Seorang Lelaki Mencapai Puncak Kilimanjaro untuk Ulang Tahun ke-70, dan Meninggal Setelah Mengirimkan SMS Kepada Isterinya.

on 06 Oktober 2011

Seorang lelaki terjatuh dan tewas di lereng Gunung Kilimanjaro, hanya beberapa minit setelah mengirimkan SMS kepada isterinya yang mengatakan ia ‘kelelahan tapi sangat gembira’ setelah berhasil mencapai puncak gunung berapi tertinggi di dunia tersebut.

Beberapa saat setelah foto ini diambil di puncak gunung Kilimanjaro, Alistair Cook mengirimkan pesan teks kepada isterinya dan kemudian meninggal kerana serangan jantung

Menaklukkan puncak gunung Kilimanjaro merupakan impian dalam hidup Alistair Cook, menjelang ulang tahunnya yang ke-70. Namun hanya beberapa minit setelah mencapai puncak tertinggi benua Afrika tersebut, ia mendapat serangan jantung dan kemudian meninggal.

Namun, tepat sebelum kematiannya, Cook mengirimkan pesan teks kepada isterinya, Vicky, yang mengungkapkan kegembiraannya mencapai prestasi yang telah menjadi impiannya seumur hidup.

“Mencapai puncak pada 09:50, merasa lelah tapi sangat bahagia.” tulisnya dalam pesan singkat.

“Dia mengatakan bahawa itu merupakan suatu kerja keras, tapi sangat menikmatinya. Ia mempunyai banyak energi dan ghairah untuk hidup.” tutur Vicky.

Ayah dari tiga anak ini telah berlatih selama 18 bulan untuk mendaki, serta mendaki Gunung Snowdon, di Wales, dalam persiapan untuk menghadapi tantangan tersebut.

Diketahui, Cook tinggal di Leicestershire selama lebih dari 40 tahun dan awalnya bekerja sebagai seorang pensyarah. Pada tahun 1977 ia mendirikan perusahaan Framers Corner, di Bardon, dekat Coalville. Bahkan ketiga anaknya, Richard (41), Alex (38) dan Samantha (36), semuanya bekerja di Framers Corner.

“Dia selalu aktif, baik di dalam dan luar pekerjaan, mendaki adalah sesuatu yang selalu ingin lakukan.” tutur sang putra Richard, yang menggambarkan ayahnya tersebut sebagai seorang lelaki yang ‘Tak Pernah Berhenti’ untuk mencapai sesuatu.

Sumber : dailymail

Pemuda 19 Tahun Dihukum 96,5 Tahun Penjara


Raymond Lewis Perry tidak akan boleh menikmati masa remajanya dengan sukacita. Di usianya yang baru 19 tahun, Perry dijatuhi hukuman penjara selama, 96,5 tahun. Jika harus menjalani semua masa hukuman itu, Perry akan bebas pada usia 115,5 tahun.
Hukuman yang nyaris seabad itu bermula dari kes perompakan. Dan Perry salah satu pelakunya. Dengan mengunakan senjata api, ia sudah terlibat lima kali aksi rompakan dengan kekerasan.

Seperti dikutip dari WTKR News, Perry didakwa atas tuduhan perompakan dan senjata api pada 17 March lalu. Kemudian ia dinyatakan bersalah oleh pengadilan federal pada 21 Jun lalu. Dan ia dijatuhi hukuman pada Isnin 3 Oktober kelmarin.

Jumlah aksi perompakan yang dilakukan Perry bersama dua rakannya memang cukup banyak setimpal dengan banyaknya hukuman yang ditimpakan. Mereka, misalnya, merompak beberapa kedai dan restoran di Virginia Beach dan North Carolina.

Perompakan itu terjadi pada bulan September 2010 lalu dan termasuk juga merampok beberapa restoran keluarga di timur laut North Carolina. Di antaranya 7-Eleven di Virginia Beach, sebuah restoran pizza di Virginia Beach dan berakhir di sebuah stesen minyak Lukoil di Virginia Beach. Dan di aksi terakhirnya ini, aksi Perry dan rakan menembak seorang petugas polis tetapi petugas tersebut selamat.

Sumber : VIVAnews

Gara-gara pengaruh internet remaja ni rela buka baju

Hebat nenek ni minta penari bogel untuk hadiah harijadinya yang ke 100


Claire Ormiston, nenek yang menyambut berulang tahun ke 100 ini sebenarnya mengemukakan 2 saranan ketika ditanya keluarga pada Jun lalu untuk hadiah ulang tahunnya yang ke 100.

“Yang pertama sebenarnya adalah “kerusi (duduk) di atas bulan”,” ujar Marguerite, anak kepada bekas setiausaha itu.

Namun kerana hal itu tak mungkin, maka Marguerite pun menanyakan keinginan Claire yang lain.

Dan pastinya ketika Clare menjawab “stripper”, Marguerite sangat terkejut.

“Aku tak mempercayainya. Dia memiliki selera humor yang buruk – aku hampir terjatuh dari kerusi,” cerita Marguerite lagi.

Meski begitu,Marguerite mahu juga memenuhi permintaan Claire yang tinggal di Glenfield Residential Home di Wythall, Birmingham.

Mahu tahu reaksi Claire setelah seorang stripper bernama Scorpion yang memiliki nama asli John Green itu beraksi?

“Aku menikmatinya. Aksi itu pastinya membuatku tersenyum.”

“Claire mengatakan dia selalu ingin melihat seorang stripper – Dia menunggu dalam waktu yang lama!

Tapi itu adalah hari yang istimewa dan dia benar-benar menikmatinya,” ujar John.

Adapun Claire memiliki 3 anak, 3 cucu dan 2 cicit. Dan menjadi janda 3 tahun lalu setelah ditinggal pergi selamanya oleh suaminya, Lawrence.

Diejek kemaluannya kecik,remaja ini perkosa kekasihnya untuk membuktikan kejantanannya


BANJARMASINPOST.CO.ID, JOMBANG - Hanya gara-gara diejek memiliki burung mini (kemaluan kecik) oleh kekasihnya sendiri, Sulkhan (22), warga Desa Pandanwangi, Kecamatan Diwek, sanggup memperkosa kekasihnya, Bunga (13), siswi Kelas I sebuah SMP, warga Desa Jatiganggong, Kecamatan Perak, Jombang. Namun, akibat perbuatannya itu Sulkhan ditangkap polis pada Selasa (27/9/2011). Kini kesnya ditangani Unit Pelayanan Perempuan dan Anak (PPA) pada Satreskrim Polres Jombang.

Sulkhan mengaku sudah memperkosa Bunga sebanyak tiga kali sejak Raya Aidil Fitri lalu. Sulkhan juga mengaku dirinya memperkosa Bunga kerana kerap diejek Bunga. “Saya sering diejek memiliki ‘burung’ mini, dan sebab itu saya mahu buktikan,” kata Sulkhan kepada penyiasat. Terbongkarnya kes ini bermula ketika orangtua korban didatangi pihak sekolah. Kerana, Bunga banyak mengalami perubahan sikap. Bahkan sejumlah mata pelajaran jatuh menjunam. Bunga kemudian dipanggil untuk diberikan bimbingan dan penyuluhan. Dari proses bimbingan dan penyuluhan itu, Bunga mengaku sedang dibelit masalah akibat disetubuhi Sulkhan, kekasihnya sendiri sebanyak tiga kali, dan mengaku menyesal telah melakukan perbuatan itu.

Pihak sekolah kemudian disampaikan ke orangtua Bunga. Awalnya, Sulkhan mengelak tuduhan itu. Namun, setelah didesak polis ia mengakui semua perbuatannya. Sulkhan menggauli kekasihnya pertama kali di area persawahan Desa Brambang, Kecamatan Diwek. Yang kedua dicumbu di kandang ayam Desa Barongsawahan, dan terakhir di sekitar area tanaman tebu Kecamatan Perak.

Semua itu dilakukan pada siang hari, yakni setelah pulang sekolah. “Saya tidak terima. Kenapa anak saya diperlakukan seperti haiwan. Diajak ke sawah-sawah,” ujar Asmu’in, di depan Kantor Unit PPA Satreskrim Polres Jombang.

Ibu Muda ini Hamil Dengan Selingkuhannya Kerana Jarang Dibelai Suami


Nurlaili (29), wanita yang telah memiliki suami ini nekad berselingkuh dengan seorang datuk bernama Hasballah (60) yang tidak lain adalah tetangga dekatnya sendiri. Nurlaili (29) sebagai seorang ibu muda yang telah memiliki 3 anak tersebut merasa tidak pernah mendapat kepuasan secara seksual dari suami yang menjadi ayah dari 3 anaknya.

Nurlaili (29) pun mulai tergoda dengan laki - laki lain, jalinan asmara terlarang disertai perilaku tindakan haram yang dilakukan Nurlaili (29) untuk melampiaskan hasrat yang tidak dapat diberikan oleh suaminya akhir - akhir ini. Namun sayang, hal yang tidak diinginkan pun terjadi diluar dugaan, setelah berhubungan badan sebanyak 2 kali yang dilakukan Nurlaili (29) dan pasangan selingkuhannya Hasballah (60) pun berakhir dengan kehamilan.

Kadis Syariat Islam dan WH Bireuen, melalui Kasie Penyidik Pencegahan dan Perdamaian, Drs M Daud Yusuf kepada wartawan mengatakan, pasangan selingkuh tersebut akhirnya ditahan oleh pihak yang berwajib setelah adanya laporan dari beberapa warga.

Sedangkan keadaan suami Nurlaili (29) selama satu tahun terakhir ini sering mengalami sakit-sakitan dan tinggal ditempat orang tuanya di kampung lain masih dalam kawasan Kota Juang.

Selama enam bulan, Nurlaili (29) telah menjalin hubungan asmara dengan Hasballah, dan mengaku baru 2 kali berhubungan badan.

Dosa boleh dipindahkan kepada ayam..pelik,pelik

SEORANG bapa mengayun-ayunkan seekor ayam putih di atas kepala anak perempuannya di kawasan perumahan Mea Shearim, Baitulmuqaddis kelmarin

TEL AVIV - Satu ritual yang diamalkan penduduk Yahudi ialah mengayun-ayunkan seekor ayam berwarna putih di atas kepala seseorang supaya dosanya dipindahkan kepada haiwan itu.

Upacara ritual itu diadakan sebelum Hari Yom Kippur yang merupakan hari paling penting dalam kalendar penduduk Yahudi yang jatuh pada 8 Oktober ini.

Dosa pada tahun lalu itu akan dipindahkan kepada ayam tersebut. - AFP

sumber : kosmo online

Kesian Nenek Meninggal Kerana Petugas Hospital Lupa Beri Makan


Seorang nenek masuk rumah sakit hospital kerana selalu tersedak bila makan melalui mulut. Tragiknya, ia meninggal di rumah sakit gara-gara jururawat lupa memberinya makan selama 4 hari.

Hildegard Mikalansky, nenek 67 tahun dari Buckinghamshire yang menderita multiple sclerosis (MS) dirawat di hospital setelah mengalami cedera kepala serta patah tulang rusuk setelah mengalami kecelakaan dan jatuh.

Doktor memutuskan untuk memberinya makan langsung ke perut melalui tabung makanan kerana ia selalu tersedak saat makan menggunakan mulut. Tetapi petugas rumah sakit lupa memasuk tabung dengan nutrisi yang diperlukan selama 4 hari. Ia meninggal di hospital keesokan harinya dan diduga kerana malnutrisi.

"Saya melihat wanita yang lincah dan hangat tapi keadaanya memburuk dan meninggal dengan cepat di hospital," jelas Mike Stringer (41 tahun), putri Mikalansky, seperti dilapor Dailymail.

Pada pemeriksaan yang dilakukan diketahui Stoke Mandeville Hospital di Buckinghamshire Inggris yang merawat si nenek, lalai dan terlambat memberikan perawatan pada pesakit di akhir minggu.

"Meskipun ibuku sudah menderita beberapa masalah kesihatan seperti multiple sclerosis, tapi pada dasarnya ia mati kerana kelaparan. Ia hanya makan dari celah-celah (tabung makanan). Semua orang terus-menerus mengatakan ia memerlukan makanan dan ia kekurangan gizi, tapi tidak ada yang dilakukan," ujar Stringer.

Doktor awalnya fokus pada cedera kepala dan patah tulang rusuk, tapi putrinya Stringer mengatakan ia khuatir ibunya kurang gizi kerana badannya terlihat sangat kurus.

"Dia sudah kurus dan sebelum masuk hospital dia tidak mendapatkan cukup makan kerana kelelahan akibat penyakit MS. Kami terus-menerus meminta staf memberinya banyak makan kerana ibu sudah kurus dan hanya makan sedikit. Kami prihatin kerana staf catering mengabaikannya. Kami boleh melihat situasinya semakin lebih serius setiap hari," jelas Stringer.

sumber : http://akatsuki-ners.blogspot.com

Gila jantan ni sedang makan pun sempat 'korek' aweknya


Relak-relaklah bang..tempat awam ni

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved