Anjing mempunyai 2 juta peminat di Facebook dan akan melancarkan buku

on 23 September 2011


WASHINGTON D.C - Dia bukanlah bintang dari sebuah drama televisyen bukan juga seorang aktor atau penyanyi pop, dia hanya seekor anjing peliharaan, namun memiliki penggemar di fan page Facebook hingga hampir mencapai 2 juta, yakni 1,79 juta penggemar.

Boo memiliki fan page Facebook sejak tahun 2009. Awalnya, Boo dibuatkan Facebook oleh J.H Lee sang pemilik, kerana Boo telah menjadi idola seluruh teman Lee.

"Teman-teman saya sangat menyukai foto-foto dari Boo," ujar lee, sebagaimana dilapor Dailymail, Jumaat (23/9/2011).

Namun, ternyata wajah imut Boo menarik banyak pengguna Facebook. Dalam sehari fanpage Facebook Boo, di-Like ribuan orang.

Bahkan selebriti ternama seperti penyanyi Ke$ha dan Khloe Kardashian jatuh cinta kepada anjing Pomenarian berusia lima tahun ini. Tahun lalu, foto dari diunduh Khloe ke dalam blog peribadinya. Sedangkan Ke$ha, menyebutkan di akaun Twitternya, bahwa Boo adalah kekasih barunya.

Kini Boo tengah disibukkan mempromosikan buku peribadinya yang berjudul _The life of the cutest dog in the world_. Buku ini berisikan foto-foto eksklusif Boo yang tidak ditampilkan di Facebook. Foto-foto lucu Boo ketika sedang beristirahat, bermain, atau ketika sedang menjelajah negara-negara di dunia, semua disusun rapi oleh Lee dalam buku ini.

Buku seharga USD8,99 tersebut diprediksi akan masuk dalam kategori best seller (terlaris).(rhs)

Nenek ni buat lawak panggil bomba untuk padam kebakaran yang disiarkan di TV


Petugas polis dan pemadam kebakaran memadamkan kebakaran hanya dengan remote TV.

Pihak berwajib di Zurich mengatakan kalau petugas polis dan PMK dipanggil di rumah seorang wanita tua awal Khamis kelmarin setelah si wanita itu melaporkan kalau televisyennya terbakar.

Namun ketika mereka tiba, mereka tidak menemukan tanda-tanda adanya kebakaran atau asap.

Mereka malah menemukan kalau ternyata kebakaran yang dimaksud ada dalam berita di tv dari sebuah stesen TV Jerman yang menyiarkan berita tentang kebakaran secara terus menerus beberapa jam.

“Api pun dimatikan hanya dengan menekan sebuah remote,” ujar polis seperti yang diberitakan Metro.co.uk.

sumber : Metro.co.uk

Kamu fobia dengan ketinggian,test dengan video ini



video ini diambil dari kamera seseorang yang memanjat bangunan yang tinggi di Russia ini tanpa tali keselamatan.Cuba lihat dan rasakan...adakah kamu lemas atau merasa gayat melihat
video ini.Ini bermaksud anda fobia dengan ketinggian....
keselamatan (free hand)

Boss mafia ditangkap ketika main game The Godfather


Seorang bos mafia Italia ditangkap saat main video game The Godfather menggunakan X-box.

Gerladino Messina, mafia nombor 2 yang paling di cari di seluruh Itali, ditahan ketika dirinya bermain video game dimana pemainnya merupakan replika menjadi Don, berdasarkan filem The Godfather.

“Messina nampaknya tertarik dengan videogame Godfather.
Polisi memperhatikan bahawa sementara mencari Mesinna selama 11 tahun mereka menemukan game itu, berhubung dengan gamer lainnya, dalam persembunyian-keluar – nya,” ujar seorang sumber.

Messina dalam pelarian selama lebih dari 1 dekad akhirnya tertangkap,dimana dia ditahan sebagai sebahagian dari pembersihan/ serangan pemerintah kepada penjenayah-penjenayah mafia - dia termasuk sebagai 14 penjahat paling berbahaya di Negara itu yang dimasukkan ke penjara dalam beberapa bulan terakhir.

Messina telah diberi hukuman penjara seumur hidup atas kejahatan-kejahatannya.

sumber : theepochtimes.com

Wanita ini beromen dengan pintu,dah gila ke ape?



semakin hari semakin kacau kelakuan manusia.Bermacam cara digunakan
untuk memuaskan hawa nafsu tanpa memikirkan rasionalnya tindak tanduk
mereka,Manusia oh manusia kamu bukan binatang...

sumber video : youtube

Rumah perlindungan setan diserbu


KUALA LUMPUR: Dua remaja lelaki berusia 16 tahun dirantai, seorang warga emas berusia 68 tahun dibiarkan tidur dan tinggal bersama kira-kira 40 anjing, manakala sepasang suami isteri yang uzur dibiarkan berbaring atas katil dipenuhi najis.

Lebih menyedihkan apabila bilik tidur tiga lagi warga emas sudah usang dengan atap dan dinding bocor menyebabkan mereka basah dan kesejukan ketika hujan manakala lapan kanak-kanak berusia 10 hingga 14 tahun berhimpit dalam bilik tidur seluas kira-kira enam meter persegi.

Begitu kehidupan daif ditanggung empat warga emas berusia 50 hingga 70 tahun serta lapan kanak-kanak termasuk dua remaja yang berlindung di sebuah pusat kebajikan tidak berdaftar sejak tiga tahun lalu.

Difahamkan, pusat kebajikan itu turut menyediakan khidmat asuhan kanak-kanak dan 36 orang dilaporkan dihantar waris ke pusat terbabit.



Penderitaan warga emas dan kanak-kanak itu berakhir apabila seorang waris iaitu ibu seorang remaja yang dirantai melaporkan kejadian itu kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JKMWPKL), baru-baru ini.





sumber : myMetro

Astaga,Dua Buah Tanduk Tumbuh di Kepala Kanak-kanak Ini




LONDON - Rencana awal doktor ingin menghilangkan tanda lahir yang muncul di dahi seorang bayi ini. Namun nampaknya ada dua benjolan yang membentuk tanduk di bahagian kiri dan kana dahi kanak-kanak tersebut.George Asman (5), lahir sebagai bayi yang memiliki tanda lahir seperti cacat warna merah berukuran cukup besar pada kulit dahinya.
Tidak mahu anaknya menanggung malu saat dewasa, saat berusia empat tahun George dibawa sang ibu ke hospital Great Ormond Street Hospital di London, Inggris. George pun menjalani operasi dengan tujuan menghilangkan tanda berwarna merah tersebut.


Para doktor yang menangani operasi George menyisipkan dua jaringan sel ekspander di bawah kulit dahi. Namun kelamaan jaringan itu menggelembung dan meninggalkan benjolan mirip tanduk di kepala George.

Empat bulan pasca-operasi, dua sel jaringan tersebut diangkat beserta tanduk itu sehingga memungkinkan jaringan kulit baru tumbuh di dahi George dan menghilangkan tanda lahir berwarna merah itu.

“Saya terkejut ketika melihat dahi George makin lama menggelembung dan setelah empat bulan benar-benar seperti dua tanduk besar. Anak kecilku jadi nampak seperti iblis,” ujarKaren (33), ibunda dGeorge, sebagaimana dilansir Dailymail, Khamis (22/9/2011).

George sempat menjadi perhatian publik saat berada di tempat-tempat ramai. “Mereka melihat anak saya dengan tatapan aneh dan George tidak memiliki teman,” imbuh Karen.

Operasi kedua George berjalan lancar dan berhasil sempurna. George tampak lebih tampan. Dia kini sudah beraktiviti normal seperti anak seusianya.

“Anak saya adalah lelaki yang hebat. Dia berhasil menjalani semuanya dengan berani,” ujar Karen bangga.

Sumber :http://www.okezone.com/

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved