Uniknya Break Dance Ala Bollywood [Video]

on 24 September 2011

Wow, ternyata artis Bollywood juga pandai melakukan tarian break dance! Mereka juga punya gerakan yang lain dari pada yang lain . Cuba lihat gerakan 'ereksi' mereka pada detik ke 0:44. Seumur-umur belum pernah terlihat ada b-boy yang mampu melakukan trick seperti itu.

Lelaki Ini Mencat Bola Baseball Selama 34 Tahun..Ketika ini Beratnya Mencapai Satu Setengah Ton

Seorang dekorator mencat bola baseball setiap hari selama 34 tahun untuk menciptakan bola cat terbesar di dunia.

Michael Carmichael (64), dari Alexandria, Indiana, melapisi sebuah bola baseball setiap harinya dengan lapisan cat baru, dalam sebuah projek anehnya sejak tahun 1960-an. Dan sekarang, setelah 22.894 lapisan cat, bola baseball yang kecil tersebut berubah menjadi sebuah gumpalan cat raksasa dengan berat 1.587 kilogram.

Michael Carmichael melapisi bola raksasanya dengan cat yang ke-22539 kalinya, di rumahnya di Alexandria, Indiana.

Sejarah dimulai : Lapisan cat pertama pada bola baseball milik Michael Carmichael yang dilakukan oleh anaknya Mike Jr pada tahun 1977

Lapisan cat yang ke 1500 : Setiap kali melapisi bola harus dengan cat dengan warna yang berbeza

Para pengunjung dari berbagai penjuru dunia turut ikut melapisi bola ini dengan cat

Bola yang sekarang berukuran diameter 22,48 inci telah secara rasmi diakui oleh Guinness World Records sebagai bola cat terbesar yang pernah tercatat.

Sumber : dailymail

Dahsyat..Pengantin Itali Pakai Gaun Sepanjang 3 Kilometer




Pernikahan adalah suatu hari istimewa yang tak dapat terlupakan, dan hal ini dibuktikan oleh pengantin dari Itali Elena De Angelis, dan warga di desa Casal di Princice.Pengantin ini telah memecahkan rekod dunia untuk gaun pengantin terpanjang dengan datang ke gereja untuk perkahwinannya dengan memakai kerudung sepanjang 3 kilometer.

Diperlukankan ratusan pelajar sekolah bersama ibu mereka membantu pengantin wanita ini dengan gaun super panjangnya ini di sepanjang jalan di desanya.

Gianni Molaro yang merancang pakaian ini, memerlukan 6.000 meter kain sutra, dan mengharapkan gaun ini akan diletakkan dalam Guinness Book of Records sebagai gaun terpanjang di dunia.

sumber : Dailymail

Gadis tension gila kerana nyanyi suara tak sampai

Wartawan TV berhenti kerja kerana studio berbau


Para pekerja tentu mendambakan tempat bekerja yang sihat. Para wartawan televisyen di Cyprus mengundurkan diri dari pekerjaan mereka kerana studio tempat mereka bekerja sangat bau dan banyak serangga.

”Kami menginginkan tempat kerja yang aman dan bersih,” kata salah seorang pekerja yang mengundurkan diri itu.

Management sebenarnya juga tidakhanya berpeluk tubuh dan berusha menemukan tempat yang sesuai untuk para staf. Menurut pihak pengurusan minggu lalu mereka telah berupaya memperbaiki keadaan ruang kerja di tempat itu.

Cyprus Broadcasting Corporation (CBC) di Nikosia memang merupakan perusahaan negara yang tua dan pejabatnya tidak terurus.

Selama bertahun-tahun, para pekerja di CBC selalu menemukan masalah dengan kutu atau serbuan kucing. Beberapa pekerja jatuh sakit kerana kotornya tempat kerja mereka.

Buah anggur selamatkan wanita yang terjatuh dari tingkat 9 ini


Seorang wanita di Ukraine selamat setelah terjatuh dari tingkat 9 apartmentnya.

Ludmilla Vasko, 29 tahun, termasuk beruntung. Ketika wanita ini jatuh dari lantai 9 di apartmentnya di Uzhgorod, dirinya jatuh tepat di tempat penyimpanan buah anggur yang baru habis dikutip.

”Dia masih duduk di buah anggur yang sudah hancur ketika kami tiba di sana. Dia sangat terkejut. Untungnya doktor yang memeriksanya mengatakan kalau dia baik-baik saja meski terkejut. Anggur-anggur itu melindunginya. Dia sedikit membantu mengurangi kerja para pembuat minuman anggur (wine) kerana dia menghancurkan hampir semua buah anggur ketika dia mendarat di sana,” ujar seorang polis di ananova.com.

sumber : ananova.com

Perompak tunggu polis diluar kedai yang dirompaknya untuk minta maaf


Jarang ada perampok yang meminta maaf dan menunggu ditangkap polis. Seorang pekerja menemukan secarik kertas berisi permohonan maaf dari seorang perompak. Perompak itu meminta maaf kerana sudah merompak di kedai FedEx Kinko.

Pekerja itu lalu menelefon polis, menunggu kedatangan mereka. Dia lalu menyerahkan surat dari perompak itu. Pekerja itu, Paul Rhoney, mengatakan bahawa surat itu bertuliskan ”Ini adalah perompakan, saya akan menantikan polis di luar, maaf”.

Detektif Polis Mary Wheat mengatakan, seorang lelaki berusia 46 tahun ditemukan di luar kedai dan mengaku bahawa dia yang meninggalkan catatan itu. Lelaki itu pun langsung dibawa ke balai polis.

Wheat mengatakan, tidak ada tuduhan perompakan kerana lelaki itu tidak membawa senjata dan tidak melakukan perompakan. Polis yakin dia hanya ingin dimasukkan ke penjara.

Mungkin hal itu dilatarbelakangi dengan alasan lain. Lelaki itu tetap dibawa ke Penjara Multnomah untuk diselidiki.
Dia didakwa melakukan laporan palsu. Lagi pula, tidak ada barang yang berhasil dibawa kabur orang yang mengaku merompak itu. Mungkin penjara lebih hangat baginya. Ada-ada saja...

sumber : law.rightpundits.com

Lelaki ditahan kerana baling kucing ke isteri ketika bertengkar


Umumnya , orang kalau marah biasanya suka melempar barang, seperti botol plastik atau juga barang pecah belah seperti cawan ,pinggan. Paul A Wood lain lagi.Lelaki berusia 25 tahun ini melempar seekor kucing kepada isterinya.

Paul A. Wood itu ceritanya sedang bertengkar dengan isterinya pada 05.30 hari Jumaat minggu lalu. Dan lelaki yang tinggal di Palmyra, Wayne County itu pun lalu melemparkan si kucing yang pastinya tak tahu menahu tentang pertengkaran rumah tangga tuannya- ke bahagian belakang/ punggung isterinya.

Seperti yang dikhabarkan Metro.co.uk, akibat perbuatannya itu, Paul di dakwa dengan tindak jenayah level 4, penyerangan level 2, dan tindak kejahatan pada haiwan.

Baik isteri dan juga si kucing untungnya tak luka sedikitpun.

sumber : democratandchronicle.com

Murid pendiam tembak guru


SAO PAULO: Seorang murid berusia 10 tahun menembak gurunya di depan rakan sekelas yang ketakutan sebelum dia membunuh diri.

David Nogueira, anak anggota polis, melepaskan dua das tembakan terhadap Rosileide Queiros de Oliveira dengan menggunakan pistol .38 milik bapanya di depan 25 murid lain.


Ketika guru itu terbaring di lantai dengan lumuran darah, David meluru keluar dari bilik darjah menuju ke dewan dan menembak dirinya di kepala.


Rosileide dikejarkan ke hospital dengan helikopter dan dilaporkan selamat. Tulang pahanya patah sementara kepala lututnya pecah. David juga dibawa ke hospital tetapi mati tidak lama kemudian.


Kejadian berlaku di Alcina Dantas Feijao, sebuah sekolah terkenal di daerah Sao Caetano do Sur di negeri Sao Paulo, Brazil pada jam 3.50 petang waktu tempatan.


Jurucakap Polis Tentera, Robinson Castropil berkata: “Murid itu meminta kebenaran untuk ke bilk air dan apabila masuk ke kelasnya semula, dia menembak guru itu. “Dia kemudian meluru keluar dari kelas itu sebelum menembak dirinya.” Polis masih menyiasat bagaimana David memperoleh pistol itu dan motifnya melakukan jenayah itu.



Menurut rakannya, sehari sebelum kejadian, David bercerita mengenai keinginannya menembak guru itu dan dirinya. Dia bagaimanapun tidak mendedahkan motifnya.


Seorang jiran keluarga murid itu, Paulo Roberto Caetano da Silva, 49, menyifatkan David sebagai ‘pendiam, sopan dan budak baik.’ “Saya tidak percaya dia akan berbuat demikian,” katanya.


Kaunselor keselamatan bandar berkenaan, Moacyr Rodrigues berkata, bapa David, Nilton Evangelista Nogueira menjadi anggota polis sejak 14 tahun lalu dan mempunyai rekod perkhidmatan yang baik. - Agensi

sumber : myMetro

Datuk pening isteri kedua hari-hari 'mau'


KUALA LUMPUR: Biarpun sudah dua kali bercerai, seorang pelakon tambahan yang juga model iklan tetap mengganggu kehidupan suaminya yang juga seorang ahli perniagaan dengan memberi alasan kemaruk seks sehingga sanggup bernikah secara ‘Cina buta’ selepas diceraikan talak tiga, semata-mata bagi memuaskan nafsunya.

Namun, walaupun berjanji akan berubah selepas ‘merujuk’ semula dengan suaminya, dia masih meneruskan aktiviti songsang bersama beberapa lelaki lain sebelum dicekup anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), minggu lalu.

Suaminya yang bergelar Datuk, 40-an, berkata selain kemaruk seks, isteri keduanya yang berusia 30-an, menggunakan kecantikannya untuk memerangkap lelaki bagi mendapatkan kesenangan hidup selepas melayani mereka hingga ke bilik tidur.

Bagi memerangkap mangsa, isterinya yang mendakwa ejen sebuah bank menawarkan bantuan kepada lelaki yang disasarkan untuk mendapatkan pinjaman peribadi atau perniagaan asalkan mereka sanggup melayan nafsu liarnya.



Katanya, dia diperkenalkan kepada isterinya yang ketika itu pelakon tambahan dan kakitangan sebuah syarikat produksi filem pada 2008 oleh kenalan dan berkahwin di Thailand, dua bulan kemudian.

sumber : myMetro

Hebat..wanita ini pelihara 1000 ekor kucing


FRESNO, KOMPAS.com — Seorang wanita di Amerika Syaikat memelihara 1.000 ekor kucing di rumahnya di Fresno, California.

Perempuan bernama Lynea Lattazio itu menamai rumahnya Cat House on The Kings, yang disebut-sebut tempat penampungan kucing tanpa kandang terbesar.

"Saya tidak gila, tapi yang saya lakukan memang gila," ujarnya.

Biaya pemeliharaan kucing-kucing itu mencapai 40.260 dollar AS per bulan. Wang sebanyak itu untuk membeli makanan dan ubat-ubatan buat mereka.

Dia mulai memelihara kucing sejak tahun 1981. Kini, di Cat House yang dikelolanya itu terdapat 800 kucing dewasa, 100 kucing titipan, dan 100 anak kucing. Lattazio dibantu 23 staf untuk merawat kucing-kucingnya.

Besarnya biaya yang diperlukan untuk memelihara kucing-kucing itu tidak membuatnya gentar. "Waktu kecil saya tidak boleh memelihara kucing. Padahal, cuma itu yang saya inginkan," ujarnya.

"Kucing itu mandiri, mereka lucu, dan tidak manja seperti anjing. Saya benar-benar suka kucing," katanya.

Lattazio memulai projek gila-gilaan ini dengan merawat 15 kucing yang sakit. Padahal, awalnya dia hanya berniat mengambil dua saja untuk ayahnya.

"Dalam satu tahun saya sudah menyelamatkan 86 ekor kucing yang akan dibunuh," kenangnya.

"Dalam tiga tahun berikutnya, saya sudah memiliki 350 ekor kucing. Akhirnya, yang saya lakukan itu tersebar dan orang-orang mulai meletakkan kardus berisi kucing telantar di depan pintu rumah saya."

Lattazio menamai semua kucingnya, meskipun dia tidak hafal nama mereka satu per satu. "Waktu jumlah mereka masih 350, saya masih hafal. Sekarang tidak lagi," katanya.

Rumah luas yang kini digunakan sebagai rumah kucing itu merupakan bagian dari harta gono-gini saat bercerai dengan suaminya yang jutawan. Namun, untuk biaya pemeliharaan, dia merogoh dari kocek sendiri.

Meskipun mendapat dana bantuan dari masyarakat, tak urung dia harus mengupayakan sendiri pembiayaan utama kucing-kucingnya.

"Saya harus menjual cincin kahwin berlian dan kereta Mercedez untuk mencukupi keperluan mereka yang terus melambung," ujarnya.

Sumber :The Sun







Perompak ditangkap setelah datang balik untuk mengajak mangsa berdating


Seorang tersangka perampok akhirnya berhasil tertangkap setelah kembali ke lokasi untuk mengajak si korban berdating.

Polisi di Ohio mengatakan Stephfon Bennet, 20 tahun merupakan satu dari 3 orang yang merampok pasangan pada Minggu yang lalu.

Sarjan Sean Laird dari polis Columbus mengatakan si wanita mengenali Bennett sebagai salah satu dari perampok tersebut ketika dirinya kembali untuk mengajaknya keluar berdating.Si awek meminta keluarganya menelefon polisi.

Seperti yang diberitakan Metro.co.uk, Bennett ditangkap di depan rumah si mangsa

Bennett dituduh melakukan perompakan yang mengganggu dan ditahan di penjara Franklin County dengan jaminan $100,000 .


Malahan peguam awam belum ada yang ingin membela kes ini.

sumber : Metro.co.uk

Gadis cantik ini di penjara kerana lekatkan anjing di tepi peti sejuk


Gara-gara ingin memberi pelajaran buat anjing peliharaan kekasihnya, seorang gadis di Amerika menghadapi tuntutan kerana menganiaya haiwan.

Abby Toll (20 tahun) hanya ingin memberi pelajaran kepada Rex, seekor anjing kerana telah menggigitnya beberapa hari sebelumnya.
Tapi kelakuan Abby itu memang terlalu berlebihan. Dirinya sanggup menyelotip Rex dengan posisi terbalik di sisi peti sejuk.

Saat Kara Jurczenia, polis Colorado datang ke apartment Abby setelah menerima laporan adanya pertikaian ditempat itu, Kara pun bertanya ada apa dibalikpti sejuk.

“Anjing....aku tahu ini terlihat sangat buruk, tapi anjing itu menggigit. Dia agresif,” jelas Abby seperti diberitakan Femalefirst.co.uk
Dan ketika ditanya berapa lama anjing itu diselotip di sana, Abby pun menjawab :” sekitar 20-30 minit. Itu cuma sampai dirinya kembali tenang.”

Khabarnya Abby sudah beberapa kali meminta kekasihnya untuk menyingkirkan anjing yang berusia 8 bulan itu.

sumber : Femalefirst.co.uk

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved