Wanita Hamil ini Mengidam Makan Daging Burung Hantu, Rubah Dan Haiwan Liar Lainnya

on 16 November 2011

Alison Brierley, seorang wanita yang berprofesi sebagai seniman kerap menggunakan kulit dan bulu rubah, arnab, rusa, burung hantu hingga serigala menjadi barang-barang kreatif bernilai seni. Namun, wanita 42 tahun ini langsung berubah memakan berbagai jenis daging haiwan liar setelah kehamilannya. Hampir setiap hari ia memasukkan daging berbagai jenis haiwan liar yang dia peroleh di setiap sudut jalan dan sekitar tempat tinggalnya di Harrogate, North Yorkshire, Inggris sebagai menu harian. "Biasanya saya makan yang benar-benar sihat. Tapi, saat hamil saya sangat mendamba menyantap daging haiwan liar," jelas Brierley.

Menurutnya, rasa daging haiwan liar lebih bervariasi daripada daging yang umum dijual di supermarket. "Rasanya lebih menyenangkan dan saya menyukainya. Saya juga tidak perlu merasa bersalah memakannya kerana itu adalah hal yang semulajadi. "

Alison mengaku pernah memakan daging arnab rusa, merpati hingga burung hantu. Burung hantu adalah daging kesukaan yang paling sering dia makan.

"Saya ingin cuba rubah dan serigala, tapi mereka tidak pernah saya temukan dalam keadaan yang cukup baik walaupun saya pernah menggunakan mereka untuk karya seni saya." ujarnya.

Wanita ini bahkan kerap menjadi tukang masak pesta masakan jalanan bagi teman-temannya. "Mereka percaya saya tukang masak yang baik dan mereka menyukainya. Saya memperoleh daging segar dari teman-teman yang berburu haiwan saat pulang kerja atau berburu," tambahnya.

Brierley percaya, makan daging segar merupakan gaya hidup alternatif yang lebih sihat. "Salah satu alasan saya adalah meyakinkan masyarakat untuk melakukan gaya hidup sihat ketimbang hanya mengambil makanan dari rak supermarket," kata Alison.

Wow..Gaun Pengantin Unik Terbuat dari 250 Meter Rambut Manusia

Seorang penjahit di Inggris membuat rekaan baru. Ia membuat gaun pengantin dari rambut manusia. Setelah sebelumnya ada gaun pengantin dari gulungan tisu toilet, kini rambut manusia asli yang disusun menjadi gaun.

Thelma Madine, menggunakan 250 meter rambut yang diperkirakan bernilai seharga 50 ribu Pounds . Meskipun ia menyebutnya gaun pengantin, namun Thelma membuatnya dengan rambut yang didominasi warna merah dan perang.

Bekerjasama dengan salon Voodou di Liverpool, ia mewarnai rambut-rambut ikal tersebut dengan warna merah gelap, merah terang hingga pirang. meskipun terlihat bukan seperti gaun pengantin kebanyakan, Thelma tahu siapa yang cocok untuk mengenakan gaunnya.

Siapa lagi kalau bukan Lagy Gaga yang senang bereksperimen dengan busana yang ekstrim. Thelma mengakui bahawa dirinya telah menawarkan gaun tersebut kepada Lady Gaga yang akan melakukan tour konsert di Inggris.
Dilapor oleh Daily Mail, gaun ini akan dipertontonkan kepada orang awam pada pertandingan kecantikan Miss Liverpool akhir minggu ini. Gaun yang dibuat oleh lapan orang dalam waktu 12 hari ini dikatakan sebagai desain gaun pengantin pertama yang menggunakan 250 meter rambut warna-warni

Potret Telanjang Aktivis Mesir Di Blognya jadi Kontroversi di Internet

Seorang aktivis Mesir bernama Aliaa Magda Elmahdy menerima pujian dan kutukan setelah memposting potret telanjang dirinya serta foto bogel lain di blog miliknya sebagai suatu ekspresi peribadi.

Seperti yang dikutip Washington Post, Elmahdy mengatakan dia mengambil gambar tersebut di rumah orangtuanya, dan dalam profile Facebook Elmahdy mengaku bahawa ia adalah mahasiswa seni di American University di Cairo, dan akan genap berusia 20 tahun pada 16 November depan.

Posting foto telanjangnya ini telah mendorong percakapan politik di jejaring sosial Twitter dan telah dilihat lebih dari 133.000 kali, dimana terjadi perdebatan sengit antara pihak pro dan kontra terhadap aksi Elmahdy ini.

Dua orang lelaki ditahan kerana meramas payuda** guru yang sedang menunggang motosikal

Dua orang lelaki kurang ajar ini terpaksa harus bermalam di penjara Mapolsek Ketahun gara - gara meramas payudara seorang wanita yang bekerja sebagai guru. Lelaki tersebut masing - masing dikenali sebagai Sa (31) dan Su (19) warga kelurahan Selolong, kecamatan Batik Nau.

Peristiwa tindak pelecehan seksual ini terjadi ketika mangsa yang bernama La (22) seorang guru yang mengajar di SMA Napal Putih menunggang motosikal di jalan raya sekitar pukul 10.30 WIB.

Keadaan jalan di daerah kelurahan Urai sedikit rosak kerana terjadi beberapa kerosakan yang mengakibatkan jalan menjadi perlahan. Di perbatasan antara kota Lais dan Napal Putih ini terdapat orang - orang yang meminta wang kepada para pengendara yang melewati jalan rosak dan terjal tersebut.

Kerana keadaan jalan rosak, La (22) berusaha memandu motor yang dinaikinya dengan perlahan, namun alangkah terkejutnya La (22) kerana waktu itu tersangka Sa (31) dan Su (19) mendatanginya dan secara tiba - tiba meramas - ramas payudara La (22) begitu saja.

La (22) yang merasa ketakutan kemudian memecut kendaraannya dan segera ke balai polis di Ketahuan untuk mengadukan tindak pelecehan seksual yang dialaminya. Dengan cepat,pihak polis dari Mapolsek Ketahun bergegas menangkap pelaku yang masih berada di tempat kejadian.

Hebat..3 pencuri dipaksa jalan berbogel setelah dibelasah

LIMA (Peru): Tiga pencuri yang dicekup orang ramai yang berang di Peru, kelmarin, tidak dapat mengelak daripada mendapat malu apabila dipaksa berjalan dalam keadaan berbogel di jalan raya yang dingin pada awal pagi.

Imej yang disiarkan Televisyen America menunjukkan polis menyelamatkan tiga lelaki bogel itu daripada kemarahan sekumpulan pemandu teksi yang cuba mengikat mereka untuk dibakar di bandar Huancayo. Kumpulan pemandu teksi berkenaan membelasah ketiga-tiga suspek, mengoyak baju dan mengikat tangan mereka sebelum dipaksa berjalan di jalan raya dalam keadaan berbogel. - AFP

sumber : myMetro

Gila..Ibu tuang makanan padat kemulut anak berusia 10 bulan sehingga bayinya meninggal dunia

Seorang wanita menerima hukuman tiga tahun penjara, setelah memaksa bayi perempuannya makan makanan padat berulang kali hingga meninggal.

Gloria Dwomoh, dinyatakan bersalah atas dakwaan melakukan tindakan yang menyebabkan kematian bayinya sendiri, yang masih berusia 10 bulan.

Wanita 31 tahun asal Walthamstow, Inggris, itu memaksa bayinya menyantap makanan padat sejak usia enam bulan sebagai upaya agar bayinya cepat gemuk. Dengan menggunakan kendi, ia menuang makanan padat seperti sereal dan daging langsung ke tenggorokan bayinya.

Bayinya meninggal March tahun lalu sesaat setelah dilarikan kehospital akibat kesulitan bernafas. Hasil diagnosis menunjukkan bahawa bayi tersebut menderita pneumonia, yang disebabkan masuknya makanan ke dalam paru-paru.

Selama persidangan, Andrew Edis QC, jaksa penuntut umum, mengatakan, makanan mengalir ke rongga yang salah selama beberapa bulan.

Edis mengatakan bahawa seorang ibu harusnya berfikir dua kali sebelum menggunakan kendi untuk menuang makanan ke mulut anaknya. Apalagi, Dwomon yang seorang jururawat di Rumah Sakit St Thomas, London, harusnya lebih faham dengan konsekuensi medis.

Dalam pembelaannya, Dwomoh mengatakan bahawa metode memberi makan seperti itu ia imitasi dari keluarganya. Ia dan adiknya juga diberi makan dengan cara seperti itu oleh ibunya.

Courtney Love Telanjang Dada di Atas Pentas, Bernyanyi Sambil Pegang Payudaranya Sendiri

berita2.com: Courtney Love, si rocker liar tampil dengan bertelanjang dada saat konsert di Brazil. Ia selalu berperilaku ekstrem baik di pentas mahupun di tempat lain. Walau usianya sudah 47 tahun, nampaknya ia tidak berniat mengurangi keekstremannya.

Ketika ia sedang bernyanyi, tiba-tiba membuka bajunya, lalu menanggalkan branya. Sambil bernyanyi ia memegang sendiri payudaranya. Tangan kanan memegang mic dan tangan kiri memegang payudara.




Saat di luar pentas, Courtney pernah menunjuk dadanya dengan jari yang membentuk suatu angka. Ya sekali lagi, perilaku yang ekstrem selalu ditunjukkan Courtney.

Dia juga pernah tampil 'telanjang' di depan wawancara New York Times tahun lalu dan kemudian meminta maaf atas insiden tersebut.

Selain dirinya yang menjadi berita, saat putErinya, Frances Bean bertunangan
dengan pemuzik Yesaya Silva, dari band The Rambles banyak media membuat liputan hal ini.

Bukan hanya pertunangannya yang disorot, tetapi ternyata puterinya dan Courtney tidak memiliki hubungan yang baik. Walau Courtney mengutarakan rasa rindunya, hubungan ibu dan anak ini belum juga membaik.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved