Hebat..nenek bagi makan ikan yu guna tangan

on 21 Ogos 2011

Papan Iklan Kreatif dan Interaktif dari McDonald [Video]

Inilah Monorel Masa Depan

Kendaraan bernama Shweeb ini adalah gabungan antara teknologi monorel dan basikal. Bentuk kendaraannya adalah kapsul transparan yang muat untuk satu orang. Di dalamnya ada pedal untuk dikayuh.

Gajah Nakal, Belalainya Masuk Ke Dalam Kain Wanita Ini


Dicari!!! 22 Orang Pelancong Yang Mahu Telanjang Selama Pelayaran


eWaterways, sebuah perusahaan kapal pelayaran atau pesiar yang mengkhususkan berlayar di sungai dan pantai bakal melakukan pelayaran pertamanya dengan para naturist di bulan Ogos 2011 selama 7 malam dimana biaya yang harus dikeluarkan para naturalis ini adalah sekitar £500.

eWaterways bakal berlayar disepanjang garis pantai Croatia. Sedang para naturalist ini bakal melakukan pelayaran ke-tempat-tempat terkenal seperti Rab, yang sering digambarkan agen perjalanan sebagai pulau cinta, dan juga ke Zadar, rumah dari Zadar Sea Organ yang terkenal.


Adapun alasan eWaterways mengadakan perjalanan untuk para natulalist kerana lagi popular.

"Percutian naturis populer dan Croatia memiliki banyak pantai khusus untuk para nudis, jadi ini kombinasi yang bagus.

“Para penumpang bakal telanjang saat berenang dan berjemur di matahari tapi akan berpakaian saat makan malam,” jelas jubir eWaterways.

Perusahaan itu sih berharap pelayaran itu boleh menarik perhatian berbagai Negara di Eropah khususnya Jerman kerana orang Jerman memang hobinya berbogel.

Selain itu eWaterways juga menambahkan para pelanggannya berusia 40-an tahun.

Rencana perjalanan itu juga mencakup kepulauan Molat, Olib dan Mali Losini, kota medieval Cres dan desa nelayan Volosko.

Sedangkan kapal pesiarnya bakal dilengkapi dengan bar, sebuah dek yang luas untuk berjemur dan restoran kecil yang menyediakan makanan ala Croatia.

Hebat kasut ini boleh ditanam menjadi pohon



Banyak cara kita dapat menyayangi bumi dan mendukung gerakan hijau, cara yang umum diantaranya adalah recycle barang-barang daripada langsung membuangnya. Namun satu perusahaan di Amsterdam berfikir lebih jauh daripada sekadar mendaur ulang. Mereka memperkenalkan konsep desain sneakers yang terurai secara cepat & alami dan tumbuh menjadi pohon. Pohon? Yep. OAT Shoes, adalah nama pembuatnya.


OAT Shoes yang didirikan oleh desainer Christian Maats memunculkan konsep ini kerana prihatin terhadap kasut pada umumnya yang apabila dibuang begitu saja, memerlukan waktu ribuan tahun untuk hancur secara alami. Dengan adanya sepatu yang bersifat bio-degradable ini, sepatu yang terbuang tidak akan menjadi limbah yang tidak berguna. Pohon apa saja yang dapat tumbuh dari sepatu OAT? Banyak. Bahkan di website rasminya, bunga tumbuh dari kasut OAT.





__________________

Anjing ini bekerja sebagai pembawa kunci locker


Charleston - Seekor anjing memiliki pekerjaan unik yang berbeza dari kebanyakan anjing pada umumnya.Pejabat di lapangan golf Maine mengatakan, mereka menggunakan anjing jenis golden retriever yang berusia 6-tahun bernama Kaleigh untuk membawa kunci golf kembali ke locker clubhouse yang berjarak sekitar 1Km dari lapangan golf.

Pemilik Lapangan Golf Charleston mengatakan bahawa, pekerjaan Kaleigh awalnya secara tidak sengaja ketika seorang pegolf menyerahkan kunci untuk anjing tersebut untuk mengetahui apakah dia akan membawa kunci tersebut kembali ke locker clubhouse.akhirnya ia mengerjakan pekerjaan itu dengan sukses.

Pemilik Kaleigh mengatakan sekarang anjing tersebut menghabiskan sebagian besar hari-harinya membawa kunci ke locker clubhouse dari pegolf yang telah selesai bermain golf.sampai sekarang pemilik belum mengesahkan berapa jumlah gaji yang di terima Kaleigh perminggu.[ada-sih]

Donald Trump menyiarkan satu klip video untuk memperkenalkan pesawat peribadinya


NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) - Taikun hartanah dan hos program realiti The Apprentice, Donald Trump menyiarkan satu klip video untuk memperkenalkan pesawat peribadinya yang baru iaitu sebuah Boeing 757 berharga AS$100 juta (RM298.2 juta), lapor sebuah akhbar semalam.

Dihoskan oleh bekas peserta The Apprentice, Amanda Miller, klip video selama tiga minit itu disiarkan di Internet kelmarin.

Ia membawa penonton menyoroti kabin pesawat berkenaan yang dihias mewah lengkap dengan beberapa televisyen skrin besar, bilik air dengan sinki bersalut emas 24 karat.

Pesawat berkenaan turut memiliki sebuah suite presiden yang didiami oleh Trump.

Usahawan berusia 65 tahun itu sebelum ini memiliki sebuah Boeing 727 yang jauh lebih kecil berbanding pesawat peribadinya yang baru.

Beliau membeli pesawat Boeing 757 itu daripada bekas pengasas bersama Microsoft, Paul Allen pada February lalu.

Boeing 757 yang digunakan oleh beberapa syarikat penerbangan di dunia, boleh membawa sehingga 289 orang.

- Agensi

sumber : kosmo online

Menarik..awan debu telan bandar


PHOENIX, Amerika Syarikat (AS) - Awan debu gergasi menyelubungi bandar raya ini, buat kali ketiga dalam tempoh kurang dua bulan, lapor sebuah akhbar semalam.

Tembok debu menyelimuti kota metropolitan berkenaan Khamis lalu dengan langit bertukar warna coklat manakala jarak penglihatan pula berkurangan sekali gus menjadikan keadaan merbahaya untuk memandu.

Awan debu dikenali sebagai 'Habook' itu turut menyebabkan beberapa penerbangan tergendala selama hampir sejam tetapi tiada sebarang kecederaan dilaporkan akibat fenomena tersebut. - Agensi

sumber : kosmo online

Baru lahir dah ada dua batang gigi


NEWCASTLE, Britain - Tangisan seorang bayi beberapa minit selepas dia dilahirkan mengejutkan sepasang suami isteri apabila mereka melihat dia memiliki dua batang gigi kacip, lapor sebuah akhbar semalam.

Biasanya, gigi pertama hanya tumbuh apabila bayi mencapai usia di antara enam bulan hingga setahun.

Namun, Summer Whelan dilahirkan dengan dua gigi kacip yang lengkap pada geraham bawahnya.

Bayi perempuan milik Andy Whelan, 35 dan isterinya yang berusia 31 tahun, Karen itu dilahirkan dengan berat 3.1 kilogram di sebuah hospital di sini, tenggara England pada 20 Julai lalu.

"Sejurus selepas Summer dilahirkan, dia menangis dan saya menjerit 'dia memiliki dua gigi depan'," katanya.

"Dia berada dalam keadaan baik,'' tambah wanita tersebut. - Agensi

sumber : kosmo online

Pelakon Perancis ini kencing adalam seluar dihadapan penumpang pesawat


PARIS--Aktor Perancis Gerard Depardieu merasa malu dan meminta ma'af kepada penumpang lain ketika gangguan prostat membuat dia kencing di depan mereka saat pesawat lepas dari landasan dalam penerbangan minggu ini, kata seorang teman.



Seorang temannya, aktor Edouard Baer, yang melakukan perjalanan bersama bintang filem yang berusia 62 tahun tersebut dalam penerbangan ke Dublin ,Ireland untuk pembuatan filem paling akhir "Asterix and Obelix", mengatakan Gerard telah berusaha kencing di botol air ketika ia dilarang ke toilet oleh seorang pramugari.

"Rupanya botol itu terlalu kecil. Benar air kencingnya tumpah," kata Edouard kepada radio Europe 1, sebagaimana dikutip Reuters, Sabtu. "Ia malu sekali. Ia mahu membersihkannya ... Itu sangat memalukan dan membuat dia canggung. Ia memang tampil di layar dan mengatakan, 'Aku kencing di seluar'."

Peristiwa tersebut tersebar Rabu, ketika seorang penumpang di pesawat itu dari Paris menuju Dublin mengatakan kepada radio Perancis bahawa Gerard, bintang filem seperti "Jean de Florette" dan "Green Card", nampaknya mabuk dan telah kencing di lorong pesawat selama pesawat lepas, saat semua penumpang mesti berada di tempat duduk.

Pesawat dengan Nombor Penerbangan AF5010 yang dioperasikan oleh CityJet, anak syarikat Air France, Selasa malam (16/8), dipaksa kembali ke terminal, tempat satu pasukan naik ke pesawat untuk membersihkan karpet. Pesawat itu akhirnya berlepas setelah tertunda 1 jam - 15 minit, kata juru bicara Air France.

"Betapa pun kesalnya teman saya, Gerard, tak seorang mau memiliki gangguan prostat dan tak bisa menahan kencing," kata Edouard Baer. "Gerard sebenarnya ingin menjelaskan kepada penumpang pesawat, lalu ia marah, yah saya bisa mengerti, tapi ia tak kehilangan kendali. Si pramugari terlalu bersemangat sih, lalu ..., ia (Gerard) pun terpaksa naik pesawat lain. Tak ada masalah," katanya.

[republika.co.id]


Di Jerman Haram 'Like' di Facebook?


Warga Jerman tak boleh meng-klik tombol “like” di Facebook. Kenapa?

Pemerintah negara bahagian Schleswig-Holstein di Jerman memerintahkan semua lembaga pemerintah dan warganya untuk tidak meng-klik tombol “Like” di Facebook, dan harus menutup halaman fan Facebook, kerana melanggar hukum privasi data di Jerman dan Eropah.

Pernyataan rasmi dari lembaga Independent Centre for Privacy Protection, Jerman, mengatakan, informasi “like” yang diperoleh dari pengguna Facebook di Jerman, dikumpulkan Facebook Pusat, dan proses itu sebenarnya bertentangan dengan hukum privasi di Jerman.

Tidak hanya itu, bahkan warga Jerman juga dilarang membuka akaun Facebook. Seperti ditulis di rilisnya, "Barang siapa membuka facebook.com, akan dilsita perusahaan tersebut selama dua tahun."

Seperti dikutip dari Cnet, Patrick Noyes, juru bicara Facebook berkomen, “Kami menolak dituduh sebagai tidak sejalan dengan hukum perlindungan data Uni Eropa. Tombol 'Like' adalah fitur popular … yang telah menguntungkan kalangan orang bisnis dan individu.”

Tapi pihaknya mengaku tetap akan me-review materi dari Independent Centre for Privacy Protection.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved