Aktor Dibebaskan Setelah 25 kali "Cuci Perut"

on 05 November 2011

LAGOS, KOMPAS. com — Setelah ditahan selama 24 hari dan menjalani lebih dari 25 kali "cuci perut", seorang aktor komedi Nigeria dibebaskan dari penjara, Jumaat (4/11/2011).

Aktor Babatunde Omidina yang dikenal dengan nama Baba Suwe ditangkap di Lapangan Terbang Internasional Lagos saat hendak terbang ke Perancis. Omidina ditangkap kerana "dicurigai menelan narkoba" untuk diseludupkan ke Eropah.

Selama ditahan, Omidina mendapat pengawasan ketat dari pihak berwenang dan media untuk melihat apakah ada narkoba dalam kotorannya. Kerana hasilnya tiada, seorang hakim pengadilan tinggi di Lagos menyampaikan permohonan maaf dan memerintahkan agar aktor itu dibebaskan.

Hakim Yetunde Idowu mengatakan kepada aktor yang kelihatan kurus dan lemah tersebut, "Saya mendoakan Anda baik-baik saja. Jaga diri Anda. Anda bebas untuk pulang."

Omidina ditahan pada 12 Oktober saat ia akan naik pesawat Air France ke Paris. Lembaga pelaksana hukum narkotika menyatakan ia telah "diduga positif menelan ubat-ubat terlarang".

"Telah dilakukan beberapa pemeriksaan pada dia dan sejauh ini tak ada bahan terlarang ditemukan," kata pengacaranya, Bamidele Aturu, kepada pengadilan, Jumaat (4/11).

"Ia telah lebih dari 25 kali buang air besar," kata pengacara tersebut belakangan kepada AFP.

Nigeria adalah pusat utama penyeludupan narkotik atau dadah menuju Eropah dari Amerika Latin.

Sumber : ANT, AFP

Cara buka tin pakai sudu

Ajaib,, Boneka Menyelamatkan Satu Keluarga dari Tragedi Kebakaran

Freaky News- Ternyata manfaat boneka tidak hanya menjadi permainan anak-anak dan jadi penghias almari, tapi dalam sabuah kejadian, sebuah boneka telah menyelamatkan kehidupan satu keluarga.

Sebuah keluarga asal La Vergne, Amerika Syarikat berhasil selamat dari kebakaran hebat yang melanda rumah mereka, dan anehnya yang menyelamatan kehidupan mereka adalah sebuah boneka.

Kejadian itu berawal dari Seorang gadis yang mendengar seperti bayi yang menangis, bosan mendengar suara yang menggangu tidurnya itu, gadis itu lalu itu beranjak dari tempat tidurnnya untuk mengambil boneka tersebut, saat dia membuka pintu, tiba-tiba sekumpulan asap tebal menyapu mukanya, lalu dengan cepat remaja itu lari dan membangunkan ibu dan ayahnya yang sedang tidur kemudian keluar dari rumah.

Sebenarnya boneka bayi tersebut dia bawa dari sekolah untuk kepentingan pelajaran "tanggung jawab siswa dalam merawat anak", boneka tersebut dapat menangis dan tertawa seperti bayi sebenar.(rm)

sumber : the freak

Kanak-kanak ini Tinggal Dua Hari Bersama Ibunya yang Sudah Jadi Mayat


Seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun tinggal selama dua hari setelah ditinggal mati mendadak oleh ibunyadi rumah mereka di New Zealand. Ia mencari kenyamanan dari mainan kesukaannya dan memakan keju, lasagna sisa, dan susu.

Shylah Silbery, mencari sendiri makanan di dalam peti sejuk dengan hanya ditemani boneka beruang Teddy Bear yang dinamainya 'Possum' setelah ibunya, Lauren Silbery yang berusia 28 tahun, meninggal dunia.

Komunikasi terakhir keluarga dengan Lauren Silbary terjadi pada 19 Oktober. Dua hari kemudian, kerana tiada khabar, keluarganya merasa risau keadaan Silbery dan anaknya. Mereka pun menghubungi tetangga Lauren untuk mencari tahu. Tetangga yang memeriksa keadaan rumah, hanya boleh melihat Shylah kecil tanpa terlihat keberadaan Lauren.

Polisi yang datang kemudian memujuk Shylah untuk menyeret meja kopi ke depan pintu agar dirinya boleh mengambil kunci dan membuka kunci pintu. Kepada polis, Shylah hanya berkata, "Mama tidak mahu bangun."

Polis kemudian segera membawa Shylah ke hospital untuk mendapatkan rawatan selama beberapa hari. Sekalipun menderita dehidrasi dan pampers bayi yang lama tidak diganti, keadaan Sylah dilaporkan tidak mengkhuatirkan.

REPUBLIKA.CO.ID, WELLINGTON

Maruah tergadai melalui 'pakej abang Singapura'

JOHOR BAHRU: Kemaruk ingin hidup mewah menyebabkan segelintir wanita tempatan menggadai maruah melalui ‘pakej abang Singapura’ ditawarkan pelancong lelaki negara berkenaan yang bersedia memenuhi apa saja permintaan ‘gundik’ mereka termasuk menyediakan rumah dan kereta selain elaun ribuan ringgit setiap bulan.

Kewujudan pakej maksiat itu didedahkan bekas kerani dikenali sebagai Rita, 28, hasil pengalamannya mendapatkan wang secara mudah dengan menjadi teman termasuk menyerahkan tubuh kepada lelaki hidung belang dari republik berkenaan setiap kali mereka berkunjung ke sini, terutama pada hujung minggu.

Rita mendakwa pembabitannya dalam kegiatan itu bermula daripada perkenalan dengan seorang lelaki dari Singapura menerusi laman web sosial yang dikenali sebagai Sam yang juga kontraktor.

Menurutnya, pada awalnya dia menganggap Sam rakan biasa, namun hubungan mereka semakin rapat hingga pada satu hari lelaki itu menawarkan pakej untuk dia memperoleh wang dengan mudah dan hidup mewah.



“Sam yang sudah berkeluarga menyatakan dia mencari teman kerana kesunyian setiap kali berurusan di bandar raya ini pada setiap hujung minggu.

sumber : myMetro

Genius Rusia Hidup dengan 26 Mayat Perempuan

NIZHNY NOVGOROD - Polis Rusia di Kota Nizhny Novgorod menemukan lebih dari 20 jasad perempuan di dalam kuburan yang digali oleh seorang lelaki. Lelaki tersebut khabarnya adalah seorang genius ternama Rusia.

Jasad 26 wanita ditemukan di rumah seorang lelaki berusia 45 tahun, Anatoly Moskvina. Lelaki ini hidup seorang diri di Kota Nizhny Novgorod yang terletak di bahagian barat Rusia.

Media Rusia melaporkan, Moskvina menyimpan 26 jasad wanita di apartmentnya yang kecil. Perempuan-perempuan itu diperkirakan berusia 15 hingga 26 tahun yang sudah tewas sejak lama. Jasad itu pun sudah berbentuk tulang belulang. Demikian seperti diberitakan BNO, Jumaat (4/11/2011).

Moskvina adalah seorang sejarahwan yang terlibat dalam dunia jurnalisme. Dirinya sudah mengunjungi ratusan pemakaman pada malam hari dan menggali makam-makam tersebut untuk mengambil tulang-belulang atau jasad dari kuburan itu, ke rumahnya.

Moskvina sendiri mengatakan, dirinya sudah mengunjungi 750 kuburan dan hingga saat ini belum jelas bila dirinya mulai melakukan penggalian. Lelaki ini juga diyakini pernah tidur di dalam peti mati dan bangku yang ada di kuburan.

Warga setempat mendeskripsikan Moskvina sebagai seorang genius kerana dapat berbicara dalam 13 bahasa dan memiliki pengetahuan yang sangat dalam. Dirinya juga kerap mengajar di sebuah muzium. Setelah ditangkap, Moskvina pun dibebaskan namun, belum ada informasi tentang dakwaan yang diarahkan ke lelaki genius ini.(rhs)

Cuma Mampu Buat Projek 30 Saat, Justin Bieber Malu

LOS ANGELES- Mariah Yeater mengaku hanya 30 saat berhubungan seks dengan Justin Bieber. Menurut Mariah, kekasih Selena Gomez itu terlihat malu lantaran hanya mampu bertahan 30 saat.

Mariah mengaku berhubungan seks dengan Justin ketika Justin sedang mengadakan konsert di Los Angeles bulan Oktober 2010. Mereka bercinta tak jauh dari tempat Justin membuat konsert. Saat itu usia Mariah masih 19 tahun.

"Justin tentu sangat malu kerana hubungan seks kami tidak berlangsung lama. Dia langsung memakai pakaian dan aku bertanya apakah boleh bertemu dia lagi," kata Mariah seperti dikutip Radar Online, Khamis (3/11/2011).

Setelah hubungan seks itu, dia mengaku hamil dan baru melahirkan seorang anak. Dia yakin bayi yang berusia 3 bulan itu merupakan benih yang ditanam Justin. Mariah mengaku beberapa kali menghubungi pihak Justin untuk memberitahu kalau dia hamil.

"Aku minta nombor telefon peribadi Justin tapi dia bersikap keras meminta nombor teleponku saja. Kami tidak punya kertas untuk mencatat, jadi dia kata akan menghafal saja nombor telefonku," tandasnya.(rik)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved