Rusa Mabuk Tersangkut di Pohon

on 09 September 2011


GOTEBORG - Seekor rusa didapati tersangkut di sebuah pohon setelah rusa itu memakan appel yang terfermentasi dan mengakibat mabuk berat.

Per Johansson (45), mendengar suara raungan dari taman milik tetangganya pada Selasa kelmarin, dia pun mencuba mencari tahu dan melihatnya. Di sana dia menemukan seekor rusa betina meraung dan menendang-nendang cuba untuk melepaskan diri dari cabang pohon.

Setelah dibantu oleh polis dan pemadam, Johansson berhasil melepaskan rusa tersebut dengan memotong cabang pohon, namun rusa tersebut terlihat seperti kebingungan.

Rusa itu pun akhirnya menuju taman milik Johansson dan beristirahat di taman itu hingga hari Khamis kelmarin, waktu setempat. Demikian lansir Telegraph, Jumaat (9/9/2011).

Sementara tetangganya yang lain mengatakan bahawa haiwan tersebut sebelumnya terlihat menyelinap ke pemukiman warga selama beberapa hari. Johansson mengatakan bahawa rusa itu terlihat sakit, mabuk dan setengah khayal.(rhs)

MacBook Air Ternyata Boleh Digunakan Sebagai Pisau Memasak

Jika anda mencari kegunaan lain dari MacBook Air, ada tentunya tidak akan menyangka komputer ini dapat berfungsi seperti pisau memasak. Hal ini dibuktikan oleh user YouTube ehitasakai, dimana dalam video unik nya terlihat MacBook digunakan untuk memotong apple, menguliti udang, memotong kubis dan sebagainya.




Lihat Seberapa Cepat Api Ini Membakar Hutan di Texas [Video]


Lihatlah sendiri bagaimana api yang telah melalap 100 hektar hutan di Bastrop State Park, Texas, menjalar dengan kecepataan yang mengerikan (untuk sebuah api), mereka bahkan bergerak lebih cepat dari progress bar video YouTube yang satu ini.

Rampas pesawat kerana pesanan ghaib


VIVAnews - Dua tahun lalu, Polis Mexico berhasil menangkap seorang peramaps pesawat komersial yang terbang dari Cancun ke Mexico City. Menurut stesen berita BBC, semua 104 kru dan penumpang pesawat Boeing 737 milik syarikat penerbangan AeroMexico saat itu dibebaskan dengan selamat saat mendarat di lapangan terbang Mexico City.

Menteri Keselamatan Publik, Genaro Garcia Luna, mengungkapkan bahawa pelaku pemrampasan bernama Jose Mar Flores. Warga Bolivia berusia 44 tahun itu mengaku kepada penyiasat kalau dia ingin memperingatkan Presiden Mexico, Felipe Calderon, akan bencana gempa bumi yang akan segera terjadi.

Flores mengaku dia mendapat semacam mimpi yang mengatakan gempa bumi akan segera menggoncang Mexico. Kepada polis, Flores mengatakan, tindakannya tersebut dibuat bahawa hari itu 9-9-09, yang dianggap angka setan 666 terbalik.

Menurut Luna, Flores mengaku dia mendapat sebuah pandangan yang menggambarkan Mexico sedang menghadapi bahaya besar dan terancam gempa bumi. Menurut stesen televisyen BBC, Presiden Calderon datang ke lapangan terbang, namun tak jelas apakah kedatangannya memenuhi tuntutan pembajak atau cuma kebetulan.

Seperti dikutip dari laman stesen televisi al-Jazeera, polisvMexico sebelumnya menahan lima tertuduh, tetapi kemudian mengatakan bahawa hanya ada perampas tunggal. Namun belum jelas apakah tersangka lain yang juga ditangkap membantu Flores dalam melakukan aksinya.

Tidak ada tembak menembak dalam operasi penyelamatan penumpang. "Penumpang selamat, dan tidak ada bom," kata menteri pengangkutan Juan Molinar, kepada stesen televisyen Televisa Mexico.

Bercakap kepada wartawan setelah ditahan, Flores bercerita kalau dia mengambil alih pesawat dengan bom palsu. "Tin jus dengan sedikit sinar yang saya pasang di situ," katanya. Dia menahan kru dan penumpang selama lebih dari satu jam.

Lapangan Terbang tetap dibuka saat peristiwa terjadi, tetapi penerbangan ditunda. Salah satu penumpang yang dibebaskan dari pesawat mengaku tidak sedar kalau pesawat dirampas sampai pesawat mendarat di Mexico City. "Kami sedar pesawat diramapas saat melihat trak-trak polis," kata penumpang bernama Adriana Romero.
• VIVAnews

Sering Derma Sperma, Lelaki Ini Miliki Ratusan Anak


VIVAnews - Cynthia Daily tidak pernah membayangkan puterinya yang berusia tujuh tahun akan memiliki saudara satu ayah hingga 150 orang. Ia tidak menyangka ada ratusan perempuan yang juga menerima donor sperma dari ayah biologis puterinya.

“Sungguh terasa liar ketika kami melihat mereka bersama, mereka semua nampak mirip,” kata Daily kepada New York Times, seperti dikutip dari laman Shine. “Semua anak-anak itu berasal dari sperma lelaki yang sama.”

Fenomena derma sperma di sejumlah kawasan di Amerika menimbulkan masalah baru. Perempuan penerima derma tidak hanya sulit mendeteksi faktor genetik yang menurun ke buah hatinya, tapi juga sulit mengawal jumlah anak yang terlahir dari sperma lelaki yang sama.

Keadaan tersebut dianggap mengacaukan konsep keluarga, ketika seorang anak memungkinkan memiliki saudara satu ayah hingga ratusan orang yang sulit diidentifikasi. Belum lagi munculnya kemungkinan anak-anak yang memiliki hubungan darah itu bermukim di kawasan sama.

Berdasar kajian Universiti Cambridge, hampir semua anak-anak hasil derma sperma tidak boleh mengenali saudaranya yang berasal dari ayah sama. Bahkan, tidak menutup kemungkinan mereka menjalani hubungan terlarang atau pernikahan incest tanpa sedar kerana memiliki ikatan darah.

“Ketika saya berkencan, saya akan tetap membangun fikiran bahawa ada kemungkinan dia saudara tiri saya,” kata seorang perempuan 30 tahun yang lahir setelah ibunya menerima derma sperma. “Sungguh menyedihkan memiliki saudara yang tidak saling kenal.”

Sejauh ini, belum ada aturan hukum di Amerika Syarikat yang membatasi seorang lelaki mendermakan spermanya. Ertinya, satu lelaki boleh membantu kelahiran 150 anak bahkan lebih. Seperti kes seorang penderma sperma era 1980-an, Dr Kirk Maxey, yang terbukti menjadi ayah biologis sekitar 400 anak.

Inilah wanita yang dinobat secara rasmi sebagai wanita paling gemuk


SACRAMENTO, Amerika Syarikat (AS) - Setelah berat badannya mencecah 317.51 kilogram (kg), Pauline Potter dengan rasminya disenaraikan sebagai wanita paling berat di dunia oleh pihak pengurusan Guinness Book of Records, lapor sebuah akhbar semalam.

Namun, wanita berusia 47 tahun itu memberitahu, dia mahu menurunkan berat badan agar dapat menikmati kehidupan hariannya semula.

Potter pernah mendakwa bahawa lelaki menganggapnya sebagai 'dewi seks' dan dia mengadakan hubungan 'seks yang hebat' pada setiap hari.

Namun, dia kini sukar untuk menjalani kehidupan harian kerana tidak dapat mengalihkan badannya ketika berada di atas katil atau memasuki keretanya.

Potter mahu menurunkan berat badannya sehingga 226kg supaya dia dapat pergi menari, melancong dan duduk di kerusi pawagam untuk menonton wayang.

Wanita itu turut menyalahkan cara dia dibesarkan sebagai punca dia menjadi gemuk melampau.

"Ibu bapa saya selalu menyajikan saya dengan makanan. Berat ibu melebihi 181kg manakala berat bapa saya pula lebih 272kg," kata Potter.

"Saya mempunyai lapan adik-beradik dengan semuanya memiliki berat melebihi 181kg kecuali seorang," tambahnya.

- Agensi

sumber : kosmo online

Wow! Taman Bermain ‘Angry Birds’ Dibuka di China


INILAH.COM, Beijing – Sebuah taman ‘Angry Birds’ telah dibuka di China. Taman ini menawarkan pengunjung kesempatan menggunakan barangan nyata untuk menjatuhkan babi seperti pada game.

Beruntungnya, burung dan babi yang ada di taman ini tak memiliki kepandaian seperti dalam game. Menurut laporan CNNGo, taman ini akan dibuka pada 1 September di Hunan sebagai bagian festival sebulan bersantai.

“Taman ini bertujuan memberi kebahagian pada pengunjung,” ujar pejabat taman itu pada Gamesky. perusahaan pembuat game ini, Rovio, diduga akan mendapat bayaran dari penggunaan karakter dalam gamenya.

Bagi para penggila game ini boleh berkunjung ke taman yang terletak di kota Changsa, China, 700 km dari Hong Kong.



Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved