Video.. Beginilah Jadinya Bila Laki-Laki Terlalu Percaya Diri Mendekati Wanita Cantik Dan Seksi

on 04 September 2011

Untuk dapat sukses mencapai sesuatu yang diinginkan, salah satu faktor dan yang sangat penting adalah bahAwa seseorang tersebut harus memiliki rasa percaya diri yang tinggi.

Rasa percaya diri ini tentu diimbangi oleh potensi diri yang kita miliki sehingga dengan lebih mengenal akan kekurangan dan kelebihan dalam diri sendiri kita dapat mengelola potensi tersebut untuk mencapai kesuksesan.

Namun kadang-kadang bila rasa percaya diri YANG KETERLALUN tanpa diimbangi dengan etika dan tingkat kecerdasan dalam membaca situasi dan keadaan hal seperti yang terjadi dalam video ini mungkin saja dapat terjadi…


Halah…serius amat membahas teori tentang percaya diri, lebih baik lihat saja video ini, mungkin lebih jelas terlihat kebodohan dan situasi yang sangat memalukan akibat seorang laki-laki tersebut terlalu percaya diri, dan akhirnya nampak menjadi bodoh.


Wanita Ini Turun Berat Badannya 50 Kg Berkat “Diet Hipnotis”


VIVAnews - Kim Robinshaw, 31, merasa tubuhnya lebih sihat setelah kehilangan berat badan hingga 50 kilogram. Wanita yang semula memiliki berat badan 133 kilogram itu itu berhasil mengurangi lemak di tubuhnya melalui metode hipnoterapi.

Pengaruh hipnotis membuatnya berfikir baru saja melakukan operasi pengecilan lambung. “Hipnoterapi ini hanya akan membuat Anda merasa seperti memiliki perut seukuran kepalan tangan,” ujar Robinshaw, seperti dikutip dariDaily Mail.

Dengan keyakinan seperti itu, Robinshaw lebih mampu mengawal nafsu makan. Ia hanya memakan makanan cair seperti yoghurt untuk sarapan, dan sup untuk makan siang. Sementara malam hari, ia kerap tidak makan kerana merasa sudah kenyang. “Jika memaksa makan terlalu banyak, saya akan merasa sakit, padahal sesungguhnya tubuh saya tidak kesakitan.”

Selama sembilan bulan menjalani terapi itu, grafik penurunan berat badannya terlihat sangat baik. “Hasilnya sungguh luar biasa, dan saya masih ingin mengurangi berat badan sedikit lagi,” ujar wanita asal Lanchashire, Inggris, itu.

Agar tak mengacaukan pengaruh hipnotis, ia sengaja menyembunyikannya ‘operasi virtual’ itu dari orang sekitar. Ia hanya memberi tahu ibu dan ayah yang selalu mendukungnya. “Dan ketika orang-orang menyedari perubahan baik dalam tubuh, saya baru bercerita. Saya rasa sudah ada 10 teman yang tertarik menghubungi doktor saya,” ujar Robinshaw.

Ia menyambangi seorang pakar hipnoterapi, Andrew Nelson, Oktober tahun lalu. Biayanya £275 sekali kunjungan. Nafsu makannya tak terkawal setelah menerima suntikan hormon akibat penyakit endometriosis yang dideritanya pada 2006.

Kim mendatangi pakar hipnoterapi setelah sempat frustasi dengan berbagai cara pelangsingan tubuh yang tak membuahkan hasil. “Metode ini memungkinkan klien untuk menurunkan berat badan secara aman. Tapi, setiap klien memiliki masalah dan keperluan berbeza,” kata Andrew.

Carrot Berbentuk Bayi Alien Ditemukan


SUSSEX - Seorang ahli akupuntur hidup di Sussex, Inggris, terkejut ketika menemukan carrot yang berbentuk aneh di pot tanamannya. Bentuk carrot tersebut seperti memiliki kaki dan kepala.

Yvonne Darnell menemukan carrot dengan bentuk pelik saat dirinya sedang berkebun di rumahnya yang terletak di Burgess Hill.

"Saya tak mengira akan hal ini, ini sangat lucu. Carrot ini nampak seperti bayi alien (makhluk luar angkasa), saya pun memberi namanya dengan nama Kevin," ujar Yvonne, seperti dikutip Orange, Sabtu (3/9/2011).

Carrot kecil itu memiliki kepala dan tangkainya menyerupai rambut. Wortel aneh itu juga memiliki kaki.

Carrot aneh sebelumnya juga ditemukan di Oxon, Inggris. Wortel di Oxon berbentuk astronot seperti karakter Buzz Lightyear di filem kartun Toy Story. Wortel ini ditemukan oleh seorang bernama Clive Williams. Sementara itu di Shrpshire, ditemukan pula wortel berbentuk tangan dengan lima jari oleh seorang lelaki berusia 66 tahun, Peter Jackson.(rhs)

sumber : http://international.okezone.com

Gempak...Remaja suruh kerajaan rampas harta bapanya kerana rasuah

PATNA: Seorang remaja semalam menggesa kerajaan negeri Bihar merampas harta bapanya yang didakwa diperoleh menerusi rasuah.

Permintaan Ajay Kumar itu yang bertujuan menghukum bapanya, bekas pegawai bekalan, dikatakan didorong oleh tindakan aktivis sosial, Anna Hazare yang mogok lapar selama 12 hari bagi menamatkan kegiatan rasuah di India.


Dalam permohonan secara bertulis kepada majistret di daerah Vaishali, remaja itu mendakwa bapanya, Ramachandra Ram mengumpulkan kekayaan menerusi rasuah dan menyalahguna kedudukannya sebagai pegawai bekalan daerah.


Dia meminta mahkamah melakukan siasatan dan mengenakan tindakan sesuai jika didapati bersalah untuk dijadikan pengajaran kepada pegawai yang rasuah.


“Saya bersedia memberikan butir lanjut mengenai kegiatan rasuah bapa saya. Selaku peminat setia Anna Hazare, saya tidak akan berdiam diri walaupun bapa saya akan dimasukkan ke penjara,” kata Ajay. - AFP

sumber : myMetro

Wanita dah mati pun terima surat saman


LONDON: Seorang duda berang selepas menerima sepucuk surat menyatakan isterinya yang mati empat tahun lalu, dipanggil ke mahkamah dan didenda kerana kesalahan berkait dengan kenderaan.

Barry Bartin, 65, dimaklumkan majistret mendenda mendiang isterinya sebanyak £175 (RM875) kerana gagal memaklumkan kepada Jabatan Pengangkutan Jalan mengenai pemilik baru keretanya.


Bartin berkata, kereta mendiang isterinya dilupuskan pada 2009 selepas isterinya, Evelyn (gambar), meninggal dunia pada Jun 2007 akibat barah pada usia 47 tahun.


“Sebaik melihat saman itu saya terkejut. Saya tidak percaya ini akan berlaku selepas empat tahun Evelyn mati.


“Yang menyedihkan saya, dia tidak pernah melakukan kesalahan yang melanggar undang-undang sepanjang hidupnya.


“Saya tidak faham bagaimana ia boleh berlaku. Saya sudah maklumkan kepada semua pihak mengenai kematiannya tetapi kesilapan ini tetap berlaku,” katanya.



Menurut Bartin, jabatan berkenaan mendakwa mendiang isterinya tidak memaklumkan kepada mereka mengenai pemilik kereta baru.


“Saya sudah menghantar kereta itu untuk dilupuskan,” katanya.


Anehnya, menurut Bartin, dia juga menerima surat tahun lalu yang dialamatkan kepada Evelyn yang memaklumkan wanita yang sudah mati itu didenda kerana kesalahan parkir.


“Saya menghubungi jabatan itu dan beberapa hari lalu, saya terbaca dalam akhbar, majistret mendenda isteri saya sebanyak £60 (RM300) untuk kos perbicaraan,” katanya. - Agensi

sumber : myMetro

Wow...Kate Winslet pakai gaun perdaya pandangan mata


VENICE – Pelakon terkenal, Kate Winslet, 35, memakai gaun yang boleh memperdayakan pandangan mata orang ramai yang melihat bentuk tubuhnya, lapor sebuah akhbar semalam.

Winslet memakai pakaian itu semasa dia menghadiri Festival Filem Venice Ke-68 di sini kelmarin.

Dia memakai pakaian ciptaan pereka Britain, Stella McCatney yang menyebabkan orang ramai akan melihat aktres tersebut memiliki pinggang yang amat ramping.

Gaun yang dipakai Winslet itu berwarna cerah di bahagian depan manakala bahagian belakangnya mempunyai warna hitam.

– Agensi

Makan kari dan minum teh buat Atok 100 tahun masih mampu berlari


Dia merupakan pelari maraton tertua di dunia, dan pada usia ke-100, Fauja Singh bahkan tidak menunjukkan tanda-tanda dia akan berhenti berlari.

Lelaki berumur seabad yang telah menyelesaikan tujuh maraton sejak usianya yang ke-89, menjadi orang pertama yang mendaftar untuk perlumbaan Edinburgh 2012.

Singh telah mengungkapkan kunci untuk menaklukkan latihan sehari-harinya yakni berlari sejauh 10 mil (16km), adalah dengan banyak makan kari dan minum teh dalam jumlah banyak.



“Bagi saya, rahsianya adalah selalu bahagia, melakukan pekerjaan amal, tetap sihat dan menjadi orang yang positif, ” katanya.

“Jika seseorang mengatakan aku harus berhenti berlari, saya mengabaikan mereka. Kerana rahsia untuk hidup lama dan sihat, harus bebas dari stress. Jika ada sesuatu yang tidak dapat ada ubah, lalu mengapa khuatir tentang hal itu? Bersyukurlah atas segala sesuatu yang Anda miliki, jauhi orang-orang yang negatif, tetap tersenyum dan teruslah berlari.” tambah Singh.

Meskipun lahir pada 1 April 1911, Singh bersikeras usianya bukanlah sebuah lawak April Fool. Dia memang sudah berusia 100 tahun dan masih segar bugar.


Singh mengatakan bahawa ia mulai mencintai lari saat bekerja sebagai seorang petani di Punjab. Tetapi setelah pindah ke Inggris setengah abad kemudian, dia mulai menganggap serius olahraga tersebut.

Dengan bantuan pelatihnya, Harminder Singh, Ia mulai menantang pesara lain untuk bertanding lari dan kini telah mengikuti lima maraton di London, satu di Toronto dan satu di New York.

Diketahui, Singh memegang rekod dunia pada kategori lelaki berusia diatas 90 tahun setelah menyelesaikan maraton Toronto dengan waktu lima jam 40 minit pada 2003lalu.

Sumber : dailymail

Pasangan Kekasih Nyaris Tewas Setelah Kereta Mereka Tiba-Tiba Mundur Ketika Sedang Berasmara

Pasangan ini terpaksa ‘mengeram’ ghairah mereka setelah tidak sengaja membuat kereta mereka menembus tembok penghalang kecelakaan pada atap bangunan setinggi 18 meter.



Pasangan dari Changsha, Hunan, China selatan, membawa kereta mereka di sebuah tempat parking keretal yang mereka anggap sebuah kawasan yang aman untuk beberapa minit waktu intim.

Dan ketika pasangan tersebut mulai ‘panas’, keduanya memutuskan untuk membiarkan kereta mereka dalam keadaan hidup agar boleh memanfaatkan Air Cond.



Namun ketika kedua pasangan ini hampir mencapai puncaknya, Qiao Hou tertendang gigi mundur keretatersebut, dan menyebabkan kereta itu mundur menuju tembok pembatas.

Keduanya berhasil diselamatkan dari kematian oleh orang yang lalu kerana mendengar teriakan dari Lili Tang, kekasih Hou (43) ketika kereta mereka berayun-ayun di atap.


“Meskipun sangat malu, tapi mereka bersyukur masih boleh hidup.” jelas salah seorang penonton, Hui Ying Wu.

Sumber : dailymail




Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved