Switzerland Izinkan Warganya Menanam Ganja

on 17 November 2011


Perokok ganja di Switzerland segera dapat menanam ganja sendiri untuk menghentikan mereka membeli tumbuhan yang termasuk dalam jenis narkotika ini dari pasar gelap, dengan syarat sang perokok hanya dizinkan menanam maksima empat buah pohon dengan nama lain Cannabis Sativa ini di rumahnya.

Peraturan baru tersebut dianggap aneh, sebab jika ada empat orang yang tinggal dalam satu rumah, bererti mereka dapat menanam hingga 16 batang tanaman ini.

Deregulasi hukum ganja Swiss yang longgar ini telah disepakati oleh empat wilayah tetangga di negara Alpen tersebut.

“Kami telah sepakat pada aturan-aturan baru untuk mencegah ganja tersebut masuk ke daerah yang mempunyai aturan berbeza, dan untuk menghentikan mereka membeli ganja di jalanan.” tutur seorang jurucakap untuk wilayah Neuch√Ętel, yang dikutip mail online.

Aturan ini nantinya akan berlaku di daerah Vaud, Neuch√Ętel, Jenewa dan Fribourg pada 1 Januari 2012 tahun depan.

Remaja Ini Boleh Tertidur Sampai 23 Jam/Hari Karena Alergi Vaksin

Mulanya Steve dan Pauline Hinks sangat percaya dengan pentingnya suntikan vaksin yang ditawarkan untuk melindungi anak mereka, Lucy, dari kanser serviks. Namun belakangan, mereka yakin suntikan itu menjadi punca penyakit misteri yang membuat Lucy tidur sampai 23 jam sehari.

Sebelum menerima vaksin, Lucy yang masih berusia 13 tahun sangat sihat, dan memiliki catatan prestasi yang cukup baik di sekolahnya. Namun, semua berubah setelah ia menerima suntikan Cervarix di sekolahnya.

Hanya beberapa minggu setelah menerima suntikan ketiga, Cervarix, Mei tahun ini, ia mulai sering mengeluh lelah luar biasa. Pada Julai, ia mulai kehilangan berat badan yang cukup drastik dan sering tertidur hampir seharian penuh.

"Beberapa malam saya begitu khuatir, beberapa kali terbangun untuk memastikan dia masih bernafas," kata ibunya, seperti dikutip Daily Mail.

Beberapa kali Lucy menjalani perawatan di hospital tanpa diagnosis yang jelas. Tubuhnya kerap mengalami lelah luar biasa hingga sulit berjalan. "Dia terlampau lemas berjalan dari sofa ke toilet, dia sering kehilangan keseimbangan dan jatuh," kata ibunya. "Bahkan semasa lemasnya, hanya boleh berbisik saat bicara."

Dengan keadaan itu, Lucy memerlukan perhatian ekstra. Untuk makan, ia juga harus mendapat suapan lunak. Selain tak memiliki tenaga untuk berbicara, ia juga kesulitan mengunyah makanan padat. "Pada satu tahap saya bahawa berfikir dia akan mati dalam tidurnya."

Setelah serangkaian ujian medik, mereka mendapat surat dari konsultan di hospital. "Surat itu menyebut bahwa kes itu sangat mungkin akibat reaksi tubuh terhadap vaksin serviks yang diterimanya," ujar sang ibu.

Sang ibu merasa tertipu kerana perawat di sekolah puterinya kala itu begitu meyakinkan bahawa vaksin itu tak akan menimbulkan efek samping. "Seperti kebanyakan orangtua, kami percaya autoriti kesihatan terhadap kehidupan anak-anak kami."

"Kami f kecewa mencari pengubatan yang mampu mengembalikan kesihatan Lucy seperti sebelumnya," kata ayahnya. "Namun, kami tetap berharap puteri kami segera sembuh."

Cervarix merupakan vaksin yang disuntikkan secara bertahap sebagai pencegahan terhadap kanser serviks terhadap mereka yang belum aktif secara seksual. Vaksin ini telah masuk dalam program vaksin nasional yang digalakkan sejak 2008 untuk menurunkan kes kanser di Inggris.

Pada tahun pertama program vaksinasi nasional berjalan, lebih dari 2.000 anak perempuan mengalami masalah kesehatan setelah pemberian vaksin.

Jackie Fletcher, dari komuniti yang menentang vaksin tersebut mengatakan bahawa suntikan vaksin harus ditinggalkan sampai benar-benar terbukti aman. "Ada beberapa cerita horor nyata. Setelah suntikan, tiba-tiba mereka mengalami sindrom kelelahan kronik. "

Seorang juru bicara produsen Cervarix itu, GlaxoSmithKline, mengatakan, perusahaannya telah menerima sejumlah laporan reaksi merugikan yang sangat serius. "Badan pengawas obat secara teratur meninjau semua kejadian buruk yang dicurigai, dan telah menyimpulkan bahawa tidak ada risiko serius akibat penggunaan Cervarix," ujarnya.

Aktor Johnny Depp Minta Dimakamkan Dalam Tong Whisky

Aktor Johnny Depp, mengungkapkan keinginannya bila suatu waktu maut menjemput. Dia mengaku ingin dimakamkan dengan cara yang luar biasa,iaitu di dalam sebuah tong wiski.

Bintang berusia 48 tahun ini terinsipirasi pemakaman unik temannya, Hunter S. Thompson yang meminta abunya ditembakkan ke langit agar menjadi hujan sehingga orang dapat minum air yang mengandung abunya.

Kepada majalah televisyen Jerman, Johnny mengatakan, "Mungkin aku boleh dikubur dalam tong wiski sehingga semua orang dapat meminumku. Hunter selalu memimpikan cara unik saat meninggal. Dan menembakkan diri melalui meriam besar ke langit setelah kematiannya 2005 adalah tindakan yang sangat brilian."

Selain idea unik saat meninggal dunia, Johnny juga dikenal sebagai selebriti yang nyeleneh. Salahsatunya adalah pulau peribadi di Bahama yang dinamakan dengan orang-orang yang dekat dengannya.

Berbicara tentang pulau di Karibia, Johnny berkata, " Itu adalah bahagian dari alam yang ingin saya lestarikan. Semua hal di sana saya namai dengan nama teman dan keluarga. Ada taman Heath Ledger, taman Lily-Rose serta pantai Jack. Hal terbaik adalah ponsel saya sama sekali tidak bekerja di sana,"

Saat tidak berada di Bahama, Johnny tinggal di Perancis dengan pasangan Vanessa Paradis dan kedua anak mereka, Lily-Rose, 12, dan Jack,9.

Iklan United Colors Of Benetton yang paling kurang ajar

Kontroversi : Paus Benediktus digambarkan berciuman dengan Ahmed Mohamed el-Tayeb, salah seorang tokoh Islam terkemuka

Presiden AS Barack Obama dan Presiden Venezuela Hugo Chavez juga tidak luput dari kempen 'unhate' Benneton

Perusahaan pembuat pakaian, Benetton, saat ini dalam kecaman serius oleh Vatican kerana menggunakan gambar Paus Benediktus mencium seorang imam di mulutnya dalam kempen iklan terbaru mereka ‘unhate’.

Gambar kontroversi yang digantung di jambatan dekat kota suci agama Katolik awal hari ini, menunjukkan Paus Benediktus merangkul dan berciuman dengan Ahmed Mohamed el-Tayeb, salah seorang tokoh Islam terkemuka.

Selain itu, banyak pemimpin dunia lain yang ‘diolok-olok’ oleh perusahaan asal Itali ini dalam iklan mereka, antara lain Presiden Amerika Serikat Barack Obama, Presiden Venezuela Hugo Chavez, Counsler Jerman Angela Merkel, Presiden Perancis Nicolas Sarkozy, Presiden Palestin Mahmoud Abbas dan Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu.

Counsler Jerman Angela Merkel digambarkan berciuman dengan Presiden Perancis Nicolas Sarkozy

Gambar Presiden Palestin Mahmoud Abbas berciuman dengan Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu ini menimbulkan kegeraman orang-orang di timur tengah

Pemimpin China Hu Jintao dan Barack Obama

Pemimpin Korea Utara Kim Jong-il dan Presiden Korea Selatan Lee Myung-bak, juga termasuk dalam kempen kontroversi Benneton ini

Menurut mal online, Jurucakap Vatican oaitu Pastor Federico Lombardi menyebut hal tersebut ‘benar-benar tidak dapat diterima’ dan menyatakan mereka akan mengambil tindakan hukum terhadap perusahaan tersebut.

Aneh Sekolah Khusus Mencari Jodoh Di Jepun

Ingin menikah tapi kesulitan mencari jodoh? Atau sudah punya pasangan, tapi kesulitan menghadapi calon mertua yang galak? Datang saja ke “sekolah perjodohan” di Jepun, Sekolah Infini. Di sekolah yang terletak di Tokyo ini, para pelajar baik lelaki mahupun wanita, diajarkan bagaimana menyiapkan rancangan menuju perkahwinan.


Meski baru setahun berdiri, sekolah ini dibanjiri ramai pelajar, sementara bangku yang disediakan hanya 30 . Para pelajar diajarkan bagaimana cara berbicara, bersikap, dan membawa diri mereka secara elegan. Tujuannya bukan saja untuk memperoleh simpati dari pasangannya, tapi juga dari orang tua calon pasangan.

Di Jepun, terjadi perubahan cara pandang terhadap pernikahan; lembaga ini tak menarik lagi bagi muda-mudi negara itu. Menurut data statistik pemerintah, dua per tiga perempuan di bawah usia 34 tahun masih belum menikah. Padahal saat ini di Jepun terdapat kurang lebih 3.800 perusahaan pencari jodoh.
“Sebelumnya, orang mudah untuk menikah kerana banyak sokongan dari keluarga dan lingkungan, yang secara tidak langsung memaksa mereka untuk menikah. Tapi saat ini, orang cenderung mempunyai terlalu banyak pilihan dan tidak boleh menentukan pilihannya,” ujar Etsuko Satake, Ketua Sekolah Infini.

Di Infini, Instruktur memberikan kritik terhadap penampilan para murid. Apakah itu cara berpakaian, postur, bahkan hal-hal kecil seperti bagaimana mereka menyilangkan kakinya, atau bahkan bagaimana mereka keluar dari kereta. Perempuan dan laki-laki diajarkan cara yang berbeza. Dari bagaimana menata meja dengan baik sampai cara menunjukkan emosi secara lebih ekspresif. Selain itu, dalam simulasi kencan, para instruktur menilai bagaimana penampilan mereka dan menunjukkan apa yang salah.

Sekolah tersebut memerlukan biaya sekitar 200 ribu yen atau sekitar 2.217 dolar AS untuk akses kelas tak terbatas. “Saya mencari seorang lelaki yang menghasilkan lebih dari 10 juta yen per tahun, bukan memintaku untuk hidup dengan orang tuanya dan merawatku dengan baik,” ujar Mei Oda, salah seorang pekerja kontrak yang merupakan pelajar di Infini.

Seorang pengamat mengatakan, dengan posisi ekonomi Jepun dalam keadaan reses, banyak wanita yang menginginkan perkahwinan dan stabiliti ekonomi yang mungkin terjadi. Dan secara lebih aktif mencari pasangan melalui biro-biro perjodohan.

Teman lelaki J-Lo yang baru dakwa penyanyi itu punya selera seks yang sukar dipuaskan

LOS ANGELES: Pemuda yang kini menjadi pacar terbaru Jennifer Lopez (J-Lo) mendakwa, penyanyi dan pelakon jelita itu mempunyai selera seks yang sukar dipuaskan.

Menurut Casper Smart, J-Lo memang memiliki tubuh badan awet muda walaupun usianya kini 42 tahun.


“Dengan susuk tubuh menggiurkan itu, dia tidak pernah ragu atau bimbang menggunakannya,” katanya.


Bekerja sebagai penari, Smart, 24, menjadi sebahagian daripada anggota rombongan J-Lo mengembara ke serata dunia dalam program konsert jelajah penyanyi terbabit enam bulan lalu.


Bagaimanapun, hubungan mereka semakin intim beberapa minggu lalu dan mula keluar bersama untuk lebih saling mengenali.


Pasangan itu dilihat berpesta di Las Vegas dan pulang ke hotel bersama beberapa hari lalu.



Rakan Smart berkata, penari itu mengagumi bentuk tubuh J-Lo.


“Bagi Smart, J-Lo memiliki bentuk badan jauh lebih baik berbanding mana-mana wanita yang pernah dikenalinya,” katanya.


Bagi Smart, kata sumber itu, tubuh J-Lo seperti gadis berusia 20 tahun.


Mengenai hubungan terbaru itu, sumber terbabit berkata, tidak dapat dipastikan sejauh mana J-Lo akan berpacaran dengan Smart.


“Pada dasarnya, mereka berkawan hanya kerana seks, tetapi Smart teruja untuk mencuba nasib memanjangkan hubungan mereka lebih daripada sekadar itu,” katanya.


Sumber di pihak J-Lo pula mengesahkan mereka kini berada di tahap “bergembira” dan mula berpacaran.


Sumber berasingan berkata, J-Lo jelas tidak mampu menahan dirinya daripada kekacakan Smart walaupun di antara mereka ada jurang perbezaan 18 tahun, selain tidak banyak persamaan di antara mereka.


“Tetapi tiada siapa perlukan kata-kata apabila fizikal anda mempunyai keserasian?” katanya.


Ibu kepada dua anak, J-Lo berpisah dengan penyanyi Marc Anthony, 43, empat bulan lalu selepas tujuh tahun berumah tangga. - TS

sumber : myMetro

Jurugambar bogelkan 15 orang gadis dan lakukan hubungan seks dengan mereka

KUALA LUMPUR: Tertarik untuk menjadi model profesional dengan pendapatan lumayan, seorang lelaki menyamar penguji bakat memperdaya sekurang-kurangnya 15 gadis untuk dirakam gambar bogel sebelum melakukan hubungan seks dengan mereka sejak awal tahun ini.

Lelaki terbabit yang berusia 30-an dan menyamar penguji bakat di sebuah syarikat peragawati terkenal ‘mengumpan’ mangsa melalui laman sosial dengan menawarkan pendapatan lumayan dengan hanya bergaya di depan kamera.

Terbaru, dua pelajar masing-masing berusia 18 dan 19 tahun menjadi mangsa lelaki terbabit sebelum mereka membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi di sini, kelmarin.

Menceritakan semula kejadian itu, sumber polis berkata, dalam kejadian jam 2 petang, 30 Oktober lalu, kedua-dua mangsa yang mengenali lelaki terbabit melalui laman sembang sosial diminta ke tingkat tujuh sebuah hotel di ibu kota untuk sesi uji bakat.



“Kedua-dua mangsa yang berminat menjadi model profesional tanpa ragu-ragu pergi ke sesi uji bakat berkenaan secara berasingan. Sebaik tiba di sebuah bilik di hotel berkenaan yang kononnya digunakan untuk sesi uji bakat itu, suspek mengarahkan mangsa menanggalkan pakaian.

sumber : myMetro

Inilah gambar pelajar sebuah sekolah di China yang berpose seksi

Recently, in certain internet communities of Changchun city, the sexy high school school uniform photos of a group of handsome and beautiful people have attracted netizens’ attention and heated discussion.

This reporter has discovered that in these photos, the photographed are wearing various high school uniforms of Changchun city, posed in various sexy positions, and even some of the photographed are exposed. Some netizens cannot accept wearing school uniforms and taking these kind of large-scale sexy photos, and made sharp criticisms. However, there are also some netizens who believe these kind of photos are very fresh, not only demonstrating the personalities of the youth, but also showing the creative spirit of the young people. In comparison to those rigid studio portraits, these kinds of photographs are what represent the vitality of the youth.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved