Ibu Selamatkan Nyawa Janinnya yang Dinyatakan Meninggal

on 02 November 2011

Ceri Griffiths sangat sedih saat doktor memberitahu kalau dia mengalami keguguran saat usia kandungannya 10 minggu. Meski masih tidak percaya, dia pun menandatangani persetujuan untuk mengeluarkan janinnya.

Dalam kesedihannya dan kebimbangannya itu, Griffiths sangat yakin janinnya masih hidup. Dia pun memohon pada pasukan medik yang memeriksannya di Treliske Hospital, Truro, Inggris.

“Sangat menyedihkan saat aku diberitahu bayi yang sedang dikandung sudah meninggal. Saat diberitahu hal itu, sambil kita berbaring, kita tidak boleh mempertanyakannya. Tapi aku merasa yakin bayiku masih hidup di dalam sana,” katanya seperti dikutip dari Mail Online.

Wanita 37 tahun itu terus memohon pada doktor dan jururawat untuk melakukan USG(ultrasound) ulang. “Tapi mereka menjawab, kami minta maaf, bayi Anda sudah meninggal,” ucapnya menirukan perkataan pihak hospital.

Penolakan itu rupanya membuat Griffiths histeria. Dia berteriak dan meminta sekali saja dilakukan USG ulang. Akhirnya permintaannya itu dipenuhi.

“Juturawat sampai memegang tangannya ke mulutnya kerana tidak percaya saat dia melihat ada detik jantung,” kisah Griffiths.

Tentu saja saat melihat di monitor ada detik jantung, Griffiths sangat bahagia dan bersyukur. “Peristiwa itu membuat ikatan antara ibu dan bayi semakin kuat,” ucapnya.

Griffiths melahirkan bayi perempuan itu pada Oktober 2010 lalu. Sang bayi yang sempat dinyatakan meninggal itu kini baru saja merayakan ulang tahun pertamanya.

Bulan lalu, para peneliti mengungkapkan ada setiap tahunnya ada 400 ibu hamil yang salah didiagnosa dan dikatakan bayi dalam kandungannya meninggal. Kesalahan diagnosa ini tentunya sangat merugikan.

Kurang ajar...Majalah Perancis Perlecehkan Nabi Muhammad

PARIS - Sebuah majalah yang dinilai menghina Islam terbit di Perancis. Majalah bernama Charlie Hebdo itu, menuliskan Nabi Muhammad S.A.W. sebagai editornya.

Majalah itu dinilai melecehkan Islam kerana menghina kemenangan kelompok Islam di Tunisia dan juga Libya lewat sebuah revolusi. Kandungan dari majalah yang terbit setiap minggu ini pun berisikan lawak tentang Islam. Demikian seperti diberitakan Daily Mail, Rabu (2/11/2011).

Di halaman belakang, digambarkan pula susuk Nabi Muhammad dengan menggunakan hidung merah seperti badut dan berkata, "Ya, Islam sejajar dengan humor."

"Lawak ini tidak lucu, majalah ini juga dengan sengaja memprovokasi kemarahan dan ketidakbahagiaan umat Muslim, pembaca dari majalah ini tentunya akan melontarkan pandangan negatifnya. Bila majalah ini ditulis dengan tema Kristian, tentunya umat Kristian juga akan marah," ujar Aktivis Islam Perancis Ahmed Dabi.

Meski demikian, pihak dari majalah ini mengatakan, dirinya tidak merasa membuat sebuah tulisan yang provokatif.

"Kami memandang ini sebagai pekerjaan rutin kami. yang paling berbeza adalah munculnya sang nabi dalam sampul depan. Ini mungkin menjadi hal yang cukup langka," ujar juru cakap Sharia Weekly.

Pada 2007 lalu, pengadilan di Paris juga menolak saman yang diajukan oleh dua organisasi Islam di Perancis yang mendakwa Charlie kerana mencetak gambar kartun dari Nabi Muhammad yang muncul di suratkabar Denmark.

Sekira enam juta warga Muslim hidup di Perancis dan mereka pun merupakan kelompok terbesar di Eropa Barat. Insiden kartun Nabi Muhammad tersebut sangat membuat warga Muslim Perancis berang.(rhs)

Parah..Bintang MTV Tonya Cooley Yang Cantik Ini Diperkosa Pakai Berus Gigi Dalam Satu Rancangan Realiti Show

LOS ANGELES- Tonya Cooley, bintang reality show MTV The Real World mengaku diperlakukan seperti binatang selama proses produksi pada tahun 2009 lalu.

Menurut Tonya, dirinya juga diperkosa dengan berus gigi dalam acara MTV The Real World/Road Rules. Atas perlakuan yang diterimanya itu, Tonya mengajukan saman terhadap MTV, Bunim / Murray Production, peserta bernama Kenneth Santucci dan Evan Starkman.

Tonya mengatakan, dua peserta lelaki mengambil berus gigi lalu memasukan dan menggosokkan berus gigi di sekitar alat kelaminnya ketika dirinya sedang tidak sedarkan diri. Bahkan, kamera juga sempat merakamnya. Demikian seperti dikutip dari TMZ, Isnin (31/10/2011).

Tonya mengatakan, pihak produser sebenarnya tahu tentang pemerkosaan itu. Namun, mereka malah mengganti berus gigi dan tak bercerita kepada siapapun. Dalam saman yang diajukan Tonya juga menyebut peserta wanita yang lain dilucuti pakaian renangnya oleh peserta laki-laki.

MTV Real World merupakan acara yang dibuat berdasarkan kenyataan atau tanpa naskah khusus yang tayang sejak tahun 1990. Tonya sendiri pertama kali muncul di MTV Real World:Chicago di tahun 2002.
(rik)

http://celebrity.okezone.com

Tiga wanita cantik dedah payudara depan kediaman bekas ketua IMF

Reuters
SEBELUM mendedahkan payudara, tiga wanita itu memakai pakaian seperti amah di depan kediaman bekas Ketua Dana Kewangan Antarabangsa, Dominique Strauss-Kahn di Paris kelmarin.

PARIS - Tiga aktivis kumpulan pembela hak asasi wanita yang dikenali sebagai FEMEN bertindak mendedahkan payudara mereka di depan kediaman bekas Ketua Dana Kewangan Antarabangsa (IMF), Dominique Strauss-Kahn di sini kelmarin.

Sebelum mereka mendedahkan payudara masing-masing, ketiga-tiga wanita itu memakai pakaian amah.

Ketiga-tiga wanita itu melakukan perbuatan tersebut bagi membantah sikap Strauss-Kahn terhadap wanita.

Strauss-Kahn meletakkan jawatan sebagai Pengarah Urusan IMF pada 18 Mei lalu selepas dia didakwa melakukan serangan seksual ke atas seorang wanita yang merupakan pekerja di sebuah hotel tempat dia menginap di New York.

Namun, dakwaan itu digugurkan oleh pendakwa raya kerana kekurangan bukti fizikal. - Agensi

sumber : kosmo online

Sanggup keluar isi perut anak ,pijak sampai mati untuk halau hantu

MOSCOW: Sepasang suami isteri semalam dibicarakan atas tuduhan mengeluarkan isi perut anak perempuan mereka berusia 26 tahun dan kemudian memijaknya hingga mati, kononnya untuk mengusir hantu.

Penyiasat berkata, Sergei Koshimbetov, 49, pemandu teksi dan isteri, Elena Antonova, guru berusia 50 tahun, menyiksa anak mereka selama beberapa jam sebelum membunuhnya pada 7 Januari, hari penganut Kristian Ortodoks Russia menyambut Krismas. Elena dikatakan mengeluarkan isi perut mangsa dengan tangannya. - AP

sumber : myMetro

Kesian...kakak ini suami yang disanjunginya rupanya gay

KLANG: “Selepas hampir tujuh tahun berkahwin dan dikurniakan dua anak, saya langsung tidak menyangka akan berdepan badai yang amat dahsyat apabila suami berubah cinta dengan menyintai kaum sejenisnya.

“Hati isteri mana yang tak remuk kerana suami yang disanjung rupa-rupanya gay,” rintih isteri yang hanya mahu dikenali sebagai Liza.


Ibu berusia 29 tahun itu berkata, pada mulanya dia mengesyaki suaminya yang berusia 30-an menjalin hubungan sulit dengan perempuan lain selepas mengesan beberapa petanda mencurigakan.


“Suami saya seorang yang lembut, begitu juga dengan tingkah laku dia, tetapi saya tak sangka sampai ke tahap dia melakukan hubungan songsang dengan kaum sejenisnya,” katanya yang juga kakitangan sebuah hospital swasta di ibu kota.


Liza berkata, perkahwinannya dengan suami diatur keluarga, namun dia mencintai dengan sepenuh hati lebih-lebih lagi selepas mereka dikurniakan dua cahaya mata lelaki berusia enam dan tiga tahun.


Menurutnya, perubahan sikap suaminya mula dikesan Mac lalu apabila sering marah tanpa sebab munasabah, panas baran dan sering memaki-hamunnya.



Liza semakin curiga apabila menemui kondom di bawah pelapik kaki di dalam kereta, namun apabila ditanya, suaminya memberi alasan ia milik rakan.


“Selepas kejadian itu, saya nekad untuk mengintip setiap perlakuan suami. Pada Ogos lalu, saya membohongi suami kononnya terpaksa bekerja sehingga lewat petang, padahal saya sengaja ingin memerangkapnya.


“Tanpa diketahuinya, saya pulang awal ke rumah dan sejurus tiba saya nampak ada lelaki lain yang tidak berbaju bersama suami di dalam bilik tidur kami. “Apabila saya masuk ke rumah secara mengejut, muka suami pucat dan menggelabah, namun masih cuba berselindung dengan memberi alasan lelaki itu rakannya yang datang ke rumah untuk berehat,” katanya.


Selepas kejadian itu, perasaan Liza semakin kuat mengesyaki ada sesuatu yang tidak kena terutama apabila membaca SMS berunsur lucah di dalam telefon bimbit milik suami dan perbualan di laman sosial facebook suaminya juga ada banyak perkataan lucah.


“Saya juga menemui e-mel berunsur lucah selain gambar bogel lelaki dan perempuan. Lebih mengejutkan, semua gambar dan e-mel lucah yang diterima suami datangnya daripada lelaki.


“Saya sungguh sedih, lebih-lebih lagi bila terbaca perbualan kotor suami saya dengan pasangan gaynya,” katanya.


Bagi mengatasi masalah dihadapinya, Liza mendapatkan nasihat daripada jabatan kaunseling di tempat kerjanya dan dia dinasihatkan banyak berdoa serta melakukan solat hajat supaya suaminya diberi petunjuk oleh Allah. “Saya nampak ada perubahan pada sikap suami. Dia tidak lagi panas baran, tetapi saya tetap kecewa kerana perasaan suami terhadap pasangan songsangnya yang dia panggil ‘adik’ masih tidak berubah.


“Malah, suami saya mengaku dia melakukan hubungan sejenis dengan ramai lelaki dan memberi alasan pengalaman diliwat ketika zaman sekolah menengah menyebabkan dia jadi begitu,” katanya.


Berikutan itu, Liza meminta suaminya menjalani ujian mengesan virus HIV kerana bimbangkan risiko dijangkiti penyakit kelamin itu.


“Alhamdulillah, keputusannya negatif, tetapi saya tetap berasa tidak tenang kerana suami kini kembali kepada perangai lamanya selepas saya terbaca mesej lucah di telefon bimbitnya.


“Saya sayangkan keluarga, tidak mahu bercerai, tetapi saya keliru dengan keadaan ini,” katanya.

sumber : myMetro

Wow..Lady Gaga Menyanyi dengan Mikrofon Dildo (Penis Buatan)

Lady Gaga kembali mengejutkan para penggemarnya. Kali ini bukan baju atau dandanan yang aneh darinya, melainkan pemilihan model mikrofon yang 'unik'.

Saat menyanyi untuk penutupan acara Indian Formula One di New Delhi, penyanyi berusia 25 tahun tersebut mengenakan pakaian yang diakuinya sebagai 'perpaduan antara visi dirinya dengan visi India'. Ia pun tampil mengenakan skirt dari bahan PVC, stoking jala, kerudung panjang dan atasan manik-manik emas.

Penampilannya kali ini terfokus pada mikrofon yang digunakan. Mikrofon tersebut bentuknya menyerupai dildo atau penis buatan. Hal ini cukup mengejutkan penggemarnya, kerana sebelumnya Gaga pernah berkata bahawa dia tidak sabar untuk mengunjungi India dan memberikan pertunjukkan yang unik di panggung sirkit F1.

"Aku bekerja sangat keras, jadi setiap penampilanku haruslah beza," ujarnya seperti dikutip Daily Mail. "Aku membuat baju menjadi lebih moden. Akan ada juga beberapa kejutan," tambahnya saat berbincang di sidang akhbar.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved