Lepas lari marathon ibu ini melahirkan anak

on 11 Oktober 2011


CHICAGO - Saat usia kandungan telah menghampiri 39 minggu, pada umumnya ibu-ibu hamil sudah mempersiapkan segala keperluan persalinan.

Tapi tidak begitu dengan Amber Miller, yang tengah mengandung anak keduanya, dia menjadi salah seorang peserta lari maraton dalam acara Chicago Marathon.

Saat dia sudah berada di dekat garis final, dia mengalami kontraksi.

Tetapi, ibu yang luarbiasa dari Illinois ini tetap melanjutkan perjuangannya untuk sampai ke garisan penamat yang hanya tinggal beberapa langkah lagi.

Dan hanya beberapa jam setelah dirinya menempuh trek sepanjang 26,2 mil (sekitar 42 kilometer) pada hari Minggu 9 Oktober 2011 yang ia lewati juga bersama suaminya selama 6 jam 25 menit, lahir lah bayi berempuan dalam keadaan sihat. Demikian lapor Daily Mail, Selasa (11/10/2011).

Ternyata ini bukan kali pertama Amber mengikuti lari maraton ketika dirinya tengah mengandung. Saat mengandung putra pertamanya, Amber pun mengikuti lari maraton untuk ibu hamil saat usia kandungannya berumur empat bulan.

Amber tetap nekad mengikuti lari maraton di usia kandungan yang sudah tua tersebut kerana sudah terlanjur menghanatar borang pada perlombaan tersebut.(rhs)

Takut ayah marah artis ini tak nak bogel lagi


WartaNews-Los Angeles - Aktris cantik dan seksi Emma Stone mengaku bahawa dirinya tidak lagi menerima tawaran untuk beradegan telanjang meskipun mendapatkan bayaran yang cukup besar sekali tampil.

Emma mengungkapkan, adegan tersebut memang sengaja ditolak demi rasa sayangnya kepada sang ayah yang sangat begitu besar. Ia menambahkan, jika dirinya melakukan adegan tersebut ayahnya akan marah bahkan akan membunuhnya.

"Ayahku akan membunuhku jika aku berpose telanjang. Dia tidak akan bercakap kepadaku lagi. Aku sangat mencintai ayahku. Jadi akan ada sesuatu yang membuatku sedikit grogi jika menerima peranan seperti itu," terang Emma seperti dilansir Femalefirst.

Namun, Emma sendiri mengaku tidak akan berhenti menunjukan kemampuannya di dunia akting walaupun telah menolak adegan yang biasa dilakoninya itu.

Sahabat terdekat dan keluarga selalu memberikan dukungan yang besar untuk dirinya demi menggapai kesuksesan dalam berkarier.

"Mereka adalah keluarga terhebat di seluruh dunia. Mereka mengajarkan kami tanggung jawab dari apa yang kita perbuat dan ketulusan. Keluargaku selalu membuatku merasa boleh melakukan semua. Seperti mereka kata Kamu paling hebat di semua hal. Kamu harus bekerja keras. Kita akan selalu mendukungmu . Dukungan itu sangat menakjubkan," tandasnya. (*/eko)

Batu nisan terjatuh ketika berhubungan seks di kawasan kubur

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan berusia 39 tahun terpaksa dilarikan ke hospital setelah luka di pahanya. Petugas di hospital mengatakan kemungkinan perempuan ini berhubungan seks di kuburan kerana bekas luka tertimpa batu nisan. Demikian dilansir AOL.

"Mungkin ada aktiviti luar biasa dan seperti terjadi hubungan intim di sana," jelas Kapten James Steven dari pejabat polis Hamilton Township, New Jersey, Amerika Syarikat (AS). Ia menambahkan jika si perempuan belum mengalami luka seperti itu saat insiden terjadi pada pukul 7 malam pada 31 Mei lalu sebelum ke kuburan.

Berdasarkan keterangan, ia ke komplek kuburan dengan seorang lelaki dan Stevens tidak tahu bagaimana batu nisan itu jatuh menimpa si perempuan.

Lelaki ini paksa gadis 17 tahun melacur untuk bayar duit bulanan keretanya


Pihak berkuasa di Mexico menangkap seorang lelaki kerana memaksa gadis remaja usia 17 tahun d menjadi pelacur. Wang hasil pelacuran gadis malang ini digunakan untuk membayar sewa bulanan kendaraannya. Demikian diberitakan AP, Isnin(10/10/2011).


Pejabat Pendakwaraya Mexico City mengeluarkan pernyataan bahawa si lelaki yang identitinya dirahsiakan ini tinggal bersama sang korban sebelum akhirnya memaksanya menjadi pelacur pada awal September. Ia bahkan mengancam akan menyakiti sang remaja jika tak mampu menghasilkan wang seperti yang ditargetnya.

Penemuan ini terjadi ketika pihak polis melakukan investigasi mengenai pelacuran di sebuah hotel di pusat kota dan menemukan sang korban. Si remaja malang ini pindah ke Mexico City sekitar enam tahun lalu dan bekerja sebagai pembantu rumah tangga.

Wow...Bayi Raksasa Berusia 29 Tahun


Di tempat kerjanya, Stanley adalah seorang profesional di bidang komputer. Tetapi bila dia sampai di rumah, lelaki berusia 29 tahun berubah drastik dari lelaki dewasa menjadi seorang bayi raksasa.


Stanley langsung dipakaikan pampers, minum melalui botol susu, makan disuapi, bermain boneka beruang dan lego di area bermain. Hal ini dia lakukan jika punya waktu luang.

Sebagai 'bayi dewasa' lelaki asal California ini mendapat perawatan teman wanita yang pernah berprofesi sebagai bekas jururawat.

Menurut medik, Stanley mengidap infantalisme, yaitu kelainan psikologis yang dihidapi orang dewasa yang bersikap seperti bayi atau kanak-kanak. Pengidapnya kerap dinamakan 'pecinta pampers' (DL). Namun pada beberapa kes, hal ini dapat berkembang menjadi fetish sexual. Yaitu, seseorang memperoleh kepuasan seksual dari objek atau keadaan tertentu.

"Bagi kebanyakan dari kita, sepulang kerja Anda akan bersantai. Dan aku akan berubah menjadi 'seorang bayi' dan menyingkirkan semua barang-barang dewasa," ungkapnya. Stanley mengaku kebiasaan uniknya sudah berlaku sejak dia remaja 14 tahun. Dia menegaskan, kebiasaannya ini bukanlah demi memperolehi kepuasan seksual.

Dalam sebuah tayangan National Geographic, Stanley dihadirkan lengkap dengan semua perlengkapan bayi sesuai ukuran tubuhnya. Sebuah katil bayi ukuran jumbo dibuat khusus dapat menampung berat tubuhnya yang mencapai 159 kilogram, kerusi khusus bayi, serta aneka mainan bayi.

Dia pun mengungkap alasannya berperilaku bagai seorang bayi, "Aku melakukannya hanya untuk mendapatkan cinta, kasih sayang dan rasa aman selama di rumah."

Stanley menambahkan, "Begitu keluar rumah saya langsung berubah menjadi seorang dewasa lagi," katanya dikutip dari Huffington Post.-vivanews

Pasangan suami isteri dari Pakistan ditahan kerana lakukan hubungan seks dalam kereta di Dubai


Pasangan suami isteri dari Pakistan terjerat hukum di Dubai. Kerana pasangan suami isteri warga negara asing itu melakukan hubungan seksual di dalam kereta mereka.

Menurut pengadilan, mereka telah melanggar hukum. Akibatnya, pasangan suami isteri tersebut dipenjara selama satu bulan. Majid Al Kabban, peguam suami istri tersebut, mengatakan, kereta itu sudah dianggap sebagai tempat yang sangat peribadi bagi mereka.

Sebelumnya, pengadilan menuntut mereka satu bulan penjara dan deportasi. Pasangan tersebut bertegas mengatakan bahawa kereta itu adalah tempat peribadi mereka dan dianggap seperti sebuah rumah. Peguamnya menambahkan, kerana itu berlangsir, polis yang menangkap mereka tidak mengerti dengan jelas apa yang dilakukan pasangan itu di dalam kereta.

Peraturan di Dubai memang semakin ketat. Terakhir, ada pasangan dari Inggris yang dinyatakan bersalah kerana berciuman di tempat awam .

Ngeri..Muka matador robek ditanduk lembu (full pic)


ZARAGOZA: Gambar menunjukkan seorang matador ditanduk seekor lembu jantan menyebabkan dia mengalami kecederaan teruk pada mukanya.

Tanduk haiwan seberat 679 kilogram itu menembusi muka Juan Jose Padilla, dari rahang bawah hingga ke lesung matanya dan timbul di sebelah biji matanya yang tersembul.


Lebih 20,000 penonton melihat kejadian ngeri itu sambil lembu berkenaan mengangkat naik Padilla dengan tanduknya yang tersangkut pada muka matador itu.


Kejadian berlaku selepas Padilla tergelincir ketika melakukan persembahan di gelanggang di Zaragoza, Sepanyol.


Dia dikejarkan ke hospital dengan mukanya berlumuran darah sambil dia meraung: “Saya tidak boleh melihat. Saya tidak nampak apa-apa.” Padilla, 39, menjalani pembedahan selama lima jam selepas cedera teruk pada mata, tulang, otot dan kulit muka.


Doktor, Simon Sanz dan Nadal Cristobal berkata, pakar bedah menggunakan kepingan titanium dan jejaring untuk membentuk semula muka matador itu.



Pembantu gelanggang, Vincente Yesteras berkata, Padilla bernasib baik kerana tanduk lembu itu tidak menembusi otaknya. - DM

sumber : my Metro




Gila..Ibu gian jual empat anak,dagang tubuh sendiri,turunkan ilmu jual tubuh pada anak


CHUKAI: Bukan saja tergamak ‘menjual’ empat daripada tujuh anaknya kepada keluarga lain untuk dijaga, seorang wanita yang terdesak mendapatkan sumber kewangan selepas berpisah dengan suaminya kira-kira empat tahun lalu, tergamak memperdagangkan tubuhnya bagi mendapatkan wang untuk menyara keluarganya.

Sumber berkata, lebih menyedihkan apabila ibu tunggal berusia 37 tahun terbabit yang turut menagih pelbagai jenis dadah bertindak keterlaluan apabila menurunkan ilmu dan pengalamannya menjual tubuh kepada anak gadisnya yang berusia 16 tahun.

“Selain mengajar anak perempuannya menjual tubuh, wanita terbabit menjadikan gadis itu yang berhenti sekolah ketika di tingkatan satu sebagai rakan penagih apabila mereka melepaskan gian dadah bersama ketika di rumah.

“Sebagai jalan mudah mendapatkan bekalan dadah, dua beranak terbabit menerima bahan terlarang itu sebagai menggantikan bayaran perkhidmatan seks ketika bersama pasangan masing-masing,” kata sumber itu.



Kegiatan dua beranak terbabit terbongkar apabila rumah mereka diserbu sepasukan anggota polis yang menjalankan Ops Tapis di Kampung Dusun Nyior, dekat sini, hujung minggu lalu.


Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah, Asisten Superintendan Hamzah Awang Dollah, berkata serbuan ke atas kediaman milik wanita itu di Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) Dusun Nyior dilakukan pada jam 2 petang.

sumber : myMetro

Miranda Kerr Berpose Bogel Hanya Dengan Memakai Kasut D&G


Model Victoria's Secret, Miranda Kerr yang baru 10 bulan lalu melahirkan benar-benar sudah langsing. Miranda pun menunjukkan tubuh indahnya dengan berpose bogel di sebuah majalah.

Seperti dikutip dari Dailymail, Miranda tampil tanpa pakaian di majalah Harpers Bazaar. Tidak ada satu baju pun yang menutupi tubuhnya. Ia hanya mengenakan stiletto berwarna merah rancangan Dolce & Gabbana. Kepalanya tampak dihiasi tuala motif leopard.

Isteri aktor Orlando Bloom itu juga mengenakan beberapa aksesori seperti anting-anting, gelang dan cincin. Anting yang dikenakanya merupakan keluaran Cartier. Sementara cincinnya karya Bulgari.

Miranda nampak berpose dengan posisi tubuh tengkurap. Tubuh bagian belakangnya terlihat jelas. Payudaranya yang ia tutupi dengan tangannya sedikit terlihat.

Wanita 28 tahun itu sama sekali tidak terlihat seperti seorang wanita yang baru melahirkan. Dalam sebuah wawancara, Miranda pun mengaku ia sampai saat ini masih menyusui bayinya, Flynn yang kini berusia 10 bulan.

"Ini adalah hal terbaik yang pernah aku lakukan," katanya tentang menjadi seorang ibu. "Kita menjadi lebih nyaman dengan kulit kita sendiri," tambahnya.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved