ini mengemis dalam keadaan berbogel.Gadis berusia 11 tahun ini cuba meraih simpati dari mereka yang lalu lalang di sebuah jalan di China dengan bertelanjang bulat.

sumber : bestoneoffour.wordpress.com

Foto-foto Kanak-kanak Vietnam Korban Agent Orange

Selama perang Vietnam berlangsung, militer AS menyemburkan sejenis Herbisida yang popular dengan sebutan Agent Orange (Agen Oranye) untuk 'membotakkan' hutan untuk memaksa para gerilawan keluar dari persembunyiannya.

Asal nama Agent Orange ini diambil dari tong-tong bahan kimia ini yang diberi garis berwarna orange.
Senyawa dioksin yang terkandung dalam Agent Orange ini sangat beracun. Dimana sejak perang Vietnam berakhir pada tahun 1975, sampai saat ini jumlah anak yang terkena impaknya masih terus meningkat.

Anak-anak malang ini lahir dengan cacat lahir dan dapat ditemukan di semua bahagian negara tersebut.

Helikopter Huey AS saat menyemburkan Agent Orange di Vietnam (wikipedia)

Inilah yang membuat fotografer Lam Fei Yik, berusaha menceritakan kenyataan pahit ini lewat gambar-gambar yang diambilnya.

Diketahui, selama perang Vietnam, militer AS telah menyemburkan 20.000.000 galon bahan kimia ini di Vietnam, Laos dan Kamboja dalam operasi Ranch Hand, yang bertujuan menggondolkan hutan guna menghilangkan perlindungan para gerila.




fotografer Lam Fei Yik

Gila..doktor tak berlesen suntik pesakit dengan implan bercampur simen dan tutup sayatan bedah dengan gam super

Seorang dokto tak berlesen gyang menyuntikan implan bercampur semen dan gam super pada punggung pesakit untuk memberinya punggung yang indah ​​telah ditangkap oleh pihak polis.

Oneal Ron Morris (30), seorang wanita transgender, dituduh melakukan prosedur medik berbahaya yang sangat mematikan, dan telah membunuh seorang mangsa.


Dalam gambar ini jelas terlihat bahawa Morris juga melakukan prosedur ‘mengerikan’ itu pada tubuhnya.

Seperti yang diberitakan mail online, pihak polis mengatakan bahawa Morris ditahan di Florida Jumaat (18/11) kelmarin untuk atas insiden yang dituduhkan kepadanya pada Mei 2010.

Jabatan Polis Miami Gardens, Sarjan William Bamford mengatakan bahawa Morris pertama kali bertemu dengan mangsa yang belum dikenali untuk berbincang tentang prosedur tersebut, dan mereka sepakat pada harga 700 dolar , yang dimaksudkan untuk tujuan kosmetik.

Namun menurut polis sang korban diberi serangkaian suntikan yang mengandung semen dan minyak mineral, dan menutup sayatan operasi dengan gam super, dan tak lama setelah operasi dilakukan ia menderita komplikasi yang berat.

“Beberapa waktu kemudian, dia menderita rasa sakit yang sangat serius, pada perut dan seluruh tubuhnya. Dia tahu ada sesuatu yang salah.” kata Bamford kepada WPLG.

Doktor di hospital khuatir itu adalah hasil perbuatan seorang doktor yang tidak berlesen, dan melaporkan kes ini ke Jabatan Kesihatan Florida. Namun ketika penyelidikan mulai dilakukan, mangsa telah meninggalkan daerah tersebut.

Inilah Daftar Password Terburuk 2011


INILAH.COM, California – Ramai orang ketika berada di internet sering tidak aman, kerana buruknya password mereka.

Seperti yang dikutip dari Mashable, SplashData, sebuah penyedia aplikasi management, mengungkap daftar password internet terburuk untuk 2011. Cuba lihat daftarnya di bawah ini:

01. password
02. 123456
03. 12345678
04. qwerty
05. abc123
06. monkey
07. 1234567
08. letmein
09. trustno1
10. dragon
11. baseball
12. 111111
13. iloveyou
14. master
15. sunshine
16. ashley
17. bailey
18. passw0rd
19. shadow
20. 123123
21. 654321
22. superman
23. qazwsx
24. michael
25. football

Daftar di atas didapat berdasarkan pada jutaan password yang tercuri, dan di-posting online oleh para hackers.

“Para pencuri online dengan mudah masuk apabila password-nya terlalu umum seperti ini,” ujar Morgan Slain, CEO dari SplashData.

“Para pengguna sangat disarankan untuk membuat password yang kuat, yang cukup panjang dan tidak mudah diiiru atau dijangka oleh orang lain,” tegas Slain

Tabik! Akibat Anak Buah Salah, Menteri Jepun ini Rela Selama Menjawatan Menteri Tak Digaji

Tokyo - Menteri Lingkungan Hidup Jepun Goshi Hosono menolak untuk dibayarkan gajinya selama menjawat sebagai menteri. Penolakan itu dilakukan setelah stafnya membuang sampel radioaktif ke lahan milik warga.

Seperti diberitakan AFP, Jumaat (18/11/2011), Hosono mengatakan, dirinya akan terus menolak gaji sebesar 1,5 juta yen setiap bulannya hingga masa jawatannya berakhir nanti. Hal itu dilakukannya untuk menebus kesalahan yang dilakukan oleh bawahannya.

"Saya memiliki tanggung jawab yang berat sebagai ketua department ini," kata Hosono, yang juga menjawat sebagai hujung tombak pemerintah dalam pembersihan nuklear.

Keputusan Hasono ini diambil setelah bawahannya membuang sejumlah tanah yang mengandung radioaktif ke lkawasan seorang penduduk kota Fukushima. Kawasan tersebut berjarak 60 kilometer dari tanaman yang mengandung radioaktif di dekat reaktor nuklear Fukushima.

Setelah dilakukan diskusi, salah satu anggota staf mengambil kembali tanah tersebut dan membuangnya ke wilayah Saitama, Tokyo. Kepada pegawai yang terlibat akan dikenai tindakan disiplin termasuk pemotongan gaji sementara, mutasi dan peringatan.

Tidak disebutkan mengapa staf Hosono membuang sampel radioaktif ke kawasan milik warga. Padahal tanah yang dibuangnya itu hanya mengandung sedikit radioaktif. Kementerian terkait menyebutkan, berdasarkan analisa tanah yang dibuang staf tersebut mengandung radiasi 0,18 microsieverts per jam, kira-kira sama dengan tanah di area sekitar Tokyo.

Demi Moore rupanya biseksual

HOLLYWOOD: Aktres Demi Moore mengakhiri perkahwinan enam tahunnya bersama Ashton Kutcher, kelmarin selepas laporan mengenai kecurangan suaminya itu terbongkar tetapi terdapat kisah sebenar yang lebih rumit di sebalik perkahwinan mereka.

Dipercayai Demi dan Kutcher menjalani perkahwinan secara terbuka apabila Demi, 49, dikatakan mengamalkan biseksual. Satu sumber memberitahu Star: “Demi tertarik kepada wanita sama seperti dia sukakan lelaki, jadi dia tidak mendapat kepuasan daripada Kutcher.” Bercakap mengenai persetujuan mereka menjalankan perkahwinan terbuka, sumber itu turut berkata: “Semua orang di Hollywood tahu mengenai persetujuan itu, tetapi mereka berjaya menyembunyikannya daripada pengetahuan umum.


“Dia tidak kisah Kutcher mempunyai hubungan sulit. Namun, mereka berjaya menyembunyikan hal itu daripada umum dan menjalani kehidupan suami isteri seperti biasa. Kedua-duanya saling menghormati kerana mereka seronok dengan cara demikian. Bagaimanapun, semuanya berubah apabila hubungan sulit Kutcher terbongkar.


Pelawak Chelsea Handler seolah-olah turut mengiyakan kenyataan itu dalam wawancara program Simply Shocked bersama Piers Morgan di CNN.


Walaupun dia mengakui tidak mengenali Demi dan Kutcher secara peribadi tetapi menurutnya, Demi dan Kutcher adalah pasangan yang mengamalkan perkahwinan terbuka.


“Saya rasa sudah banyak kali mereka berseronok dengan seorang lagi wanita...jelas mereka melakukan hubungan seks bertiga. Mungkin apabila Demi tiada, Kutcher hanya melakukannya bersama orang lain dan ia mengundang kepada perceraian mereka,” katanya. Sementara itu, wanita yang dikatakan mempunyai hubungan sulit dengan Kutcher pada September tahun lalu, Brittney Jones turut mendakwa pasangan pelakon terbabit mengamalkan perkahwinan terbuka. Brittney semalam memberitahu TMZ: “Walaupun perceraian adalah sesuatu yang menyedihkan tetapi saya rasa ia wajar dilakukan. “Selama ini, orang ramai menyangka saya berbohong dan mereka cerita mengenai hubungan intim bersama Kutcher, tetapi sebenarnya saya hanya diperalatkan. “Kutcher memberitahu saya, dia dan Demi mengamalkan hubungan seks terbuka dan dia tidak berbohong mengenainya,” katanya.



Brittney sebelum ini, mengakui melakukan hubungan intim bersama Kutcher. Bagaimanapun, aktor itu mengancam akan menyamannya dan menjelaskan dakwaan Brittney itu tidak benar sama sekali.


Kutcher dan Demi berkahwin pada September 2005. Rumah tangga pasangan itu dilaporkan mula mengalami keretakan selepas Kutcher dikatakan mengadakan hubungan seks bersama Sara Leal, 22, di Hotel Hard Rock San Diego. - LT

sumber : myMetro

Pelancong asing ajak masuk bilik

PULAU TIOMAN: Berwajah unik, muda, seksi, sasa dan mampu berkomunikasi dalam pelbagai bahasa, itulah kelebihan pekerja pantai khususnya golongan lelaki sekitar pulau ini hinggakan ada pelancong wanita yang cair dengan penampilan mereka.

Digelar beach boy atau budak pantai, kehadiran golongan itu nyata menjadi daya penarik kepada pelancong asing terutama wanita namun ada kalanya kurang disenangi penduduk setempat yang melihat ia ancaman kepada budaya dan sosio ekonomi masyarakat di situ.


Seorang budak pantai yang hanya mahu dikenali sebagai Aju, 20, berkata sejak tiga tahun terbabit dalam aktiviti pelancongan di pulau itu, sudah dua wanita meminta dia menjadi teman di bilik tidur mereka dan kedua-duanya pelancong asing.


“Sebelum ini saya hanya mendengar cerita rakan mengenai perkara itu namun selepas ia benar-benar berlaku depan mata, saya tidak dapat menolak, tambahan pula mereka yang meminta saya ke bilik.


“Apapun perkara itu sebenarnya berlaku kerana saya berada dalam keadaan antara sedar atau tidak kerana pengaruh alkohol, kami sebenarnya bertemu kali kedua di sebuah restoran yang menyediakan minuman keras. “Ia bukannya pesta atau majlis tertentu sebaliknya restoran biasa yang tiba-tiba menjadi seakan pesta apabila semakin ramai pengunjung tiba,” katanya.


Ditanya mengapa dia mengunjungi restoran berkenaan, Aju berkata, dia hanya menemani pelanggan sebelum diajak minum bersama malah restoran itu sememangnya menjadi pilihan pelancong dari luar negara.



“Ia adalah tuntutan kerja dan pada masa sama ia memberi ruang untuk golongan seperti saya bergaul dengan masyarakat luar khususnya pelancong asing,” katanya.


Seorang lagi budak pantai yang hanya mahu dikenali sebagai Din Lanun, 24, berkata kebanyakan pelancong yang sudi menjadi teman mereka biasanya mempunyai sebab atau agenda tersendiri kerana golongan itu biasanya membabitkan pelancong bajet atau backpacker.


“Mereka biasanya ingin tinggal lebih lama dan untuk menjimatkan wang, mereka sanggup bermalam di rumah atau hotel bersama budak pantai yang kebanyakannya akan membiayai sewa hotel dan makan minum sepanjang mereka menginap.


“Biasalah jika mereka memberikan sesuatu mestilah mereka hendakkan sesuatu, bak kata orang situasi menang-menang,” katanya.


Sementara itu, orang lama yang pernah bertugas sebagai budak pantai di situ yang mahu dikenali Lan Tatu, 40-an, berkata amalan gaya hidup Barat dalam kalangan budak pantai tidak sehebat zamannya kerana pelbagai agensi kini memantau aktiviti golongan itu.


“Dulu aksi ghairah pasangan boleh dilihat di mana-mana termasuklah di bandar Tioman, iaitu Kampung Tekek, selain pelbagai pesta tari di tepi pantai namun kini aktiviti itu tidak lagi wujud di sini kerana ada agensi yang memantau.


“Memang masih ada pesta tari menari dengan minuman memabukkan terutama ketika musim kehadiran pelancong ramai (Mac-Ogos) tetapi ia diadakan di kawasan terpencil terutama di Salang (kampung).


“Kebanyakan budak kita hanyut kerana kedudukan kampung itu yang agak terlindung selain harga minuman keras yang murah berikutan status pulau sebagai pulau bebas cukai,” katanya.


Sementara itu, seorang pelancong, Deborah Ghinjo, 25, berkata tidak semua pelancong asing mengambil kesempatan dengan mencari teman semata-mata untuk menetap di sesuatu tempat secara percuma atau murah.


“Ia sebenarnya atas kehendak sendiri kerana ada kalanya seseorang itu akan tertarik dengan cara hidup atau penampilan seseorang yang jarang dilihat di tempat asalnya di Barat, adalah perkara biasa apabila perkenalan antara lelaki perempuan dibawa ke bilik tidur. “Itupun berlaku atas dasar suka sama suka dan bukannya atas kehendak satu pihak saja, apapun saya faham adat dan budaya hidup masyarakat sesebuah negara berbeza dan sebagai pelancong kita cuba memahami sebanyak mungkin perkara itu untuk mengelak kesulitan di masa depan,” katanya.

sumber : myMetro

Anak kecil terperangkap didalm kereta selama 2 hari bersama jasad ayahnya

INILAH.COM, North Carolina – Gadis cilik berusia sembilan tahun terjebak di dalam kereta selama dua hari, bersama jasad ayahnya. Keduanya mengalami kecelakaan lalu lintas dan tak ada yang menolong.

Jeritan Jordan (9) tak terdengar kerana kereta yang dipandu oleh ayahnya, Doug Landon (39) masuk ke dalam parit yang sangat dalam. Jordan terjebak di talipinggang keledar dan tak boleh membukanya.

Polii meyakini, kecelakaan terjadi di daerah pedalaman Craven County, North Carolina, sekitar Jumaat (11/11) pukul 10 malam waktu setempat.

Selama dua hari, Jordan bertahan hidup dengan makan Pop-Tarts, snack yang cukup untuk bertahan hidup serta minuman energi Gatorade.

Ibunda Jordan yang kekasih ayahnya selama 20 tahun, Claudette Leohmann telah mencari keduanya ketika mereka tak pulang. Ia melapor ke polis.

Akhirnya pada Minggu (13/11), ia diselamatkan kerana seorang pejalan kaki melihat kereta Chevrolet Monte Carlo 1995 yang terbalik itu.

Mulanya paramedis mengira Jordan dan ayahnya tewas. Namun gadis kecil itu mengerang dan sejam kemudian, ia diselamatkan dari kereta tersebut.

“Luar biasa untuk anak berusia sembilan tahun, ini heroik. Ia tenang, meski anggota keluarga tewas di sebelahnya. Apalagi, gelap luar biasa saat malam,” ujar Sersan David Clifton. (DLM)

Agaknya ini rupa angry birds didunia sebenar


INILAH.COM– Game telefon ‘Angry Birds’ menghipnotis dunia. Namun tahukah anda seperti apa wujud asli karakternya?

Karakter ‘Angry Birds’ ini memang tak nyata. Namun seorang penggemarnya dari Kerala, India, mereka-reka seperti apa jika burung-burung yang marah itu benar-benar hidup.

“Saya mendapat idea ini saat mencari gambar Angry Birds dengan Google dan membandingkan dengan spesies apa mereka sebenarnya. Saya mengira mereka nyata,” kata Mohamed Rauf.

Tak puas, ia memutuskan untuk menciptakan sendiri menggunakan komputernya. Gambar pertama selesai tak sampai sejam.

Reaksi kawan-kawannya luar biasa, membuat Rauf memutuskan untuk membuat gambar-gambar karakter lainnya.

“Saya cuba menyesuaikan dengan warna aslinya. Dari yang merah, hingga yang hijau. Saya merasa sudah menggambarkannya dengan jelas,” paparnya.

Game ini termasuk paling populer. Baru-baru ini baru saja mengumumkan sudah mencapai 500 juta downloads, tak sampai dua tahun setelah dilancarkan.

Di China saja, pengdownloadnya mencapai 50 juta. Pengembangnya, Rovio asal Finlandia, sudah mengirimkan 10 mainan Angry Birds ke seluruh dunia.

“Ini pencapaian luar biasa. Kami amat gembira melihat begitu banyak orang memainkannya,” ujar CEO Rovio, Mikael Hed. (Dailymail)

Wow! Bintang Porno Ingin Mendirikan Kelab Bolasepak

Apa jadinya jika seorang bintang filem porno mendirikan sebuah kelab bola sepak? Setidaknya hal tersebut terfikir di benak salah satu bintang porno ternama.

Bintang porno dari Chezkolovakia, Klarisa Leone yang mendambakan untuk mendirikan sebuah kelab bolasepak. Ia mengaku ingin bersaing dengan para pemilik kelab bolasepak yang didominasi oleh lelaki.

Leone, yang sudah membintangi banyak filem porno mengaku ingin menamai kelabnya dengan nama Inter Prague, sama dengan nama kelub favouritenya, Inter Milan. Hanya, bezanya adalah Inter Prague berasal dari Chzekolovakia.

"Saya menikmati karier sebagai bintang porno, tapi saya selalu mendambakan memiliki kelab bola sepak sendiri dan itu akan membuat saya lebih terkenal. Saya yakin para penggemar saya di filem porno akan menyukai idea ini. Saat ini banyak wanita yang main bola sepak," tutur Leone seperti dilapor The Sun.

Sebelum itu, bekas cover majalah Playboy, Sybil Danning ikut serta dalam penawaran untuk mengambil alih kelab Inggris, Sheffield Wednesday

Pak Cik dan Mak Cik projek tepi tasik sehingga terpaksa dihentikan oleh polis





Pak cik dan mak cik ni memang tak agak-agak nak buat projek....
nafsu punya pasal....Tapi yang pelik kenapa kita selalu kalah dengan nafsu
sehingga sanggup mengenepikan soal maruah dan harga diri?????

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved