Wah,’Omnicular’ Pembeku Waktu Harry Potter Kini Dijual

on 27 Ogos 2011


INILAH.COM, London – Para penggemar Harry Potter yang iri pada teropong pembeku waktu ghaib ‘Omniocular’ milik pelajar sekolah sihir itu kini boleh memilikinya. Seperti apa?

Para perancang Sony berhasil menciptakan teropong yang memungkinkan pengguna menghentikan, memutar balik dan memutar kembali apa pun yang ia lihat. Perangkat digital ini boleh merevolusi pengamatan burung, lumba kuda, kriket dan bahkan opera.

Perangkat ini memungkinkan pengamat burung merakam penampakan spesies burung langka dan mengirimnya sebagai bukti dalam hitungan minit. Penerima GPS juga akan mencatat posisi penampakan tersebut.

Teknologi ini memungkinkan penggemar musik merakam dan melihat konsert dalam 3D sembari merakamnya dengan suara stereo. ‘Vinocular’ Sony ini merupakan perangkat pertama di dunia seperti ditulis Dailymail.

Vinocular ini juga boleh digunakan mengambil foto dan semua foto serta video tersimpan dalam memori stick. Sayangnya, teknologi ini tak murah. Saat dipasarkan pada November nanti, perangkat ini dijual seharga GBP 1.800 .

Selama 40 Tahun, Ayah Perkosa Dua Puterinya


VIVAnews – Kes incest atau hubungan satu darah kembali mengejutkan publik Austria. Seorang ayah berusia 80 tahun diduga mengurung dan memperkosa dua puteri kandungnya selama 40 tahun di dalam rumahnya.

Dilapor BBC, Khamis, 25 Ogos 2011, datuk bejat itu menahan kedua puteri mereka sejak usia 12 dan 4 tahun di sebuah dapur sempit di rumahnya di kota Branau, Upper. Dua wanita yang saat ini berusia 53 dan 45 tahun ini mengaku hanya diberi kerusi kayu untuk tempat tidur mereka.

“Kedua wanita memiliki keterbelakangan mental dan menderita luka pukulan dan kekerasan lainnya,” kata Hermann Feldbacher, juru bicara kepolisian Provinsi Upper.

Polis mengatakan bahawa kes ini terbongkar pada bulan Mei, namun baru tersebar di media pada bulan ini. Kes terungkap setelah tersangka dipukul hingga pengsan oleh salah seorang korban yang hendak diperkosa. Selama dua hari, mereka membiarkan sang ayah terbaring di lantai tanpa membantunya sedikitpun.

Salah seorang korban akhirnya melarikan diri dan melaporkan kes ini ke seorang pekerja sosial yang meneruskannya ke polis. Tersangka yang ditemukan masih terbaring di lantai lalu dilarikan ke hospital.

Lelaki yang tidak disebutkan namanya ini dikenakan tuduhan hukum telah mengurung, menganiaya dan melakukan pelecehan seksual terhadap kedua anaknya. Dia membantah semua tuduhan tersebut. Saat ini dia ditahan di penjara selama menunggu proses pengadilan.

Menurut laporan polis, kedua puterinya terpaksa menuruti nafsu biadab sang ayah kerana takut setelah diancam dibunuh dengan garpu dan kayu. Ibu mereka yang telah meninggal tiga tahun lalu juga diduga menjadi korban penganiayaan. Saat ini kedua korban tengah ditangani oleh psikiater untuk mengatasi trauma dan beban mental yang mereka alami.

Ini adalah kes incest kedua yang terjadi di Austria. Sebelumnya pada tahun 2008, Josef Fritzl, 74, divonis penjara seumur hidup setelah memperkosa puteri kandungnya hingga melahirkan sebanyak tujuh kali.

Kes serupa juga terjadi pada tahun 2006. Natascha Kampusch berhasil lolos dari penculiknya, yang telah menahan dan memperkosa dirinya di sebuah ruang bawah tanah selama lapan tahun. Tersangka bunuh diri sesaat setelah wanita itu kabur.

Wow,Orang Ini Pakai Ipad Untuk Menghadiri Perayaan Pernikahan


Meskipun dia "yang disebut  untuk menjadi pengiring pengantin" di pernikahan teman-temannya, Renee Armstrong tidak boleh berada di sana secara peribadi untuk memenuhi janjinya, namun berkat teknologi moden dia melakukannya melalui iPad.

Jonathan Alberico dan Jamie Wilborn nampak cantik pada hari pernikahan mereka, tetapi sesuatu yang lain menarik perhatian para tamu sepanjang keseluruhan upacara. Salah seorang pengiring pengantin lelaki berjalan menyusuri lorong dan berdiri di samping wanita membawa iPad dengan wajah Renee di layar. Kerana dia tidak boleh secara fizik menghadiri pernikahan temannya, 1.600 km, ia menghadiri upacara, bercakap dengan tamu dan berpose untuk foto melalui tablet populer Apple.

Alih-alih melemparkan cocok kerana gadis pengiringnya tidak menghormati janjinya, pengantin Jamie Renee senang boleh ambil bahagian dalam upacara tersebut, bahkan jika itu dari jarak jauhnya. Tapi apa yang banyak orang tidak tahu bahawa bencana melanda jam sebelum hari besar. Salah satu pengiring lelaki nampaknya menjatuhkan iPad dan hancur layar, selama latihan-latihan pernikahan. Untungnya, Apple setuju untuk mengganti perangkat sebelum upacara

Saya senang semuanya ternyata besar bagi semua orang yang terlibat, termasuk Apple, tapi aku sedikit prihatin dengan membuat teknologi sesuatu yang khusus seperti pernikahan. Maksudku apa yang berikutnya, pernikahan yang dilakukan oleh mesin?



Lift yang paling mengerikan di dunia






Wow..besarnya tikus yang kena bunuh ni


NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) - Seekor tikus gergasi dibunuh dengan menggunakan serampang peladang di sebuah kawasan perumahan di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Seorang pekerja projek perumahan berkenaan, Jose Rivera, 48, sedang memusnahkan lubang tikus apabila tiga ekor tikus gergasi muncul baru-baru ini.

Seekor tikus itu sepanjang hampir satu meter termasuk ekor dengan badan haiwan itu dilitupi bulu putih dan ia kelihatan gemuk.

"Saya menikam tikus itu sekali tetapi ia masih bergerak lalu saya menikam haiwan itu sekali lagi dan ia mati," kata Rivera.

Ketua Persatuan Penduduk Perumahan Marcy di Brooklyn di sini memberitahu, tikus gergasi beberapa kali dilihat berkeliaran di tempat mereka sejak sekurang-kurangnya enam tahun lalu.

Pakar-pakar haiwan mengenal pasti tikus raksaksa itu sebagai tikus spesies C. gambianos yang boleh membesar hingga satu meter dengan berat hampir dua kilogram.

Tikus itu boleh hidup selama tujuh atau lapan tahun. - Agensi

sumber : kosmo online

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved