Wow,Gunung Buatan Pertama Segera Muncul di Belanda

on 24 Ogos 2011


INILAH.COM, The Hague – Gunung setinggi dua ribu meter akan ‘dibangun’ di dataran dataran Belanda. Meski bukan hal baru, idea ini kini tak hanya sekadar mimpi.

“Idea ini bukan hal baru. Namun, hal ini akan menjadi pertama kalinya idea semacam ini direalisasikan secara serius oleh banyak orang, “ ujar bekas atlet dan penulis hairan gratis De Pers Thijs Zonneveld seperti dikutip Strait Times.

Menurutnya, teknisi, firma konstruksi, investor, dan ahli telah sibuk membahas kemungkinan membuat gunung buatan yang akan memiliki lereng ski, trek bobsleigh, arena ski es, jalur pendakian, tebing dan jalan gunung dengan belokan tajam.

“Nampaknya hal ini kini boleh diwujudkan,” ujar kolumnis itu.

Selama masa sosial yang sulit ini, “Orang senang mendengar projek besar dan optimis boleh mewujudkannya. Perusahaan-perusahaan telah melihat kesempatan menciptakan platform inovatif ini,” tutupnya.

Bermain "Tuhan-tuhanan" Ala Seniman Korea [Video]

Jom kita lihat saja bagaimana seorang seniman asal Korea, June Bum Park, cuba bermain menjadi "Tuhan" yang mengatur berbagai kegiatan manusia.

Cuci piring sambil bogel????


Printer 3D dari LEGO yang hebat! [Video]

Ini yang luar biasa! Printer 3 dimensi (3D) yang hampir seluruhnya terbuat dari LEGO. Benda aneh tapi hebat ini adalah hasil buatan Arthur Sacek dari ZOOM Education for Life.

Wow..Inilah Telur Terkecil di Dunia


INILAH.COM, Raleigh – Seorang pastur di West Virginia, Amerika Serikat (AS), menemukan telur ayam terkecil di dunia. Telur ayam ini hanya sepanjang 2,1 centimeter dengan berat 3,46 gram.

Pastur Donnie Russell mengaku terkejut menemukan telur ini di hutan. Awalnya, ia sedang mencari telur untuk disumbangkan ke anggota gerejanya di Rock Creek Community Church. Kemudian, ia membawa telur itu ke Kementerian Pertanian tempat ukuran telur disahkan.

Meski begitu, untuk mendapat pengakuan dari Guinness World Records, sebuah aplikasi harus dilayangkan. Russell belum memutuskan untuk melakukan prosedur itu. Telur terkecil dunia saat ini hanya sepanjang 2,7 centimeter.

Russell mengaku akan menyimpan telur yang ia beri nama John Spencer Russell. Nama itu berasal dari nama dua cucunya, John Kenny Russell dan Spencer Matthew Russell.

Komisaris Pertanian Negara Gus Douglass mengaku takjub pada telur ini.“Bukit West Virginia penuh kejutan. Saya senang Pastur Russell dan lainnya tetap menjaga bukit yang menjadi kebanggan petani West Virginia ini,” ujarnya seperti ditulis Thaindian.

Kurang ajar..Diberi Ubat Perangsang, Diperkosa, Dirakam di iPhone


Seramai empat pemuda kaya dari Russia diduga memberi ubat perangsang pada teman kampusnya. Setelahnya, gadis dari Malaysia itu diperkosa dan dirakam di iPhone.

Kelompok pemuda ini baru saja kuliah selama empat minggu di salah satu kampus terkenal di Inggris. Para pemuda yang berusia antara 19-23 ini merakam semua kejadian menakutkan itu dari awal hingga akhir. Bahkan mereka juga memberi komennya masing-masing. Pihak penuntut, menduga kuat pemuda ini memberi gadis ubat perangsang.

Oleg Ivanov (23), Norayr Davtyan (22), Armen Simonyan (19) dan Gregory Melnikov (23) membantah melakukan pemerkosaan itu, namun tetap akan dihukum juri di Woolwich Crown Court.

Penuntut Peter Clement mengatakan, “Gang ini saling menyemangati dan mengomen apa yang akan mereka lakukan pada teman mahasiswinya."

Pada 21 Januari lalu, pemain polo internasional Davtyan sedang mengadakan pesta di asramanya tempat mahasiswi itu juga datang. Gadis dari Malaysia itu minum whiskey sebelum ke pesta. Meski tak ada bukti nyata, gadis ini mengaku merasa ‘lucu, pusing dan aneh’ dan ia pun muntah kemudian pengsan.

Saat terbangun, gadis ini mendapati seorang pemuda melakukan hubungan intim dengannya. Namun sang gadis mengaku tak boleh bergerak.

"Saya ingin menghentikannya. Saya tak boleh berdiri. Saya merasa sangat lelah. Saya tak boleh melakukan apa pun. Saya tak boleh menggerakkan tangan. Saya ingin mati saja,” ujar mahasiswi itu seperti dilaporkan Dailymail.

Bodohnya, meski Simonyan telah meminta Davtyan menghapus video tersebut, ternyata video itu masih boleh ditemui di iPhone miliknya. Anehnya, para pemuda ini mengatakan, gadis itu pelacur dan ‘dengan sedar menginginkannya’.

Para pemuda ini tetap ditahan hingga keputusan dijatuhkan esok hari.

Perempuan Menyukai Anjing Daripada Pasangan?


INILAH.COM, London – Perempuan menyukai anjing. Bahkan, perempuan lebih banyak berbicara dengan anjing daripada pasangannya. Alasannya?

Mengutip Dailymail, Selasa (23/8), 20 peratus perempuan menghabiskan lebih banyak waktu berbicara dengan haiwan peliharaan dibandingkan dengan pasangannya. Perempuan bahkan mengambil waktu cuti untuk merawat kesihatan anjingnya, dengan meninggalkan mendengarkan radio atau menonton televisyen.

Sebuah kajian terhadap 2.000 perempuan Inggris pemilik anjing mengungkapkan, 18 peratus berbicara dengan anjingnya lebih sering daripada dengan suami atau kekasih. Bahkan, perempuan di South-East sering bercakap dengan haiwan peliharaannya.

Sementara itu, 42 persatus telah mengambil cuti untuk merawat haiwan peliharaannya yang sakit dan 34 peratus meninggalkan radio atau televisyen untuk menemani haiwan peliharaannya.

Richard Rockett, dari spesialis makanan anjing Burgess Supadog Sensitive yang melakukan jajak pendapat mengatakan, “Tidak ada terlalu banyak kesulitan untuk memastikan anjing kita terawat dan sihat. Kami berbagi segala sesuatu dengan anjing kami, dari program televisyen favorit kami, untuk preferensi musik. Dan kami tidak takut menunjukkan kasih sayang nyata bagi pendamping favorit kami.

Hebat..nenek 90 tahun belasah 3 pencuri dengan tongkat


BERLIN, KOMPAS.com — Meski sudah berusia 90 tahun, seorang perempuan Jerman dengan penuh semangat mengusir tiga orang yang diduga pencuri dari rumahnya dengan tongkat, kata polis Isnin(22/8/2011).

Perempuan yang dulu petani itu sedang jalan-jalan di sekitar rumahnya dengan bantuan tongkat saat ia melihat tiga penyusup yang terdiri dua lelaki dan seorang perempuan. Ia mengambil tongkatnya dan mulai menggunakan tongkat itu untuk memukul tersangka pencuri tersebut.

Ketiga orang itu melarikan diri dari rumah di kota kecil di luar Muenster tersebut. "Dia benar-benar berani," kata juru cakap polis. "Namun, itu juga sangat berbahaya buat dia. Ia beruntung sekali sebab tak ada kejadian serius yang menimpanya," kata juru cakap itu.

Sumber :Reuters

Polis tangkap kanggaru curi seluar dalam


PRAGUE, Republik Czech - Seekor kanggaru yang terlepas daripada jagaan seorang pemiliknya ditangkap kerana mencuri beberapa helai seluar dalam wanita di ampaian di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Haiwan jantan itu yang diberi nama Benji dan berusia dua tahun ditangkap polis selepas seorang wanita melihat ke arah tingkap dan mendapati ia mencuri seluar dalam miliknya yang disidai.

Sebelum ditangkap, polis mendapat panggilan daripada penduduk yang mengadu mengenai kehilangan seluar dalam di ampaian baru-baru ini.

Seorang jurucakap polis menjelaskan bahawa pihaknya juga menerima aduan daripada pemilik kanggaru itu bahawa haiwan tersebut telah melarikan diri.

Menurutnya, ketika itu, polis tidak berpendapat bahawa kedua-dua kes berkenaan mempunyai kaitan.

Pemilik haiwan itu, Petr Hlabovic, 35, berkata: "Saya berasa amat lega kerana mendapat semula haiwan itu.

"Pastinya, haiwan itu tidak mendapat tabiat tersebut daripada saya." - Agensi

sumber : kosmo online

Kate Winslet selamatkan ibu seorang bilionair berusia 90 tahun


PULAU NECKER, Kepulauan Virgin - Aktres Britain, Kate Winslet membantu menyelamatkan ibu ketua syarikat penerbangan tambang murah Virgin, Richard Branson apabila vila yang mereka diami di tepi Laut Carribean di sini terbakar setelah disambar petir.

Wanita berusia 90 tahun itu dibawa keluar ke tempat yang lebih selamat. Winslet dan anak-anaknya adalah antara tetamu yang terpaksa melarikan diri apabila kediaman milik Branson itu hangus terbakar.

Rumah agam berharga beberapa juta pound itu dibina di atas pulau ini yang dibeli oleh taikun berkenaan pada harga £60 juta (RM294.21 juta). Ia disambar petir sebelum terbakar awal pagi kelmarin apabila rantau berkenaan dilanda Taufan Irene yang bergerak selaju 144 kilometer sejam.
KATE WINSLET



Api merebak dengan cepa,t sekali gus memaksa penghuninya termasuk Winslet dan dua anaknya bertindak menyelamatkan nyawa mereka.

Menurut Branson, Winslet bertindak seperti seorang wirawati Hollywood sejati apabila ia mengangkat wanita berusia 90 tahun itu dan berjalan keluar dari rumah agam berkenaan yang runtuh sejurus kemudian.

Ketika kejadian, Branson, 61, menginap di sebuah vila lain sekitar beberapa puluh meter daripada rumah agam berkenaan bersama isteri, Joan dan anak lelakinya, Sam.

"Terdapat sekitar 20 orang dalam rumah itu dan mereka semua berjaya keluar dengan selamat," katanya.

Branson yang mengetuai konglomerat Kumpulan Virgin yang terdiri daripada 400 buah syarikat, memiliki anggaran kekayaan berjumlah AS$4.2 bilion (RM12.4 bilion).- Agensi

sumber : kosmo online

Selingkuh punya pasal


Gila...wanita buat demo untuk bertelanjang dada seperti lelaki


Puluhan wanita turun ke jalan-jalan di sekitar Venice Beach, California, untuk memperingati Hari Kesamaan Wanita. Uniknya, mereka melakukan demo dengan keadaan telanjang.

Mereka memprotes hak individu agar diizinkan secara hukum untuk bertelanjang dada di tempat umum, seperti laki-laki.

Sejumlah lelaki juga ikut dalam aksi ini. Mereka melakukan aksi tunjuk rasa di dua belas tempat, di antaranya New York, North Carolina, dan California.

Aksi tahunan yang telah digelar keempat kalinya ini untuk menuntut agar diizinkan mempamerkan payudara.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved