Ibu Ini Beratnya Lebih Ringan dari Anaknya

on 08 November 2011

LONDON - Sekilas melihat dua orang perempuan ini layaknya seperti kakak-adik, tetapi ketika ditelusuri lebih jauh ternyata mereka adalah pasangan ibu dan anak. Keadaan ini disebabkan kerana tubuh sang ibu memiliki berat hanya setengah dari puterinya.

Rebecca Jones yang menderita penyakit anoreksia atau enggan untuk mencerna makanan, hanya memiliki berat yang cukup mengkhuatirkan untuk seukuran perempuan berusia 26 tahun. Berdasarkan pemeriksaan, dirinya hanya memiliki berat 31 kilogram.

Beratnya tersebut ternyata jauh ringan dibandingkan Maisy, putrinya yang baru berusia tujuh tahun. Jelas sekali perbezaan antara ibu dan anak ini. Maisy jauh lebih gemuk dari Rebecca.

Rebecca sendiri justru merasa bangga dengan keadaannya saat ini, tanpa melihat faktor kesihatan yang boleh mengancamnya.

"Mengenakan pakaian yang sama dengan Maisy memberikan kebanggaan pada saya. Memang salah, tetapi hal itu membuat saya merasa lebih baik. Saya tidak pernah merasa kurus, tetapi selalu melihat saya jauh lebih besar," ucap Rebecca seperti dikutip Daily Mail, Selasa (8/11/2011).

Masalah gangguan makan Rebecca dimulai saat orangtuanya bercerai pada saat dirinya berusia 11 tahun. Pada awalnya ia sempat mengalami masalah kegemukan dan terus-menerus dicela oleh temannya di sekolah. Dirinya pun kehilangan kepercayaan dirinya.

"Pada usia 13 tahun, saya seperti berhenti makan," ucapnya. Saat itu pun berat badannya langsung menurun drastis dan teman-temannya pun memuji perubahan yang terjadi pada dirinya.

Tetapi hal ini berkelanjutan hingga dirinya terus beranjak dewasa dan memiliki seorang putri. Rebecca pun terus memakan pil diet dan membuat berat badannya kini mencapai 31 kilogram.

Melihat keadaan tubuhnya yang mencengangkan, doktor mensyorkannya untuk memakan ayam dan vitamin. Namun, meskipun demikian Rebecca berhasil melahirkan Maisy dalam keadaan sihat. Gadis berusia tujuh tahun itu, bahkan saat ini jauh lebih gemuk dari ibunya.

Sementara Rebecca sendiri terancam penyakit akibat keadaan tubuhnya yang terlalu kurus. Lewat ujian darah ditemukan, dirinya saat ini menderit hypokalemia sebuah keadaan yang dapat menyebabkan keadaan lemah pada bahagian otot.
(faj)

Terlalu Hot, Adegan Seks Twilight Dihapus

Adegan bercinta Robert Pattinson (Edward) dengan Kristen Stewart (Bella) dalam filem keempat Twilight "Breaking Dawn - Part 1" dibuang.

Dilapo femalefirst,, adegan seks sepasang kekasih nyata ini dianggap tak layak untuk ditonton. Maklum, filem ini sangat popular dan bakal bakal ditonton anak-anak dan remaja yang usianya belum melewati 18 tahun.

Kristen Stewart sebelumnya telah mengungkapkan adegan 'seks' itu dengan begitu bersemangat. Namun, adegan itu yang dianggap vulgar, membuat produser filem yang kembali mengeditnya, agar lebih tepat untuk ditonton remaja.


Kristen berkata di majalah Glamour mengatakan, "Itu (seks) sangat aneh, bahkan tidak merasa seperti melakukan adegan filem Twilight. Aku bingung, tapi itu sangat nyata. Tapi adegan itu dinilai tak layak tonton, dan badan sensor akhirnya kembali memotong sebahagian adegan itu."

Mungkin begini keadaannya bila Hackers berkumpul

Kesian kakak ni diraba monyet sehingga ternampak payu***anya

Mula-mula memang monyet nampak jinak dan boleh diajak bergambar





tapi bila dah naik daun habis dikerjakan kakak ni...
jangan cepat percaya pada binatang ni dia baik ada maksudnya....

Payudara Model Jordan Carver Menyembul Saat Yoga

Model seksi Jordan Carver memang terkenal dengan bentuk payudaranya yang seksi dan berukuran besar, dan apakah yang terfikirkan oleh anda jika payudara seksinya tersebut tak sengaja terlihat saat ia melakukan gerakan yoga ? sulit untuk di ungkapkan.

Namun kejadian tersebut memang fakta, payudara indah Jordan terlihat menyembul saat ia melakukan yoga di sebuah taman ramai. Foto-foto yoga nya tersebut juga sudah beredar luas baru-baru ini.Saat yoga Jordan terlihat mengenakan tank top biru dan seluar olahraga bewarna putih yang ketat dan ia terlihat seksi.

Pulak..wanita cemas kaki yang dipotong tumbuh kembali


LONDON: Seorang wanita yang dipotong satu daripada kakinya kerana membesar sehingga mencapai berat lebih 31.5 kilogram kini cemas apabila organ itu kembali tumbuh dengan pantas.

Mandy Sellars dari Accrington, Lancashire, menghidap penyakit yang jarang berlaku menyebabkan kedua-dua kakinya membesar melampau, manakala tubuhnya kekal seperti biasa.



Pemeriksaan doktor sebelum itu mendapati, kaki kiri Mandy, 36, dijangkiti kuman dan boleh mengancam nyawanya jika tidak dibuang.


Bagaimanapun, 22 bulan selepas menjalani pembedahan itu, baki kaki kirinya mula tumbuh dan membengkak.


Kata Mandy, dia memang berharap pembedahan membuang sebahagian daripada kaki kiri itu akan membolehkan keadaannya stabil.


“Tetapi hati saya berkata, ia akan kembali semula,” katanya.



Mandy berkata, dia mula menghadapi masalah sama “hampir serta-merta” dan ia menyukarkannya memakai kaki palsu.


Tidak lama kemudian, kata Mandy, kakinya menjadi terlalu besar dan berat sehingga ia hampir-hampir menyebabkan kaki palsunya pecah.


Kini kaki Mandy terus membesar dengan berat hampir 32 kilogram dan ukur lilit satu meter.


Bekas sukarelawan pertubuhan kebajikan haiwan itu berharap masalah itu dapat diatasi segera.


Sementara menunggu keadaannya pulih, Mandy berjuang untuk sentiasa berfikiran positif dan meneruskan hidupnya seperti biasa.


Penyakit dialami Mandy agak sama dengan sindrom Proteus yang menjangkiti Man Joseph Merrick sehingga dia digelar Lelaki Gajah.


Kuman Proteus boleh menyebabkan anggota badan manusia membesar.


Dianggarkan hanya ada kira-kira 120 orang di seluruh dunia mengalami masalah dihadapi Mandy. - DM

sumber : myMetro

Bayi 19 bulan terbunuh dikisar mesin pemotong rumput dipandu neneknya

JACKSONVILLE (Florida): Seorang bayi terbunuh dalam kemalangan ngeri apabila dia dikisar mesin pemotong rumput dipandu neneknya, semalam.

Pegawai bomba Titusville, Scott Gaenicke, berkata bayi lelaki berusia 19 bulan itu mengalami kecederaan parah di kepala dan badan.


Katanya, mangsa terperangkap di bawah mesin pemotong rumput itu dan parah terkena bilah pisau yang berputar.


“Dia diletakkan dalam trailer sambil ditarik mesin pemotong rumput itu, tetapi tiba-tiba mangsa terjatuh dan dirempuh alat berkenaan,” katanya.


Polis kemudian merampas mesin rumput dan trailer yang ditarik mesin berkenaan untuk membolehkan siasatan dijalankan. - DM

sumber gambar : dailymail

sumber : myMetro

Gila..bayi sengaja dimasukkan kedalam beg plastik dengan niat untuk membunuhnya

NILAI: Apa dosa bayi ini apabila dimasukkan dalam beg plastik yang kemudian diikat kuat dengan baju sebelum dibuang dalam tong sampah di Pangsapuri Taman Desa Jati, di sini.

Namun, umurnya panjang apabila tangisannya didengari seorang wanita berusia 40-an yang lalu di kawasan terbabit dan menyelamatkan bayi yang baru dilahirkan itu.

Susulan penemuan jam 7.30 malam kelmarin yang diketuai Inspektor Floral Godrey Bedimus Johniu itu, seorang wanita warga asing yang bekerja di sebuah kilang berhampiran ditahan.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin, berkata bayi seberat 2.5 kilogram itu dibawa ke Hospital Tuanku Ja’afar Seremban (HTJS) dan dilaporkan dalam keadaan baik.



“Hasil siasatan awal kami percaya suspek mahu bayi berkenaan mati berdasarkan caranya mengikat plastik dengan pakaian seperti mahu bayi itu lemas.


“Kami turut menjumpai pakaian seragam sebuah kilang bersama beberapa pakaian wanita dan pakaian itu membawa kepada penemuan wanita warga asing terbabit,” katanya.

sumber : myMetro

Demi Kesenangan, Lelaki Ini Buat Basikal Unik

BEIJING - Seorang lelaki China membuat sebuah basikal unik yang boleh dikatakan gila. Demi kesenangannya,lelaki tersebut membuat basikal dengan roda depannya yang mencapai tinggi 1,5 meter.

Zhang Lianjun, terpaksa membuang wang hingga mencapai 1.800 poundsterling . Wang itu digunakannya untuk membuat basikal unik.

Zhang mengatakan basikalnya yang dibuatnya ini aman dan nyaman untuk dikendarai. "Meskipun ukurannya amat besar, basikal ini amat aman dan tentunya nyaman untuk dikendarai," tegas Zhang seperti dikutip Orange, Senin (7/11/2011).

Selain menggunakan roda yang besar, Zhang yang berasal dari Tanghan, Hebei, juga melengkapi basikal itu dengan lampu besar serta hon yang suaranya membuat orang terkejut. Tetapi basikal ini juga dilengkapi dengan empat roda kecil dibelakangnya.

Awalnya, Zhang berencana membuat basikal itu dengan menggunakan roda traktor yang tingginya mencapai 2,1 meter. Tetapi roda itu terlalu tinggi dan berat untuk dikendarai.

Dia pun memutuskan menggunakan roda depan yang didapatkannya dari mesin pengangkut barang atau forklift.
(faj)

Wah, Imogen Bekas Wanita Selingkuhan Ryan GiggsMendadak Jadi Maniak Seks

INILAH.COM, London - Khabar mengejutkan datang dari bekas wanita selingkuhan Ryan Giggs sekaligus model, Imogen Thomas. Dia dikhabarkan mendadak berubah menjadi maniak seks atau sex addict.

Namun, hal itu tidak sungguh-sungguh terjadi. Imogen hanya memainkan peranan dalam salah satu filem berjudul Extreme.

Sebagaimana dinukil The Sun, Imogen mengatakan kepada teman-temannya bahawa dirinya sangat antusias dalam peranan tokoh maniak seks di filem tersebut.

“Setelah semua yang terjadi pada hidupku, Saya fikir ini boleh menjadi awal baik untuk saya,” tuturnya.

“Peran ini cukup lucu namun menggoda dan genit,” tambahnya.

Imogen juga mengatakan bahawa dirinya memiliki banyak pengalaman hidup, termasuk pengalaman pahit bersama Giggs, dan kini dirinya bertekad menjalani hidup dengan lebih baik lagi.

Selain itu, khabarnya di dalam filem tersebut terdapat beberapa adegan dimana sang model asal Wales itu beberapa kali harus melakukan masturbasi.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved