Biar benar...Sebelum Tewas Ditembak Khadafi Diduga Disodomi

on 25 Oktober 2011

Sesaat sebelum ditembak mati di tangan tentera Dewan Transisi Nasional (NTC) Libya, bekas penguasa Libya Muammar Khadafi diduga disodomi. Diduga Khadafi disodomi dengan alat seperti pisau atau sejenis perkakas.

Penyiksaan terhadap Khadafi dirakam dengan video ponsel yang didapatkan secara ekslusif oleh GlobalPost, kemudian dianalisis frame per frame, seperti dilansir GlobalPost, Selasa (25/10/2011). Video itu sepanjang 3 menit 55 saat.

Adegan yang tertangkap video ponsel itu, sesaat setelah Khadafi ditangkap dari paip pembuangan, kemudian ada seseorang yang mencoba memasukkan alat ke bontot Khadafi. Ekspresi muka Khadafi tampak kesakitan hingga beberapa saat kemudian Khadafi terlihat diseret dengan telanjang dada yang berlumuran darah, di dada dan kepala.

Analisis frame per frame video itu menangkap dengan jelas, tentara pemberontak cuba memasukkan benda seperti tongkat atau pisau ke bagian dubur Khadafi yang mengenakan seluar krem. Alat apa tepatnya yang digunakan, masih menjadi pertanyaan besar.

Koresponden GlobalPost Tracey Shelton mengatakan alat itu kemungkinan adalah pisau dari hujung senjata api, yang dikenal orang Libya sebagai Bicketti atau nama dagangnya Becker Knife and Tool yang popular disebut BKT.

Video ini membuat kelompok HAM dan dunia internasional meminta diadakan penyelidikan formal atas bagaimana bekas pemimpin Libya itu dibunuh. Menurut Konvensyen Geneva, bagaimana pun, kekerasan terhadap tahanan dalam keadaan apa pun tidak diperbolehkan.

Sebelumnya, Muammar Khadafi tewas di tangan tentara revolusi pada Khamis (20/10), yang lalu di kampung halamannya di Sirte. Khadafi diyakini tewas setelah terjadi tembak menembak antara rombongannya dengan tentara NATO. Lalu, ia bersembunyi di sebuah gorong-gorong.

Pasukan NTC yang memburunya lantas menangkap Khadafi. Setelah itu, Khadafi dieksekusi menggunakan senjata api. Beberapa versi menyatakan Khadafi sempat meminta ampun agar tidak dibunuh. Namun, akhirnya penguasa 42 tahun di Libya itu tewas di tangan oposisi.

Selama beberapa hari ini, jenazah Khadafi disimpan di ruang pendingin daging di pasar di Kota Misrata. Warga terus berdatangan untuk melihat dan memfoto jasad lelaki berumur 69 tahun itu. Namun pada Isnin, 24 Oktober kelmarin, jasad Khadafi telah ditutup untuk umum kerana sudah sangat membusuk.

Setelah ditunda beberapa hari, jasad Muammar Khadafi akhirnya akan dikuburkan hari Selasa waktu setempat. Menurut pejabat Dewan Transisi Nasional (NTC), bekas pemimpin Libya itu akan dikuburkan di daerah gurun pasir yang dirahsiakan.

Hebat..Kanak-kanak 2 Tahun ini Pakai HP untuk Selamatkan Nyawa Ibunya

Anak-anak yang baru berusia dua tahun biasanya sangat senang bermain-main dengan handphone (HP) orangtuanya. Tapi Lia Vega, bukan hanya sekadar boleh memainkan HP tersebut, ia pun dapat memakai telefon genggam dan berjaya menyelamatkan nyawa ibunya.

Lia Vega daril Texas yang jadi 'superhero' untuk sang ibu. Lia menyelamatkan nyawa ibunya, Larissa Taylor yang mendadak pengsan di rumahnya.
Saat itu Lia dan Larissa sedang berada di rumah mereka di Houston, Amerika Syarikat. Tiba-tiba saja Larissa pengsan di dekat tempat tidur adik Lia yang baru berusia lapan bulan. Saat itu Larissa berhenti bernafas.

Merasa ada sesuatu yang tidak benar terjadi, Lia mengambil telefon genggam ibunya dan langsung menekan tombol sambungan telepon. Meskipun sebelumnya belum pernah diajarkan bagaimana cara menggunakan telepon genggam, Lia ternyata boleh langsung menghubungi neneknya, Bobbie Gonzalez. Sambungan telepon berhasil dilakukan kerana tombol sambungan telefon terakhir yang ditekan Lia adalah nomor sang nenek.

"Aku tidak pernah mengajarkannya menggunakan telefon. Jadi aku tidak tahu bagaimana dia boleh menggunakannya. Aku menduga dia belajar kerana sering melihat kami (memakai telepon-red)," tutur Larissa seperti dikutip ABC News dari KHOU.

Sementara Bobbie menceritakan, saat ditelefon, ia mendengar suara di hujung telepon adalah cucunya, Lia. "Dia berkata, ibuku jatuh," tutur Bobbie menirukan ucapan sang cucu. "Aku lalu berkata, biarkan aku bicara pada ibumu. Tapi dia (Lia)kata, ibunya tidak mahu bangun," kisah sang nenek lagi.

Bobbie kemudian langsung menghubungi 911. Pasukan dari 911 bergegas ke rumah Larissa dan membawa wanita itu ke rumah sakit. Di rumah sakit itulah diketahui kalau Larissa didiagnosa menderita diabetes yang selama ini tidak pernah diketahui ibu dua anak tersebut.

Larissa mengatakan apa yang dialaminya ini boleh jadi pelajaran untuk ibu-ibu lainnya tentang bagaimana mengajarkan anak-anak untuk menggunakan telepon dalam keadaan darurat. Ia sendiri sudah merasakan manfaatnya.

"Sudah pasti, dia adalah superhero kecilku," kata Larissa soal putrinya.

Lagi dahsyat dari kes Yue Yue...Di China pemandu trak langgar budak sebanyak 2 kali untuk pastikan dia benar-benar mati

Kejadian tragik yang menimpa seorang gadis malang dari China iaitu Wang Yue tentunya masih segar di ingatan kita semua. Namun seminggu setelah setelah kejadian tersebut, insiden yang serupa kembali terjadi di China, dan kali ini korbannya adalah seorang kanak-kanak laki-laki.

Ibu Maoke Xiong duduk di sebelah trak yang melanggar putranya sampai tewas


Seorang pemandu trak melanggar seorang kanak-kanak laki-laki berusia lima tahun, dan kemudian melanggarnya kembali untuk mempastikan sang anak kecil tersebut telah benar-benar tewas (mati), dalam upaya menghindari membayar kos rawatan hospital untuk sang anak.

Insiden mengerikan ini terjadi di Luzhou, Cina barat, ketika pemandu Ao Yong melangggar kanak-kanak laki-laki bernama Maoke Xiong, yang ketika itu dia berjalan kaki untuk menuju ke sekolah.

“Aku melihat truak tersebut mundur sedikit dan kemudian bergerak maju lagi. Xiong kemudian tergilas dalam roda dan trak terus kedepan sejauh sepuluh meter. ” kata seorang saksi mata Shifen Zhang.

sang pemandu diduga melanggar Xiong lebih dari satu kali

Sementara saksi lain yang lalu di tempat kejadian mengatakan bahawa sang pemandu melompat keluar traknya setelah melanggar anak itu, dan langsung bertanya berapa banyak yang harus dia bayar.

Menurut pernyataan pihak kepolisian setemat, Yong (35 ) pemandu trak dari Luxian, berdebat dengan keluarga sang kanak-kanak tentang biaya selama tujuh jam.

Setelah insiden tersebut, Yong membantah sengaja melanggar kembali anak tersebut untuk membunuhnya. Bahkan, polis dan staf pemerintah berkeras Xiong meninggal akibat pelanggaran.

Menurut penyelidikan, polis memutuskan bahawa Yong adalah orang pertama yang memanggil pihak berwajib setelah traknya melanggar seorang anak di desa Yunfeng, di Luzhou, Provinsi Sichuan. Mereka mengatakan tubuhnya tidak langsung dipindahkan kerana penduduk desa yang marah menuntut bayaran segera dari sang pemandu.

Diketahui, memberikan bayaran jika korban kecelakaan meninggal dilihat oleh banyak orang China sebagai cara yang lebih murah, daripada harus membayar biaya untuk rawatan yang panjang.

Sumber : dailymail

Gila..paksa rakan minum arak,makan pil khayal dan bogelkan kerana dia anak orang kaya

AMPANG: Seorang lelaki bukan sahaja dikurung lebih 12 jam di sebuah rumah di Taman Cheras Indah di sini, tetapi turut dipaksa minum arak, mengambil pil khayal sebelum dibogelkan.

Lebih keji, aksi ‘panas’ mangsa yang berbogel sambil mengerang kesakitan dan dalam keadaan khayal itu dirakamkan seorang daripada tiga lelaki menggunakan telefon bimbit.

Dua lagi menjadi penonton dan pengarah kepada setiap aksi mangsa sebelum masing-masing ketawa terhibur dengan aksi berkenaan.

Difahamkan, lelaki berusia 27 tahun itu dipercayai menjadi mangsa buli melampau tiga rakannya kerana disyaki cemburu dengan kesenangan hidup mangsa.


Mangsa dikurung sejak jam 8 malam, 18 Oktober lalu, tetapi berjaya meloloskan diri kira-kira jam 5 petang keesokannya sebelum membuat laporan di Balai Polis Pandan Indah di sini, semalam.


Menceritakan kekejaman tiga lelaki terbabit, bapa mangsa yang mahu dikenali sebagai Razak, 52, berkata dia mengetahui kejadian itu selepas dihubungi seorang peniaga memaklumkan anaknya yang tidak bermaya dan cedera bersembunyi di sebuah kedai makan berhampiran kawasan berkenaan kerana dikejar tiga lelaki.

sumber : myMetro

Remaja ini nekad tunjuk bon**tnya kepada Ratu Inggris

VIVAnews - Seorang remaja Australia ditangkap polis setelah melakukan tindakan yang tidak sopan terhadap Ratu Inggris. Ia nekad menurunkan seluarnya, lalu meletakkan bendera Australia di bahagian bokongnya.

Hal ini dilakukan remaja yang diketahui bernama Liam Warriner, ketika Ratu Elizabeth memberikan lambaian tangan padanya. Akibat perbuatannya, tentu saja Liam langsung dicekup polis dan dimasukkan ke penjara. Namun, ia dibebaskan dengan jaminan.

Setelah bebas, ia pun dengan santainya mengatakan kalau tindakannya adalah hal biasa. Warriner mengungkap kalau ia dicabar rakannya untuk melakukan hal nekad tersebut.

"Setiap orang juga melihat bokong orang lain. Ayolah, Anda juga melihatnya di televisyen dan filem tapi mengapa itu jadi pelanggaran bagi Ratu," kata Liam, seperti dikutip dari The Sun, Isnin 24 Oktober 2011.

Polis Queensland menuntut Warriner kerana dianggap dengan sengaja melakukan pelanggaran dan menimbulkan gangguan publik. Ia pun harus berhadapan dengan hakim, Jumat minggu ini.

Insiden terjadi saat Ratu melakukan perjalanan dari Bandara Brisbane. Saat itu Ratu Elizabeth memang sedang melakukan kunjungan ke Brisbane, Australia. (umi)
• VIVAnews

Adegan Seks Catwoman & Batman di Komik Di Kritik

LOS ANGELES- Komik Catwoman #1 karya Judd Winnick mendapat kritik pedas. Pasalnya, Judd dianggap terlalu banyak memuat adegan seks Catwoman. Termasuk adegan intim dengan Batman.

Banyaknya unsur seks di komik yang baru dirilis itu memang membuat pembaca terkejut. Meski begitu, Judd tetap tak berganjak dan punya alibi tersendiri.

"Ini adalah Catwoman untuk tahun 2011 dan pendekatanku untuk karakter dan tindakannya tentu yang mencerminkan zaman kita sekarang," kilah Judd seperti dikutip Digitalspy.

"Ini merupakan kisah yang berisikan kejahatan, misteri, dan kisah romantik," tandasnya.

Komik Catwoman #1 merupakan komik terbaru yang dilancarkan kembali oleh perusahaan DC Comics. Selain Catwoman, ada juga komik Batman, Red Hood, Batwing dan The Outlaws.(rik)

Foto Telanjang Zhou Xun Artis China Ini Ditemukan Polis

Seperti dikutip dari MayDaily, polis,sangat terkejut dengan penemuan foto-foto seksi artis tersebut. Polis dikhabarkan menemukan foto-foto itu saat sedang menggeledah kediaman Wang Shuo. Diketahui, baru-baru ini, Wang Shuo sedang terlibat kes hukum. Lelaki yang dikenal playboy ini didakwa atas kepemilikan senjata api secara haram.

Tentu saja khabar itu langsung menghebohkan orang awam setempat. Kehebohan itu membuat penguru artis Zhou Xun langsung bertindak. Mereka membantah keras tentang isu itu. Dan mereka akan menuntut atas munculnya rumor tersebut.

Selama ini Wang Shuo dikenal sebagai salah satu lelaki yang dijuluki 'Four Young Master of Beijing' kerana gaya hidup mewah dan skandalnya dengan beberapa selebriti perempuan di sana. Ia tergabung bersama eksekutif muda Beijing lainnya seperti Wang Ke, Wang Yu dan Wang Xioofei yang sekarang lebih dikenal sebagai suami Barbie Hsu.

Berita-berita Wang Shuo selalu menjadi headline di media setempat. Dan yang terbaru adalah ketika ia terlibat perseteruan dengan Wang Ke .

Bahkan, keduanya terlibat perkelahian sengit sehingga Wang Shuo nekad mengacukan pistol ke kepala Wang Ke.

Sejak lahir, Wang Shuo sudah bergelimang kemewahan. Ayahnya, Wang Zhicai adalah pengusaha properti terkenal di Beijing. Sedangkan ibu tirinya adalah seorang artis.

Wang Shuo saat ini memegang posisi tingkat tinggi di dua perusahaan real estate di Beijing. Selain dengan Zhou Xun, Wang Shuo sempat dikhabarkan menjalin hubungan dengan Fan Bingbing, Li Xiaolu dan Niu Mengmeng.

• VIVAnews

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved