Hebat! Biar Jatuh Lady Gaga Tetap Bergaya

on 14 September 2011

dailymail.co.uk

INILAH.COM,Jakarta - Lady Gaga memang paling tahu betul bagaimana membuat posisinya menjadi high fashion.

Walaupun dalam keadaan terjatuh ketika melakukan pengambaran untuk majalan Vanity Fair di Central Park , Lady Gaga tetap masih boleh bergaya. Seperti apa ?

Seperti dikutip Dailymail,Pengambaran yang dilakukan oleh fotografer Annie Leibowitz kali ini adalah menangkap keindahan dan kekhasan kota New York dengan membawa "keanehan" Lady Gaga.

Pada saat sesi pengambaran sang mother monster mengenakan gold outfit dengan aksen animal print serta kaca mata khas Lady Gaga.

Khabarnya, penyanyi lagu 'Born This Way' itu, sempat terjatuh kerana vertiginous shoes-nya. Sangat wajar, kerana vertiginous shoes memang sangat susah untuk dikenakan. Dengan tapak yang tingginya melebihi 30 cm dan terdapat di bahagian depan sepatu, keseimbangan memang susah didapatkan.

Hebatnya, Lady Gaga terjatuh tetapi tetap strike a pose dengan properti hot dog-nya. Menurut laporan, dia tidak terluka kerana jatuhnya tersebut dan langsung berdiri kembali untuk melanjutkan pengambaran.

sumber : dailymail

Video maut...pasti menarik

Batang cokelat seberat 600kg pecah rekod dunia


CHICAGO - World's Finest Chocolate, sebuah perusahaan cokelat di Chicago, Amerika Syarikat, baru saja memecahkan rekod dunia dengan membuat sebatang cokelat raksasa seberat 600 kilogram (kg).

Tidak hanya untuk sekedar meraih rekod dari Guinness World Record saja, perusahaan cokelat ini juga ingin menyampaikan pesan kepada masyarakat bahawa cokelat adalah makanan sihat apabila dimakan secara baik dan benar.

"Kami sengaja membuat bar cokelat ini untuk menjadi contoh porsi. Kami berkomitmen untuk mendidik keluarga tentang makan (cokelat) yang benar dan tetap aktif beraktiviti dengan cara-cara yang menyenangkan dan menarik," ujar CEO World's Finest Chocolate Eddie Opler,sebagaimana dilapor Dailymail, Rabu (14/9/2011).

Batang cokelat pemecah rekor ini berukuran 600 kg dengan tinggi hampir satu meter, yakni 91 sentimeter, dan panjang 6,6 meter. Cokelat raksasa ini pun menggunakan sebanyak 2750 kilogram gula, satu ton susu tepung, 850 kilogram krim cokelat dan 700 kg cokelat cair.

Perusahaan cokelat ini pun akan menampilkan cokelat raksasa ini pada tour ke sekolah-sekolah dengan tagline "Think Big. Eat Smart".

"Bila Anda hendak mencoba untuk mengajarkan anak-anak tentang bagaimana memiliki hubungan yang baik dan sihat dengan makanan, Anda harus dapat memiliki cara agar mereka mahu duduk dan mendengarkan penjelasan kita agar mereka menangkap informasi yang disampaikan dan mudah mereka ingat. Dengan menampilkan cokelat raksasa ini adalah salah satu caranya," ujar seorang ahli diet Nelda Mercer, yang juga bekas juru cakap untuk American Dietetic Association.(rhs)

sumber : okezone.com

Video..Satu lagi benda busuk yang jatuh dari langit selain tahi burung

Adakah benda menjijikan dari langit yang lebih buruk dari tahi burung? Ternyata ada! Setelah melihat video ini kamu akan berfikir dua kali sebelum membeli rumah dibawah area hand glidding.

Llama dapat dilatih seperti anjing

Siapa sangka bahawa haiwan Llama dapat bertingkah laku seperti seekor anjing peliharaan, namun itulah kenyataan yang dibuktikan pasangan Inggris yang berhasil melatih tujuh ekor Llama peliharaan mereka hingga dapat bertingkah seperti anjing kecil yang lucu.




Ketujuh Llama ini mengejutkan pemiliknya dengan belajar bagaimana untuk mengambil barang, berguling, duduk dan menyelesaikan kursus latihan anjing.

Tim dan Terri Crowfoot telah lama mendengar bahawa Llama merupakan haiwan yang sangat cerdas, namun tidak pernah terlintas dalam fikiran mereka bahawa binatang ini boleh diajari ketrampilan-keterampilan khusus.

Pasangan dari Droxford, Southampton tersebut, kini telah terbiasa dengan tatapan aneh dari para tetangga ketika mereka membawa haiwan peliharaan mereka keluar untuk jalan-jalan.

“Awalnya kami hanya bermaksud memelihara Llama sebagai teman untuk kuda tua saya, Thumper,” ujar Terri.

“Kami tahu Llama merupakan haiwan yang cerdas, jadi kami berfikir untuk cuba mengajarkan mereka untuk duduk dan hal-hal yang sama seperti anjing.” jelas Terri sambil menambahkan betapa terkejutnya dirinya ketika melihat Llama peliharaannya ternyata sangat cepat menangkap latihan yang mereka berikan.


Bahkan, para Llama ini dapat menyelesaikan serangkaian kursus melompat, berlari dan kemudian membunyikan loceng.

David, Dillon, Thomas, Oscar, Toby, Mary, Ann dan Bansky sangat menyukai sesi latihan mereka sehari-hari yang biasanya memakan waktu antara 1-3 jam.


Fakta Llama

1. Llama termasuk keluarga unta dan memiliki masa hidup sekitar 15 sampai 29 tahun.

2. Mereka dijinakkan di Peru 5.000 hingga 6.000 tahun yang lalu dan termasuk di antara haiwan tertua di dunia yang dijinakkan.

3. Llama berkomunikasi dengan berdengung dan mengekspresikan diri melalui serangkaian postur telinga, tubuh, dan ekor.

4. Llama akan meludahi Llama lain dalam rangka menetapkan urutan kekuasaan dalam kelompok.

5. Seekor Llama yang merasa terancam atau salah dalam penanganan terkadang meludahi manusia.

Sumber : http://www.klikunic.com/

Mayat Digantung untuk Ancam Pengguna Internet


NUEVO LAREDO, KOMPAS.com - Polis Mexico menemukan mayat seorang lelaki dan seorang perempuan tergantung di sebuah jambatan di timur laut Mexico, Selasa. Bersama mayat-mayat itu, polis menemukan pesan yang mengancam siapa saja yang melaporkan tindak kekerasan berkait narkotika di jejaring sosial.

Menurut keterangan polis, pesan tersebut diletakkan berdekatan dengan kedua mayat itu, yang ditemukan setengah telanjang. Ancaman itu secara tidak langsung ditujukan kepada situs internet yang dibuat untuk menampung laporan tindak kekerasan terkait narkotika di wilayah tersebut.

"Pembunuhan itu akan terjadi pada kamu semua," demikian pesan yang ditandai dengan huruf "Z" yang biasanya dihubungkan dengan geng dadah Zetas. Nuevo Laredo terletak di Tamaulipas,di Mexico timur laut, yang bersempadan dengan Amerika Syarikat, tempat geng Zetas dituduh melakukan sejumlah serangan dengan kekerasan.

Geng Zetas beranggotakan bekas perwira elit tentera yang tadinya bekerja sebagai pembunuh upahan untuk kartel Teluk pada tahun 90-an. Perpecahan di antara mereka kemudian dianggap sebagai penyebab perang dadah belakangan ini di Mexico.

Mexico merupakan salah satu negara paling berbahaya bagi wartawan. Di negara itu wartawan telah diancaman dengan kekerasan di sejumlah tempat. Masyarakat di daerah itu sering bergantung pada jejaring sosial untuk mendapatkan informasi tentang penembakan atau kekerasan kerana dadah.

Sumber : ANT, AFP

Nenek ni tinggal dirumah yang sama selama 100 tahun


PORTSMOUTH, Britain - Seorang pesara wanita, Violet Strugnell telah tinggal di sebuah rumah yang sama di Jalan Sheffield di sini selama 100 tahun, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Portsmouth yang merupakan sebuah bandar pelabuhan di selatan Britain, kerap dibom pesawat-pesawat perang Jerman semasa Perang Dunia Kedua tetapi kediamannya terselamat dan ia masih mengekalkan reka bentuk asalnya sehingga kini.

Dia pernah bersembunyi di dalam bilik bawah tanah semasa jet-jet tentera Nazi dari Jerman melancarkan serangan bom semasa Perang Dunia Kedua.


Warga emas itu yang berusia 100 tahun pada minggu lalu, berpindah ke rumah tiga bilik tidur selepas ia siap dibina pada tahun 1911.

"Saya seperti tidak percaya sudah tinggal di rumah ini sejak sekian lama. Rumah ini tidak akan dijual sebaliknya, ia akan diwariskan kepada keluarga saya," kata Strugnell.

Menurutnya, dia mewarisi rumah tersebut daripada ibu bapanya, Emma dan Vernon yang membeli kediaman berkenaan pada harga £175 (RM483.85) pada masa itu.

Ia kini bernilai £150,000 (RM725,927). - Agensi

sumber : kosmo online

Brutal..kelar telinga bekas kekasih


AMPANG: Seorang remaja berusia 19 tahun mengelar telinga bekas kekasihnya selepas berang hubungan cinta mereka putus di tengah jalan.

Kejadian di sebuah restoran di Pandan Indah di sini pada jam 3 pagi Ahad lalu menyebabkan telinga kanan gadis 19 tahun itu hampir putus dan pipi kanannya turut cedera.

Sumber polis berkata, sebelum kejadian, mangsa menerima SMS daripada teman lelakinya meminta dia pergi ke sebuah restoran untuk berbincang mengenai masalah hubungan cinta mereka.

Bimbang sesuatu yang buruk berlaku ke atasnya, mangsa mengajak rakan baiknya menemaninya dan sebaik tiba di restoran berkenaan, mereka melihat bekas teman lelaki mangsa meracau seorang diri di luar restoran.



“Mangsa dan rakannya masuk dan duduk di salah satu meja di dalam restoran berkenaan. Menyedari kehadiran mangsa, suspek terus menghampirinya dan memaki-hamun mangsa,” katanya.

sumber : myMetro

bk-marah tak bertempat akhirnya diri sendiri yang merana

Inilah Hotel Mayat di Jepun

Sebuah hotel di Jepun memberikan layanan yang lain dari biasanya, yakni menyimpan jenazah di peti mati yang berpendingin sehingga keluarga mayat dapat mengunjunginya setiap waktu.

Terletak jauh di pinggiran kota Yokohama Jepun penginapan aneh ini terlihat layaknya sebuah penginapan kecil biasa di kota tersebut. Namun ini bukanlah sebuah penginapan normal, tapi sebuah hotel untuk orang yang telah mati.

Seorang Staf di Hotel Lastel di Yokohama sedang melayani salah satu tamu

Ke-18 tamu di hotel Lastel ini yang semuanya merupakan mayat, berada didalam peti mati berpendingin, dimana keluarga membayar ¥ 12.000 guna menunggu giliran untuk dikremasi pada krematorium kota yang over kapasiti.

Bisnis yang sedang meletup : Seorang biksu terlihat melewati Hotel mayat di Yokohama

Namun uniknya, pasangan muda yang tidak menaruh curiga masih saja datang mengetuk di malam hari, mencari tempat untuk bermalam.

Mayat dalam hotel ini disimpan dalam peti mati berpendingin


“Kami mengatakan kepada mereka kami hanya punya ruangan yang dingin,” kata pemilik Hisayoshi Teramura sambil mengatakan bahawa bisnis ini menjadi hebat di ekonomi Jepun.

Orang Jepun mengeluarkan biaya rata-rata 1,2 juta yen untuk bunga, guci, peti mati serta belanja pemakaman lainnya, dua kali ganda dari rata-rata yang dihabiskan warga Amerika untuk pemakaman setiap tahunnya.

Hotel ini bergantung pada sistem penyimpanan automatik yang tersembunyi dari pelayat di belakang jendela dengan bingkai berbentuk kotak bunga.

Hotel itu menyimpan dan membekukan mayat yang berada dalam peti mati, kemudian mengirimkan mereka melalui palka ke sebuah ruangan khusus yang digunakan para pelayat untuk melihat jenazah, baik siang atau malam hari, atau setiap kali teman dan keluarga datang untuk memberikan penghormatan.

Sumber : dailymail

Tertangkap CCTV hotel pengantin wanita berlaku curang ketika majlis pernikahannya

Acara pernikahan masih berlangsung, tetapipengantin wanita buru-buru keluar dengan seorang lelaki lain yang bukan pasangannya. Mereka ke taman dan berbuat yang tak senonoh, beberapa saat kemudian sang lelaki itu lari dan sang pengantin wanita terburu-buru memperbaiki bajunya... kerana sang pengantin lelaki memanggilnya... Kasihan si pengantin lelaki.. Nasib..Nasib... Dunia makin tua..!!

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved