Gempak pekerja hotel ini insuranskan punggungnya sebanyak 4 juta poundsterling

on 05 Oktober 2011


Demi melindungi penampilan dan bahagian tubuh yang dianggap berharga, para selebriti tak segan mengeluarkan berjuta-juta duit. Mereka rela menginsuranskan bahagian-bahagian tubuh yang dianggap menarik dengan nilai selangit.

Sebut saja Jennifer Lopez yang menginsuranskan punggungnya, Heidi Klum yang menginsuranskan dua betisnya serta Dolly Parton yang menginsuranskan payudaranya. Nilai asuransinya, ratusan juta hingga miliaran rupiah.

Natalie Thomas sedang menguji tilam

Namun, Natalie Thomas bukanlah seorang artis. Dia bekerja sebagai pekerja sebuah hotel "Premier Inn." Dia bertugas menguji keempukan tilam dan mendeteksi adanya ketidakberesan pada tempat tidur di tiap bilik hotel.

Punggung merupakan alat kerja utama selama menjalankan tugasnya. Demi menjaga agar kesihatan punggungnya terjamin, perusahaan tempatnya bekerja menginsuranskan 'aset' Natalie sebanyak £4 juta.

Wanita 39 tahun dari Luton, Bedfordshire, menguji sekitar 24 tempat tidur bilik hotel setiap hari. Natalie yang kerap disebut sebagai 'Direktor tempat tidur' bertugas memperhatikan kualiti tilam. Dia menguji seberapa nyaman tilam dengan 46.000 pegas tersebut.

Saat memeriksa tilam, Natalie memerlukan waktu sekitar 20 minit untuk memutuskan apakah tilam layak pakai atau tidak.

Anggota Kerajaan

Premier Inn merupakan hotel yang baru di London dan baru beroperasi selama dua bulan. Hotel itu berpromosi akan memperlakukan setiap pengunjung sebagai anggota kerajaan.

Perusahaan juga merancang membuka 20 hotel baru dalam dua tahun di sekitar London seperti di Leicester Square, Blackfriars, Old Street, Holborn dan Islington.

Direktur Manager Hotel dan Restoran Premier Inn, Patrick Dempsey, menyatakan pertumbuhan hotel menawarkan kesempatan kepada masyarakat yang lebih luas untuk menikmati kenyamanan di lokasi terbaik saat berada di London.

"Kami memiliki 267 bilik luar biasa di salah satu tempat terbaik di London. Setiap pengunjung dapat tidur nyaman di sini," katanya seperti dikutip dari Metro.

Selamat dari tikaman suami kerana payudara silikon


Payudara silikon memang diperuntukkan untuk meningkatkan kecantikan . Tapi dalam beberapa kes, implan payudara bahkan mampu menyelamatkan pemakainya, seperti yang dialami wanita Russia ini.

Pasangan suami-istri Russia terlibat pertengkaran hebat yang berhujung pada percubaan pembunuhan suami kepada isterinya. Dia nekad menikam jantung sang isteri dengan sebilah pisau. Namun si isteri yang identitinya dirahsiakan, selamat kerana pisau tak pernah mencapai jantung. Sebabnya, pisau tersangkut dalam payudara implannya.
Seperti dilapor dari surat khabar Moskovsky Komsomolets, setelah insiden, wanita tersebut langsung dilarikan ke hospital dan harus menjalankan operasi darurat.

Uniknya, menurut ahli bedah plastik yang menangani, Sergei Blokhin, sang suami sendiri yang meminta bedah pembesaran payudara lima tahun lalu. Si wanita setuju dan memilih implan berukuran empat.

Untuk mengganti payudara silikon yang rosak, Blokhin mengatakan menggunakan implan diisi gel seperti silikon yang tidak dapat bocor dan dapat mengembalikan bentuk asli payudara sebelum tragedi.

Jadi Buruan, Lelaki Ini Nekad Tato Seluruh Wajah


SPRINGFIELD - Selama satu dekad keluar masuk penjara, Michael Campbell (36) nekad mentato seluruh wajahnya.

Sejak pertama kali ditahan pada 1995 atas kes percubaan pemerkosaan terhadap gadis berusia 14 tahun, Campbell telah dicatatkan oleh polis Springfield, Missouri, sebagai seorang pelaku kejahatan seksual.

Tidak ada yang berubah dari perilaku Michael sejak dari penangkapan pertamanya, kecuali satu, tampilan pada wajahnya.

Pada tahun 2008, iaitu penangkapan yang ketigakalinya atas kes pencurian, Michael muncul di balai polis Jeferson County, Colorado dengan wajah yang sangat mengerikan.

Polis pun membandingkan tampilan wajah Michael di tahun 2008 dan di tahun 2003, pada saat Michael ditahan untuk kedua kalinya atas kes yang sama, yakni kes pencurian, juga di polis yang sama, di Jefferson County.

Pada foto tahun 2003, hanya ada tiga buah tato di wajah dan lehernya, salah satunya tato anjing pitbul di tengah-tengah lehernya.

Lima tahun kemudian, dia muncul dengan penampilan yang sangat berbeza. Keseluruhan wajahnya dipenuhi tinta tato hitam kekal.

Sebuah pentagram terukir di dahinya, dan gambar dari adanya kerangka di hidungnya adalah tato tambahan yang juga mengerikan untuk dilihat. Sedangkan tato yang agak aneh yang dipilihnya adalah sebuah tato dasi kupu-kupu dengan desain polkadot diukir di tengah lehernya.

Seperti dilapor Daily Mail, Rabu (5/10/2011), Campbell, yang berasal dari Colorado, telah masuk dan keluar dari penjara selama lebih dari satu dekad. Pada tahun 1995, pada usia 20, dia dihukum kerana serangan percobaan pemerkosaan terhadap seorang gadis 14 tahun.(rhs)

Obama Fried Chicken Membuat Warga AS Marah


BEIJING - Sebuah restoran makanan siap saji Kentucky Fried Chicken (KFC) di Kota Beijing, China, menggunakan karikatur Presiden Amerika Serikat (AS) Barack Obama, menggantikan wajah Kolonel Sanders. Hal ini menuai kecaman dari pendukung Obama di AS.

Di bawah logo KFC tersebut, terdapat slogan yang menyebutkan, "kami sangat hebat." Seorang juru bicara dari restoran KFC di China juga menegaskan, restoran ini tidak berafiliasi dengan KFC internasional.

"Ini sangat menghina, menyinggung dan berbau rasis," ujar seorang pendukung Obama Rev. Al Sharpton, seperti dikutip New York Post, Rabu (5/10/2011).

Sebuah restoran di Harlem, NeW York, juga dikecam oleh Pemerintah AS kerana memberikan nama Obama's Fried Chicken.

"Saya tidak mahu makan disana kerana foto tersebut, kalian tidak boleh menghina presiden seperti itu. Bagaimana kalian dapat menggantikan wajah Kolonel Sanders dengan wajah Obama dan mengatakan ini adalah OFC, bukan KFC? perlakuan ini sangat menghina," ujar seorang bernama Momodou Jallow.

Pemberian nama restoran tersebut dinilai merupakan aksi protes yang mengecam peraturan tarif ekspor daging ayam AS. Para importir China dikhabarkan harus membayar dua kali ganda biaya tarif untuk setiap ekor ayam.(rhs)

sumber : international.okezone.com

Gilalah oiii..pakcik ni kencing ke dalam tangki minyak kereta

agaknya pakcik ni dah tak tahan kot...
asal sempat pancut je

Fizz Girl, Kucing Terpendek di Dunia


Seekor kucing mungil di San Diego, Amerika Syarikat, mendapatkan kehormatan untuk masuk kedalam catatan Guinness Book of World Records, sebagai kucing terpendek di dunia.

Kucing yang diberi nama Fizz Girl oleh pemiliknya Tiffani Kjeldergaard, hanya berukuran 6 inci, dan merupakan kucing jenis Munchkin, yakni jenis kucing yang memiliki kaki kecil kerana disebabkan oleh mutasi genetik yang terjadi secara semulajadi.

“Fizz Girl sedar benar dengan keadaan tubuhnya yang mungil, namun itu tidak menghalanhgi dirinya naik ke tempat tertinggi di rumah,” kata Kjedergaard.

Meskipun Kjeldergaard telah membesarkan kucing jenis Munchkin selama bertahun-tahun, namun ia tidak pernah melihat satu pun yang lebih kecil dari Fizz Girl.

“Ketika saya membawanya ke doktor haiwan untuk diukur, sang doktor mengatakan bahawa dia merupakan kucing terkecil yang pernah dilihatnya.” jelasnya.




Sumber : Huffingtonpost

(Video) Hebat..budak 12 tahun patahkan cubaan merompak gunakan senjata


Budak 12 tahun ini berjaya mematahkan cubaan merompak sebuah kedai emas di Turkey.

Heboh Beredar Foto Peribadi Chu ja Hyun (pelakon Korea) Telanjang di Internet

Bagi penggemar filem Korea mahupun siri drama Korea pasti sudah tak asing lagi dengan Chu Ja Hyun,dan berikut ini ada Foto hot Chu Ja Hyun yang bikin heboh publik disana setelah beberapa foto pEribadinya muncul dalam internet.


Gila babi..penyokong Kelab bolasepak Bayern Munich adakan hubungan seks di stadium ketika saksikan pertandingan


Sepasang penonton bola diusir dari stadium kerana tindakan cabul pada saat pertandingan, Sabtu, 1 Oktober 2011. Pasangan itu dua kali ditangkap basah berhubungan intim.

Pertandingan Bayern Muenchen melawan Hoffenheim di Rhein-Neckar-Arena, akhir minggu lalu, berakhir dengan kesudahan keputusan seri 0-0. Namun di tengah pertandingan tanpa gol tersebut, ada kejadian yang menghebohkan penonton di stadium berkapasiti 30.150 itu.

Ketika pertandingan baru berjalan 16 minit, sepasang penonton tertangkap kamera tengah berhubungan seks sambil berdiri. Pasangan itu berada di kawasan penyokong Bayern.

“Saya fikir itu tidak pantas,” ujar salah seorang penonton kepada Bild. “Mereka nampak tidak dilarang. Keduanya menanggalkan seluar mereka dan melakukan itu.”

“Penonton di sekitar mereka nampaknya tidak terganggu,” tambah warga itu.

Namun tidak lama kemudian, staf keselamatan datang. “Para penjaga pintu menghentikan aksi mereka dan mendesak keduanya untuk menghentikan perbuatan mereka.”

Awalnya pasangan itu menuruti perintah staf keselamatan. Tetapi mereka melanjutkan aksi mereka saat turun minum. Akhirnya mereka diusir dari stadium atas ancaman penangkapan karena melakukan tindakan tidak senonoh.

Real copycat,kucing yang dapat tiru aksi tuannya


Kita semua tahu bahwa copycat adalah sebutan untuk orang yang suka meniru-niru orang lain, tapi darimanakah asal mula kata itu berasal? Istilah copycat ternyata sudah digunakan sejak tahun 1800-an. Menurut ahli bahasa, kata itu kemungkinan besar berasal dari perumpamaan seekor anak kucing yang suka meniru tingkah laku ibunya. Tapi boleh jadi mereka salah, kerana mungkin juga kata itu tercipta setelah seseorang melihat kejadian seperti dalam video berikut ini di masa lalu.

Telalu Seksi, Iklan Pakaian Dalam Gisele Bundchen Ditarik Di Brasil



VIVAnews - Gisele Bundchen salah satu model Brasil yang sukses di Hollywood. Namanya tercatat sebagai supermodel terkaya di dunia. Namun, ia sedang menghadapi masalah.

Iklan terbaru lingerie Gisele untuk label pakaian dalam Brasil dengan brand 'Hope' membuat gempar diBrasil. Iklan itu dianggap terlalu seksi dan stereotip.


Iklan itu terdiri dari beberapa adegan. Pertama, Gisele mengenakan pakaian tipis, mencoba menenangkan suaminya setelah melakukan serangkaian kekesalan dengan melanggar kereta menggunakan kad kredit dalam jumlah besar.

Untuk meredakan kemarahan suaminya, Gisele lalu memakai pakaian dalamnya terbaru. Lalu ada suara muncul dalam iklan: "Kau wanita Brasil, harus menggunakan pesonamu".

Pihak Kementerian Wanita Brasil menilai tidak melihat sis
i lucu dari iklan itu. Mereka justru menuntut iklan itu harus ditarik dari televisyen.



"Kempenya sesat mempromosikan stereotip seorang wanita sebagai objek seksual suaminya, dan mengabaikan kemajuan besar yang telah kita capai," kata perwakilan Kementerian Wanita Brasil seperti dikutip dari Guardian, Sabtu, 1 Oktober 2011.

Pejabat setempat menegaskan mereka telah menerima komplain dan keluhan dari masyarakat Brasil. Mereka marah ketika melihat iklan lingerie yang ditayangkan pada 20 September lalu.

Kementerian Wanita Brasil menilai isi iklan itu diskriminatif terhadap kaum perempuan.

Direktur perusahaan lingerie, Sandra Chayo menolak tudingan itu. Iklan itu, katanya, tak bermaksud sebagai iklan berdaya tarik seksual. "Gisele dapat menjelaskan semua situasi dalam iklan hanyalah lawak kehidupan sehari-hari," ujarnya.

Iklan lingerie itu diberi judul 'naturally beautiful' digarap oleh Giovanni + Draftfcb, sebuah perusahaan iklan yang beribu pejabat di Rio de Janeiro dan Sao Paulo. Gisele sendiri belum memberi komen kehebohan itu.
• VIVAnews

Ajaib, Seorang Ibu di Makasar Lahirkan Ratusan Permata bukan anak


Seorang ibu suri rumah tangga mengaku melahirkan ratusan batu permata. Kejadian langka tersebut terjadi di Takalar, Sulawesi Selatan, Isnin (3/10).
Khabar tentang peristiwa langka itu, terus tersebar. Akibatnya, ramai warga yang teruja n dan tidak percaya dengan kejadian itu, berbondong-bondong melihat keadaan ibu yang baru melahirkan.

Suhartina, ibu yang mengaku melahirkan batu permata, mengaku kecewa dengan apa yang ia alami. Ia dan suami, sejatinya menginginkan seorang bayi. Namun, setelah menanti sembilan bulan, ia hanya melahirkan batu permata.

Suhartina mengaku sempat memeriksa kandungannya di sebuah hospital di Makassar. Menurutnya, doktor di hospital itu menyatakan dirinya tidak memiliki kelainan dan positif mengandung seorang bayi.

sumber : metrotvnews.com

Parah..lelaki bakar diri sendiri dan tiga orang anak dalam kereta


CULOZ (Perancis): Seorang bapa yang kurang siuman menyimbah keretanya dengan minyak petrol kemudian membakar kereta itu dengan dirinya dan tiga orang anak di dalamnya.

Dua kanak-kanak berusia empat dan enam tahun dan lelaki yang berusia 33 tahun itu, mati di sebuah stesen minyak di sebuah pasar raya di Culoz, tenggara Perancis.

Menurut polis, anak lelakinya yang berusia 11 tahun, berjaya keluar dari kereta yang terbakar tetapi mengalami kecederaan serius.

Isteri lelaki itu yang berusia 29 tahun pula dijumpai mati dicekik di rumah mereka, 60 batu dari tragedi yang berlaku pada jam 8.30 malam, semalam.



Menurut jurucakap polis, “Lelaki itu memberhentikan keretanya seperti mahu mengisi minyak tetapi dia mencurahkan minyak petrol di badan kereta, melompat masuk dan terus membakarnya.”


“Hanya seorang daripada tiga anaknya dapat melepaskan diri tetapi yang lain mati di situ.”

Kata jurucakap polis itu lagi, siasatan ke atas keadaan mental lelaki itu sedang dijalankan.

sumber : myMetro

Kesian nenek terkaya ni gambar bogelnya tersebar menjelang perkahwinan dengan pemuda 25 tahun


SEVILLE - Salah seorang wanita terkaya di Sepanyol, Duchess of Alba yang berusia 85 tahun berdepan dengan skandal gambar bogel semalam menjelang perkahwinannya dengan seorang kakitangan kerajaan yang muda 25 tahun daripadanya.

Gambar bogel itu berusia 30 tahun dan menunjukkan dia berjemur tanpa memakai coli di Ibiza.

Ia menjadi penghias kulit muka depan majalah Interviu dalam minggu ini.

"Kami sedang menimbang untuk menyaman kerana mengganggu hak peribadinya," kata peguam wanita tersebut, Javier Saavedra semalam.

Wanita itu akan berkahwin dengan Alfonso Diez yang berusia 60 tahun di sini hari ini. - AFP

sumber : kosmo online

Mamat Kasanova Makan isteri kawan sendiri


JOHOR BAHRU: “Dia memberitahu suami kononnya saya curang dan menjalin hubungan dengan lelaki lain. Saya pula dia beritahu suami ada hubungan dengan perempuan lain.

“Akibatnya saya diceraikan, namun selepas itu dia pula ajak saya kahwin di Siam,” kata wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Aimi, 26, mengenai ‘permainan’ seorang lelaki kasanova untuk memikat mangsanya sebelum mengikis duit mereka.


Aimi berkata, kasanova yang dikenali sebagai Man, 30-an itu amat licik memerangkap mangsa sehingga mampu memikat 20 teman wanita serentak termasuk bekas isteri dan kekasih orang, biarpun kawannya sendiri.


Rahsia Man terbongkar apabila seorang demi seorang kekasihnya tampil membuat laporan polis selepas menyedari mereka dianiaya dan terpedaya.


Menurut Aimi, Man yang juga seorang kakitangan awam beruniform sering menggunakan jawatannya itu untuk memerangkap wanita dan permainan fitnahnya menyebabkan rumah tangga sebahagian mangsanya porak-peranda. “Saya mengenali Man menerusi suami kerana mereka berkawan, namun lama-kelamaan hubungan kami tegang dan selalu bergaduh kerana termakan hasutannya yang mendakwa kami curang.


“Akibat terpedaya dengan fitnah Man, saya diceraikan talak satu oleh suami pada hujung Julai lalu. Sebelum itu, suami juga memukul dan menendang hingga badan saya lebam,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Masai, semalam.



Aimi berkata, lebih menghairankan ialah selepas dia diceraikan, Man beria-ia mahu memberikan bantuan termasuk menumpangkannya di rumah seorang rakan wanitanya, selain memberinya wang RM2,000 bagi membolehkannya hidup bersendirian.


Menurutnya, Man yang sudah berkahwin dan mempunyai dua anak kemudian menyatakan ingin memperisterikannya dengan berkahwin di selatan Thailand.


“Pelik dengan perangainya itu, saya mula terfikir apa yang dikatakannya kepada saya dan suami sebelum bertemu suami serta berbincang hasil bantuan keluarga.


“Kami rujuk semula selepas mendapati Man berniat jahat memfitnah kami suami isteri sehingga bercerai,” katanya.


Seorang lagi mangsa Man yang juga bekas teman wanita lelaki itu, Shima, 30-an berkata, dia menjalin hubungan selama 10 tahun sebelum menyedari ditipu dan diperalatkan untuk mendapatkan wang.


“Sepanjang 10 tahun bersama, saya memberinya lebih RM15,000 wang simpanan saya selepas dia memberi pelbagai alasan untuk menggunakan wang. “Sepanjang tempoh kami berkawan, tidak pernah dia mengaku sudah beristeri dan mempunyai dua anak,” katanya.


Shima berkata, Man seorang panas baran dan sering memukulnya hingga terseliuh pergelangan tangan, namun dia tetap bersama lelaki itu atas dasar sayang dan cinta.


“Bagaimanapun, saya mula tidak tahan dengan sikapnya apabila dia sering membawa wanita lain ke kelab malam dan karaoke sedangkan wang simpanan saya habis dikikis,” katanya.


Seorang lagi mangsa Man yang hanya mahu dikenali sebagai Ina, 18, berkata sikap romantis Man dengan kata-kata manis, peramah serta prihatin terhadap dirinya pada awal perkenalan menyebabkan dia jatuh cinta kepada lelaki itu sehingga terlanjur.


“Man berlagak romantik dan prihatin selain selalu menunjuk-nunjuk dia berharta hingga pernah memberikan saya ribuan ringgit secara tunai.


“Bagaimanapun, lama kelamaan tembelangnya pecah kerana dia membawa wanita lain ketika kami masih bercinta. Semua itu masih boleh dimaafkan kerana saya cintakannya.


“Namun, lebih dikesalkan ialah dia cuba memperalatkan saya memikat lelaki lain sebelum berpesan supaya saya mengikis wang lelaki itu,” katanya sambil memberitahu lelaki dimaksudkan ialah suami Aimi.


Aimi membuat laporan polis berhubung sikap kasanova Man di Balai Polis Masai, 3 September lalu, manakala Shima membuat laporan berhubung penipuan dan ugutan lelaki itu di Balai Polis Scinetx Seri Alam, 26 Julai lalu.


Sementara itu, jurucakap Ibu Pejabat Polis Daerah Seri Alam ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan terbabit, namun enggan mengulas lanjut kerana kes masih dalam siasatan.

sumber : myMetro

Pengering Pakaian yang Berusia 50 Tahun yang Masih Berfungsi Seperti Baru


Pengering pakaian milik Doug Coulson ini bukan hanya ‘antik’, namun pengering yang telah berumur setengah abad ini masih berfungsi seperti baru walaupun telah melewati lebih dari 15.000 siklus pemakaiannya.


Doug Clouson dengan bangganya memperlihatkan mesin pengering ‘jadul’ milikya, yang masih tetap berfungsi baik walaupun telah berusia 50 tahun

Doug (45), membesar dengan ditemani suara dari Parnall Auto Dry Spinning yang terletak di dapur keluarganya, dimana mesin tersebut digunakan lima kali seminggu.

Kerana merasa begitu dekat dengan mesin yang dibeli pada tahun 1959 itu, dan itulah yang menyebabkan Doug membawa mesin pengering tersebut bersamanya ketika meninggalkan rumah pada usia 18 tahun. Dan sampai sekarang mesin itu masih terus digunakan Doug di flatnya yang terletak di Southampton, Hampshire.

“Mesin ini sangat standard dalam pengoperasiannya, namun saya menggunakannya sekitar tiga kali seminggu, dan sampai saat ini mesin tersebut belum pernah mengecewakan saya dan masih kuat setelah bertahun-tahun lamanya.” tutur Doug.

Parnall-Radiation Limited, perusahaan yang membangun mesin 60kg tersebut, juga memproduksi pesawat terbang, dan Doug percaya bahawa inilah yang membuat mesin itu sangat awet.

“Saya telah mendapat tawaran ratusan poundsterling dari orang-orang yang ingin membeli pengering ini, tetapi saya tidak akan pernah menjualnya, kerana mesin itu adalah sebahagian dari sejarah masa kecil saya.” tandas Doug.

Sumber : dailymail

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved