Besarnya payudara baby ni

on 06 September 2011



Zoo ini Berhasil Membuat Burung Flamingo Berkembang Biak Dengan Menambahkan Cermin


Zoo ini merayakan kelahiran pertama anak flamingo, setelah sang penjaga menemukan cara mendorong mood burung tersebut untuk berkembang biak, yakni dengan memasang cermin di kandang mereka.


Staf di Marwell Wildlife Park telah menantikan saat-saat burung eksotis ini untuk menghasilkan keturunan sejak tahun 1972. Sekarang, setelah hampir empat dasawarsa kemudian, keinginan mereka akhirnya terpenuhi setelah menggunakan taktik cerdik untuk membuat burung tersebut bertelur.

Flamingo dewasa lebih mungkin untuk berkembang biak di koloni yang lebih besar di mana mereka merasa aman. Jadi penjaga menipu mereka dengan memasang cermin dan membuat suara panggilan flamingo dari speaker. Bahkan mereka juga memasang sarang buatan lengkap dengan telur palsu.


Selain itu penjaga mengatakan anggota terbaru mereka, yang sekarang berusia dua minggu dengan tinggi 30cm, dalam keadaan yang baik dan sangat popular dengan pengunjung.

“Kami sudah memiliki flamingo selama bertahun-tahun dan selalu berharap mereka akan berkembang biak.” tutur Gordon Campbell seorang kurator burung dan vertebrata.

Flamingo mengerami telur mereka selama 30 hari dan kedua orang tua bergiliran untuk menjaga anak mereka. Flamingo muda lahir dengan warna abu-abu dan putih dan tidak akan berubah warna menjadi merah muda selama dua tahun.

Sumber : dailymail

Otak transparan dicipta

Embrio tikus yang direndam dalam larutan garam (kiri) dibandingkan embrio yang dicuci menggunakan Sca le.

Ilmuwan Jepun berhasil menciptakan otak transparan.Dengan menggunakan larutan bernama Sca le, ilmuwan itu megubah otak putih tikus yang semula berwarna keruh menjadi sebening kristal. Otak transparan yang diciptakanboleh membantu ilmuwan melihat penanda fluorescent yang disisipkan pada tikus putih. Medical imaging memasuki erabaru dengan penciptaan otak transparan ini.

"Penelitian kami saat ini memang fokus pada otak tikus,namun aplikasinya tak terbatas pada tikus mahupun otak,"kata Atsushi Miyawaki, peneliti RIKEN Brain Institute Jepunyang menciptakan otak transparan ini.
"Kami bisa mengembangkan pemakaian Sca le untuk organ lain seperti jantung, otot dan ginjal serta pada jaringan dari primata dan sampel biopsi manusia,"lanjut Miyawaki seperti dikutip National Geographic.

Lelaki Dipukuli Hingga Gegar Otak Ketika Tidur Dengan Kekasihnya


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki mengalami gegar dan kerosakan otak setelah sekelompok lelaki sebuah geng menyerbu dan memukulinya saat sedang tidur dengan kekasihnya. Demikian dilansir Sydney Morning Herald, Isnin (5/9/2011).

Lelaki berusia 41 tahun ini mengalami retak tulang tengkorak ketika seseorang masuk ke rumahnya di Cook Drive, Coffs Harbour, wilayah pantai utara New South Wales (NSW), Australia.

Ketika itu ia sedang tidur dengan kekasihnya yang berusia 27 tahun ketika sejumlah lelaki menceroboh masuk ke rumahnya, Ahad(4/9/2011). Polis mensyaki lelaki dihantam dengan sejumlah benda tumpul.

Inspektor Polis Tony Milner mengatakan jika kekasih lelaki itu berusaha melarikan diri namun satu di antara lelaki itu menariknya dan membuatnya mengalami luka. Sekelompok orang tak dikenal itu juga menyakiti anak laki-lakinya yang berusia 18 tahun dan mengalami luka di kepala. Polis belum boleh memutuskan apakah serangan itu direncanakan atau hanya random saja.

Video Gempak..lembu pergi shopping

SERFAUS TYROL - Laura, seekor lembu betina, tertangkap kamera CCTV sebuah toko baju di kota pegunungan Serfaus Tyrol, Austria, sedang berjalan-jalan menelusuri rak-rak baju yang tertata rapi.Diperkirakan dia melarikan diri dari pemiliknya yang tinggal tidak jauh dari kedai baju tersebut.


Jelas para pengunjung saat itu sama sekali tidak tertarik dengan baju-baju koleksi terbaru di kedai tersebut, kerana kehadiran Laura lebih menarik perhatian mereka.

Dalam Dailymail, Isnin (5/9/2011), juga mengkhabarkan bahawa selain Laura, ada seekor lembu lainnya bernama Yvonne yang melarikan diri. Yvonne kabur dari peternakan Zangberg, Jerman, sehari sebelum dia disembelih.

Baru-baru ini Yvonne akhirnya tertangkap setelah 98 hari berkeliaran. Sebelum ditemukan, sang pemilik melaui suratkhabar Jerman mengumumkan penawaran 9.500 poundsterling bagi siapa saja yang menemukan Yvonne. Akhirnya Yvonne ditemukan oleh seorang petani di Deggendorf dan kini dia tinggal di sana bersama anaknya, Frieslt
Sumber :http://www.okezone.com/

Penduduk dapat tangkap buaya seberat satu tan


MANILA - Sekumpulan penduduk kampung dan beberapa pakar menangkap seekor buaya gergasi air masin seberat satu tan pada lewat Sabtu lalu yang akan dijadikan daya tarikan sebuah taman ekopelancongan di sebuah bandar di selatan Filipina.

Datuk Bandar Bunawan, Cox Elorde semalam memberitahu, puluhan penduduk kampung dan pakar menangkap buaya jantan sepanjang 6.4 meter itu di sebuah teluk di bandar Bunawan, wilayah Agusan del Sur selepas pemburuan selama tiga minggu.

Ia merupakan antara buaya terbesar pernah ditangkap hidup-hidup di Filipina sejak beberapa tahun lalu.

Elorde berkata, buaya berkenaan membaham seekor kerbau dalam serangan yang disaksikan oleh beberapa penduduk kampung pada bulan lepas.

Reptilia itu juga dipercayai menyerang seorang nelayan yang didapati hilang sejak Julai lalu.

Beliau memberitahu, meletakkan buaya gergasi di sebuah taman pelancongan akan mengubah haiwan itu daripada ancaman kepada satu aset. - AP

Kawasan kubur akan dibangunkan apartment Di Singapura


SINGAPURA - Kawasan perkuburan Bukit Brown seluas 86 hektar di sini akan dibangunkan untuk didirikan apartmen.

Ia dianggap sebagai kawasan perkuburan paling tua yang dipercayai menempatkan kubu penduduk Cina yang tertua di Singapura.

Bukit Brown dibuka pada 1922 dan dinamakan sempena seorang pemilik kapal, George Henry Brown yang tiba di Singapura pada 1840.

Bagaimanapun, para penyokong pemuliharaan warisan meminta ia dipulihara daripada sebarang kegiatan pembangunan.

"Bagi saya, Bukit Brown merupakan salah satu daripada aspek warisan Singapura yang patut diberikan peluang kedua," kata Irving Johnson yang bertugas sebagai penolong profesor Kajian Asia Tenggara di Universiti National Singapura. - AFP

sumber : kosmo online

Kerana tikus penebangan dibatalkan


KATHMANDU, KOMPAS.com - Syarikat penerbangan Nepal membatalkan penerbangannya menuju Bangkok, pada Isnin (5/9/2011) oleh kerana ditemukannya seekor tikus melintas di dapur pesawat Boeing 757 mereka. Penumpang pun dievakuasi dari pesawat, dan pesawat takkan diterbangkan sebelum tikus itu ditangkap.

Demikian dikatakan juru bicara Nepal Airlines, Raju KC, Isnin (5/9/2011) kepada pejabat berita Associated Press. Menurut Raju, tikus tersebut, memasuki pesawat melalui trak katering makanan saat pesawat tersebut berada di Lapangan Terbang Kathmandu.

Para awak kabin, sebenarnya telah berupaya mencari tikus tersebut, namun ternyata gagal. Dikhuatirkan ada kabel yang digigit oleh tikus bersangkutan, sehingga pencarian mahupun pemeriksaan terhadap komponen pesawat pun diintensifkan.

Nepal Airlinesdulu dikenal sebagai Royal Nepal Airlines, adalah sayarikat kapal terbang nasional Nepal. Didirikan pada tahun 1958, kini Nepal Airlines memiliki tujuh pesawat, termasuk diantaranya dua unit Boeing 757.

Remaja ini meninggal dunia kerana terlampau banyak melakukan onani dalam satu malam


TRIBUNEWS.COM - Seorang remaja berusia 16 tahun dari Brasil dilaporkan meninggal dunia akibat terlampau banyak melakukan masturbasi. Demikian dilansir Daily Chili, awal minggu ini.

Ia dikhabarkan melakukan masturbasi sebanyak 40 kali sepanjang malam, pada bulan lalu, dan ditemukan meninggal pada pagi hari oleh sang ibu.

Si ibu merancang membawa anak lelakinya ke pengubatan kecanduan seks namun terlambat. Seorang teman kelasnya yang namanya dirahsiakan itu mengatakan sang teman kecanduan seks dan suka melihat tubuh perempuan dalam segala bentuk dan umur.

Ia juga bahkan meminta temannya menonton dirinya melakukan masturbasi melalui kamera. Di bilik remaja itu ditemukan tumpukan majalah pornografi. Bahkan, terdapat kumpulan gambar-gambar erotik dan filem juga ditemukan di komputernya.

Ayah Bunuh Anak Perempuannya yang Janda Setelah Melahirkan Bayi Kembar


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki Jordan ditangkap dan dikenakan dakwaan pembunuhan kerana menembak anak perempuannya yang janda setelah melahirkan bayi kembar dihospital. Demikian dilapor AFP, Isnin (5/9/2011).

"Pasukan penyelidik di Amman mendakwa lelaki tersebut setelah mengaku menembak anak perempuannya yang berusia 24 tahun pada Sabtu lalu di Deir Alla, Jordan Valley," demikian disampaikan pejabat terkait.

Sang ayah, seperti dikutip petugas terkait, mengaku terkejut anak perempuannya hamil dan marah sehingga dia menembaknya hingga tewas. Anak perempuannya menjanda selama empat tahun dan kehamilannya dianggap sesuatu yang sangat memalukan.

"Si pria mengatakan akan memeriksa keadaan anak perempuannya lalu menembaknya di bahagian kepala," demikian kata ketua RS, Ahmad Hwarat, tempat kejadian itu berlangsung.

Pembunuhan adalah sesuatu yang diganjar dengan hukuman mati di Jordan namun pembunuhan "honour killings" di pengadilan sering hukumannya dikurangi kerana permintaan keluarga. Sedikitnya 15-20 perempuan dibunuh setiap tahun di negara-negara Arab meskipun pemerintah setempat sudah berusaha untuk mencegahnya.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved