Golkeeper pengsan terkena patung dilapangan

on 22 Ogos 2011

Ketika Sporting Kansas City bertandang pada pertandingan Liga Denmark, mereka jelas tidak mengetahui bahawa kepala boneka Omar dapat digunakan sebagai rudal yang mematikan.

Sekitar 10.000 sporter yang menyaksikan di pertandingan MLS Kansas City VS Timbers Portland. Pertandingan berjalan panas,masing-masing pasukan menujukkan permainan menyerang.

Nielsen terbaring di lapangan selama sekitar empat menit, tapi kemudian mampu melanjutkan pertandingan setelah diperiksa oleh personel medis. Kepala boneka Omar tersebut disingkirkan dari Lapangan permainan dan dibawa menggunakan tandu kecil.

"Kepala saya terasa sangat sakit," Kata Nielsen." saya harus berbaring sejenak. Lalu aku melihat aku mengalami perdarahan, dan hanya menunggu tim medis untuk datang dan mengobati sehingga saya bisa bermain lagi. " lanjutnya.

Tentu saja melemparkan benda pada atlet adalah tindakan yang tidak terpuji, terutama ketika atlet bertanding di lapangan, Kansas City Akhirnya memenangkan pertandingan dengan skor 3-1.[ada-sih]

Seorang Perompak di Texas 'Menyembunyikan' Wajahnya dari CCTV dengan Seluar dalam

Kejadian ini berlangsung pada pukul 17.30 waktu setempat di toko Exxon Tigermart. Dalam video terlihat tersangka memasuki toko dengan seluar dalam laki-laki di kepalanya untuk menyembunyikan wajah dari pengawasan CCTV.
Dia kemudian mendekati juruwango dan meminta wang. Tidak hanya itu, dia juga meminta para pelanggan di dekatnya untuk menyerahkan wang mereka sebelum dia melarikan diri.

Para petugas terkait meyakini tersangka mungkin bersenjata kerana terlihat dia sedang memegang sebuah benda di bawah pakaiannya.


Lihat Bagaimana Cewek Ini Mengendalikan Bola Dari Posisi Paling Gila [Video]

Ini adalah pertunjukan gimnastik berirama menggunakan bola paling gempak yang pernah saya lihat, inilah pertunjukan menakjubkan dari Boyanka Angelova dalam pertadingan di Torino, Eropah, tahun 2008 lalu.

Wow,Kanak-kanak Tujuh Tahun Jadi Usahawan Aplikasi iPhone


TEMPO Interaktif, Ohio – Saat anak-anak sibuk memainkan game pada iPhone orang tua mereka, Connor Zamary, seorang kanak-kanak tujuh tahun dari Ohio, Amerika Syarikat mengambil langkah raksasa dengan menyalip rakan sebayanya. Dia membuat perusahaan aplikasi iPhone sendiri. Toaster Pop, sebuah game yang ditujukan pada anak-anak, merupakan karya pertamanya.

Bukan hanya sebagai pencetus idea, siswa kelas satu SD ini melakukan sendiri tugasnya sebagai entrepreneur, mulai dari melakukan pendekatan terhadap para investor, membuat presentasi, menyelesaikan berkas-berkas hukum, hingga melakukan conference call dengan pengembang dari West Coast.

Hanya saja, ada satu hal yang belum boleh dilakukannya, yaitu mengirim email dari alamat peribadinya. Kerana belum cukup umur, ia masih menumpang alamat email ayahnya untuk menjalankan bisnisnya.

Craig Zamary, ayah Connor yang merupakan pendiri sekaligus direktur GreenEnergy TV mengatakan ia memang ikut membantu Connor, namun sebagian besar pekerjaan dilakukan secara mandiri oleh puteranya. “Ini adalah bisnisnya, apa yang ingin ia lakukan. Bila dia melakukan kesalahan, itu adalah kesempatan baginya untuk belajar,” ujarnya seperti dikutip Cnet, Jum’at, 19 Ogos 2011.

Idea permainan ini ternyata juga datang dari ayahnya sendiri. “Ayahku bercerita tentang pemanggang roti kuno yang belum pernah kulihat,” ujar Connor. Dari cerita ayahnya itu, ia mendapatkan idea untuk membuat aplikasi permainan dimana roti yang keluar dari pemanggang kemudian mendarat di piring dan harus segera diolesi dengan mentega atau selai. Toaster Pop mendapat sambutan baik oleh pengguna iPhone dengan rating lima bintang.

Connor mengatakan, bahagian yang paling menantang selama menjalani bisnisnya ini adalah saat mendekati para investor. “Aku gugup sekali,” ujarnya. Saat ini Connor sedang mempersiapkan rilis terbaru dari aplikasi yang dijualnya dengan harga 99 sen ini.

Di keluarganya, nampaknya Connor tidak akan sendirian lagi dalam menjalankan usahanya. Annabelle, adiknya yang berumur tujuh tahun juga memiliki idea untuk aplikasi iPhone. Bila idea ini dapat terealisasi, Connor rencananya akan menjadi investor dalam perusahaan adiknya.

Pemancing Tak Sengaja Menangkap Seorang Penyelam Di Mata Kailnya


Semua pemancing pasti senang apabila ada seekor ikan besar yang tersangkut dalam kailnya, namun ketika yang muncul dipermukaan bukan ikan melainkan seorang penyelam, tentu ini menjadi momen yang membuat kita antara ingin ketawa dan merasa kasihan, apalagi ketika kail itu tersangkut di kelangkangnya.

Itulah yang dirasakan oleh pemancing John Goldfinch, 61, ia mengatakan tidak mampu mempercayai penglihatannya ketika seorang penyelam (diver) muncul di permukaan sekitar 50 kaki dari garis pantai di Budleigh Salterton, Devon.

Sebelum ia menyedari sepenuhnya apa yang terjadi, seorang penyelam lain yang nampaknya adalah kekasih penyelam tadi muncul ke permukaan dan dengan hati-hati mencabut kail tersebut dari kekasihnya, wanita itu lalu mengembalikan kailnya ke John yang masih kebingungan.

Kedua penyelam itu lalu dilaporkan kembali menyelam tanpa safety buoy (pelampung yang digunakan agar orang lain tahu bahwa ada penyelam di situ).

John yang ketika itu memancing bersama dua orang temannya mengatakan bahawa ia senang si penyelam berhasil melepaskan diri dari kailnya, kerana ia tak yakin jaringnya akan cukup untuk mengangkat tubuh si penyelam itu.


sumber: newslive.tv

Nenek sambut kelahiran bayi wanita muda ini di taman


LIMMARED, KOMPAS.com - Seperti biasa, nenek Kirsi Pulkkinen membawa cucunya yang berusia empat tahun bersama dengan anjingnya berjalan-jalan di taman di Limmared, Sweden Pada Rabu (17/8), mereka bertemu seorang ibu muda yang hendak melahirkan di semak-semak taman.


Pulkkinen—yang mengatakan pernah bertemu dengan perempuan itu—langsung pergi ke tempat perawatan terdekat dan membawa selimut. Dia juga memanggil ambulans. Ternyata, ibu muda itu melahirkan sebelum dibawa ke hospital. Nenek itu mengatakan, dia ”menyambut” si bayi sebelum paramedik tiba di taman.

Si nenek juga membantu memberikan pernafasan buatan kerana bayi terlilit tali pusatnya sendiri. ”Bayi ini mendapatkan tempat khusus di dalam hati saya,” ujarnya. Syukurlah ibu dan anaknya sihat walaupun terlahir di taman.(UPI/Joe)

Penunjuk perasaan dianggap wira kerana turunkan bendera Israel


KAHERAH - Seorang penunjuk perasaan Mesir menjadi wira kerana dia menurunkan bendera Israel di bangunan kedutaan rejim Zionis itu di sini kelmarin.

Tindakan itu dibuat selepas lima anggota polis sempadan Mesir mati ditembak askar-askar Israel yang sedang mengejar para pejuang Palestin.

Para pejuang Palestin itu didakwa melarikan diri ke wilayah Palestin selepas lapan rakyat Israel mati di dalam wilayah Yahudi.

Israel menyalahkan para pejuang Palestin dari Gaza yang telah menyelinap masuk ke dalam wilayah Israel sehingga mengakibatkan kematian penduduknya.

Rejim Zionis kemudian meminta maaf ekoran kematian lima anggota polis Mesir semasa insiden memburu para pejuang Palestin di wilayah Mesir dilakukan Israel.

Namun, perbuatan Israel itu mencetuskan kemarahan penduduk Mesir.

Sejumlah penduduk Mesir berhimpun di luar kedutaan Israel bagi membantah tindakan Israel yang membunuh anggota polis Mesir.

Seorang penunjuk perasaan yang bertindak berani menurunkan bendera Israel di kedutaan Israel itu dikenali sebagai Ahmed Shehat.

Bendera Israel itu kemudian dikoyak oleh sejumlah penunjuk perasaan dan menjadikannya sebagai cenderamata.

Beberapa penunjuk perasaan lain membakar bendera Israel dan Amerika Syarikat.

Seorang calon presiden Mesir, Hamdeen Sabahi memuji Ahmed sebagai wira rakyat menerusi laman Twitter.

"Ini adalah untuk Palestin. Ini adalah untuk Mesir. Ini adalah untuk setiap penduduk Arab. Ini adalah untuk setiap individu yang bebas," kata salah satu mesej di Twitter mengenai keberanian Ahmed.

Kelmarin, Kementerian Luar Mesir memanggil Kuasa Usaha Israel untuk memberi amaran berhubung kejadian lima anggota polis itu mati ditembak.

Kuasa Usaha Israel itu dipanggil kerana duta Israel ke Mesir berada di luar negara. - Agensi

sumber : kosmo online

CCTV berjaya rakam perusuh curi skuter


CROYDON, selatan London - Satu rakaman kamera litar tertutup (CCTV) merakamkan detik-detik sekumpulan samseng mencuri sebuah skuter yang ditunggang pemiliknya di sini baru-baru ini.

Kejadian itu berlaku semasa rusuhan yang melanda London ekoran kematian seorang suspek penjenayah, Mark Duggan yang ditembak mati oleh polis.

Dalam kejadian itu, pemilik skuter tersebut pada mulanya berunding dengan sekumpulan samseng yang merusuh di sebatang jalan raya.

Pemilik skuter itu kemudian memecut tetapi dia dikejar oleh beberapa perusuh.

Sorang perusuh itu menarik leher pemilik skuter tersebut menyebabkan dia terjatuh.

Dia kemudian diheret oleh seorang perusuh ke tepi jalan manakala seorang perusuh lain melarikan skuter tersebut.

Detik-detik perusuh itu melarikan skuter tersebut telah dimuat naik ke laman YouTube. - Agensi

sumber : kosmo online

Rekod dunia hula hoop dipecahkan


TAIPEI - Seramai 2,496 orang berhimpun di sini kelmarin untuk memecahkan rekod dunia bermain gelung plastik atau lebih dikenali sebagai hula hoop.

Orang ramai menggoyangkan gelung plastik masing-masing selama tiga minit di pinggang mereka untuk dicatatkan dalam rekod Guinness World of Record.

Rekod sebelum ini menampilkan penyertaan 2,290 orang pada tahun 2000 yang diadakan di bandar Kaohsiung.

Acara itu dianjurkan oleh syarikat makanan kesihatan untuk meraikan seratus tahun penubuhan Republik China selain memberi inspirasi kepada orang ramai untuk melakukan banyak senaman. - Agensi

sumber : kosmo online

DKNY Telah Melancarkan Parfume Termahal di Dunia

Pereka fashion ternama dari New York, DKNY, bekerja sama dengan pembuat perhiasan terkenal Martin Katz untuk menciptakan botol parfum berbentuk buah apel dengan harga jutaan dollar - pertama di dunia.

Pelanncaran perdana parfume DKNY Golden Delicious berlangsung di Kuala Lumpur, Malaysia, baru-baru ini. Botol parfum bentuk apel tersebut berukuran 100 ml, dihiasi dengan banyak perhiasan langka.

Gila! Bekas Presiden Ivory Coast Mencuri


TRIBUNNEWS.COM, ABIDJAN - Aneh-aneh saja peristiwa di dunia ini. Laurent Gbagbo yang pernah menjadi Presiden Ivory Coast, tertangkap mencuri. Gila!

Begitulah titik nadir yang dialami bekas orang nombor satu itu. Ibarat sudah jatuh tertimpa tangga pula. Usai kehilangan jawatan sebagai Presiden akibat kerusuhan di negerinya, kini Gbagbo menghadapi tuntutan jaksa di Kota Korgoro.

Gbagbo diduga telah terlibat pencurian, juga menggelapkan dana awam. Menurut Jaksa Penuntut Simplice Kouadio Koffi, Gbagbo telah ditahan di Kota Korgogo.

Ini merupakan tuduhan pertama kali, pasca-penangkapan Gbagbo, April 2011 lalu oleh pasukan yang loyal kepada Presiden Alassane Ouattara.

Penolakan Gbagbo dari kerusi kepresidenan, membuat negara itu terlibat perang saudara yang meragut ribuan nyawa.

Seperti dilapor Tribun Pontianak.co.id dari Associated Press, Jumaat (19/8/2011), isteri Gbagbo, Simone Gbagbo juga didakwa atas kejahatan ekonomi.

Namun, belum diketahui bila persidangan digelar Pasutri ini digelar. Sebelumnya, PBB di Pantai Gading mengungkap, 68 jenazah ditemukan di lapangan bola sepak.

Wakil Direktur HAM PBB di Ivory Coast, Guillaume Ngefa meyakini semua jenazah itu korban pembunuhan pasukan pro-Gbagbo, 12 April, atau sehari setelah Gbagbo ditangkap.

Ngefa menyatakan, para penduduk di sekitar Yopougon, lokasi di mana insiden terjadi, dipaksa untuk menguburkan jenazah-jenazah pasca-pembantaian.

Pembunuhan tersebut diduga sebahagian aksi balas dendam akibat penangkapan para militer yang bersembunyi di Gereja Baptis di Yopougon.

Penolakan Gbagbo untuk menyerahkan kekuasaannya setelah kalah dalam pemilihan November lalu. Perang saudara pun melanda negeri kecil itu.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved