Pelatih Fitness Ini Sengaja Gemuk, Ingin Tahu Rasanya Obesiti

on 22 Oktober 2011

VIVAnews - Tubuh bidang Drew Manning lenyap. Perut six pack-nya berubah menjadi buncit berlemak. Mengatasnamakan profesi, pelatih fitness asal Utah, Amerika Syarikat, ini sengaja menggemukkan badannya agar tahu rasanya obesiti.

Manning tak ingin hanya mengumbar teori saat mengajarkan pentingnya melatih tubuh untuk mempertahankan berat badan ideal. Ia merasa perlu membuat tubuhnya gemuk agar boleh merasakan masalah sesungguhnya yang dihadapi para peserta fitness yang dilatihnya.

Ia memberi waktu untuk menaikkan berat ubuhnya sekitar 80 lbs atau sekitar 36,28 kilogram selama enam bulan. Ia sangat yakin enam bulan berikutnya boleh dengan mudah mengembalikan berat tubuhnya sesuai teori yang selama ini ia ajarkan.

Demi mewujudkan niatnya, ia mulai menjalani pola hidup tak sihat. Selain berhenti olahraga, ia juga menyantap makanan-makanan tak sehat yang mempercepat terbentuknya timbunan lemak seperti aneka keripik, junk food, soda, pizza.

“Sangat menyenangkan pada awalnya boleh makan apapun yang saya inginkan, tentunya dengan konsekuensi dan tubuh saya mulai terasa sangat tidak menyenangkan,” ujarnya, seperti dilapor dari Daily Mail.

Dalam masa 3,5 bulan, usahanya menuju obesitas mulai terlihat. Otot-otot kencangnya lenyap, berganti lemak-lemak yang menggelambir. Berat tubuhnya sudah meningkat dari 87 kilogram menjadi sekitar 119 kilogram.

Melihat perubahan tubuhnya saat ini, keyakinannya boleh mengembalikan tubuh atletisnya dalam enam bulan mulai pudar. “Aku agak takut proses penurunan berat badan akan berlangsung lebih lama dari enam bulan, tapi saya yakin boleh dan selalu ada dukungan sampai tubuh saya kembali sihat,” ujarnya.

Sebelum Tewas Anak Khadafi Sempat Minum Air dan Merokok! ( Full Pic )

Sebelum Tewas, Putra Khadafi, Mo'tassim yang turut tewas bersama ayahnya Khadafi, ternyata sempat minum air dan merokok sebelum detik-detik kematiannya.

Alive: Mutassim Gaddafi drinks water and smokes a cigarette before his death in Sirte


A wound is visible on Moutassim's neck and his clothes are spattered with blood as he looks resigned to his fate

Moments before death: Mutassim lies on a sofa, his white vest bloodied after his capture


Dead: Gaddafi's son Mutassim was also killed in a firefight in Sirte

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2051857/Gaddafi-dead-Dictators-son-Mutassim-pictured-moments-execution.html

Gila...Penyelenggara Pertandingan Kecantikan Minta Hubungan Seks Ke Peserta Agar Menang

Salah seorang peserta Miss Asia Pasific 2011 yang diselenggarakan di Busan Yachting Center, Korea Selatan, 15 Oktober 2011, membuka suara mengenai sistem voting dalam pemilihan pertandingan kecantikan ratu sejagad. Seperti dilansir The Sun, Jumaat (21/10/2011). Pengakuan peserta dari Inggris bernama Amy Willerton (19), ia mundur dari kontes tersebut setelah tiga hari mengikutinya.

Willerton mundur kerana sejumlah lelaki dari penyelenggara pertandingan kecantikan internasional itu meminta seks kepadanya dengan imbalan pemberian markah. Si cantik berambut brunette ini mengaku mendapatkan pelecehan seksual dari pihak penyelenggara dengan mengundangnya dalam sebuah acara makan siang dan berbincang mengenai pemberian markah dengan imbalan seks.

Ketika ia melaporkan hal itu ke polis, ia sangat terkejut kerana sejumlah orang penting di organisasi penyelenggara itu secara terbuka memberikan polis wang rasuah agar tak menerima laporan tersebut. Setelah kembali ke Inggris, Willerton baru tahu ternyata pemenangpertandingan kecantikan itu jatuh ke tangan wakil dari Korea Selatan.

Amy Willerton saat tampil dalam Miss Asia Pasific 2011 di Busan Yachting Center, Korea Selatan

Di malam Grand Final Miss Asia Pasific World yang berlangsung di Busan Yachting Center, Korea Selatan, 15 Oktober 2011, terpilih pemenang dari lima terbaik. Peserta Korea Park Sae Byul berhasil menjadi pemenang Miss Asia Pasific World 2011. Sementara Florima Treiber dari Perancis meraih juara dua (Runner Up 1), Anna Botova dari Rusia juara tiga (Runner Up 2).

Sementara Alessandra Usman dari Indonesia juara empat (Runner Up 3), dan Tanvi Singla dari India juara lima (Runner Up 4).

Gila..atuk sodomi cucu sambil dibantu oleh ibu dan neneknya

Kes ini pertama kali diungkap oleh Yus (53), ayah Aal (4), anak kecil yang diduga menjadi korban sodomi. Kepada polis Yus mengatakan jika Ar (55) adalah pelakunya. Ar ini merupakan ayah kandung isteri Yus, iaitu RF (25). Tak cuma itu,, isteri Ar (nenek angkat korban), Ros (52) juga terlibat.

Bahkan RF (emak korban) juga ikut membantu dan turut serta dalam “pesta seks” itu. “Anak saya berkata, lubang bontotnya ditusuk oleh opanya (Ar),” jelas Yus, saat memberitahu peristiwa yang menimpa anaknya. Penjelasan ini juga disebut Yus, ketika menjalani pemeriksaan anggota penyelidik Unit Pelayanan Perempuan dan Anak (PPA), Balikpapan.

Meski mengaku tak melihat kejadian yang berlangsung di rumahnya, kawasan Perumahan Bumi Rengganis Blok C RT 95, Gunung Bahagia, Balikpapan Selatan, Yus, yang juga pencen polis dengan pangkat terakhir Ajun Komisaris Polisi (AKP) itu , yakin buah hatinya tak bohong. “Awalnya dia memang tidak mengaku, tapi akhirnya Aal ceritakan semuanya,” tegas Yus, sambil menunjukkan foto yang diambilnya, ketika memeriksa lubang anus anaknya.

Yus mengaku selama ini anaknya memang kerap mengeluh sakit. Di perut, badan, dan bahkan kerap disertai demam. Dia mengaku tak pernah mengira, jika sakit yang dirasakan anaknya itu, diduga akibat kekerasan seksual yang dilakukan datuk angkatnya.

Menerima laporan ini, polis memang bertindak cepat. Pemeriksaan terhadap orang yang disebut sebagai pelaku juga dilakukan. Terutama RF, ibu korban yang disebut turut membantu dan membiarkan anaknya disodomi dan dicabuli. “Sampai sekarang, pemeriksaan masih terus kita lakukan.

Kes ini memang akan kita dalami, dan selidiki secara intensif. Jelas, kita harus mendengar pengakuan dari semua pihak. Tidak boleh hanya sepihak saja. Sementara ini, dari hasil pemeriksaan yang dilakukan terhadap ibu korban, dia menafikan,” tegas Kapolresta Balikpapan AKBP A Rafik, ketika diberitahu Kaltim Post, terkait perkembangan penyelidikan atas kes ini.

Polis juga akan melakukan pemeriksaan terhadap Ar dan Ros, datuk dan nenek angkat Aal, yang disebut sebagai pelaku utama. “Kita juga akan melakukan menyelidiki, dengan laporan ayah korban, dengan terlapor. Yang jelas, kita juga tak boleh gegabah,” ungkap Rafik. Yus yakin, perbuatan sodom yang menimpa anaknya, sudah terjadi beberapa kali.

Bukan hanya 2 kali, seperti yang diketahuinya. Dugaan ini juga yang akan diungkap polis, termasuk motif kekerasan seksual tersebut, jika memang laporan sodomi dan pencabulan itu terbukti. Lantas apakah keterangan yang didasarkan pada pengakuan korban yang masih kecil itu boleh jadi keterangan, polis juga jelas tak akan diam.

Pemeriksaan harusnya melibatkan berbagai pihak yang berkait terhadap masalah ini. “Jelas itu akan kita lakukan. Ini juga ada aturannya, bahawa dalam melakukan pemeriksaan terhadap anak-anak, harus ada pendampingan. Ini untuk memastikan, tidak ada tekanan dan faktor-faktor lain yang mempengaruhi pemeriksaan,” tegas Kapolres lagi.

Sambil menunggu proses penyelidikan , terlepas terbukti atau tidaknya tindak kekerasan seksual tersebut, warga tetap harus memetik pelajaran. “Salahsatunya adalah harus mendampingi dengan buah hati.

Jangan sampai orangtua tak mengerti keadaan anaknya sendiri. Menjaga dan melindungi anak dari berbagai kejahatan, memberikan jaminan keselamatan dan kesihatan,” tegas Rafik.

Ada lagi adegan 'korek' ditempat awam

Yang hairan perempuan macam tak kisah je..adakah kerana seronok?
bila dah berisi barulah masing-masing saling menyalahkan antara mereka...

Lelaki Belasah Anjingnya Membabi Buta, Terima Kecaman di Facebook

Seolah seperti hilang akal, seorang lelaki membelasah anjing peliharaannya habis-habisan. Tak hanya itu, video itu langsung postingkan di Facebook dan menerima kecaman keras.

Video ini menampilkan seorang lelaki membelasah anjing peliharaannya dengan tongkat saat anjingnya berusaha masuk rumah. Nampak, anjing Staffordshire Bull Terrier ditendang, ditinju di muka dan lelaki ini seolah merasa senang melakukannya.

Bahagian paling menyeramkan pada video itu yakni, lelaki ini mencekik leher anjing sebelum meninjunya dua kali di kepala dan menendangnya sementara terdapat seorang anak kecil ada di belakangnya.

Dalam beberapa jam, video yang diunggah di jejaring sosial Facebook itu menerima banyak kecaman. Bahkan, ada seorang warga marah mengaku telah mengelilingi rumah lelaki dalam video di Grimsby, Lincolnshire, Inggris. Polis pun menangkap lelaki yang melakukan hal keji tersebut seperti dilaporkan DailyMail.

Alamak..Hanya RM 5 dapat nikmati tubuh gadis ini

KUANTAN: Hanya bermodalkan satu tin gam berharga tidak sampai RM5, mana-mana lelaki boleh menikmati tubuh seorang gadis berusia 16 tahun yang sering berkeliaran di bandar ini dengan tujuan mahu mencari sesiapa yang boleh membekalkan bahan mengkhayalkan itu kepadanya.

Bukan setakat ringan-ringan, malah gadis yang sering dilihat mundar-mandir di Jalan Pasar dan Medan Warisan di sini, mudah dibawa ke mana saja termasuk ke ranjang asalkan ketagihannya terhadap gam dapat dihilangkan.


Berikutan ‘populariti’ gadis itu yang digelar ‘Minah Gam Ringan-Ringan’ oleh orang ramai yang mengenalinya, wartawan Harian Metro melakukan penyamaran dan berjaya berbual-bual dengannya.


Agak mengejutkan apabila mendapati dia bukanlah selekeh seperti digambarkan, malah mempunyai wajah agak menawan serta pandai bergaya, sekali gus langsung tidak menggambarkan dirinya penagih gam tegar.


Dalam perbualan dengan gadis itu yang hanya mahu dikenali sebagai Alia, dia mengaku tidak kisah dibawa ke mana saja asal diberi satu tin gam untuk melepaskan ketagihan manakala bayaran sekadar RM50 memadai jika ingin menidurinya.


“Kebiasaannya lelaki mengajak saya ke pusat karaoke di sekitar bandar ini kerana di situ agak selamat serta lebih terlindung daripada pandangan orang ramai.



“Tapi kalau di karaoke cuma boleh ringan-ringan sajalah, nak lebih daripada itu kenalah bayar tip sikit dan carilah tempat lebih sesuai,” katanya selamba. Apabila ditanya mengenai latar belakang termasuk keluarga serta persekolahannya, Alia enggan menjawab dan mula menunjukkan rasa kurang senang, namun Harian Metro difahamkan dia sudah berhenti sekolah sejak ibu bapanya bercerai. Ditanya sejak bila dia mula menagih gam, Alia cuma menggeleng-gelengkan kepala, namun memberitahu dia melakukan perkara itu hanya sekadar suka-suka.


Sementara itu, Penolong Pegawai Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) Kuantan, Mohd Aluwi Din mengakui pihaknya ada menerima maklumat mengenai beberapa kes membabitkan gadis seperti Alia.


“Ada antara mereka sudah berjaya kami pujuk dan rujuk ke Bahagian Kaunseling untuk mengikuti proses pemulihan.


Kita perlu membantu golongan yang ketagihan gam ini, bukannya menghukum mereka,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.


Katanya, kebanyakan remaja yang terbabit dengan kegiatan menghidu gam yang dirujuk ke AADK dibawa keluarga sendiri namun ada juga ditangkap ketika operasi dijalankan agensi berkenaan.


“Mereka diberi kaunseling selain menyediakan aktiviti berbentuk keagamaan dan kemasyarakatan supaya pulih daripada kesan menghidu gam yang boleh menjejaskan otak dan melemahkan ingatan.


“Ibu bapa yang menyedari anak mereka terjebak kegiatan menghidu gam tidak perlu malu untuk membawa remaja berkenaan kepada AADK supaya mereka dapat menjalani program pemulihan,” katanya.


Aluwi berkata, jika terlalu ketagih, penghidu gam akan hilang pertimbangan malah sehingga menjejaskan otak seterusnya menjadi gila, justeru tidak hairan sekiranya remaja perempuan yang menghidu gam boleh bertindak melampaui batas seperti menyerahkan kehormatan diri dan sebagainya.

sumber : myMetro

Jahanam..Dah tak tahan kerena kematian isteri bapa sanggup rogol anak tunggalnya 8 tahun

JERANTUT: Seorang lelaki yang sudah kematian isteri, bukan saja tergamak merogol anak tunggalnya berusia lapan tahun malah lelaki durjana itu juga sanggup bergaduh besar dengan ibu dan adik perempuannya selepas keluarganya tampil membuat laporan polis berhubung tindakan kejamnya itu.

Mangsa, seorang murid tahun dua sebuah sekolah rendah di bandar ini dikatakan dirogol bapanya sendiri yang berusia 32 tahun ketika sedang mandi di bilik air rumah mereka di Kampung Jalan Batu Satu, dekat sini, kira-kira jam 2 petang, 14 Oktober lalu.


Sebelum kejadian, kanak-kanak malang itu baru pulang dari sekolah, masuk ke bilik air untuk mandi tanpa mengetahui gerak-gerinya diperhatikan oleh bapanya dan mangsa yang murung menceritakan perbuatan jijik itu kepada ibu saudaranya selepas didesak berbuat demikian.


Ibu saudara mangsa yang terkejut mendengar pengakuan mangsa kemudian menceritakan insiden itu kepada ibunya dan kedua-dua mereka memanggil suspek untuk mendapatkan cerita sebenar daripadanya.


Ketika ditanya, suspek mula berang dan bergaduh besar dengan ibu serta adik perempuannya itu dan dia turut dikatakan cuba bertindak agresif terhadap mereka.


Pemangku Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Zakaria Kassim, berkata nenek serta ibu saudara mangsa membawa kanak-kanak malang itu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Jerantut kira-kira jam 2 petang, sehari selepas kejadian.



“Lelaki itu turut membuat laporan polis, dua jam selepas itu dengan tujuan mahu mengelak daripada dikenakan sebarang tindakan selain mengadu dirinya dikasari oleh adik perempuannya. Dia ditahan sejurus selepas membuat laporan berkenaan,” kata Zakaria.

sumber : myMetro

Pertandingan Tahunan Pakaian Dari Cokelat di Paris

Bra dari puding cokelat lengkap dengan dua buah ceri merupakan salah satu rekaan ‘lezat’ yang di tunjukkan pada acara tahunan Salon du Chocolat ke-17 di Paris, Perancis.

Namun salah satu kompetitor nampaknya retak di bawah tekanan, ketika gaun yang dikenakan model Karine Ferri hancur segera saat ia turun ke catwalk.

Satu peserta membuat sepasang kasut cokelat, namun tidak semua kreasi para perancang pakaian disetujui untuk dipamerkan dalam acara ini.


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved