Kerana kekurangan wanita,adik beradik boleh setubuhi isteri abang atau adik bila-bila masa

on 29 Oktober 2011


VIVAnews - Kepercayaan primitif India yang mengagungkan anak lelaki dan menafikkan kelahiran wanita berhujung pada timpangnya jumlah kedua gender. Hal ini, menciptakan kejadian yang bertentangan dengan moral, iaitu berkongsi steri dengan para saudara.

Hal ini terjadi di wilayah utara India, tepatnya di distrik Baghpat, hanya sekitar dua jam dari kota metropolitan New Delhi. Munni, wanita pertengahan 40an yang mengisahkan penderitaannya menjadi seorang isteri dari suami sekaligus pemuas nafsu adik-adik suaminya.

"Suamiku dan orangtuanya berkata, saya harus membagi diri saya dengan adik-adiknya," kata Munni, dikutip dari Daily Mail, Sabtu 29 Oktober 2011.

Dua adik suaminya adalah bujang lapuk yang tidak memiliki isteri. Antara lain disebabkan tidak mencukupinya jumlah wanita di desa tersebut. Munni saat ini memiliki tiga orang anak, hasil hubungannya dengan suami, dan dua adiknya.

"Mereka mensetubuhi saya bilapun mereka mahu, siang atau malam. Jika saya menolak, mereka memukuli saya dengan apa saja. Kadang mereka mengusir saya untuk tidur di luar, saya juga pernah disiram minyak tanah dan dibakar," kisah Munni yang akhirnya berhasil lari.

Munni hanyalah satu dari puluhan wanita di Baghpat yang mengalami hal yang sama. Kes-kes penyiksaan dan penyimpangan ini kebanyakan tidak dilaporkan ke polis. Wanita-wanita ini jarang dapat keluar rumah sendirian, sehingga sulit untuk berhubung dengan dunia luar.

Warga desa mengatakan fenomena berbagi isteri ini memiliki banyak keuntungan. Salah satunya adalah menghindari perpecahan akibat berebut lahan dan aset di antara para pewaris keluarga. Selain itu, juga membebaskan wanita miskin dengan menikahinya, mendapatkan nafkah dari ramai lelaki.

Bhagyashri Dengle, direktur eksekutif Children's Charity Plan India, mengatakan fenomena ini terjadi akibat menurunnya jumlah wanita dibandingkan lelaki. Kebanyakan warga di India menggugur bayi wanita kerana dianggap tidak berguna di masa depan.

"Kita harus melakukan sesuai jika tidak situasi akan memburuk. Wanita di India akan semakin berisiko diculik, diperkosa atau jauh lebih buruk lagi," kata Dengle.

Menurut sensus India tahun 2011, saat ini hanya terdapat 858 wanita untuk 1.000 orang lelaki di Baghpat. Jumlah wanita terus menurun. Hal ini juga terjadi di distrik Haryana, Punjab, Rajashtan dan Gujarat.

"Di setiap desa, terdapat lima atau enam bujang yang tidak dapat menemukan isteri. Dalam satu keluarga, terdapat tiga atau empat lelaki yang belum menikah," kata Dengle lagi.

Salah satu cara untuk mengatasinya adalah membeli pengantin dari daerah lain seharga 15.000 rupee. Namun, inipun hanya membawa penderitaan kepada kaum wanita, kerana kebanyakan harus menikah dengan lelaki yang jauh lebih tua

Ada Taksi dari Tank di Britain! [Video]

Pemandangan tak biasa terlihat di jalanan Inggris belakangan ini. Warga yang berdiri di pinggir jalan dapat melihat beberapa kendaraan berlapis waja berkeliling sambil mengangkut penumpang, ternyata kendaraan itu berubah menjadi taksi! Dan tambangnya percuma.Ada apakah gerangan?

Tank-taksi seberat 16 ton yang disebut Tanksi itu memang sengaja beroperasi di jalanan Inggris atas permintaan Electronic Arts. Buat apa? Tentu saja untuk mempromosikan game perang terbaru mereka yang baru saja diluncurkan, Battlefield 3.


Anjing ni buat pertandingan bolasepak terhenti seketika

Sebuah pertandingan bolasepak pada pertandingan Copa Sudamericana antara Santa Fe melawan Botafogo pada Rabu (26/10), terpaksa harus dihentikan selama beberapa minit. Namun dihentikannya pertandingan ini bukan akibat kerusuhan penonton, tapi kerana seekor anjing yang tiba-tiba masuk kedalam padang.

Kejadian ini langsung membuat heboh seisi stadium,dimana para pemain mahupun official terlibat aksi kejar-kejaran saat berusaha menangkap anjing tersebut.

Peristiwa kejar-kejaran lucu ini berlangsung selama lebih dari tiga minit, sampai si anjing memutuskan kembali ke penonton.

Sementara itu penyebab sang anjing masuk kedalam lapangan, sampai saat ini belum diketahui secara jelas.


Wanita ini Jatuh Pengsan Ketika Dilamar

Seorang lelaki berlutut dengan tangan memegang cincin sambil mengucapkan kata ‘mahukah kau menikah denganku’, adalah suatu momen yang paling ditunggu-tunggu semua wanita di dunia.

Namun ketika sang kekasih, Cameron mengucapkan lamarannya, Brittany Hillards mendapatkan ‘lebih’ dari sekadar kejutan. Kerana setelah Cameron mengucapkan lamarannya, Brittany langsung jatuh pengsan.

Rupanya Brittany tidak menyangka akan mendapatkan kejutan istimewa dari kekasihya, ketika Cameron membawanya ke sebuah taman untuk merayakan ulang tahun hubungan percintaan mereka yang pertama, ia terlebih dulu menutup mata Brittany.

Namun, belum pulih benar dari rasa terkejut saat melihat para keluarga berkumpul dalam acara tersebut, Ia tercengang ketika Cameron tiba-tiba berlutut, mengeluarkan cincin dari sakunya kemudian mengucapkan lamaran kepada gadis pujaannya. Hal ini membuat Brittany terkejut dan kemudian jatuh pengsan.

“Tunangan saya Cameron, menutup mata saya sejak meninggalkan rumah. Aku sama sekali tidak mengetahui kalau ini adalah sebuah kejutan,” tuturnya.

“Itu sebenarnya adalah ulang tahun pertama hubungan kami. Dan saat dia melamar saya jatuh pengsan. Saya tidak tahu kenapa, namun saya merasa seperti orang dungu.” tambah Brittany.


Iklan malaikat jatuh dilarang tayang di Afrika

Iklan deodoran yang memperlihatkan malaikat berjatuhan ke bumi dilarang tayang di Afrika Selatan, Jumaat, 28 Oktober 2011. Tayangan malaikat jatuh kerana pesona lelaki yang menggunakan deodoran itu dianggap melukai perasaan kaum Nasrani.


Iklan berdurasi 60 saat ini menampilkan susuk malaikat sebagai perempuan seksi berpakaian minim dengan sayap dan halo di atas kepala. Mereka berjatuhan di sebuah kota yang terlihat seperti kota di Itali.

Malaikat cantik itu berjalan dan menjadi tontonan masyarakat. Mereka seperti tergoda dan berjalan menuju pemuda yang hendak naik skuter. Para malaikat ayu itu melepas halo dan melemparkannya ke tanah. Lalu diperlihatkan adegan lain, lelaki di skuter itu menyemburkan deodoran di sebuah ruangan. Di depannya ada produk deodoran Axe dengan tulisan: Even Angels Will Fall.

Masyarakat mengadukan iklan ini ke Otoritas Standard Periklanan Afrika Selatan (ASA). Iklan dianggap memalukan malaikat sebagai pembawa pesan Tuhan. ASA menerima permohonan masyarakat dan rasmi melarang iklan deodoran itu.

"Masalahnya bukan kerana menggunakan simbol malaikat dalam tayangan komersial, namun iklan ini telah mengikis sifat surgawi malaikat," tulis pernyataan rasmi ASA. "Malaikat digambarkan jatuh dari langit atau surga kerana hal fana, tertarik pada lelaki muda."

Dalam Undang-Undang Penyiaran di Afrika disebutkan bahwa iklan dilarang menyinggung perasaan, melanggar susila, dan melanggar nilai-nilai masyarakat. Dalam penyataan tertulisnya, ASA menyebutkan bahawa Afrika Selatan memiliki beragam budaya, agama, dan kepercayaan. Keragamanan itu mesti dijaga tanpa menyakiti satupun golongan.

Cerita 'Slumdog Millionaire' Kini Menjadi Kenyataan


Slumdog Millionaire, filem yang berkisah tentang lelaki miskin yang mampu memenangkan acara Who Wants to be a Millionaire di India telah menjadi kenyataan.


Seorang operator komputer berusia 27 tahun yang tinggal di daerah miskin dari India berhasil menjadi orang pertama yang mampu memenangkan hadiah sebesar 1 juta dollar dari acara kuiz Kaun Banega Crorepati, acara Who Wants to be a Millionaire versi India.

"Saya tidak pernah bermimpi dapat melakukan ini," ujar Sushil Kumar.

Kumar dengan gajinya yang sekitar 1.6 juta rupee perbulan, merancang menggunakan wang tersebut untuk membangun rumah, membantu bisnis kakaknya dan membeli banyak buku.

"Saya juga sangat menggemari membaca buku, jadi saya akan membeli banyak buku, membuka perpustakaan dan memuaskan diri membaca buku-buku itu."

Lalu, apakah lelaki ini punya rahsia bagaimana caranya untuk memenangkan game itu? Ternyata sama seperti kisah yang menjadi senario di filem, ia tidak melakukan persiapan khusus apapun ketika akan mengikuti acara kuiz ini.

"Ini hanyalah soal yang biasa kita pelajari. Pertanyaan disini sama seperti soal ketika ujian," ujarnya.

sumber: Times of India

Kesian budak 3 tahun meninggal dunia kerana tertonggeng dalam baldi

IPOH: Tindakan seorang ibu meninggalkan anak perempuan berusia tiga tahun mandi bersendirian, berakhir dengan tragedi apabila kanak-kanak itu ditemui lemas dalam keadaan tertonggeng di dalam baldi di bilik air rumahnya di Taman Rasi, Menglembu, dekat sini, pagi semalam.

Kejadian kira-kira jam 10.20 pagi itu disedari wanita itu sejurus pulang ke rumahnya selepas keluar sebentar kerana mempunyai urusan.


Perasaan tidak sedap hati ibu mangsa selepas beberapa kali tidak menyahut panggilannya menjadi kenyataan sejurus menjenguk ke bilik air apabila melihat anaknya, Wong Bao Lim tertonggeng di dalam baldi.


Dia segera mengeluarkan mangsa dan cuba menggerakkan badan serta memanggil nama anaknya, namun tidak mendapat sebarang reaksi apabila mangsa tetap kaku tidak bergerak.


Ibu mangsa yang masih tidak berputus asa kemudian membawa kanak-kanak itu ke sebuah klinik berdekatan untuk rawatan kecemasan tetapi doktor yang melakukan pemeriksaan mengesahkan anaknya sudah meninggal dunia.


Seorang wanita yang juga saudara keluarga malang itu berkata, mangsa adalah seorang anak yang berdikari dan sudah biasa mandi bersendirian sejak berusia dua tahun.



“Kami sekeluarga masih terkejut dan seperti tidak percaya dengan kejadian menimpa mangsa. Tetapi perkara paling menyedihkan kami mangsa seperti tahu akan pergi meninggalkan ibunya buat selama-lamanya.


“Ia berikutan tindakan mangsa mengajak ibunya mandi bersama pada pagi tadi (semalam) selepas hampir setahun tidak berbuat demikian,” katanya ketika ditemui di bilik mayat Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), semalam.

sumber : myMetro

Pensyarah jahanam paksa seorang siswi ringan-ringan untuk luluskan peperiksaannya


KUALA LUMPUR: Pensyarah miang. Itulah gelaran buat seorang lelaki yang juga pensyarah di sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) di Lembah Klang berusia 50-an apabila mencabul seorang pelajar perempuan dalam biliknya di universiti berkenaan, kelmarin.

Lebih keji, pensyarah itu didakwa cuba memaksa pelajar berusia 23 tahun berkenaan melakukan aksi ringan-ringan dengan mengumpan untuk meluluskan pelajar itu dalam peperiksaan selepas mangsa enggan melayani kehendak seksualnya.


Bagaimanapun, keengganan mangsa memenuhi permintaannya menyebabkan pensyarah itu mula bertindak kasar dengan meraba serta mencium gadis terbabit menyebabkan berlaku pergelutan dalam bilik berkenaan.


Dalam kejadian jam 3.30 petang itu, mangsa bernasib baik apabila berjaya keluar dari bilik pensyarah berkenaan sebelum membuat aduan kepada pensyarah lain dan kemudian membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur, di sini.


Sumber berkata, kejadian bermula ketika mangsa mahu ke bilik pensyarah berkenaan bagi menghantar tugasan yang diberikan.


“Namun, dia terserempak lelaki itu di luar bilik sebelum mangsa diberikan kunci dan diarah menunggu di dalam bilik itu.



“Pensyarah itu muncul kira-kira 10 minit kemudian. Sebaik masuk ke biliknya, pensyarah berkenaan terus memegang pipi mangsa sebelum duduk di kerusinya,” katanya.


Beliau berkata, mangsa yang bingung dengan tindakan itu memberitahu mahu menghantar tugasan.


“Bagaimanapun, pensyarah itu mendakwa tidak mahukan tugasan berkenaan sebaliknya memberitahu mahukan benda lain,” katanya.


Sumber berkata, mangsa yang tidak faham kemudian bertanya apa yang dimahukan pensyarahnya itu.


“Dengan bersahaja, pensyarah itu bangun dan mengunci pintu bilik sebelum menarik tangan mangsa serta memeluknya. Lelaki terbabit kemudian memberitahu mahu mencium mangsa.


“Mangsa cuba menolak dengan baik, namun lelaki itu terus meraba badannya walaupun dia merayu tidak diperlakukan demikian,” katanya.


Katanya, mangsa yang bengang dengan tindakan itu memarahi pensyarah terbabit.


“Difahamkan, lelaki itu dengan bersahaja mengumpan untuk meluluskan mangsa jika memenuhi kehendak seksualnya,” katanya.


Biarpun diumpan dengan keputusan cemerlang, mangsa masih berkeras menolak pelawaan lelaki itu menyebabkan berlaku pergelutan antara mereka. Pelajar terbabit bernasib baik kerana berjaya keluar dari bilik sebelum membuat aduan kepada pensyarah dan kakitangan universiti berkenaan. Mangsa yang trauma dengan insiden itu kemudian tampil membuat laporan di IPK Kuala Lumpur, selepas dinasihatkan rakan, pensyarah lain dan keluarganya.


Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala lumpur, Asisten Komisioner Khairi Arasa ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.


Katanya, siasatan lanjut sedang dilakukan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan (KK).

sumber : myMetro

Wow..Hati Ular Sawa Boleh Ubati Jantung

Liputan6.com, Colorado : Di balik keberingasan ular sawa tersembunyi beragam manfaat di tubuhnya, salah satunya sebagai ubat. Baru-baru ini ditemukan hati ular sawa dapat digunakan sebagai ubat penyakit jantung.

Peneliti biologi dari Universiti Colorado, Boulder, Amerika Syarikat, Leslie Leinwand mengatakan, dalam diri phyton ada kandungan yang kaya akan trigliserida, yang tersimpan dalam otot hati. Hal ini boleh buat bebas dari kerosakan penebab terjadinya penyakit tersebut.

“Hati sawa mampu membakar lemak secara efisien tanpa menimbulkan efek samping yang berbahaya,” kata Leinwand kepada Foxnews, Jumaat (28/10). Ia melakukan kajian dengan menciptakan sebuah terapi jantung yang sakit agar dapat berfungsi seperti semula. Salah satu temuannya ialah dengan menggunakan hati phyton.

Bagi penderita jantung, tekanan darah yang tinggi membuat otot jantung kerap membengkak akibat adanya desakan yang terlaku keras mengepam darah.Jantung tidak boleh bekerja secara maksimal.

Temuan ini dipublikasikan di jurnal science ini sehingga dapat dijadikan terapi alternatif bagi ubat penyakit

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved