Billboard atau Papan Iklan Hidup Pertama di Dunia

on 25 Ogos 2011


Biasanya memasang billboard atau papan iklan dipasang oleh seorang lelaki dengan tangga tinggi dan menempalkan sepanduk besar, tapi tidak dengan ini. Billboard ini terbuat dari bunga.

Billboard ini memerlukan 800 bunga dan waktu selama dua bulan untuk tumbuh, billboard ini pun harus dirawat setiap harinya agar terlihat selalu segar.

Iklan yang tidak biasa ini menggunakan 14 spesies bunga dan memiliki pam air, sehingga para pengunjung dapat membantu menyiram air.



Iklan yang dijuluki billboard hidup pertama di dunia ini, yang terletak di pusat perbelanjaan Westfield, London Barat, diciptakan oleh perusahaan anggur Banrock Station untuk peluncuran produk khusus terbaru mereka.

Penjualan anggur itu sendiri membantu Pelestarian Inggris untuk melindungi bunga-bunga liar yang ada di wilayah Inggris.

"Bunga-bunga liar kini sudah sulit ditemukan di pinggiran desa dan sangat menarik bahawa sekarang pelestariannya mendapatkan dukungan," ujar Penasihat Pelestarian Alam Nasional Simon Huguet, seperti dilansir Dailymail, Selasa (23/8/2011).

Inilah Payudara yang Berharga 4 juta dollar


Khabarnya artis hollywood Heidi Montag ditawar seharga 4 juta dollar untuk payudaranya.Namun Heidi montag menolaknya.Majalah playboy yang sanggip membayar untuk payudara Heidi Montag.
.

Seni Unik Dari Pasir Berbagai Warna dan Gelas [Video]

Ini merupakan sebuah pertunjukan seni yang unik dengan memanfaatkan pasir berbagai warna dan sebuah gelas, dapatkah kamu meneka apa yang hendak dibuat oleh orang ini sebelum video berjalan setengahnya?

Muzium Doraemon Didirikan di Tokyo


TOKYO - Bagi Anda penggemar tokoh Doraemon, boleh bernostalgia. Kini sebuah muzium Doraemon didirikan di pinggiran Kota Tokyo.

Muzium itu juga menampilkan sang pengarangnya, Fujiko F. Fujio. Baik Fujiko dan Doraemon merupakan inspirasi bagi filem siri animasi dan dicintai di seluruh dunia.

Di muzium tersebut mengkoleksi 50 ribu barang, yang sebahagian besar adalah gambar asli Doraemon, serta meja yang selalu digunakan Fujio untuk berkarya, hingga dia meninggal dunia pada 1996.

Bangunan muzium itu juga dilengkapi dengan bioskop kecil dan coffeshop.

Doraemon dikirim ke masa lalu untuk menolong seorang kanak-kanak bernama Nobita agar tidak gagal di kehidupannya dikemudian hari, dan agar anak cucunya terhindar dari kemiskinan.

Doraemon terkadang menggunakan peralatan dari masa depan untuk memecahkan masalah Nobita. Banyak episode serial kartun ini memberikan pelajaran moral yang berharga.

"Saya sendiri meyakini bahawa meski anak-anak di seluruh dunia membaca dan menikmati Doraemon anak-anak, tetaplah anak-anak," ujar istri Fujio, Masako Fujimoto.

Doraemon diterjemahkan hingga ke lebih dari 30 bahasa dan masih populer hingga kini. Doraemon pun terpilih sebagai duta budaya kartun untuk Jepang pada tahun 2008.

Seperti dilansir Reuters, Selasa (23/8/2011), muzium Doraemon baru akan dirasmikan tepatnya pada 3 September nanti.(rhs)

Lembu tersangkut di penghadang jalan


ROM - Seekor lembu tersangkut pada penghadang jalan dekat kampung Montecorvino Rovella-Salerno di Itali, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Kejadian tersebut berlaku apabila lembu itu cuba untuk melompat melepasi penghadang jalan itu.

Namun, kesilapan lompatan itu menyebabkan ia hilang iimbangan sekali gus mengakibatkan badan haiwan tersebut tersangkut pada penghadang jalan baru-baru ini.

Seorang mekanik, Roberto Marano, 42, berjaya merakamkan gambar haiwan itu.

Namun, katanya, lembu itu akhirnya berjaya melepaskan diri. - Agensi

sumber : kosmo online

Ada Kereta seperti F1 bergerak di jalan raya


BENFLEET, Britain - Seorang peminat kereta lumba, Russ Bost (gambar kecil) yang berusia 54 tahun membelanjakan hanya £10,000 (RM49,146) untuk mencipta sebuah kereta seperti Formula Satu, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Pada kebiasaannya, kos untuk membina sebuah kereta F1 melibatkan berjuta-juta pound.

Kereta itu juga sah di sisi undang-undang untuk dipandu di atas jalan raya bersama dengan kenderaan lain.

Bost mencipta kereta itu yang mampu bergerak selaju 273.59 kilometer sejam.

Dia menggunakan sebuah enjin motosikal Kawasaki manakala banyak peralatan termasuk gear dan brek diambil daripada kereta Toyota MR2, yang dibelinya pada harga cuma £300 (RM1,474).

Kereta itu diberi nama Furore F1 dan ia mampu memecut dari 0 hingga 96.56 kilometer sejam dalam tempoh tiga saat.

Menurut Bost, semasa memandu kereta itu di bandar, ramai orang yang memerhatikannya.

"Saya kerap ditanya jika kereta itu benar-benar sebuah kereta lumba F1," katanya.

Kereta lumba F1 yang dipandu oleh pelumba Lewis Hamilton dan Jenson Button memerlukan penggunaan minyak 3.78 liter untuk setiap 6.43 kilometer.

Namun, kereta ciptaan Bost itu mampu menggunakan minyak 3.78 liter untuk setiap perjalanan sejauh 48.28 kilometer. - Agensi

sumber : kosmo online

Takut Sama Hantu, Pekerja Bangunan Berhenti Kerja


NAPLES - Para pekerja yang sedianya merenovasi bangunan muzium di Naples, Itali, berhenti kerana takut hantu di muzium tersebut.

Muzium Arkeologi Nasional akhirnya mengundang paranormal dari seluruh dunia untuk memecahkan misteri tersebut.

Para pekerja bangunan mengaku kerap mendengar suara arwah yang menjerit sangat mencengkam. Mereka juga merasakan temperature udara sekitar tidak biasa. Bahkan beberapa pekerja melihat sendiri penampakan hantu.

Arkitek yang bertanggung jawab terhadap pekerjaan itu, Oreste Albareno, cuba mencari kebenaran dengan bermalam. Namun akhirnya dia sendiri mendapatkan pengalaman yang sama seperti anak buahnya.

"Saya cuba untuk mengambil gambar dengan telefon genggam. Gambar menunjukkan seorang gadis kecil, tapi tidak ada siapa pun di lokasi," ujarnya seperti dilansir Orange, Rabu (24/8/2011).

"Tidak ada anak buah saya yang membawa anaknya ke lokasi. Tempat ini juga terkunci rapat sehingga tidak mungkin ada anak kecil yang boleh menyusup masuk," lanjutnya.

Paranormal yang diundang akan datang pada September nanti untuk menyelidiki keberadaan hantu tersebut.(rhs)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved