Wow,Dermawan Misteri Tinggalkan 10 juta Yen di Toilet Umum

on 29 September 2011

Mata wang yen Jepun (www.imoneybuzz.com)

TRIBUNNEWS.COM, JEPUN - Seorang dermawan yang tidak ingin diketahui identitInya meninggalkan wang sebanyak 10 juta yen di sebuah toilet umum untuk orang cacat di pusat perbelanjaan Sakado, Jepun.

Seperti dilansir BBC, wang tersebut dibungkus dalam beg plastik dan ditemukan pada 22 September lalu.

Tumpukan wang ini disertai tulisan pesan yang berbunyi,”Saya sebatang kara. Saya tidak mempunyai masa depan jadi biarkan warga Tohuku menggunakan wang ini.”

Tohuku adalah wilayah Jepun di bagian utara yang digoncang gempa bumi dan tsunami March lalu.

Para pejabat Sakado mengatakan gerak-gerik dermawan tidak terdeteksi.

“Tidak ada saksi dalam peristiwa ini dan kita tidak boleh mereka-reka orang seperti apa yang melakukan ini,” jelas juru cakap pemerintah daerah Sakado, Masumi Sekiguchi.

Dia menambahkan, pihak berkuasa betul-betul terkejut dan berterima kasih atas kebaikan hati dermawan misteri tersebut.

Mereka merancang menyerahkan wang tersebut kepada Palang Merah Jepun bila tidak ada yang mengaku dalam waktu tiga bulan.

Bencana alam dasyat di Jepang baru-baru ini telah menunjukkan kemurahan hati dan kejujuran rakyat negara itu, lapor wartawan BBC di Tokyo, Roland Buerk.

Sebelumnya ditemukan wang tunai di kawasan bencana dan wang tersebut kemudian diserahkan kepada polis.

Beberapa waktu kemudian juga ditemukan brangkas berisi puluhan juta dolar di tengah runtuhan.

Wow 3 beradik mempunyai tarikh lahir yang sama


LONDON - Seorang bayi terlahir dengan tarikh kelahiran yang sama dengan kedua abangnya.

Kyle Kellett yang baru saja dilahirkan pada 20 September medmpunyai hari ulang tahun yang sama dengan kedua abangnya, Keirang (6) dan Kaiden (3).

Sementara kedua orangtuanya Kellet (24) dan Merv Jeans (35), masih tidak percaya bahawa mereka berhasil mendapatkan hari tersebut secara kebetulan.

"Saya tidak percaya berhasil lagi. Ini sangat menyenangkan. Kini saya memiliki tiga K pada tanggal lahir yang sama," ujar sang ibu Sammy dengan bangga.

Ketiga anak laki-laki tersebut tidak hanya lahir pada tanggal yang sama, tapi mereka juga lahir di hospital yang sama pula di Royal Preston.

Seperti dilansir The Sun, Kamis (29/9/2011), bulan ini merupakan bulan yang sangat mahal bagi keluarga tersebut, pasalnya sang ayah Merv merayakan hari ulang tahunnya dua hari setelah ketiga anaknya ulang tahun.(rhs)

sumber : international.okezone.com

Heidi Si Tupai Peramal Pemenang Oscar Telah Mati


LEIPZIG - Apakah Anda masih ingat akan keberadaan Heidi, seekor tupai bermata juling yang sensasional kerana kepandaiannya meramal pemenang oscar beberapa bulan lalu?

Tupai yang memiliki penggemar sebanyak 332.963 orang di jejaring sosial Facebook ini dikhabarkan secara rasmi oleh pihak zoo Leipzig, wilayah timur Jerman, telah mati.

"Si tupai juling Heidi telah menutup mata untuk selama-lamanya," ujar petugas zoo Leipzig, sebagaimana dilansir Telegraph, Kamis (29/9/2011).

Haiwan berusia tiga setengah tersebut sebelumnya telah dirawat selama berminggu-minggu kerana masalah kesihatan.

Tupai tersebut menderita kelebihan berat badan yang teruk. Hal tersebut juga lah yang menyebabkan kejulingan pada matanya. Pola makan yang buruk menghasilkan timbunan lemak menyembul dari belakang bola matanya, sehingga terlihat seperti juling.(rhs)

Agaknya inilah lelaki yang tertidur dari muda sampai tua


begitu hebat kuasa photoshop...

Saat momen indah anak kura-kura bermain dibadan dan kepala mamanya



sumber gambar : klikunic.com

Dapur Termewah Dan Termahal Di Dunia

Jika anda yang inginkan nampak mewah maka ini dapur terbuat dari emas 24 karat dan kaca Venesia mungkin saja untuk anda.

Tetapi bila melihat tagnya berharga £ 300.000 - lebih dari harga rumah di Inggris - mungkin membuat anda pergi.

Dirasmikan di acara Desain 100% di Earls Court akhir minggu ini, Colosseo Oro dapur dari London Desain Marazzi dianggap dapur yang paling mahal di dunia.Hanya sepuluh akan dibuat, dengan fitur mewah termasuk 24 karat emas, kulit buaya timbul, kristal Swarovski gemerlap lampu dan worktops dipernis.Peralatannya sahaja berharga £ 55.000


Semua permukaan dan almari adalah buatan tangan-siap dengan 12 lapisan pernis dan pembangunan lengkap ukuran 4 meter.

Dapur dan peti sejuk ditempatkan di pusat, diselimuti oleh workstation dan tempat duduk melingkar bar sarapan.

Pada £ 300.000sangat mewah lebih dari harga rumah di Inggris rata-rata yang ketika ini berharga £ 228.095.




Kucing paling dimanjakan dapat tuala baru setiap hari


WALES - Sungguh beruntung kucing ini memiliki tuan Lana dan Dave Rowe, pasangan ini sangat memanjakannya dan menganggapnya seperti anak sendiri.

Pasangan dari Wales ini mengatakan, bahawa Marty merupakan kucing yang paling di manja di Inggris.

Lana dan Rowe pun tak segan mengeluarkan wang besar dan perhatian mereka kepada Marty.

Marty diberikan tempat tidur ukuran besar dan mendapatkan tuala baru setiap harinya, mendapatkan hadiah pada hari Natal, serta makan besar bagai seorang raja di restoran Tuna Thursday.

Menurut kedua pasangan tersebut, mereka mengasuh Marty ketika usianya masih lapan minggu. Mereka menghabiskan wang sebanyak 70 poundsterling sebulan.

"Kami mungkin memang berlebihan dalam mengasuhnya. Tapi tidak ada yang memahami bahawa Marty sudah seperti anak kami," ujar Rowe seperti dilansir Orange, Kamis (29/9/2011).(rhs)

Nenek gelak besar buah yang ditanamnya berbentuk kemaluan lelaki

Beginilah keadaan mayat budak yang dilenyek kereta


ngeri....
sumber gambar : xtremesick

Makan bangkai harimau untuk elak gout

Gif Tiger Snow Pictures, Images and Photos

KATHMANDU: Sekumpulan 15 penduduk kampung di Nepal termasuk remaja berusia 14 tahun ditahan kerana memakan harimau bintang ekoran percaya daging haiwan itu dapat melindungi penyakit gout, kata pihak berkuasa, semalam.

Menurut pegawai perhilitan, Hari Paudel, kumpulan itu berkata, mereka menemui harimau bintang yang mati di kuil dekat kampung mereka, 90 minit perjalanan dari jalan berhampiran di pergunungan Mahabharat di barat Nepal.


“Mereka didakwa kerana memakan daging haiwan terancam. Mengikut undang-undang mereka perlu memaklumkan kepada pegawai perhilitan daerah apabila menemui haiwan yang mati atau cedera,” katanya.


“Seorang daripada penduduk kampung menghidap gout dan percaya dia dapat disembuhkan dengan memakan daging harimau bintang. Penduduk lain beranggapan mereka perlu memakan daging haiwan itu sebagai langkah pencegahan,” katanya. Penduduk kampung yang ditangkap itu bakal didenda 10,000 rupee (RM390) dan penjara dua tahun jika didapati bersalah. - AFP

sumber : myMetro

Petani marah Rihanna separuh bogel di ladangnya


BELFAST - Ekoran memakai coli, seluar dalam berwarna merah dan mendedahkan payu dara, bintang pop Rihanna telah diusir dari ladang milik seorang petani di Ireland Utara.

Tindakan drastik itu dilakukan kerana petani itu marah melihat Rihanna memakai bikini semasa sesi penggambaran muzik videonya.

Rihanna, 23, sedang menjalani penggambaran muzik video single terbarunya, We Found Love di sebuah ladang milik petani tersebut di bandar Bangor, timur Belfast pada Isnin lalu.

Namun, petani itu, Alan Graham memutuskan penyanyi popular itu bertindak keterlaluan apabila dia melucutkan pakaiannya sekali gus mendedahkan bikini kecil berwarna merah yang dipakainya.

Akhbar-akhbar Ireland menyatakan Rihanna turut mendedahkan payu daranya buat seketika.

Melihat aksi menjolok mata berlaku di ladangnya, petani berusia 61 tahun itu yang sebelum ini membenarkan sesi penggambaran itu dilakukan, segera turun dari traktornya dan menyuruh bintang pop itu kembali memakai pakaiannya.

"Perbuatannya itu tidak sesuai. Dia tahu saya seorang penganut Kristian yang patuh," kata Graham.

"Kami berjabat tangan dan dia kemudian beredar dari tanah saya secara baik," tambahnya. - Agensi

sumber : kosmo online

Gara-Gara Semut Pertandingan Bola Dihentikan


NEESES - Pertandingan bolasepak biasanya terpaksa dihentikan kerana hujan lebat, petir, dan mati elektrik, tapi pertandingan ini dihentikan kerana semut api.

Pertandingan di South Carolina tersebut harus ditunda oleh pengadil kerana padang tidak boleh digunakan kerana ada semut api.

Pengadil Steve Hook mengatakan bahawa dia menemukan 15 hingga 20 semut api yang masih hidup di tanah sebelum pertandingan di mulakan.

Hook mengatakan bahwa dia khuatir para pemain, pelatih dan petugas terganggu akibat gigitan semut tersebut.

Seperti dilansir Associated Press, Rabu (28/9/2011), pengawas pertandingan pun langsung memindahkan tompokan tanah tersebut dan menuangkan garam agar pertandingan boleh berlangsung.(rhs)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved