Rekod Dunia Minum di 250 Pub Selama 24 Jam

on 05 September 2011

Sabtu (03/09) tepat setelah tengah malam waktu New York, tiga belas peminum melakukan toast kemenangan, kerana mereka baru saja menetapkan rekod dunia baru untuk pub paling banyak dikunjungi selama 24 jam oleh sebuah pasukan.




Bar One and One di First Avenue, adalah bar ke-250 yang dikunjungi oleh ke-13 peminum ini dalam waktu kurang dari satu hari.

Para juara baru ini benar-benar menghancurkan rekod sebelumnya yakni 170 buah bar yang diciptakan oleh sebuah kelompok di Chicago.

“Badanku lelah, dan berbau seperti seperti orang jalanan saja,” tulis pemimpin kelompok Chris Solarz pada akaun twitter-nya saat menengguk bir terakhir.

Pub O'Hanlon dimana aksi ini dimulai


Para peminum ini menyelesaikan tugas mereka pada Pub One and One, yang juga merupakan Pub ke-250 yang disinggahi mereka hari itu

Diketahui, pasukan ini memulai aksi minum-minum mereka pada pukul 8:45 di pub O’Hanlon di 14th Streetdan berakhir di Pub One and One.

Sumber : dailymail

Roket Rosak, Salah Mendarat Dan Menghanguskan Sebuah Desa [Video]


Sebuah video lama di YouTube yang justru baru terkenal baru-baru ini menampilkan bagaimana roket CZ-3B milik China mengalami kerosakan ketika baru dilancarkan, bukannya menuju orbit, roket ini justru segera berbalik dan menghentam sebuah desa, membunuh sekitar 100 hingga 5000 orang yang mendiaminya.

Pemerintah China sendiri secara rasmi hanya melaporkan adanya korban jiwa sebanyak 6 orang yang tewas di tempat pelancaran roket tersebut. Sedangkan tidak ada laporan lebih lanjut mengenai jumlah korban jiwa di desa akibat dihentam roket, namun diperkirakan jumlah korban dari insiden yang terjadi pada tahun 1996 ini mencapai 100 hingga 5000 jiwa.

Untuk roket jenis Long March III, ini bukanlah kegagalan yang pertama kali, namun ini merupakan kegagalan paling buruk yang pertama dan terakhir kali yang dialami oleh roket tersebut.


Perempuan Cantik Seksi Selamba Ganti Baju Dalam Kereta Api


TRIBUNNEWS.COM - Ganti baju di depanorang ramai sepertinya sudah bukan hal yang aneh di China. Seperti dilaporkan media online Ifeng, seorang perempuan mengganti pakaian di dalam kereta api subway, Shanghai, China. Si cantik dan seksi itu dengan selamba ganti baju di depan penumpang lainnya.

"Seorang gadis cantik membuka baju dan menggantiknya di Line 2 Metro Shanghai," demikian kata seorang saksi mata. Ia hairan melihat gadis-gadis di Shanghai melakukan tindakan tersebut. Foto itu kemudian disebarkan ke internet dan menjadi pembicaraan di kalangan dunia maya.

Sejumlah pengguna internet menyatakan kemungkinan perempuan itu lamabat ke pejabat sementara yang lainnya menganggap itu hanya sekadar cari sensasi belaka.

"Ia hanya ingin terkenal," demikian ujar seorang komentator dalam sebuah forum. Seorang pembaca berkomen jika si perempuan seksi itu mengganti kostum ke cosplay (costume player), sebuah tata pakaian ala komik asal Jepun.

Yeti, Anjing yang Menyusui 14 Ekor Babi

Yeti sudah memiliki beberapa anak anjing yang dia rawat ketika bayi babi mengadopsinya sebagai ibu kedua.

Sejak saat itu, anjing dikawasan pertanian Cuba tersebut terpaksa melakukan tugas rangkap, melayan anaknya sendiri serta 14 ekor babi.



Mannorkys Santamaria mengatakan bayi babi ini juga menyusu pada ibu mereka, tetapi ketika mereka melihat Yeti mereka langsung menghampirinya untuk makanan tambahan. Bahkan mereka mengikuti Yeti seperti ibu mereka sendiri.

“Anak-anak babi ini mulai menyusui pada Yeti ketika mereka berusia 15 hari.” kata Santamaria.

Sumber : huffingtonpost

Wanita Myanmar Dijual Dan Dikahwin Paksa di China


VIVAnews - Sulitnya kehidupan di Myanmar memaksa para orangtua menjual puteri mereka untuk dikahwinkan paksa dengan lelaki di China. Para wanita malang masih berusia belasan, bahkan anak-anak.

Salah seorang korbannya adalah Aba. Dia mengaku meninggalkan kampungnya, dijual oleh orangtuanya untuk dinikahkan dengan seorang lelaki diYunnan, China. Selama tiga tahun, sebelum akhirnya dia berhasil lari, Aba mengaku mengalami penyiksaan fizik dan mental. Dia merasa tidak ubahnya binatang ternak, ayam atau babi.

"Saya dijual seharga 20.000 Yuan Saya terlalu muda untuk menikah saat mereka membeli saya, kemudian mereka mengatakan bahawa saya harus menikah dengan putra mereka," ujar Aba, dilansir dari laman Telegraph, Minggu, 4 September 2011.

Aba adalah salah satu contoh beruntung dari puluhan wanita Myanmar yang diculik atau dipaksa dijual di pasar gelap China. Sebhaagian besar wanita dari Myanmar yang dijual sebagai pengantin di China tidak berakhir dengan bahagia. Mereka menghadapi kehidupan yang penuh dengan kesengsaraan dan kehinaan. Beberapa akhirnya memutuskan untuk bunuh diri.

Tidak ada data pasti jumlah korban pernikahan paksa ini. Salah satu penyebab peristiwa ini adalah semakin sedikitnya jumlah wanita di China akibat kebijakan satu anak yang diterapkan pemerintah selama 30 tahun. Selain itu, tradisi keengganan memiliki anak wanita juga menyumbang tragedi ini.

Menurut Akademi Sosial China, saat ini 120 anak laki-laki lahir di Cina untuk setiap 100 anak perempuan. Hal ini berarti pada tahun 2020 terdapat sekitar 24 juta laki-laki China tidak akan mampu untuk menemukan isteri.

"Kebijakan satu anak telah memiliki impak yang cukup besar terhadap ketidakseimbangan demografis, situasi ini menjadikan wanita sebagai komoditi atau permintaan (demand). Kadang-kadang, permintaan dipenuhi oleh calon perkawinan yang sah. Terkadang juga melalui cara ilegal," kata David Feingold, Koordinator Internasional untuk HIV/AIDS dan Perdagangan UNESCO Bangkok.

Myanmar saat ini menjadi sumber utama pengantin paksa di China. Hal ini terutama disebabkan oleh kemiskinan dan kelaparan yang melanda rakyat Myanmar di tengah represi pemerintahan junta yang diktator. Para pedagang mahupun orangtua dapat dengan mudah mengelabui para wanita dengan iming-iming harta.

Harga untuk seorang wanita berkisar antara 6.000 hingga 40.000 Yuan , tergantung dari usia dan penampilan mereka. Menurut Asosiasi Perempuan Kachin Thailand, LSM perlindungan wanita Myanmar, sekitar 25 peratus dari perempuan yang dijual di China berumur di bawah 18 tahun. (umi)
• VIVAnews

Inilah Buku Mewarna 9/11 Membuat Kemarahan Muslim AS


VIVAnews - Sebuah buku mewarna yang diterbitkan khusus untuk memperingati 10 tahun tragedi penyerangan teroris ke World Trade Center Amerika Syarikat (AS) atau lebih dikenal 9/11 telah membuat kemarahan dari kaum muslim AS.

Kaum muslim AS menilai buku tersebut memberi stereotip --pencitraan-- negatif pada umat Islam secara umum.

Dilapor dari laman Sydney Morning Herald pada Sabtu 3 September 2011, buku mewarna setebal 36 halaman tersebut bertajuk 'Jangan Pernah Kita Melupakan 9/11 - Buku Kebebasan Anak-Anak'. Di dalamnya terdapat momen-momen penting dari peristiwa 11 September 2001.

Salah satu halaman yang membuat kemarahan kaum muslim menggambarkan Osama Bin Laden --lengkap dengan serban dan jenggotnya, berlindung di balik seorang perempuan yang mengenakan niqab (cadar). Di depan mereka terdapat seorang pasukan Navy SEAL yang menembakkan senapangnya ke arah Bin Laden.

Teks yang menyertai gambar tersebut berbunyi: 'Anak-anak, faktanya adalah, aksi terorisme ini dilakukan oleh kelompok ekstremis Islam radikal yang benci kedamaian. Orang-orang gila ini membenci gaya hidup ala Amerika kerana kita BEBAS dan masyarakat kita BEBAS.'

Para pemuka agama Islam AS mengecam buku tersebut, yang dianggap tak boleh membezakan teroris yang bertanggung jawab atas serangan dengan pemeluk Islam pada umumnya. "Buku ini penuh kebencian, penghasut, dan tak pantas untuk usia berapa pun," kata Amina Sharif, dari Majelis Hubungan Islam-Amerika.

Sharif juga menambahkan bahawa frase 'kelompok ekstremis Islam radikal' digunakan lebih dari sepuluh kali. Dilapor dari laman TIME, Dawud Walid, wakil ketua Majelis Hubungan Islam-Amerika, menyampaikan bahawa buku itu akan secara tak langsung menanamkan dalam fikiran anak-anak bahwa Islam identik dengan terorisme.

Pengarang buku, Wayne Bell, mengatakan bahawa cetakan pertama buku tersebut sebanyak 10 ribu salinan telah terjual habis. Ia juga menambahkan bahawa bukunya tidak mengandung unsur menyinggung.

"Buku ini adalah tentang sejarah, jadi sangat faktual. Buku ini juga tidak menggambarkan suatu kelompok tertentu, dan kami bicara tentang 19 orang yang masuk AS dan membunuh ribuan orang," kata Bell. (art)
• VIVAnews

Wow..Google uji jalur lebar terpantas di dunia


CALIFORNIA - Penduduk di Palo Alto, California bertuah kerana dapat merasa perkhidmatan jalur lebar 1 Gbps yang sedang diuji syarikat Internet, Google dan membolehkan mereka memuat turun fail dari Internet 100 kali ganda lebih laju berbanding jalur lebar normal.

Jaringan Internet Google Fiber itu membolehkan pengguna memuat turun pada kelajuan 300 Mbps dan kelajuan muat naik pada 150 Mbps, menjadikannya Internet paling laju di dunia yang boleh dinikmati pengguna di rumah.

Melalui eksperimen itu, Google mendapati sedutan filem definisi tinggi (HD) bersaiz 95 megabit boleh dimuat turun dalam sembilan saat berbanding kelajuan biasa, iaitu tiga minit.

Google menganggap eksperimen itu sebagai langkah pertama untuk penyiaran HD secara langsung melalui Internet yang membolehkan pembelajaran jarak jauh dan tentunya mampu memuat turun filem dalam hanya beberapa minit.

sumber : sinar harian

Hebat..ada Mesin tiket untuk para pelacur


BONN - Para pelacur di bandar ini di Jerman dikehendaki membawa tiket yang dibeli dari sebuah mesin meter semasa mereka bekerja.

Mesin meter itu kelihatan sama seperti meter tempat meletak kereta.

Jika para pelacur itu tidak membeli tiket tersebut, mereka akan dikenakan denda.

Di Jerman, para pelacur perlu membayar cukai pendapatan.

Kira-kira 200 pelacur dianggarkan bekerja di bandar ini.

"Terima kasih dengan kaedah ini. Kami mampu untuk mengenakan cukai terhadap pelacur dengan penuh keadilan sama seperti orang lain," kata jurucakap pentadbiran bandar ini, Isabelle Klotz. - Agensi

sumber : kosmo online

Lelaki Tewas Setelah Makan Hidangan Di Syarikat Penerbangan Jetstar


Syarikat penerbangan internasional Jetstar kini jadi sebutan. Penyebabnya, ada salah seorang penumpang yang tiba-tiba tersedak lalu tewas setelah memakan hidangan didalam kapalterbang syarikat tersebut.

Diberitakan news.com.au, Ahad (4/9/2011), lelaki tersebut bernama Robert Rippingale (31) yang sedang menaiki pesawat Jetstar dari Singapura-Auckland.

Ketika itu, dia baru saja memakan daging yang disajikan pramugari sambil menonton tayangan filem di layar bersama sang kekasih.

"Saya fikir dia tertawa terbahak-bahak, ternyata setelah saya lihat wajahnya dia tak boleh bicara dan matanya terbeliak," kata kekasih Rippingale, Vanessa Preechakul (27).

"Bibirnya juga berubah menjadi warna ungu," ucapnya lagi.

"Sebelumnya kita duduk, sempat berciuman lalu berpegangan tangan. Yang terjadi setelah itu, dia tiba-tiba tersedak," sambungnya.

Juru bicara Jetstar Andrew McGinnes mengatakan, penyebab kematian lelaki dari New Zealand tersebut belum boleh dipastikan. Saat ini, ahli forensik sedang melakukan investigasi.

Meski begitu, McGinnes mengucapkan rasa duka mendalam untuk keluarga dan berterima kasih pada doktor yang berusaha menolong Rippingale.

"Ini merupakan hal yang sulit dan menyedihkan. Simpati kami untuk keluarga penumpang," ucapnya.

Guru Perempuan Berhubungan Seks Ratusan Kali dengan Pelajar Laki-laki


TRIBUNNEWS.COM - Seorang guru olahraga dituduh berhubunhgan seks ratusan kali dengan seorang pelajar laki-laki selama dua tahun ketika si pelajar masih berumur 15 tahun. Namun, dalam sidang pengadilan, ia menolak semua tuduhan itu dan menganggap kes itu telah merosak hidupnya.

Guru olahraga bernama Tania Pontbriand (40) dituduh berhubungan seks dengan si pelajar antara tahun 2002 dan 2004 ketika ia menjadi guru di Rosemère High School, Quebec, Kanada.

Namun, pasukan pengacaranya berusaha agar kes itu dibatalkan kerana menganggap waktu kejadian sudah terlalu lama setelah si guru ditangkap pada tahun 2008 setelah si korban melaporkan kejadian tersebut.

Si korban mengaku ke polis jika Pontbriand berhubungan seks dengannya hingga 200 dan 300 kali ketika ia masih berusia antara 15-17 tahun.

Pontbriand dianggap memanfaatkan si pelajar kerana sangat rapuh dan kemungkinan melakukan bunuh diri. Guru itu juga dituduh membawa si pelajar ke perkhemahan agar boleh dekat dan melakukan seks dengannya.

Sumber: Daily Mail

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved