Hebat..walaupun sampai keluar hingus reporter tetap jalankan tugas

on 03 Oktober 2011



Pengaruh Lady Gaga Terhadap Penampilan Selebriti Hollywood Lainnya [Foto]

Lady Gaga yang namanya popular berkat gaya-gayanya yang unik ternyata memberi pengaruh besar terhadap penampilan selebriti Hollywood lainnya. Siapa saja yang selebriti lain yang diam-diam ternyata terkena gejala Gaga Fever ini? Cuba lihat foto-foto menarik yang dibuat oleh seorang pengguna tumblr, Andrew Sheldon dibawah ini.-idbite.com






sumber: tumblr/Andrew Sheldon via Buzzfeed

Wanita ini Boleh Meninggal Jika Tertidur

Emma Chell, wanita berusia 24 tahun ini adalah wanita tertua kedua di Inggris yang hidup dengan sindrom congenital central hypoventilation (CCHS), sebuah penyakit langka yang hanya dideritai 200 orang di dunia.


Diketahui, penderita keadaan ini menjadi lupa untuk bernafas setiap kali mereka secara tidak sengaja tertidur, kerana kesalahan dalam refleks saraf yang mengawal pernafasan.

Satu-satunya cara agar Emma dapat tertidur adalah dengan menggunakan masker khusus yang membantunya bernafas sementara ia tertidur.

“Aku tidak akan pernah boleh tidur di suatu tempat kerana aku akan mati. Jika merasa mengantuk di siang hari, aku biasanya berjalan-jalan untuk menghilangkannya.” jelas Emma.

Pada dua tahun pertama hidupnya, Emma menghabiskannya dihospital sementara para doktor cuba untuk mencari tahu penyebab mengapa dia tiba-tiba berhenti bernafas.


Hanya 1 dari 200.000 anak lahir dengan keadaan seperti ini, namun saat ini hanya sekitar 200 orang penderita CCHS di dunia yang hidup, kerana tingkat kematiannya yang sangat tinggi, dan Emma adalah salah satu dari 30 penderita CCHS di Inggris.

Keadaan ini juga dikenal dengan ‘Kutukan Ondine’, sebuah mitos tentang peri air yang memiliki seorang kekasih manusia yang tidak setia, yang bersumpah setia kepadanya bahawa setiap nafas akan menjadi kesaksian dari cintanya. Namun saat mengetahui perzinannya, sang peri mengutuk sang lelaki bahwa ia akan lupa untuk bernafas saat jatuh tertidur.

“Masa kehamilan saya saat mengandung Emma sepenuhnya normal sampai saat ia dilahirkan.” tutur ibunya Carole (51).

“Dia segera menjadi biru dan dibawa ke unit darurat. Pada awalnya, para doktor hanya ingin memantau, tetapi mereka menemukan bahawa setiap kali ia tertidur, Emma akan berhenti bernafas, kadar oksigen-nya akan turun dan mereka harus membangunkannya lagi.” tambah sang ibu.

Namun para doktor tak boleh melakukan hal itu (membuat Emma terjaga) secara terus menerus, dan akhirnya memasangkan alat pernafasan khusus kepadanya. Akhirnya, Prof Peter Fleming, profesor pediatri di Rumah Sakit Anak di Bristol, mendiagnosis Emma menderita CCHS.

Emma kemudian menjalani operasi trakeostomi untuk memasukkan paip pernafasan ke lehernya, tetapi dokter masih terlalu takut untuk mengijinkan Emma kecil untuk dibawa pulang orangtuanya, sampai ia berusia dua tahun.

Akhirnya, Carole dan suaminya David (56), dilatih untuk menggunakan mesin ventilasi dan monitor oksigen yang memungkinkan Emma untuk tidur.

Dan ketika Emma mulai sekolah, ia harus didampingi orang dewasa setiap saat untuk berjaga-jaga jangan sampai ia tertidur, sehingga sulit bagi Emma untuk menyesuaikan diri dan mendapatkan teman.

Tahun lalu, Emma terserang Meningitis C yang hampir mencabut nyawanya. Dimana ia jatuh dalam koma dan harus menghabiskan sepuluh hari pemulihan di hospital.

Sekarang, setelah menyelesaikan kursus komputer di perguruan tinggi setempat, Emma ingin melanjutkan hidupnya, serta menghabiskan waktu dengan sang kekasih Chris Mason (29).

“Saya menghabiskan dua tahun pertama dalam hidup di hospital, dan tidak mampu bersuara sama sekali sampai berusia 18 bulan. Bahkan mereka menugaskan orang dewasa untuk mengawasi aku sepanjang waktu di sekolah, dan ini membuatku sangat sulit untuk menyesuaikan diri. Hanya ketika saya mulai kuliah di usia ke-18, hal-hal mulai membaik.” tutur Emma sambil menambahkan bahawa ia ingin menunjukan kepada sesama penderita CCHS bahawa mereka dapat hidup normal dan tidak perlu takut akan masa depan.

Sumber : dailymail

Gempak..motor siap dengan kelengkapan band


Pengusaha, penggemar muzik, dan juga pecinta motor dari Russia, Alexander Ishutin, punya cara sedikit gila untuk menyatukan hobi-hobinya tersebut.

Cuba teka telur apakah ini?

v


v


jom cari jawapannya dibawah

v


v


v



v



v



v



v


v






PreVue alat yang membolehkan orang tua melihat kelakuan bayi dalam perut ibu

Seandainya perut ibu hamil seperti jendela transparan, tentu akan menarik melihat kehidupan bayi sehari-hari saat di kandungan. Seperti yang telah dibuat Melody Shiu, seorang desainer industri dari University of New South Wales. Dia merancang desain produk yang diberi nama PreVue. Melalui alat ini, orang tua boleh menonton bayi menguap, tersenyum, tidur, dan bergulir, melalui sebuah layar yang diikat ke perut ibu hamil.




Wanita Ini Diperkosa 10 lelaki Kerana Hobi


Wanita Ini Diperkosa 10 lelaki Kerana Hobi-Bagaimana bila anda yang menjadi korban pemerkosaan oleh wanita cantik di atas ini? Senang? ketagihan? Ada baiknya sebelum keinginan anda itu muncul, anda membaca kisah wanita berikut. Setelah membacanya mungkin anda akan mengurangkan keinginan anda.

Seorang perempuan muda eksentrik ditangkap polis Russia kerana meracuni dan memperkosa 10 lelaki setelah lebih dulu memancing mereka dengan kecantikannya. Perempuan itu diketahui bernama Valeria K (32). Hobinya cukup unik, yaitu mengoleksi laba-laba beracun. Oleh kerana itu, ia dijuluki “Black Widow”, sejenis laba-laba raksasa yang ganas terhadap lawan jenisnya.

Menurut situs Life.ru, polis mulai curiga ketika jumlah pesakit laki-laki dengan keluhan yang spesifik meningkat dihospital. Keluhan itu adalah keracunan klonidin dan trauma berat pada penis. Tidak banyak yang diingat para lelaki itu kecuali perempuan cantik berambut merah yang mengajak mereka minum di sebuah apartment. Menurut mereka, perempuan itu juga sangat ramah.

AKhirnya Valeria tertangkap dan mengakui perbuatannya. Namun, polis masih HAIRAN dengan modus perkosaan itu. Dalam pengakuannya, Valeria mengungkapkan bahawa ia memang memujuk para lelaki yang berfikiran ngeres itu ke apartmentnya. Di sana mereka minum-minum dan tentu saja para pria itu menginginkan hubungan seks.

Ternyata minuman untuk para lelaki itu sudah dicampur dengan klonidin yang membuat mereka pengsan selama 24 jam. Namun, sebelum itu, penis para lelaki yang sudah terangsang itu diikat pangkalnya. Tujuannya agaroleh tegak berjam-jam. Saat itulah mereka diperkosa.
Setelah itu, para korban dibuang di sebuah kawasan sepi dan ketika sedar mereka sudah tidak ingat apa-apa. Hal terakhir yang bolehmereka ingat adalah bertemu seorang perempuan cantik, selebihnya gelap.

Dari 10lelaki yang diperkosa, hanya satu yang tidak melapor. Ternyata, lelaki yang tidak disebutkan namanya itu tidak merasa rugi akibat perkosaan itu. ”Saya memang suka wanita seksi. Yang saya sayangkan cuma dia menggunakan klonidin,” katanya.
Sebenarnya para korban itu cukup beruntung. Kalau benar-benar menggunakan cara bercinta black widow, pastilah para korban itu tinggal nama. Black widow adalah julukan sejenis laba-laba betina besar yang selalu membunuh dan memakan lawan jenisnya setelah bercinta.

Anna Faris Mengaku Berhubungan seks dengan 5 Lelaki Sebelum Nikah


Anna Faris mengaku telah berhubungan seks dengan lima lelaki yang berbeza sebelum menikah dengan suaminya, Chris Pratt pada tahun 2009 lalu.

"Aku bukan kekasih yang baik. Aku sangat gugup tentang rasa seksualitasku," ujar Anna seperti dikutip dari contactmusic, Khamis (29/9/2011).

Artis 34 tahun yang sebelumnya menikah dengan aktor Ben Indra ini juga mengakui jika suaminya sekarang merupakan lelaki tercepat yang membuatnya jatuh cinta. Kini, bintang filem Young Americans ini merasa bahagia dengan pernikahannya.

"Cahaya api terbang begitu aku melihatnya. Dia terlihat begitu jantan. Aku senang menikah dengannya. Dia selalu membuatku tenang," pujinya.

Sumber: http://celebrity.okezone.com

Gila, Doktor Bedah ini Sebarkan Foto Bogel Pesakitnya


Enam pesakit wanita telah mengajukan tuntutan saman terhadap doktor bedah plastik yang diduga telah memposting foto bugil pesakitnya sebelum dan setelah operasi dengan memberikan nama sebenar pada gambar tanpa persetujuan pesakit.


"Foto-foto pesakit sebelum dan sesudah operasi akan muncul di Google jika nama-nama wanita itu dicari (dimasukkan sebagai kata kunci) atau jika nama doktor yang dicari," jelas Neil Bruntrager, peguam yang mewaliki semua pesakit wanita, seperti dilapor ABCNews, Jumaat (30/9/2011).


Menurut Bruntrager, beberapa wanita itu bekerja di posisi awam seperti peguam, guru dan akauntan (Certified Public Accountant atau CPA), yang nama-namanya akan sering dicari secara di internet.

"Mereka terkejut, semua mengatakan saya malu, saya dipermalukan," jelas Bruntrager.

Wanita pertama yang datang ke Bruntrager menemukan fotonya saat melakukan perjalanan bisnis. Dia bekerja di sebuah perusahaan nasional besar dan mengatakan pada Bruntrager bahawa orang-orang di pejabat melihatnya dengan bertingkah aneh.

Wanita itu sangat terkejut ketika menemukan fotonya ada di internet saat melakukan operasi pembesaran payudara. Yang paling memalukan, foto-foto yang disebarkan sang doktor bedah plastik lengkap dengan nama pesakitnya.

Wanita tersebut mengatakan telah setuju bahawa fotonya boleh dipergunakan untuk website doktor, tetapi dengan jelas ia mengatakan bahawa namanya tidak boleh dimasukkan ke dalam foto.

"Semua tindakan terdakwa, Dr Koo, adalah ceroboh dan sembrono dan dilakukan dengan mengabaikan hukum lengkap dan hak-hak penggugat," tulis Bruntrager dalam gugatan.

Dr Koo disaman dengan pelanggaran privasi, termasuk publisiti tidak masuk akal, pelanggaran kewajiban fidusia dan salah apropriasi, serta eksploitasi gambar komersial dan informasi medik.

"Saya sangat menyesal bahawa masalah internet ini terjadi. Saya telah meminta maaf secara peribadi kepada pesakit yang terlibat. Saya dengan tulus menyesali bahawa mekanisme protektif diduga didirikan oleh web host gagal dan membiarkan masalah ini terjadi," tulis Dr Koo dalam sebuah pernyataan.

Dr Koo mengatakan pesakit memberikan izin untuk foto sebelum dan sesudah operasi tanpa identiti yang akan diposting di website tanpa nama. Menurutnya, munculnya nama adalah tidak disengaja dan kerana masalah teknik.

detikhealth.com

Makanan Berlemak di Denmark Kini Dikenai Cukai


TRIBUNNEWS.COM, COPENHAGEN - Jika Anda bermasalah dengan makanan berlemak dan ingin mengurangi penggunaan makanan, pergilah ke Denmark. Mengapa Denmark? Kerana negara asal pendongeng HC Andersen ini menjadi negara pertama di dunia yang menerapkan cukai untuk makanan berkadar lemak tinggi.

Seperti dikutip dari BBC, di Denmark, mentega, susu, keju, pizza, daging, minyak goreng dan makanan dalam kemasan kini menjadi sasaran petugas cukai. Tentunya tak semua makanan terkena cukai, batas minimalnya adalah makanan yang mengandung 2.3% lemak jenuh.

Akibat pengenaan pajak ini pengguna sudah mulai mengeluhkan kenaikan harga. Sementara prengeluar makanan menyebut cukai ini adalah sebuah mimpi buruk birokrasi.

Mengapa Denmark menerapkan cukai makanan berlemak ini, meski membuat banyak protes? Pemerintah berharap dengan cukai ini maka harga makanan berlemak akan menjadi lebih tinggi. Akhirnya, masyarakat Denmark akan mengurangi penggunaan makanan berlemak dan menjadi lebih sihat.

Namun, sejumlah ilmuwan menganggap pemerintah salah sasaran jika menerapkan cukai untuk makanan berkadar lemak jenuh saja. Para ilmuwan ini mengatakan garam, gula dan karbohidrat refinasi lebih merosak kesihatan dan seharusnya dikurangi penggunaannya.

Wow..ada acara melukis atas badan


BANDAR RAYA MEXICO - Seramai 20 model dan 20 artis mengambil bahagian dalam acara melukis lukisan pada tubuh badan di sini.

Acara itu diadakan pada Jumaat lalu dan dianjurkan oleh Tzikbal.

Semua model itu mempunyai lukisan unik yang dilukis di bahagian muka, tangan dan anggota tubuh mereka yang lain. - Agensi

sumber : kosmo online

Kesian..jururawat tersilap memasukkan darah jenis berlainan ke tubuh wanita ini


KUALA LUMPUR: Seorang wanita yang baru melahirkan anak ketiganya mengalami komplikasi yang didakwa berpunca daripada kecuaian kakitangan hospital yang tersilap memasukkan darah jenis berlainan ke tubuhnya.

Kejadian itu berlaku 22 September lalu dan Faridah Abd Aziz, 34, yang juga pegawai bank kini terpaksa menjalani rawatan lanjut di Hospital Kuala Lumpur (HKL) selepas beberapa hari terlantar di Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital sama.


Suaminya, Ku Nazri Ku Yaakob, 34, mendakwa petugas hospital berkenaan memasukkan darah jenis B ke tubuh isterinya yang mempunyai darah jenis O dan kesilapan itu boleh mengundang maut.


“Ketika kejadian, isteri saya baru melahirkan anak ketiga kami secara pembedahan, jadi dia kekurangan darah dan memerlukan doktor memasukkan darah ke dalam tubuhnya,” katanya yang ditemui di Balai Berita di sini, semalam.


Ku Nazri berkata, isterinya terpaksa menjalani rawatan susulan dan terlantar sakit di HKL serta diberitahu akan dibenarkan pulang dalam tempoh dua minggu lagi.


Katanya, kejadian itu memberi kesan emosi yang teruk terhadap mereka sekeluarga, malah anak ketiganya itu tidak dapat diberikan susu ibu.



“Saya mengambil cuti sejak 10 hari lalu untuk menjaga isteri di hospital dan membawa ibu berusia 74 tahun dari kampung di Jitra, Kedah, untuk menjaga bayi kami,” katanya.


Katanya, pihak pengurusan hospital sudah memanggilnya dan mengakui kesilapan mereka yang cuai terhadap pesakit, malah satu jawatankuasa khas ditubuhkan bagi menyiasat kejadian terbabit.


Susulan itu, dia membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang 23 September lalu dan Kementerian Kesihatan Malaysia.


“Saya sudah memanjangkan perkara ini kepada pihak berkuasa, namun sehingga kini saya tidak dihubungi bagi mendapatkan penjelasan perkembangan semasa kes isteri saya,” katanya.


Sementara itu, Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Shirlin ketika dihubungi berkata, pihaknya akan menjalankan siasatan berhubung dakwaan terbabit dan memberi maklum balas dalam masa terdekat.

sumber : myMetro

Aksi Peserta American Idol "Buka Seluar"





Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved