TERNYATA PENGGANTI STEVE JOBS SEOARANG GAY

on 29 Ogos 2011


Tim Cook oleh sebagian kalangan sangat pasti untuk menggantkan posisi Steve Jobs sebagai CEO Apple. Cook termasuk tipe pekerja keras dan selalu memberikan contoh bagi pekerjanya, sehingga tak menghairankan pengamat yang optimis dengan suksesor Jobs tersebut.
Namun tak banyak tahu, di balik kecerdasan Cook dalam memimpin Apple, ada sisi unik sekaligus tabu yang belum diketahui oleh publik. Salah satu diantaranya adalah, Cook memiliki oreantasi seksual dengan sesama jenis atau gay.

Desas desus ini sendiri sudah cukup lama terdengar di kalangan internal perusahaan yang berbasis di Silicon Valey tersebut. Menurut sumber terdekat Cook, keperibadian gay dirinya terlihat setelah Cook diprofilkan sebagai “bujangan seumur hidup” dan “sangat tertutup” di tempat lain.

Dilansir Gawker, Jumaat (26/8/2011), seorang eksekutif teknologi telah berbicara kepada beberapa veteran management Apple tentang Cook. Dia mengatakan kepada para eksekutif supaya mendukung Cook jika dia secara terbuka mengakui orientasi seksualnya yang menyimpang, dan bahkan akan mendorong dia untuk melakukannya saat ia langkah-langkah sampai peranan kepemimpinannya.
Walaupun mereka juga memiliki kekhuatiran kalau pengakuan tersebut akan berimpak pada persepsi Apple di masa depan.

Cook digambarkan sebagai seorang workaholic yang bahkan tak segan meng-email bawahannya pada pukul 4:30 pagi setiap pagi. COO membanggakan dirinya sebagai orang yang pertama ke pejabat dan keluar terakhir. Di IBM, ia menawarkan diri untuk bekerja di pabrik saat Natal dan Tahun Baru.
Secara kontroversial Cook sejauh ini, eksekutif gay yang paling kuat di teknologi, setelah pengakuan lesbian Kepala SDM Microsoft Lisa Brummel dan Megan Smith,bekas CEO PlanetOut yang sekarang bekerja sebagai wakil presiden Google pengembangan bisnis baru.

SELAMAT HARI RAYA DARI BORAKKOSONG.COM



SELAMAT HARI RAYA DARI KAMI SEKELUARGA
KEPADA PEMBACA SERTA PENGUNJUNG
BORAK KOSONG...
MOGA HARI RAYA AKAN MENCERIAKAN KEHIDUPAN
BAIK DI DUNIA DAN DI AKHIRAT

MAAF ZAHIR DAN BATIN
DARI KAMI SEKELUARGA....

WOW..!! Makanan Plastik Di Restoran






JALAN RAYA DI CHINA TERLIPAT KERANA SUHU YANG SANGAT TINGGI

Jalan ini terletak di Kota Mianyang, Sichuan, China. Jalan yang terletak di sebelah Barat Bandar Mianyang tersebut retak kerana suhu yang sangat tinggi. Tidak hanya retak, namun jalan tersebut juga melengkung setinggi 50 cm yang mengakibatkan jalan tersebut seperti terlipat.





Wartawan kurang ajar suruh pemain tandatangan di punggungnya

Ini kelakuan aneh wanita berambut perang yang barangkali peminat fanatik dengan pemain bolesepak. Kejadiannya di Equador saat awek seksi itu yang seorang wartawan atau memang berpura-pura menjadi wartawan agar boleh mendekati sang pemain.

Selesai pertandingan, awek yang tak disebutkan identitinya seperti wartawan lainnya melakukan wawancara. Saat melakukan wawancara khusus, dia kemudian meminta tanda tangan pemain. Gilanya...dia memelorotkan seluar jeans dan meminta tanda tangan di bahagian punggungnya(maaf).

Kelakuannya mengundang teriakan penonton laki-laki. Mereka bersuit-suit atas tindakan awek tersebut. Pemain nampaknya malu dan menolak memberi tandatangan. Meski demikian dia memberikan ciuman kepadanya.Saat meninggalkan padang, dia memperlihatkan asetnya pada suporter lelaki.


China Hapus Lagu Gaga dan 100 Lagu Lainnya


Penyanyi kontroversial Lady Gaga mempunyai fans hampir di seluruh dunia. Namun tetap saja ada pro dan kontra terhadap gaya yang ditampilkan penyanyi 'Born This Way' ini.
Seperti dikutip pejabat berita Associated Press(AP), Kementerian Kebudayaan China memerintahkan situs pengunduh musik menghapus enam lagu Lady Gaga, Katy Perry, Backstreet Boys dan penyanyi pop lainnya dalam waktu dua minggu atau mereka menerima hukuman.

Pemerintah China membuat daftar 100 lagu yang harus dihapus dari situs China kerana lagu-lagu tersebut tidak pernah masuk dalam daftar sensor pemerintah. Lagu-lagu itu antara lain lagu 'Judas' milik Lady Gaga, lagu 'Last Friday Night' milik Katy Perry dan 'I Want It That Way' oleh Backstreet Boys. Belasan lagu artis Taiwan dan Hong Kong serta beberapa lagu barat juga termasuk dalam daftar tersebut.

Kementerian menjelaskan, peraturan yang ditetapkan bermaksud menjaga kelestarian budaya China. Seperti yang diumumkan di situs Kementerian Kebudayaan China pada 19 Ogos 2011, situs pengunduh musik harus menghapus lagu-lagu tersebut sampai batas waktu 15 September 2011. Bagi situs yang melanggarnya akan terkena hukuman. Meski demikian, tidak dijelaskan secara spesifik mengenai hukuman tersebut.


LG Lancar Scanner Dari Mouse Pertama Di Dunia


Mouse ini dapat menscan dan menyimpan gambar ke berbagai format seperti PNG, JPEG, TIFF dan PDF dengan ukuran maksima kertas A3. Dan tak hanya itu, berbekal fitur Optical Character Recognition, mouse ini mampu memindahkan dokumen tertulis di dalam kertas kedalam versi digital tanpa masalah. Bayangkan betapa mudahnya kini memindahkan dokumen dalam surat khabsr atau majalah ke dalam word dalam waktu yang lebih singkat, lebih mudah dan praktis.

Kontroversi..Menteri guna wang rakyat belajar bahasa Mandarin


LONDON – Seorang menteri Kabinet Britain yang juga jutawan, Jeremy Hunt dihimpit kontroversi selepas beliau didapati menggunakan wang rakyat sebanyak £2,500 (RM12,217) untuk belajar bertutur dalam bahasa Mandarin, lapor sebuah akhbar semalam.

Hunt, 44, diselar banyak pihak kerana beliau boleh mempelajari bahasa tersebut secara percuma daripada isterinya yang berketurunan Cina.

Beliau yang memegang jawatan Setiausaha Kebudayaan dan berstatus menteri kabinet memperoleh gaji sebanyak £135,000 (RM656,426) setahun.

Media tempatan memperoleh maklumat mengenai yuran kelas bahasa Mandarin yang disertai Hunt melalui Akta Kebebasan Maklumat Britain.

Pada tahun lalau, Hunt turut membayar bonus hampir £2 juta (RM9.7 juta) kepada dirinya sendiri hasil keuntungan syarikat penerbitan miliknya, Hotcourses.

Beliau mengahwini isterinya, Lucia di bandar kelahiran wanita itu, Xian, di China dua tahun lalu.

– Agensi

sumber : kosmo online

Canggih..Bangunan tergantung saingi Taj Mahal


CALCUTTA, India – Sebuah struktur menyerupai stesen angkasa lepas lengkap dengan taman di atas bumbungnya merupakan antara lebih 12 rekaan unik yang tersenarai dalam pertandingan Festival Arkitek Dunia di bandar raya Barcelona, Sepanyol pada tahun depan.

Sekali pandang, struktur futuristik itu kelihatan tergantung di udara pada ketinggian 100 meter dari tanah.

Diberi nama Atmosphere, ia sebenarnya menyambungkan dua bangunan pencakar langit. Reka bentuk struktur berkenaan yang kelihatan lebih hebat daripada bangunan Taj Mahal dihasilkan beberapa arkitek di sini.

Idea untuk menghasilkan binaan tersebut diinspirasikan daripada kehidupan tradisional masyarakat Hindu.

Atmosphere memiliki 80 unit rumah yang sesuai diduduki oleh pasangan berkeluarga.

Antara penyertaan lain yang turut menarik perhatian sempena pertandingan berprestij itu termasuk bangunan reben coklat dan bangunan kulit kerang. – Agensi

Wow..Taylor Swift beli rumah mewah untuk keluarga


NASHVILLE, Amerika Syarikat (AS) – Baru beberapa bulan menjual rumahnya yang berharga AS$1.4 juta (RM4.1 juta), penyanyi Taylor Swift membelanjakan pula AS$2.5 juta (RM7.4 juta) untuk membeli sebuah kediaman mewah untuk keluarganya.

Penyanyi irama country berusia 21 tahun itu telah membeli rumah barunya yang terletak di kawasan eksklusif di sini.

Ibu bapanya, Andrea Gardner dan Scoot Kingsley Swift bakal menjadi penghuni baharu yang berjiran dengan selebriti lain seperti Nicole Kidman dan Keith Urban.

Kediaman yang bercirikan kehidupan mewah itu mempunyai keluasan melebihi 520 meter persegi. Ia dibina di tepi lereng bukit yang subur.

Berdasarkan laman hiburan On The Red Carpet.com, hartanah itu dikenali sebagai Northumberland.

Ia dibina pada tahun 1934 oleh Duta Amerika Syarikat (AS) ke Denmark, Guilford Dudley Jr.

Kediaman tersebut sebelum ini dimiliki oleh Pengerusi Universal Music Group, Luke Lewis. – Agensi

sumber : kosmo online

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved