Wow! Ada Keyboard Laser Canggih (Video)

on 23 Ogos 2011

Inovasi keyboard komputer, huruf-hurufnya dipancarkan berupa sinar laser.

Perangkat keyboard komputer mengalami banyak kemajuan, modifikasi, dan inovasi. Mulai dari fizik keyboard dengan tombol-tombol, sampai keyboard virtual yang terintergasi di monitor berteknologi touch screen.

Dan sekarang ada keyboard bentuk lain, yang tak berwujud fisik ataupun virtual, melainkan laser. Alat berbentuk kotak ini berfungsi sebagai proyektor pemancar sinar laser.

Sinar-sinar laser warna merah yang dipancarkannya memprojeksikan gambar keyboard pada meja atau permukaan datar apapun. Dan kerana sinar lasernya terang, maka keyboard ini boleh digunakan untuk menaip di kegelapan.




Keyboard ini dapat disambungkan ke iPhone, iPad, dan smartphone atau laptop, dengan menggunakan bluetooth. Alat ini bekerja dengan tenaga bateri 700mAh built-in, yang harus diisi ulang dengan kabel USB.Sekali charge, boleh untuk menaip selama 150 minit.

Budak ini buat gempak semasa Siaran Lansung perkahwinan Kim Kardashian

Proses pernikahan 29 juta dollar Kim Kardashian dengan Kris Humphries akhirnya berjalan dengan sukses, begitu juga dengan liputan pernikahannya oleh CNN yang satu ini.Tapi yang pasti budak ini telah berjaya mencuri perhatian penonton.

Lawak...Surat letak jawatan dari seorang blogger


Pelik..wanita ini kena bayar suaminya kerana tak nak bercerai


INILAH.COM, Tel Aviv – Seorang perempuan Israel diperintahkan pengadilan untuk membayar denda kerana menolak diceraikan oleh suaminya. Lho?

Pengadilan memerintahkan wanita yang tak disebutkan namanya ini untuk membayar denda sebesar US$57 ribu kerana menolak perintah agamanya untuk cerai.

Hakim memerintahkan pembayaran US$7.000 se tahun, untuk setiap tahun dia menolak diceraikan meski telah diperintahkan pengadilan agama di Israel.

Menurut Jweekly, pasangan ini berpisah pada 2003 setelah 25 tahun menikah. Sang suami, pertama kali mencuba menceraikan isterinya pada 1986 lalu dengan alasan wanita itu mandul.

Ketika itu, pengadilan menolaknya. Sang istri saat itu juga mengatakan suaminya tertarik dengan wanita lain.

Si hakim yang seorang wanita, menyatakan si isteri masih berutang kepada suaminya meski saat ini ia setuju diceraikan.

Sang suami juga masih boleh menuntut kerugian lainnya, jika si isteri masih mempersulit segala prosesnya.

SKUTER KACA MESRA ALAM VERSI HONDA


Makin hari, orang makin menyedari betapa pentingnya menjaga lingkungan. Begitu pula teknologi, makin ke depan, teknologi makin memperhitungkan keramahan ATAU MESRA ALAM.

Upaya signifikan kembali ditampilkan kilang Honda di Jepun . Honda membuat Gyro2. Nampak kendaraan ini menyediakan tempat nyaman pada penunggangya.

Honda Gyro2 ditutupi kaca yang akan melindungi penunggang yang sedar pada tanggung jawabnya akan lingkungan serta ingin efisien secara ekonomi.

Kendaraan ini merupakan hasil rancangan Robert V Hagenstrom. Honda Gyro2 ini memiliki fitur kamera belakang dan lengan dual mono-swing untuk keamanan dan keselesaan.

Boto... Ikan Lumba-Lumba Berwarna Pink Dari Sungai Amazon




Boto... ikan Lumba-Lumba air tawar berwarna pink ini, disebut juga Bufeo, Bufeo Colorado, Boto, Boto Rosa, Boutu, Nay, Tonina, dan bernama latin "Inia Geoffrensis".

Berhabitat di sungai-sungai besar Orinoco, Amazon, Araguaia/Tocantins Brazil, Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia dan Venezuela.Merupakan spesies yang jinak,pintar,dan bersahabat terhadap manusia.Mereka boleh menekuk leher mereka hingga 90 darjah,tidak seperti lumba-lumba yang hidup di laut...dan mereka juga terkenal kerana kehebatan dalam berburu ikan sebagai mangsa,walaupun di perairan Amazon yang keruh

Polis China guna patung monyet untuk cegah pemanduan laju


CHANGSA - Polis China menggunakan patung-patung monyet yang dipakaikan dengan jaket pemantul cahaya sebagai usaha untuk menghalang pemandu memandu kenderaan dengan laju, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Patung-patung itu diletakkan di tepi jalan raya di bandar ini.

Beberapa pegawai undang-undang di bandar ini berharap patung yang ganjil itu akan dapat memberi peringatan kepada pemandu supaya jangan melanggar undang-undang.

Salah satu daripada idea unik itu dilaksanakan di sebatang pokok.

Beberapa patung monyet yang memakai jaket tersebut berlonggok di pokok tersebut.

Salah satu patung tersebut dilihat bergayut pada dahan pokok itu. - Agensi

sumber: kosmo online

Lamborghini tersangkut di padang golf


MONTEREY, California - Sebuah kereta sport mewah Lamborghini tersangkut di kawasan berpasir di sebuah padang golf di sini, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Kejadian itu berlaku pada Jumaat lalu semasa satu pameran kereta dari Itali sedang berlangsung.

Salah seorang pemandu Lamborghini itu memandu kereta tersebut ke padang golf.

Namun, dia tidak menyedari terdapat kawasan berpasir yang mempunyai cerun.

Ramai orang yang mengerumuni kereta itu selepas ia tersangkut.

Sebuah trak tunda kemudian tiba untuk membantu mengeluarkan kereta tersebut dari kawasan tersebut dengan menggunakan peralatan mengangkat kenderaan. - Agensi

sumber : kosmo online

Anak Al Pacino mengaku kesilapan


LOS ANGELES - Anak perempuan pelakon terkenal, Al Pacino mengaku dia melakukan kesilapan, lapor sebuah akhbar semalam.

Julie Marie Pacino membuat pengakuan itu berhubung penangkapannya semasa dia ditahan polis kerana memandu dalam keadaan mabuk.

Anak Pacino itu memberitahu polis ketika ditangkap di Manhattan pada 30 Julai lalu bahawa dia meminum minuman bir dan menghisap ganja.

Julie memberitahu akhbar New York Post bahawa dia tidak mahu kejadian tersebut berulang lagi. Semasa kejadian, dia memandu sebuah kereta Mercedes tahun 2009.

Wanita itu yang berusia 21 tahun diberikan ujian akohol selepas beberapa pegawai polis mencium bau minuman keras pada nafasnya. - Agensi

Kereta Ini Hampir Jatuh dari Ketinggian 16 Meter


HUNAN - Pasangan dari China ini sangat beruntung terlepas dari maut yang hampir meragut nyawa mereka, kereta kmereka tersangkut di ketinggian 16 meter.

Mobil tersebut melanggar pembatas gedung parking kerana pemandu salah ketika ingin memijak brek, dia malah memijak pedal minyak.

Petugas keamanan mengatakan bahawa keduanya bekerja di salah satu perusahaan di wilayah tersebut.

Pada saat itu keduanya seperti biasa datang ke pejabat dan berusaha untuk meletakkan kendaraannya. Namun tiba-tiba saja, Chevrolet hitam mereka langsung berjalan ke belakang.

Kerata itu akhirnya melanggar tembok pembatas dan setengah badan kereta tersebut menggantung di tepi bangunan.

"Keduanya terlihat sangat ketakutan dan mereka merangkak perlahan keluar dari kereta, kerana pada saat itukereta itu boleh jatuh ke bawah," ujar petugas keamanan seperti dilapor Orange,(22/8/2011).

Keduanya selamat tanpa mengalami luka, tapi sayangnya ada seorang pemuda yang harus dilarikan ke hospital kerana kakinya tertimpa batu.(rhs)

Idea yang bijak..cuba lihat


Gila..Jual anak cuma USD2.000


LARGO - Seorang perempuan ditahan kerana menjual anak lelakinya yang berusia lima tahun. Anaknya dijual seharga USD2.000 ke seorang lelaki dari Tampa, Florida, Amerika Syarikat.

Jessica Marie Beers, dari Seminole, Florida, menjual putranya ke James Gardner dan isterinya yang merupakan teman satu gereja dengan Jessica. Lelaki berusia 58 tahun dan isterinya ini sebelumnya juga sempat mengasuh anak Jessica.

Setelah itu, Gardner terus menelefon polis dan menyatakan, Jessica yang kecanduan ubat-ubatan ingin menjual putranya. Demikian seperti diberitakan NewsCore, Isnin (22/8/2011).

Jessica didakwa atas tuduhan penjualan hak asuh. Menurut catatan pengadilan Pinellas County, Jessica sempat mengaku bersalah atas ke pencurian besar pada April 2010 lalu.

Dia diharuskan membayar ganti rugi sebanyak USD500 ke perusahaan makanan Burger King.

Kes yang hampir sama juga terjadi di Florida. Seorang perempuan, Patty Bigbee, juga menjual cucunya dengan harga USD30 ribu . Dia ditahan pada Ogos ini selama lima tahun di penjara.(rhs)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved