Crocs Chameleons, Sandal Unik Yang Dapat Berubah Warna Jika Terkena Sinar Matahari

on 26 September 2011


Crocs melancarkan kembali koleksi barunya, iaitu Crocs Chameleons. Keunikan koleksi ini adalah perubahan warna yang terjadi ketika kasut berada di bawah paparan sinar matahari. Dengan latar belakang permukaan yang lebih halus, sandal crocs ini memancarkan siluet tiga dimensi dalam berbagai pilihan warna.

Koleksi sandal yang ditujukan untuk anak-anak ini memiliki lapisan atas tembus pandang yang terbuat dari bahan Thermoplastic polyurethane, yang lembut serta memberikan warna yang bercahaya. Pada bahagian atas terdapat lubang-lubang untuk meletakkan Jibbitz yang sesuai selera.


Lapisan Croslite-nya membuat sandal terasa nyaman, tidak meninggalkan jejak, serta tidak berbau. Lapisan ini dilengkapi dengan titik-titik sirkulasi yang membuat kaki serasa diurut dan memberikan kenyamanan ketika dikenakan. Croslite dikatakan mampu membantu mengurangi kelelahan otot dan tekanan puncak pada kaki yang sering dirasakan ketika seseorang berdiri dan berjalan, serta memberikan perbaikan pada sistem musculoskeletal untuk mendapatkan postur yang baik. Sebahagian besar kasut Crocs telah mendapatkan sijil oleh US Ergonomics.

Crocs Chameleons terdiri atas beberapa pilihan warna:
  • Oyster/Pink Lemonade
  • Lime/Yellow
  • Celery/Sea Blue

Aneh! Pencuri Tinggalkan Dompet dan Alamat


Tidak sukar bagi polisi menemukan pencuri sehelai seluar jeans di kedai Walmart di Gallatin, Tennessee, AS.

Pencuri itu meninggalkan seluarnya yang lama, lengkap dengan dompetnya di bilik ganti dan melenggang keluar dengan seluar jeans curiannya.

Petugas polis di Gallatin mengatakan, Dustin Matthew Marshall (20) berusaha mencuri seluar jeans. Dia ditahan bersama Lindsey Samantha Scholl, 19, iatu rakan pecah rumah dan curinya.Dia kini ditahan dipenjara.

Kakak ni cipta beg tangan dari bra lama

Rita Maria, seorang designer muda memiliki idea untuk mengubah bra (Wonderbra) – yang popular di 1990-an - menjadi dompet/ beg tangan.

Dengan menggunakan bra lama yang merupakan derma dari teman-temannya, Rita pun membuat koleksi yang sangat banyak dari segala ukuran dan warna dan menjadikannya beg tangan yang inovatif.

Wonderbra sendiri didirikan di AS pada 1935 dan hanya terkenal hanya di Kanada saja waktu itu hingga Wonderbra diperkenalkan kembali di 1991 ke seluruh dunia.

Malang betul Ball Boy ni


Semua pekerjaan ada resikonya, bahkan ketika kamu bekerja sebagai seorang ball boy sekalipun. Ball boy malang ini sedang berada di tempat dan waktu yang salah ketika bola yang ditendang oleh seorang pemain terpantul dan menghentam kepalanya.-idbite.com



Sumber: CBS

Baju pengantin terburuk














sumber gambar : stomp.com.sg

Wanita tak mengaku kerat kemaluan suami dan buang dalam pengisar sampah


WESTMINSTER - Seorang wanita California, Catherine Kieu tidak mengaku bersalah mengerat kemaluan suaminya dan membuangnya di dalam pengisar sampah.

Dia membuat pengakuan itu di Mahkamah Daerah Orange, di sini pada Jumaat lalu berhubung dakwaan melakukan penyeksaan dan menambahkan kacau-bilau.

Kieu juga didakwa menggunakan pisau dan menyebabkan kecederaan.

Jika disabitkan dengan semua kesalahan itu, dia akan dikenakan penjara seumur hidup tanpa dikenakan parol.

Wanita itu ditahan dengan wang ikat jamin sebanyak AS$1 juta (RM3.16 juta).

Pihak berkuasa berkata, wanita itu membubuh dadah di dalam makanan suaminya yang berusia 60 tahun pada 11 Julai lalu.

Dia kemudian mengikat tangan dan kaki suaminya di katil.

Pihak berkuasa menyatakan Kieu mengerat kemaluan suaminya semasa dia terjaga selepas tertidur.

Suaminya itu telah memfailkan perceraian pada Mei lalu selepas 16 bulan mereka mendirikan rumah tangga.- AP

Wanita ditahan adakan hubungan seks dengan anjing pulak


KENT - Seorang wanita telah ditahan kerana mengadakan hubungan seks dengan seekor anjing.

Wanita itu, Tracy Woolridge yang berusia 45 tahun ditahan selepas pihak polis menemui imej gambar dan rakaman di dalam rumahnya.

Woolridge mengaku bersalah di atas dua tuduhan mengadakan hubungan seks iaitu dengan seekor haiwan dan aktiviti seksual dengan seorang kanak-kanak di Mahkamah Mahkota Canterbury baru-baru ini.

Dia akan dihukum pada November depan. - Agensi

sumber : kosmo online

Panda Ceroboh Kandang Babi, Santap Tulang dan Daging


Beijing, (berita2.com) : Rasa lapar mendorong panda liar meceroboh ke kandang babi milik seorang petani China dan menyantap makanan yang ada di sana,iaitu daging dan tulang dan bukan bambu.

China Central Television, milik negara, melaporkan panda raksasa tersebut nampaknya telah turun dari gunung di satu wilayah di Provinsi Sichuan, China barat-daya dan terlihat di satu ladang sebelum hewan itu ditemukan di dalam kandang babi, sedang melahap tulang dan membuang dagingnya.

Setelah nafsu makannya terpenuhi, panda itu pergi secara diam-diam.

Walaupun diklasifikasikan sebagai pemangsa daging, makanan panda raksasa terutama adalah buluh tapi haiwan khas China tersebut juga memakan makanan lain termasuk madu, telur, ikan, jeruk dan pisang kalau ada.

Banyak ilmuwan percaya ada sebanyak 1.600 panda raksasa yang hidup di alam bebas di China, kebanyakan di pegunungan di bagian barat-daya negeri itu.

Spesies yang terancam punah tersebut dipandang sebagai lambang nasional dan keberadaannya terancam oleh pembalakan, pertanian dan bertambahnya penduduk China.(*un)

WANITA GEMBIRA SELEPAS BUNUH SUAMI DAN HANTAR MESEJ KE FACEBOOK


MELBOURNE, Amerika Syarikat (AS) - Seorang wanita berusia 40 tahun, Jennifer Lynn Hearn ditangkap selepas polis menyatakan bahawa dia menembak mati suaminya dalam satu pergaduhan dan menanamnya di sebuah kandang babi.

Dia kemudian menghantar mesej di Facebook dengan menyatakan bahawa suaminya, Carl Cliff Hearn berusia 41 tahun telah meninggalkannya selain menyatakan kegembiraan kerana menjadi bujang semula.

Wanita itu ditahan atas dakwaan melakukan pembunuhan kelas kedua baru-baru ini selepas ejen-ejen syerif menemui tinggalan mayat suaminya.

Mayat suaminya itu ditemui di dalam kandang babi di rumah keluarganya di Melbourne, Florida.

Selepas pejabat syerif menerima maklumat mengenai kejadian tersebut, Hearn memberitahu para penyiasat bahawa dia menembak suaminya dalam satu pergaduhan. - Agensi

Misteri, Tubuh Penderita Diabetes Tiba-tiba Terbakar Tanpa Sebab


Meninggal kerana gagal ginjal atau serangan jantung adalah komplikasi yang sudah lazim pada penderita diabetes. Namun di Ireland, penderita diabetes meninggal kerana sebab yang aneh yakni tubuhnya mendadak terbakar secara misteri.


Michael Faherty, laki-laki 76 tahun dari Galway, Ireland baru-baru ini ditemukan tak bernyawa di rumahnya sendiri. Datuk penderita diabetes tipe 2 ini diketahui memang memiliki komplikasi tekanan darah tinggi, namun dipastikan tidak meninggal kerana serangan jantung.

Dilihat dari keadaannya yang hangus dan nyaris menjadi abu, dipastikan Faherty meninggal kerana terbakar. Anehnya, petugas forensik tidak menemukan tanda-tanda bekas minyak tanah atau bahan bakar lain sehingga dugaan bunuh diri dapat diabaikan.

Keanehan lain yang dijumpai petugas forensik adalah, tidak ada kerosakan pada benda lain di rumah Faherty. Selain tubuhnya yang hangus nyaris menjadi abu, hanya lantai dan langit-langit di sekitar lokasi jasadnya ditemukan saja yang tampak agak gelap.

Ketus pasukan forensik yang memeriksa kes ini, Dr Kieran McLoughlin memastikan Faherty meninggal akibat keadaan medis yang disebut Spontaneous Human Combustion (SHC). Keadaan yang diperkirakan baru pertama kali ditemukan di Ireland ni menyebabkan tubuh seseorang terbakar tiba-tiba.

"Peristiwa ini sudah diselidiki secara menyeluruh dan saya simpulkan ini adalah SHC, sebuah fenomena yang hingga kini belum boleh dijelaskan dengan cukup memadai," ungkap Dr McLoughlin seperti dikutip dari The Irish Independent.

Api yang muncul pada SHC muncul secara spontan akibat reaksi kimia yang terjadi di dalam tubuh, tanpa melibatkan panas eksternal dari lingkungan. Sama halnya dengan kes Faherty, pasukan forensik juga tidak menemukan benda-benda yang sekiranya boleh menyulut api misalnya mancis api mahupun peralatan elektrik.

Meski sebenarnya sangat langka, ke SHC tercatat sudah terjadi ratusan kali di seluruh dunia dalam 300 tahun terakhir. Hanya saja tidak semuanya benar-benar diteliti oleh para ahli, sehingga ada juga yang hanya berupa cerita-cerita yang dilebih-lebihkan.

Seperti diberitakan detikHealth sebelumnya, terdapat beberapa fakta yang terkait dengan kes SHC yakni:

1. Sebanyak 80 peratus orban SHC adalah kaum perempuan.

2. Kebanyakan korban mengalami kelebihan berat badan atau ketagih alkohol.

3. Tubuh korban akan sangat hangus, tapi ruangan di sekitar mayat korban masih cukup utuh.

4. Tubuh korban akan menguning dan biasaya di sekitar korban timbul bau minyak busuk.

5. Batang tubuh termasuk dada, perut dan pinggul bisa benar-benar terbakar, tapi bagian dari kaki atau pakaian boleh jadi masih utuh.

6. Pembakaran hanya terjadi pada korban sendiri tanpa adanya teriakan atau jeritan yang pernah terdengar.

7. Biasanya korban banyak minum sebelum meninggal.

Sumber :
detikhealth.com

Extreme Dubstep Dance: Ini Manusia Atau Robot? [Video]

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved