Tubuh Carole Frenh terlalu Kurus kerana tidak Boleh Menyimpan Lemak

on 07 September 2011


Boleh memakan segala jenis makanan tanpa menjadi gemuk mungkin mimpi banyak wanita. Tapi tidak bagi Carole French. Mengalami keadaan itu justru seperti mendapat mimpi buruk.

French menghidap penyakit aneh yang mungkin hanya menimpa dua orang di dunia. Ia didiagnosis menderita disproporsi otot, yakni gangguan pada otot yang tidak memungkinkan tubuhnya menyimpan lemak.

Dengan tinggi badan 162 sentimeter, French hanya memiliki berat 38 kilogram. Meski memakan 2.000 kalori setiap hari tubuhnya tetap seperti tulang berbalut kulit. “Saya makan seperti kuda dan tidak dapat melewatkan waktu makan sekalipun,” ujarnya.

Ia menyantap makanan dengan takaran kalori ideal untuk wanita dewasa. Makanan regularnya adalah sarapan yang dimasak, salad keju untuk menu makanan di siang hari, dan menu makanan China untuk makan malam. Ia juga menambahkan lemak pada makanannya.

Keadaan itu sempat membuatnya kehilangan percaya diri. Harus mengenakan pakaian anak usia 10 tahun, ia kerap menerima ejekan dan tatapan aneh dari orang sekitar. Ia menjadi objek hiburan dengan banyaknya masyarakat yang berebut memotret tubuhnya. Bahkan, tak jarang yang menudingnya menderita anoreksia.

“Sejak remaja, banyak yang percaya saya penderita anoreksia. Orang-orang pun akan menatap saya dan bahkan mengambil foto saya seperti saya orang yang aneh. Ini benar-benar menjengkelkan,” ujar wanita asal Manchester ini.

French lahir dengan ukuran bayi normal. Perbezaan fizik mulai nampak saat masa pertumbuhan. Ia duduk, merangkak, dan berjalan lebih lama dibandingkan anak seusianya. Ketika mulai sekolah, perbezaan bentuk tubuhnya dengan teman-temannya pun semakin mencolok. Kulitnya menempel tipis di tulang.

Ketika berusia 13 tahun beratnya hanya 25 kilogram. Ini membuat orang tuanya khuatir dan beranggapan bahawa ia menderita gangguan makan.

“Orangtua saya curiga bahwa saya menderita gangguan makan, mereka mendambakan tubuh berisi seperti teman-teman saya,” ujarnya.

Berbagai upaya dilakukan mulai menambah hidangan karbohidrat dan lemak. Tapi, ia tetap terperangkap di tubuh superkurus.

Perlu waktu sekitar satu tahun bagi doktor untuk mendiagnosisnya. “Doktor mengatakan bahawa terjadi ketidakseimbangan otot fibrositis yang berarti saya tidak memiliki jumlah otot seperti manusia normal, dan hampir tidak ada lemak,” ucapnya.

Terlepas dari masalah estetika, keadaannya juga meningkatkan risiko kesihatan serius seperti osteoporosis dan artritis. “Tidak ada ubat untuk mengatasi ini,” ia menambahkan.

Untungnya, ia memiliki suami dan dua anak yang selalu mendukung dan menerima apa adanya. Dukungan juga muncul melalui lontaran kalimat teman-temannya yang ingin menukar tubuh mereka dengan tubuhnya.

“Banyak yang mengatakan saya beruntung. Tapi, tidak ada yang boleh saya lakukan untuk mengubah tubuh saya, meski saya masih berharap dapat menambah berat badan.”

Harbor, Anjing Dengan Telinga Terpanjang Di dunia


Dia adalah anjing dengan telinga terbesar di dunia yang bahkan akan membuat anda percaya bahawa dia boleh terbang.

Guinness World Records telah menobatkan Harbor sebagai anjing pemilik telinga terpanjang di planet ini. Dimana telinga kirinya berukuran panjang 12 ¼ Inci sementara telinga kanannya 13 ½ Inci lebih panjang.

Jenis anjing ini dikembangkan untuk berburu musang, kerana dengan telinga yang panjang dapat membantu menyapu aroma buruan ke arah hidung mereka.


Tapi Harbor harus berjuang dengan telinga kolosal nya, kerana sering tersandung dengan telinganya tersebut saat masih anak anjing dan kadang terguling saat menuruni tangga.

“Kadang kala pemandu kereta akan berhenti sejenak hanya untuk melihat lebih dekat dan mengambil gambar Harbor.” tutur sang pemilik Jennifer Wert, dari Boulder, Colorado.

Sumber : dailymail

Babi Berkepala Manusia Lahir Setelah Kedatangan UFO ( Video )

Lahirnya seekor babi berkepala manusia di sebuah desa di Guatemala, Amerika selatan telah membuat heboh penduduk setempat. Selain membuat heboh masyarakat juga menghubungkan keanehan itu disebabkan kerana UFO yang sempat terlihat terbang di langit malam disekitar tempat itu saat si babi lahir.



Babi itu, digambarkan terlihat seperti percampuran antara manusia dan sesuatu yang berasal dari filem-filem Alien. Seorang petani, Laureano Escobar Arias mengatakan, "Aku terkejut – itu merupakan pengalaman yang mengerikan. Babi itu terlihat seperti mahluk alien".

Pemerintah setempat beraganggapan pasti ada alasan yang lebih "nyata" yang terjadi pada penampilan si babi yang beratnya 11 itu, seperti yang dikhabarkan situs Metro.

"Kami tak tahu pasti tapi itu boleh saja disebabkan oleh masalah genetik atau polusi lingkungan", ungkapnya.

Shunsuke, Si Anjing Imut Yang Menghebohkan Dunia Twitter


Shunsuke adalah seekor anjing jenis Pomeranian yang menghebohkan dunia Twitter di Jepun. Pemiliknya selalu meng-update keimutan anjing peliharaannya ini ke seluruh dunia melalui akaun Twitter miliknya, @keep0109.


Rahsia populariti Shunsuke adalah wajahnya yang super imut, membuatnya lebih terlihat seperti boneka daripada anjing. Dia juga telah memiliki album foto rasmi dan kalender 2012 yang memuat foto-fotonya, dapat dibeli di Amazon.co.jp atau di kedai lainnya.

Saking terkenalnya, Shunsuke pernah muncul dalam salah satu acara TV di Jepun. Setelah kemunculannya di TV, Shunsuke memiliki 20.000 orang pengikut (follower) di Twitter. Jumlah tersebut terus bertambah dan saat ini dia telah memiliki 40.000 orang lebih follower.

Sekolah ini Diserang Puluhan Kelawar


Puluhan kelelawar terbang di ruang kelas mereka ketika para pelajar di sekolah Csiky Gergely di Kota Arad, Romania, akan menghadapi ujian. Sementara puluhan kelelawar lainnya terlihat nampak sedang tertidur.

Pihak sekolah akhirnya memindahkan ujian para pelajar ke kelas lain, kerana mereka tidak ingin mengganggu kelelawar tersebut.

Juru bicara sekolah Mirela Aldescu mengatakan, kemungkinan kelelawar tersebut masuk pada malam hari melalui jendela sekolah yang terbuka.

Seperti dilansir Associated Press, Isnin (5/9/2011), Transylvania merupakan kota asal dari Vlad the Impaler, seorang penguasa di abad ke 15, yang menginspirasi novel "Dracula" karangan Bram Stoker. Pada akhirnya novel itu menghasilkan puluhan filem dan takhyul mengenai bawang putih, air suci, dan juga kelelawar vampir

Gila Titanic lelaki tato seluruh badannya dengan gambar kapal itu


SOUTHAMPTON - Steve Hide (45), seorang lelaki dari Southampton, Inggris, ini memiliki antusias yang tinggi terhadap kapal Titanic yang telah karam di Laut Atlantik pada April 1912.Saking tergila-gilanya, Steve rela seluruh punggungnya dipenuhi tato gambar kapal tersebut.


Steve memang selalu tertarik dengan segala hal yang berkaitan dengan Titanic, selain itu dia pun seorang penggemar berat tato.

Menurutnya, dengan adanya tato Titanic di punggungnya, bagus untuk mengenang kemegahan kapal tersebut.

Tato-tato yang memenuhi seluruh bahagian punggungnya, merupakan kumpulan tato yang Steve “koleksi” sejak lima tahun yang lalu. Secara keseluruhan, Steve telah menghabiskan waktu selama 40 jam untuk memenuhi punggungnya dengan gambar-gambar yang berkaitan dengan Titanic.

Tato Titanic pertama di punggungnya merupakan cara Steve memperingati 100 tahun karamnya perahu tersebut yang akan jatuh pada tahun 2012nanti.

Banyak orang yang menganggapnya dia sudah tidak waras akan kecintaannya terhadap Titanic, tapi Steve tetap percaya diri. Dia menganggap, tato dipunggungnya adalah sebuah mahakarya.

Justru, tato tersebut membuat Steve semakin percaya diri ketika berjemur di pantai, kerana bak selebriti, dia selalu menjadi pusat perhatian orang-orang di sekitarnya.
Sumber :http://www.okezone.com/

Kesian...Atok Mati dibaham anjing sendiri


BATAM: Mayat seorang lelaki separuh umur ditemui dalam keadaan ngeri dengan anggota tubuhnya berkecai, dibaham empat ekor anjing peliharaan sendiri.

Tragedi berlaku di sebuah rumah di Batam Center yang dihuni mangsa, Andre Lumboga, 50.

Menurut polis, Andre baru saja pulang ke Batam setelah bercuti di kampungnya di Manado.

Petang kelmarin, jirannya menjumpai beg pakaian Andre di depan rumahnya. Jirannya itu tercium bau bangkai yang kuat dan terus melaporkannya kepada polis.



“Sewaktu tiba petang itu, kami hanya menjumpai tangan dan kaki mangsa,” jurucakap Polis Seksyen Batam Kota, Kompol Eriyana, semalam.


“Pakaian mangsa koyak rabak,” katanya

Anggota polis juga mendengar salakan anjing dari rumah Andre tetapi mereka tidak mengesyaki apa-apa kerana hari sudah malam.

Semalam, anggota polis kembali ke rumah Andre dan menemui kepala, tangan dan beberapa organ tubuh lain.

Polis juga menemui empat ekor anjing besar yang kelihatan buas. Malah, haiwan itu juga cuba menyerang polis.

Polis masih belum dapat memastikan jenis anjing itu tetapi ia mungkin jenis German Shepherd.

Siasatan awal polis mendapati Andre tinggal seorang diri tetapi tidak dapat mengesahkan bila Andre mati.

Mereka berpendapat anjing peliharaan Andrea bertindak ganas kerana mereka mungkin kelaparan. - Agensi

Atok mengamuk kerana cucunya hanya dapat duit raya RM1 seorang


KUALA TERENGGANU: Gara-gara tidak berpuas hati enam cucunya hanya mendapat duit raya RM1 daripada ibunya, seorang warga emas berusia 60 tahun gagal mengawal diri apabila menyerang dua adik perempuannya dengan merosakkan harta benda serta menghamburkan kata-kata kesat berbaur ugutan dalam kejadian Jumaat lalu.

Difahamkan kejadian berlaku selepas lelaki terbabit yang berlainan bapa dengan mangsa naik berang apabila enam cucunya hanya memperoleh duit raya RM1 daripada ibunya berusia 84 tahun sebelum menuduh kononnya dua adiknya itu mengawal duit ibunya yang sudah uzur.

Kejadian berlaku pada jam 10.30 malam di rumah seorang adik berkenaan, Noleha Sulong, 42, di Kampung Pengadang Baru, di sini, menyebabkan dia dan dan adiknya, Rokiah, 37, trauma serta hidup dalam ketakutan.

Noleha berkata, dia tidak sangka abangnya itu tergamak menyerang dia dan adiknya semata-mata kerana tidak berpuas hati dengan jumlah duit raya diberikan ibu mereka.



“Hairan juga saya dengan sikap abang yang tidak pernah berpuas hati dan berprasangka buruk terhadap kami adik-beradik, padahal bukan cucunya saja mendapat RM1, tetapi anak bongsu saya dan semua cucu lain turut mendapat jumlah yang sama.

sumber : myMetro

Wanita jujur ini pulangkan dompet yang berisi wang AS$ 4600


SOLON, KOMPAS.com - Leah Kleppinger, perempuan dari Twinsburg, Ohio, ini benar- benar jujur. Ia mengembalikan dompet tebal berisi uang sebesar 4.600 dollar AS setelah menemukan dompet itu ketika berbelanja di Mall Solon, Ohio.

”Saya melihat ke dalam dompet itu, ada lesen memandu dan kad kredit. Saya juga melihat ada wang tunai, tetapi tidak tahu berapa jumlahnya,” ujar Kleppinger. Ia lalu membawa dompet itu ke pos polis. Menurut dia, mengembalikan dompet itu adalah hal yang paling tepat.

”Rupanya masih ada orang jujur di dunia ini,” kata Letnan Bruce Felton. Polis mengembalikan dompet tersebut kepada pemiliknya, lelaki yang bekerja di Solon. Pemilik dompet itu menelefon suami Kleppinger dan mengatakan, ada hadiah yang dititipkan di pos polis.

Sumber :Kompas Cetak

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved