PM Australia Diusir Pemandu Bas

on 15 September 2011


AUCKLAND - Pemerintah New Zealand secara rasmi mengajukan permintaan maaf kepada Perdana Menteri Australia Julia Gillard setelah seorang pemandu menolak keberadaannya di dalam sebuah bas ketika forum Kepulauan Pasifik di Auckland sedang berlangsung minggu lalu.

Pemandu tersebut menyuruh Julia untuk pindah ke bas lainnya ketika dia bersama pemimpin lain menaiki bas yang dipandunya.

Hal ini terjadi miskomunikasi antara pemandu, panitia penyelenggara dan pasukan PM Australia sendiri.

Insiden itu terjadi ketika para pemimpin asing dan mitranya hendak pergi ke pantai dari Sky City Grand Hotel pada Khamis minggu lalu, demikian lansir Stuff.co.nz, Khamis (15/9/2011).

Seorang juru cakap dari Jabatan Dalam Negeri mengatakan pemandu bas segera diberitahu tentang kesalahannya dan Gillard naik bas seperti yang direncanakan.

Walaupun Gillard tidak tersinggung dan mempermasalahkan hal tersebut, kini pemandu yang bersangkutan tidak dipekerjakan lagi selama forum itu berlangsung.(rhs)

Anjing yang menyangka dirinya gajah

"X" Jenis Kelamin Baru Pada Pasport Australia


VIVAnews - Lazimnya, jenis kelamin yang tertera di berbagai dokumen termasuk pasport cuma ada dua, lelaki dan perempuan. Namun pemerintah Australia kini menetapkan jenis kelamin baru yang diletakkan secara rasmi di pasport, yaitu "X".

Seperti diberitakan pejabat berita Associated Press, Khamis 15 September 2011, gender X ini diletakkan untuk transgender atau mereka yang masih meragukan orientasi seksualnya.

Khusus bagi transgender yang memilih jenis kelamin X, perlu pernyataan dari doktor yang menunjukkan mereka telah melakukan operasi kelamin. Keputusan ini diambil sebagai upaya pemerintah Australia untuk menghilangkan diskriminasi terhadap para transgender.

"X sangat penting, kerana terdapat orang-orang yang secara genetis tidak jelas jenis kelaminnya atau merasa tidak sesuai dengan jenis kelamin yang mereka dapat ketika lahir," kata Senator Louise Pratt, yang menikah dengan seorang lelaki yang dulunya adalah wanita.

Dia mengatakan jenis kelamin ketiga ini juga dapat menghindarkan seseorang ditahan atau diinterogasi di lapangan terbang kerana ketidaksesuaian penampilan dengan gender yang tertulis di pasport. "Jenis kelamin baru ini juga penting untuk pengakuan hak-hak dasar manusia," tambah Pratt lagi.

Menteri Luar Negeri Australia, Kevin Rudd, mengatakan keputusan baru pemerintah ini selain menghapuskan diskriminasi juga akan mempermudah para transgender dalam mengurus dokumen perjalanan. "Amandemen ini membuat hidup lebih mudah dan menghilangkan beban bagi mereka yang ingin agar orientasi seksual dan penampilannya dapat terwakili dengan gender."
• VIVAnews

Kanak-kanak Lelaki 10 Tahun Ini Merasa Dirinya Seorang Perempuan


TRIBUNNEWS.COM - Seorang anak laki-laki berusia 10 tahun mengakui dirinya seorang anak perempuan. Anak bernama Livvy ini bertingkah laku seperti anak perempuan sejak dia berusia dua tahun. Demikian diberitakan The Sun, Rabu (14/9/2011).

"Ini sesuatu yang sangat sederhana. Di otaknya, ia seorang anak perempuan namun ia memiliki tubuh laki-laki," kata sang ibu berusia 36 tahun asal Worcester, Inggris, saat diwawancara di BBC Radio 5 Live.

"DIa mula memiliki mainan, rias wajah, dan berdandan tidak seperti stereotipe seorang anak laki-laki," kaTa sang ibu yang mulai melakukan diagnosis dengan melakukan pencarian di mesin Google setelah mengetahui hal itu.

"Kami kemudian melakukan Birmingham Children's Hospital dan mereka kemudian mengatakan ia mengalami gender dysphoria atau kebingungan. Mereka tidak tahu banyak soal itu," kata sang ibu. Namun, masalah timbul ketika orangtua pelajar tempat Livvy sekolah memperlihatkan video operasi pergantian kelamin.

Dalam video yang dibuat untuk situs lembaga kesihatan Inggris, NHS, menceritakan kisah Ruth yang mengaku lahir sebagai lelaki namun pada usia 16 tahun ia ingin menjadi wanita. "Kami tidak mendiskreditkan anak itu namun memperlihatkan video itu sungguh tak masuk akal kerana tanpa persetujuan orangtua," kata orangtua dari pelajar di sekolah bersangkutan.

Inilah foto berwarna Adolf Hitler yang akan dilelong

Gambar-gambar berwarna Adolf Hitler di tahun-tahun menjelang Perang Dunia kedua diharapkan mendapatkan penawaran sengit diantara kolektor ketika foto-foto ini di lelong.

Satu satu foto yang akan dilelong ini menunjukkan Hitler dan Kanselir Reich disambut di tempat perlindungannya yang paling terkenal yakni Eagle Nest (Sarang Helang) di Berchtesgaden, Bavaria (Jerman) pada tahun 1932, oleh anggota Sturm Abteilung (Baju Cokelat) miliknya.

Sedangkan gambar yang lain menunjukkan Hitler dalam pakaian jaket biru dan tali leher, bersama dengan empat orang dengan kostum tradisional di Bavaria, dalam sebuah pesta berburu.



Foto-foto berwarna ini diambil antara tahun 1932 dan 1935. Dan akan dijual dibawah bawah ketukan tukul pada lelong militer besar oleh Dreweatts di London Selasa depan.

Pakar tentera Dreweatts, Malcolm Claridge mengatakan bahawa sangat jarang menemukan koleksi gambar berwarna milik Hitler.

Sumber : dailymail

Bilik-bilik pelacur di Jerman




Pelacur 50 tahun dibayar 1,75 juta dollar poundsterling oleh Direktor Toys R Us untuk khidmat seks

Seorang pelacur yang sudah berusia 50 tahun bernama Dawn Dunbar muncul di depan pengadilan Reading Crown Court, Inggris, setelah terungkap jika boss perusahaan mainan ternama Toys R Us menggunakan wang perusahaan untuk membayarnya.

Dawn Dunbar

Dilapor The Sun, Rabu (14/9/2011), hakim di Reading Crown Court bernama Stephen John menanyakan Dunbar mengapa ia meminta imbalan wang untuk seks kepada Direktur Toys R Us Paul Hopes. Namun ia mengatakan jika bukan dirinya yang menetapkan harga melainkan Hopes.

Pengadilan ini menghadirkan Dunbar sebagai saksi atas kes penggunaan wang perusahaan sebanyak 3,7 juta poundsterling yang sebhaagian digunakan untuk membayar pelacur. Bahkan, Dunbar dikhabarkan menerima 1,75 juta dollar poundsterling sebagai bayaran setelah Hopes yang berusia 59 tahun itu ketagihan mengenakan khidmat pelacur untuk pemuas hasrat birahinya.

Kebanyakan wang itu berada dalam bentuk barang seperti kerata antara lain Lexus GS300,Toyota Landcruiser, dan Lexus RS400h 4x4, yang diberikan Hopes kepada Dunbar sebagai hadiah. Hopes juga memberikan Bentley Continental setelah Dunbar mengatakan kepada Hopes jika setiap perempuan ingin Bentley.


"Saya adalah simpanannya dan dalam beberapa hal saya perlu katakan bahawa ia akan memanggil saya simpanan jika ia ingin saya memukulinya, menlibasnya, dan memperlakukan dirinya sangat buruk," kata Dunbar. Kejahatan ini baru terungkap setelah tetangga Dunbar melihat gaya hidup Dunbar yang sangat extravaganza. Ia mengaku jika dirinya tak tahu Hopes mengambil wang perusahaan kerana selalu diberitahu jika wang itu hasil penjualan saham.

Aktor ini memaksa isterinya memakai seluar dalam lelaki Demi memiliki anak laki-laki


Ada-ada saja kelakuan Ben Affleck. Demi memiliki anak laki-laki, aktor ini memaksa isterinya, Jennifer Garner, memakai seluar dalam lelaki.


Jennifer sedang hamil anak ketiga. Pasangan tersebut ingin segera menimang anak laki-laki setelah memiliki dua puteri.

Ben sangat berharap kehamilan Jennifer kali ini akan membuahkan kehadiran seorang bayi laki-laki. Bekas kekasih Jennifer Lopez itu ingin kelak, anak laki-lakinya akan memiliki ikatan yang kuat dengan dirinya dalam bidang olahraga.

"Ben mencintai gadis kecil, tapi dia benar-benar ingin anak laki-laki agar boleh berolahraga dengannya," tutur sumber yang dilansir Showbizspy, Sabtu (10/9/2011).

"Mimpinya adalah duduk bersama anaknya di Fenway Park dan berbagi keceriaan di Boston Red Sox kesayangannya," imbuh sumber.

Ben bahkan mendorong Jennifer untuk melakukan hal-hal tertentu untuk meningkatkan kemungkinan memiliki anak laki-laki sebelum dia hamil.

Dia meminta isterinya untuk mengenakan pakaian dalam laki-laki sebanyak mungkin dan juga diharuskan untuk memasak daging merah untuk berpesta.

"Ben begitu serius memiliki anak laki-laki," tegasnya

sumber : xpose artis

Remaja sebar gambar bogel bekas kekasih melalui handphone ke kawan-kawan di tiga sekolah berbeza


WASHINGTON - Seorang remaja berusia 14 tahun ditahan anggota polis Washington kerana menyebarkan foto bogel.Remaja yang baru naik tersebut menyebarkan foto telanjang bekas kekasihnya ke semua handphone teman-teman sekolahnya.

Selain rakan-rakan satu sekolah, ia juga menyebarkannya ke teman-teman di luar sekolahnya. Demikian dilapor Cellular-News,

Foto yang disebarkan adalah milik bekas kekasihnya yang masih berusia 13 tahun. Diketahui pasangan tersebut merupakan pelajar Chinook Middle School, Amerika Syarikat.

Menurut anggota polis Lacey, Washington, foto-foto telanjang itu telah tersebar ke puluhan murid di tiga sekolah yang berbeza. Keduanya, baik penyebar mahupun bekas kekasihnya akan dikenai tuduhan terkait pornografi.

Anak-anak tersebut kembali dilepaskan dan diserahkan kepada orang tuanya hingga proses penyelidikan selesai. (ugo)

Bintang filem Perancis, Gerard Depardieu terpaksa kencing dalam botol ketika dalam pesawat


PARIS: Bintang filem Perancis, Gerard Depardieu berkata, dia tiada pilihan kecuali terpaksa membuang air kecil di dalam botol ketika berada dalam pesawat bulan lalu selepas kru kabin menghalangnya masuk ke tandas.

Dalam wawancara rancangan bual bicara, semalam bersama pengacara televisyen Amerika, Anderson Cooper - yang tidak dapat menahan gelak apabila insiden itu dilaporkan dalam siaran berita perdana CNN - bintang filem terkenal Perancis itu mengakui botol itu tidak cukup besar untuk menampung air kencingnya.

Depardieu menjelaskan melalu satelit dari Dublin, dia cuba menggunakan tandas dalam penerbangan dari Paris ke Dublin sebelum pesawat berlepas tetapi kru kabin menghalang pintu tandas dengan kakinya dan mengarahkan bintang filem itu kembali ke tempat duduknya.

“Saya beritahunya, ‘Cik, saya perlu ke tandas kerana mahu buang air kecil. Ia menyakitkan saya,” kata Depardieu sambil tertawa.



“Saya bukan pengganas, saya hanya ingin buang air kecil,” katanya.


Selepas kru kabin sekali lagi enggan membenarkan dia menggunakan tandas, dia terpaksa meminjam botol kosong daripada seorang teman.

“Anda tahu, ia memang melegakan walaupun agak menyakitkan,” katanya. - Agensi

sumber : myMetro

Sekolah larang pelajar bersolek,guru diberi peralatan pencuci mekap


LONDON: Sebuah sekolah yang bosan dengan pelajar yang melanggar peraturan larangan bersolek bertindak menanggalkan semua cermin di tandas.

Langkah tegas itu dilaksanakan serentak dengan pengharaman menyeluruh terhadap mekap bagi mengekang pelajar berusia 14 hingga 16 tahun daripada memenuhi tandas untuk bersolek.


Dasar tiada tolak-ansur sekolah itu terhadap perbuatan bersolek turut menyaksikan guru diberi peralatan mencuci mekap bagi memastikan pelajar mematuhi peraturan.


Pelajar perempuan di Shelley College di Huddersfield, West Yorkshire, kini diperiksa setiap hari bagi memastikan mereka tidak bersolek.


Beberapa pelajar dikatakan berang terhadap peraturan berkenaan sambil mendakwa bermekap membantu memberikan mereka keyakinan.


Bagaimanapun, Pengetua, John McNally, berkata, kebanyakan pelajar dan ibu bapa menyokong tindakan itu.



“Sudah tiba masanya anda perlu menghentikan guru daripada menghabiskan setengah jam sehari untuk bercakap kepada pelajar mengenai mekap. “Kami menanggalkan cermin kerana beberapa pelajar memasuki tandas pada waktu makan dan menghabiskan masa di situ sambil makan bekalan mereka.


“Pelajar itu menjadi taksub kepada cermin dan apabila kami menurunkannnya, masalah itu selesai. Ramai yang menerima dasar itu memandangkan sebahagian besar pelajar tidak bersolek dan mereka yang mengenakan sedikit mekap gembira kerana berhenti berbuat demikian.


“Yang membuat kecoh hanyalah lima atau enam pelajar. Mereka yang bermekap paling tebal.


“Kami mendapat banyak sokongan daripada ibu bapa. Sudah pasti ada pelajar yang cuba melanggar arahan,” kata McNally. - Agensi

sumber : myMetro

Brutal...petani kapak budak tadika




BEIJING: Seorang petani yang menghadapi masalah mental, membunuh enam orang termasuk dua kanak-kanak dengan kapak ketika mereka dalam perjalanan ke tadika, semalam.

Ia merupakan kes terbaru yang melibatkan serangan ganas ke atas kanak-kanak oleh mereka yang mengalami gangguan mental di China.

Pakar menyalahkan peningkatan pesat ekonomi yang menyebabkan perubahan sosial yang mendadak.

Petani yang berusia 30 tahun itu melakukan serangan itu di Wilayah Henan, tengah China.



Seorang kanak-kanak dan tiga dewasa mati serta merta di tempat kejadian manakala seorang lagi kanak-kanan dan seorang dewasa, mati di hospital.


Dua orang kanak-kanak perempuan itu berusia antara satu dan empat tahun.

Menurut penduduk tempatan, suspek, Wang Hongbin mempunyai sejarah gangguan mental dan pernah ditahan polis. - AFP

sumber : myMetro

Video..Penjahat Lari Dari Kereta Polis Setelah Berhasil Membuka Gari Dan Lari Melalui Tingkap

Video ini menunjukkan seorang lelaki dari Detroit berhasil membuka gari kemudian melarikan diri dari kerusi belakang kereta polis.

Rakaman ini berasal dari kamera keamanan kereta patrol yang menunjukan bagaimana seorang penjahat melakukan aksi melarikan diri ala Houdini, yang menyebabkan pihak polis terlibat dalam aksi kejar mengejar selama tiga jam, dengan menggunakan anjing pengesan dan helikopter guna menangkapnya kembali.

Dalam video, sang tersangka Quincy Alexander (26) terlihat terborgol di di kerusi belakang kereta patrol polis West Bloomfield Township. Kemudian,penjenayah itu menggunakan mulutnya untuk membebaskan tangan kanannya yang terbelenggu gari, dan kemudian menunggu waktu yang tepat untuk meluluskan diri.

Diketahui, Quincy Alexander yang ditangkap kerana memiliki heroin serta dugaan penyerangan seorang wanita dengan pisau, akhirnya tertangkap setelah tiga jam bebas.


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved