Model Ini Dipecat Kerana Bercinta Dengan Anak Khadafi

on 01 November 2011

BERLIN - Perusahaan Telefonica Germany akan memberhentikan Vanessa Hessler, seorang model berusia 23 tahun dan segera menghapus wajah model itu di dalam situs internetnya, kerana hubungannya dengan keluarga Khadafi.

"Vanessa Hessler gagal menjauhkan dirinya dari komen-komen mengenai konflik di Libya," ujar juru cakap Telefonica Germany Albert Fetsch, seperti dikutip Associated Press, Selasa (1/11/2011).

Hessler yang sudah bekerja dengan perusahaan itu dalam beberapa tahun, mengatakan pada majalah Itali, Diva e Donna, dirinya sudah bercinta empat tahun dengan Mutassim Khadafi, yang tewas di Libya bersama ayahnya.

"Saya tidak berhubungan dengannya sejak demonstrasi pecah di Libya. Keluarga Khadafi tidak seperti apa yang selalu dibicarakan oleh seluruh orang, mereka adalah orang biasa," ujar Vanessa.

Model ini pun mengatakan, dirinya sangat prihatin dengan apa yang terjadi di Libya dan menyebutkan, para pasukan revolusi Libya adalah orang-orang yang tidak tahu apa-apa.

Sikap dan komen-komen yang diutarakan oleh Vanessa pun tampaknya membuahkan hasil yang buruk. Model yang sudah tampil dalam berbagai iklan produk perusahaan Jerman itu terpaksa kehilangan pekerjaannya.

Pada Ogos lalu, bekas kekasih Mutassim Khadafi, Talitha Van Zon yang juga seorang model berhasil dievakuasi dari Libya ke Malta. Hubungan Talitha dengan Mutassim berlangsung selamat tiga bulan dan setelah putus, mereka tetap berkawan.(rhs)

Hebat...Itik ini kena serang dengan ikan emas

Seekor itik ini mungkin tak bernasib baik ketika berusaha mendapatkan mangsa sekumpulan ikan emas di kolam yang dangkal.

Itik tersebut mengira dapat menyantap mangsa untuk makan siangnya itu di sebuah taman di Changsa, Hunan, China. Namun, di luar dugaannya, itik tersebut justru dikerjakan oleh sekumpulan ikan emas yang seharusnya menjadi mangsanya.

Itik itu tersentak menyedari telah dikerumuni oleh kawanan ikan emas yang mengadakan serangan balik. Akibat menjadi bahan dikerjakan dan menghadapi perlawanan tak seimbang, itik itu kemudian tak nampak lagi di antara kerumunan ikan emas.

(kompas.com)

Inilah Janggut Penghangat Ketika Musim Dingin

Liputan6.com, Ottawa: Janggut ini bukan sembarang jenggot kerana boleh menghangatkan pemakainya saat musim dingin. Janggut ini pun boleh ditampalkan di topi agar menambah rasa kehangatan.


Topi berjanggut rajutan dari wol itu merupakan rekaan dari sebuah perusahaan di Kanada. Mereka membuat karya baru di dunia fashion yang bakal digemari semua kalangan.

Pembuat Beradowear mengatakan, topi khusus buatan mereka ini dijamin bakal menghangatkan, boleh dikenakan wanita, dan super lembut tanpa menimbulkan rasa gatal ataupun bengkak.

Beardo nampaknya menjadi cara instan dan bakal “in” di dunia fashion sejak dijual online dengan harga mulai dari 25 Poundsterling.

Janggut akrilik ini dapat disesuaikan pemakainnya dan dikatakan sesuai dengan semua wajah. Selain itu janggut rajutan tersebut juga dapat diletakkan di dalam topi, jika memakaikan janggut dirasa kurang tepat.

Situs Beardowear mengatakan, janggut ini merupakan gagasan Jeff Phillips,lelaki kelahiran Kanada yang antusias dengan musim dingin dan senang snowboarding.

“Setelah pertama kalinya topi janggut didesain dan dimasukkan ke publik, kita benar-benar tidak tahu apa yang diharapkan, tetapi respon dari masyarakat mengatakan semuanya,” kata website.

“Mereka yang membelinya ini rupanya bermacam-macam orang, bukan hanya pemain ski dan snowboarders, seperti dugaan awal kita”

Wanita Hamil Selamat Dari Musibah Gara-gara Dia Rendah

Kelli Chapman, 26, berada di lampu lalu lintas ketika 1,5 ton baja jatuh dari truk yang lewat dan masuk ke dalam keretanya.

Rob ,Ayahnya berkata puterinya, dari Ammanford, Carmarthenshire, akan tewas jika dia lebih tinggi.

"Dia begitu sangat beruntung. Ini benar-benar sebuah keajaiban," katanya.

Ms Chapman, seorang pekerja pejabat yang hamil tiga bulan, sedang menuju ke rumah untuk makan siang ketika trak mengambil sudut di pusat Ammanford.


Besi waja masuk melalui kaca depan di atas kepala dalam insiden bulan lalu.. Dia berhasil menelefon ayahnya yang juga seorang polis dari dalam kendaraan yang hancur untuk meminta bantuan.

Pc Chapman, seorang petugas keamanan masyarakat dengan Polis Dyfed-Powys , berkata: "Kelli menelepon saya dan berkata:" Ayah, beberapa logam telah jatuh di kereta saya. "

"Tapi ketika aku tiba di tempat kejadian aku hanya terpegun. “

"Aku tidak percaya apa yang saya lihat. Jika ia tidak seperti gadis mungil ia akan mati.” , lanjutnya

"Kalau dia lebih tinggi - atau bahkan jika keretanya sudah tiga inci lebih dekat ke tepi jalan – galang itu akan memukul langsung pada kepalanya."

Kelly berkata: "Itu terjadi begitu tiba-tiba. Saya terperangkap di dalamnya. Tapi aku menelefon ayahku dan dia membantu aku keluar. "

"Aku baik-baik dan begitu juga bayi saya. Aku begitu beruntung."

Heboh ..Muncul Penampakan Wajah Manusia Ketika Pesakit USG(ultrasound) Buah Zakar Kerana Tumor

Seorang pesakit didapati mengalami tumor di buah zakarnya. Namun yang mengejutkan pada pemeriksaan USG (ultrasonografi) pada tumor dibuah zakarnya itu, muncul penampakan wajah manusia. Doktor yang berfikiran sangat rasional pun sampai berdebat di jurnal ilmiah mengenai penampakan yang tak luarbiasa itu.

Adanya penampakan yang tidak wajar selalu dikaitkan dengan hal ghaib, tak terkecuali saat para doktor menemukan seraut wajah manusia dalam pemeriksaan tumor testis. Perdebatan tentang fenomena ini bahkan dibahas di sebuah jurnal Urology, jurnal rasmi dari International Society of Urology.

Bermula ketika 2 orang doktor bernama G Gregory Roberts dan Naji J Touma dari Queens University di Ontario yang melakukan pemeriksaan pada seorang pesakit. Pesakit berusia 45 tahun tersebut mengalami pembengkakan pada buah zakar sehingga harus diperiksa dengan ultrasonografi (USG).

Hasil pemeriksaan menunjukkan bahawa massa tersebut adalah tumor yang tidak berbahaya. Namun yang mengejutkan, massa yang teridentifikasi dari hasil pemeriksaan USG sebagai tumor itu membentuk penampakan yang cukup jelas untuk ditafsirkan sebagai wajah manusia.

"Para dokter sangat takjub melihat wajah tersebut, kerana mulutnya menganga dan matanya menatap keluar seperti ikut merasakan penderitaan pesakit," tulis Roberts seperti dikutip dari Telegraph, Selasa (1/11/2011).

Roberts menggambarkan, ekspresi wajah yang terakam dalam hasil pemindaian USG tersebut menggambarkan penderitaan pesakit yang diperiksa. Menurutnya, tumor tersebut memang membuat radang yang disebut epididymo-orchitis yang membuat pesakit tersebut kesakitan.

Penampakan wajah tersebut pada akhirnya memang diyakini sebagai sebuah fenomena kebetulan yang sangat langka. Meski begitu dalam jurnal disebutkan, perdebatan singkat berlaku berkait penafsiran dari penampakan yang jarang terjadi dengan sejelas itu di dunia kedoktoran.

Kerana munculnya di tumor testis atau buah zakar, sebagian doktor sempat meyakini wajah tersebut adalah penampakan dewa kesuburan. Namun tidak ada kesimpulan apapun yang ditarik dari perdebatan tersebut, sebab yang terpenting adalah tumor itu sekarang sudah dibuang dan pesakit sudah kembali sihat.

Ini pose separuh bogel Taylor Swift yang dikatakan mirip dirinya

Penyanyi country asal Amerika, Taylor Swift terpalit skandal. Dalam sebuah halaman website, penyanyi 'Love Story' itu dikatakan berpose topless!


Taylor Swift tampak sangat terganggu dengan kemunculan foto perempuan berpose bogel yang mirip dirinya pada halaman website 'Celebrity Jihad’. Website tersebut memasang headline 'Taylor Swift Topless Private Pic Leaked?’. Mereka juga mengatakan foto tersebut adalah benar Taylor Swift.

Namun ia bersama peguamya secara rasmi telah membantah bahawa foto tersebut adalah dirinya, “Foto palsu dan berita palsu tentang penyanyinya (Swift)”, tegas peguamnya dilapor The Sun.

Melalui sebuah surat, pengacara Taylor Swift menyatakan bahawa foto tersebut adalah palsu dan meminta pihak 'Celebrity Jihad’ untuk menghapusnya. Swift juga mengancam akan menyaman website tersebut jika tidak melakukan permintaan dalam surat rasmi tersebut.

Hingga hari ini,Isnin, (31/10/2011) belum ada pihak yang meminta keterangan dari 'Celebrity Jihad’.

Ngeri di Angkasa...Paralgliders Nyaris Tewas Ketika Paracutnya Disambar Helang

Seorang lelaki Rusia sedang melakukan aktiviti paralglider di atas India Himalaya, namun dia akan mendapatkan kejutan mengerikan yang tidak akan dilupakan seumur hidupnya. Dimana dua ekor helang tiba-tiba muncul dan salah satunya menyangkut pada paracutnya. Namun beruntungnya lelaki ini berhasil membuka paracut kecemasan sesaat sebelum dirinya tiba di tanah.




Dalam video yang diunggah ke YouTube ini, tidak diketahui secara jelas identiti lelaki Rusia ini, namun yang terpenting adalah, baik sang lelaki dan burung helang tersebut tak ada yang tewas dalam kejadian ini.

Hebat..Lelaki ini cipta kostum halloween dengan menggunakan 2 buah iPad

Selama Halloween ini, tentunya kita telah banyak melihat kostum-kostum yang unik, lucu dan mengerikan. Namun kostum yang akan anda lihat kali ini mungkin adalah kostum terhebat dan dijamin akan membuat Heidi Klum kagum kerana irihati.



Mark Rober, seorang ilmuwan yang bekerja untuk NASA, membuat kostum halloween-nya dengan menggunakan dua buah iPad yang membuat ia seperti Zombie dengan lubang besar pada perutnya.

Ilmuwan roket dari Pasadena, California, ini menciptakan kostum ‘tembus pandang’ ini dengan memulai video chat FaceTime pada kedua iPad, kemudian menempelkannya di kedua sisi tubuhnya.

Ia kemudian menambahkan tshirt putih yang telah berlubang di tengahnya serta darah palsu untuk menyelesaikan kostumnya.

Mark menjelaskan bahawa untuk kostum ini anda memerlukankan dua buah Ipad 2s serta koneksi WiFi.
“Jika pesta yang anda datangi terlihat membosankan, anda dapat bermain Angry Birds.” tuturnya.

Diketahui, Rober telah menghabiskan enam tahun di NASA membantu dalam desain Laboratorium Sains Mars yang akan dibuka bulan depan dengan bertujuan untuk melaksanakan ekslorasi robot jangka panjang pada planet merah tersebut.


Pulak dah...tikam perut tetak kepala isteri kerana dituduh amal ilmu hitam

SANDAKAN: Seorang wanita kini bertarung dengan maut akibat ditetak di kepala manakala perutnya ditikam menggunakan parang jenis ‘barung’ oleh suaminya yang mengamuk kerana sering dituduh mengamalkan ilmu hitam.

Mangsa, Amah Mohd Ali, 36, dan kejadian berlaku di rumah mereka di Kampung Mangkalinau di sini, pada jam 7.30 malam kelmarin.

Sebelum kejadian, Amah bertengkar dengan suaminya yang berusia 30 tahun kerana lelaki itu mengamalkan ilmu hitam dan menuntut ajaran sesat dengan seorang ‘tok guru’ sejak beberapa bulan lalu.

Suaminya yang tidak puas hati dengan tohmahan itu meninggalkan rumah sebelum kembali semula beberapa jam kemudian sambil membawa parang dan nekad menyerang isterinya yang menonton televisyen bersama tiga anak dan bapa mentua.
Seorang anak lelakinya berusia 16 tahun cuba menghalang lelaki itu daripada menyerang mangsa dan kesempatan itu digunakan wanita terbabit melarikan diri dan bersembunyi di sebuah kedai runcit berhampiran.

sumber : 9

Korek bontot lepas tu jilat,apa punya perempuan cantik ni?

tabiat buruk yang jangan kita ikut....

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved