Seorang Wanita Dibawa ke Hospital Setelah Toilet Yang Didudukinya Meledak

on 28 September 2011


Jika selama ini kamu fikir toilet adalah tempat yang aman dari ancaman ledakan, cuba difikirkan lagi. Paling tidak agar tidak terlalu terkejut ketika mengalami 'teror' paling tak terduga seperti yang dialami oleh wanita Washington ini.

Wanita pegawai pemerintahan yang bekerja di Washington D.C itu harus dibawa ke hospital kerana mengalami luka serius setelah toilet yang didudukinya tiba-tiba meledak. Untungnya, luka tersebut tidak mengancam nyawanya.

Menurut petugas yang menangani masalah ini, sebuah toilet memang tidak sewajarnya dapat meledak, namun hal itu bukan mustahil. Kerosakan pada sistem pembuangan perkotaan dapat mempengaruhi tekanan air di dalam paip menjadi tidak terkawal. Apabila katup pengurang laju tekanan tidak bekerja, laju tekanan air yang terlalu tinggi dapat merubah sebuah toilet menjadi 'bom' paling berbau dan menjijikan sekali.

Setelah kejadian ini, pihak pengurus gedung membagikan pengumuman agar pengguna gedung untuk sementara tidak menggunakan seluruh toilet yang berada di gedung General Services Administration (GSA) di Washington.


sumber: Huffington Post

Wow, Kambing Ini Bernilai £1.4 million

Majid Abdul Reyim dan kambingnya senilai £1.4 million /Telegraph

XINJIANG - Siapa mengira harga seekor kambing boleh mencapai £1.4 million . Kambing dari Kota Xinjiang ini diklaim hanya ada seribu ekor di dunia.

"Para bos besar sering datang kesini dengan menggunakan kereta mewah dan menaikkan kambing tersebut di kerusi belakang kereta mereka," ujar Liu Fenghua, salah seorang peternak Kambing Dolan yang berasal dari kota Aksu, Wilayah Xinjiang, China.

"Biasanya para bos itu datang dari suku Uighur yang majoriti muslim dan ingin menjadikan kambing tersebut sebagai haiwan peliharaan," lanjutnya, seperti dilansir Telegraph, Rabu (28/9/2011).

Peranakan kambing Dolan memiliki ciri khas yang berbeda dibandingkan dengan kambing lain pada umumnya, kambing tersebut memiliki hidung yang berbeza dan memiliki ekor kembar dan juga telinga yang lebar.

Kambing yang paling bernilai adalah milik Majid Abdul, kambing berusia enam tahun tersebut dihargai mencapai £1.4 million namun Majid masih belum mahu menjual kambing kesayangannya.

Para peternak Dolan mengatakan bahawa banyak para keluarga yang mengumpulkan dana mereka hanya untuk membeli seekor kambing Dolan dan menjadikannya sebagai pelaburan(rhs)

Frankenlouie, Si Kucing Bermuka Dua

Seekor kucing bernama Frankenlouie, yang tinggal dengan pemiliknya di Milbury, Massachusetts, memiliki cacat lahir genetik yang menyebabkan dia tumbuh dengan wajah tambahan.


Keanehan ini disebabkan oleh keadaan yang disebut Janus, yang biasanya menyebabkan kucing untuk hidup hanya beberapa hari.

Tapi Frankenlouie berhasil bertahan hidup cukup lama, bahkan kucing ini baru saja merayakan ulang tahun ke-12 nya.

Sekarang prestasi Frankenlouie dalam bertahan hidup telah menempatkan dirinya pada Guinness World Records.

Diketahui, pemilik sang kucing ini adalah seorang bekas jururawat yang tak ingin namanya disiarkan.

Sumber : dailymail

Cemburu dengan Isteri, Penjual Buah Bunuh 9 Orang


BEIJING, KOMPAS.com — Seorang penjual buah di bagian utara China membantai isterinya dan lapan orang lain. Sebabnya cemburu. Lelaki itu takut sang isteri berselingkuh, lapor pejabat berita Xinhua, Rabu (28/9/2011), yang mengutip keterangan polis.

Lelaki tu, Qin Changcheng yang berumur 32 tahun, telah ditangkap dan mengaku telah membunuh isteri, bos isterinya, mak cik dan pak ciknya, serta lima tetangga, lapor Xinhua, yang mengutip pernyataan polis di Provinsi Hebei.

Oriental Morning Post, harian di Shanghai, mengatakan, Qin melakukan pembunuhan itu pada Isnin Ia memulainya di tempat cuci kereta di kota Botou, tempat isterinya bekerja. Dari situ, ia kemudian pergi ke sebuah asrama di kota berpenduduk sekitar 560.000 orang itu, sekitar 200 kilometer di utara Beijing. Di sana ia membunuh yang lainnya. Tidak jelas bagaimana cara dia melakukan pembunuhan tersebut.

Perisitwa itu merupakan jumlah kematian tertinggi dalam sebuah kes pembunuhan tunggal yang dilaporkan di China sejak April ketika seorang lelaki 33 tahun di Provinsi Liaoning, China , membunuh 10 orang, termasuk ayah, isteri, dan anaknya, setelah permohonan pinjamannya ditolak.
Sumber : AFP

Wanita Paling Dibenci di China Menjadi Manikur di AS


New York merupakan sebuah panggung besar bagi para selebriti di Amerika yang mencari perhatian di kota tersebut. Namun salah satu sensasi internet China telah bersembunyi di sebuah salon di Brooklyn akibat reaksi yang dia terima di negaranya sendiri.

Seorang wanita berusia 27 tahun Feng Luoyu, telah menjadi bahan ejekan nasional di China, dan saat ini tinggal dan bekerja di Brooklyn sebagai seorang manikur.

Feng Louyu menjadi terkenal sekitar dua tahun lalu yang lalu ketika dia menyebarkan risalah di Shanghai yang berisi permintaan khusus untuk lelaki yang ingin menjadi calon suaminya

Dalam risalahnya tersebut berisi kriteria lelaki ideal baginya, yakni harus lulusan dari salah satu universiti terkemuka, yang belajar ekonomi atau sesuatu yang serupa, tinggi badannya harus 1,8 meter serta berasal dari pesisir timur China.

Selain itu, sang lelaki belum memiliki anak sebelumnya, atau mempunyai bekas kekasih yang telah melakukan pengguguran. Serta berbagai persyaratan lainnya yang membuat ia menjadi bahan ketawa di negara tersebut.

‘Aku dibenci di China dan tidak ingin dibenci oleh orang-orang di sini, ” ujar Feng sambil menambahkan ia menaruh harapannya di Amerika, dan yakin bahawa dia dapat menggapai mimpinya di negara Uncle Sam.

Feng secara sering memposting untuk ke 1,4 juta pengikut-nya di Sina Weibo, jejaring sosial China yang mirip dengan Twitter. Dan pada bulan Disember ia menegaskan untuk kembali fokus pada tujuannya yakni mencari seorang pasangan.

“Saya percaya sebagai seorang wanita, menikah adalah suatu profesi. Untuk perempuan, menikah dan memiliki anak adalah kebahagiaan terbesar. Meskipun saat ini saya belum memilikinya, namun saya akan tetap bekerja keras,” tulisnya.

Sumber : dailymail

Bayi kraniofacial atau satu kepala dua muka lahir di Pakistan


RAWALPINDI: Seorang bayi dengan dua muka dilahirkan di Holy Family Hospital (HFH) Khamis lalu.

Bayi itu yang seberat 3.2 kilogram, menghidap keadaan yang jarang berlaku yang dikenali sebagai salinan kraniofacial iaitu satu kepala dengan dua muka.


Kecuali telinga, bayi itu memiliki dua hidung, dua pasang bibir dengan sumbing pada bahagian atas bibir kanan dan dua pasang mata.

Bercakap kepada akhbar The nation, pakar perubatan di HFH, Dr Nasira berkata, kemungkinan bayi itu untuk hidup lebih lama adalah terlalu tipis.


“Kami tidak menaruh harapan mengenai hayatnya,” katanya.


Menurut Nasira, keadaan bayi itu tidak sama seperti kembar siam yang boleh dipisahkan menerusi pembedahan.

“Pembedahan tidak mungkin dapat dilakukan kerana kedua-dua mukanya bercantum begitu rapat,” kata pakar itu.


Nasira berkata, bayi itu dilahirkan menerusi proses biasa dan si ibu masih berada di bilik bersalin untuk menjalani rawatan.

Menurut doktor bertugas di Bilik Bersalin, keadaan ibu bayi itu, Shahida Perven stabil. Dia bagaimanapun kelihatan bimbang dan tidak banyak bercakap.


Shahida dibawa ke HFH dari Palandri, sebuah daerah di Azad Jammu dan Kashmir (AJK) beberapa hari sebelum melahirkan bayi dua muka itu.


Wanita itu mempunyai dua anak yang normal sebelum ini.


Suaminya, Khalil Ahmed bekerja sebagai buruh.


Kelahiran bayi dengan dua muka itu mencetuskan sensasi di bandar berkenaan menyebabkan sejumlah besar penduduk, termasuk wanita, kanak-kanak dan orang tua bekerumun di Jabatan Kanak-Kanak untuk melihatnya.


Kesesakan yang berlaku menyebabkan pihak hospital terpaksa meminta bantuan polis bagi mengawal orang ramai. - Agensi

Walaupun tayar kena curi brother selamba je kayuh basikal

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved