Ashton Kutcher’s Monster Villa

on 18 Ogos 2011

If Will Smith’s Trailer shock you. Here’s Ashton Kutcher’s Monster Villa. This two-story monster truck measures 53ft long, a 30 ton luxury home that has everything you want on it. By the way, this truck cost $8,750 a week. Damn so expensive.






Makanan untuk Somalia Dicuri


INILAH.COM, Mogadishu – Ribuan tumpukan makanan untuk membantu korban kelaparan Somalia dicuri dan dijual lagi di pasar. Terutama pada daerah-daerah yang banyak terdapat anak-anak kelaparan.

Badan World Food Programme (WFP) yang sebahagian dari PBB, mengakui telah menyelidiki pencuri makanan ini selama dua bulan terakhir. Namun kata mereka, seperti dikutip Mirror, menghentikan pasokan pangan akan menyebabkan banyak kematian yang boleh dihindari.

“Skala krisis ini amat tinggi. Kami berusaha menghindari kematian yang tak perlu,” demikian WFP. Bantuan itu tak benar-benar aman dari pencuri sebelum didistribusikan ke tangan yang memerlukan di sekitar Ibukota Somalia, Mogadishu.

Para pengungsi di kem Badbado yang dikelola pemerintah menyatakan, mereka disuruh mengembalikan bantuan pangan setelah para wartawan mengambil gambar. Terkadang, setengah dari makanan harus diserahkan kepada pemimpin kem tersebut.

“Anda harus rela menyerahkan, jika masih ingin tinggal di tempat ini,” ujar salah satu pengungsi yang bernama Ali Said Nur.

PBB memperkirakan, terdapat lebih dari 3,2 juta warga Somalia yang memerlukan bantuan setelah bencana kekeringan terburuk dan perang sipil yang telah berlangsung selama 20 tahun.

Lebih dari 450 ribu warga hidup di zon kelaparan yang dikuasai militan Al Qaeda. Bantuan sulit diantarkan ke wilayah tersebut. Pejabat di Mogadishu meyakini, lebih dari setengah bantuan dicuri

Perampok Tak Menyangka, Yang Di Rampok Adalah Jurulatih Gusti !


Boynton Beach - Tak disangaka nasib perompak ini akan berakhir pada orang yang salah ketika dia cuba merompak seorang lelaki Florida yang merupakan jurulatih gusti profesional.

Dikutip Florida West Sun ,Fred Kemp,(63) dan isterinya, Julie,(53) baru saja selesai makan malam di sebuah restoran setempat dan akan masuk ke dalam kereta mereka ketika perompak bernama Richard Nowling, (41) menodongkan pistol di wajah Fred Kemp.

Kemp, yang mempunyai tinggi 198cm dan berat 98kg, secara naluri mendorong pistol itu dalam insiden yang terjadi Khamis,Setelah sebelumnya Nowling diduga telah memukulnya terlebih dahulu di bahagian kepala dengan senjatanya.

"Dia mula memukul saya, jadi saya mulai beraksi " kata Kemp. "Aku mendesaknya keluar ke jalan dan memegang lengannya ketika kaki saya akan mengunci ke bawah dan aku berusaha untuk mendapatkan pistol dari genggamannya. Dia sempat memukul saya namun perhatian utama saya adalah senjatanya."

Kemp, yang berasal dari Boynton Beach, kemudian mengunci tubuh Nowling dengan trik kuncian gusti lalu menghempaskannya ketanah dan ketika tersangka terlihat mulai kehabisan oksigen, isterinya Julie Kemp, mengambil pistol tersebut dari tangan tersangka.


Isteri Kemp segera melaporkan hal tersebut kepada polis, Nowling kemudian di tangkap didakwa dengan perampokan bersenjata itu menambah catatan hitam sejarah kes dalam kehidupan peribadinya.
Sejarah kriminal Nowling mencakup obat-obatan, pencurian dan perampokan.

Pelatih gusti Kemp melatih pasukan New York State dan Olimpik ia menjabat sebagai asisten pelatih gulat sukarelawan di American University di Washington, DC.

"Dalam retrospeksinya di pengadilan ," Smith mengatakan, "itu bukan langkah bijak, tapi itu refleks saya dan saya cukup nyaman mampu menangani sendiri. Jadi aku melakukannya kerana naluri alami.katanya.[ada-sih]

Gempak..Datuk Bandar buang batu seberat 20 tan di halaman rumah bekas isterinya


MONTREAL, Kanada - Datuk bandar di bandar kecil Quebec disiasat polis kerana membuang sebuah bongkah batu seberat 20 tan di halaman rumah bekas isterinya pada awal Sabtu lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Dany Lariviere (gambar kecil) yang merupakan Datuk Bandar Saint-Théodore-d'Acton, dekat sini, mendakwa dia meletakkan batu itu di halaman kediaman Isabelle Prévost untuk mengelakkan wanita itu daripada terus mengganggunya.

Lariviere, yang turut memiliki sebuah syarikat perlombongan menyembur tulisan pada bongkah batu itu dengan ucapan "Selamat Hari Jadi Elsa."

Dia turut menghiasi batu itu dengan riben.

"Saya perlu melakukan sesuatu agar dia berhenti mengganggu saya," katanya kepada stesen televisyen tempatan, TVA.

"Tiada batu permata cukup besar dapat memuaskan keinginannya, kini dia bertuah kerana mendapat batu paling besar dalam hidupnya," tambah lelaki itu.

Menurutnya, bongkah batu tersebut merupakan 'hadiah' kepada bekas isterinya.

Pasangan itu yang berpisah tiga tahun lalu, saling menuduh masing-masing melakukan gangguan terhadap satu sama lain.

Bekas pasangan suami isteri itu berkongsi hak penjagaan dua anak mereka. - Agensi

sumber : kosmo online

Share dan sebarkan,mereka juga saudara Islam kita


setelah melihat video ini betapa menderitanya saudara kita yang memerlukan bantuan
untuk keterangan lanjut sila ke SINI

share dan sebarkan

Apa punya orang ni?


Isteri Asyik Berjemur, Suami Tewas Diserang Yu


TRIBUNNEWS.COM - Ian Redmond (30), seorang warga Inggris yang sedang berbulan madu di pantai tewas akibat serangan yu, Selasa (16/8/2011). Peristiwa ngeri itu terjadi di Kepulauan Seychelles yang terletak di sisi utara Madagaskar, Afrika di wilayah perairan Samudera Hindia.

Saat serangan yu terjadi, si isteri Gemma Houghton (27) hanya boleh melihat dari bibir pantai. Sang suami diserang yu saat asyik snorkelling (menyelam) sekitar 18 meter dari bibir pantai. Dia menderita luka parah di sekujur lengan dan kakinya. Serangan hiu itu merupakan peristiwa kedua dalam dua minggu terakhir.

Tragedi memilukan ini terjadi di kawasan Anse Lazio yang terletak di pulau Praslin yang diakui sebagai salah satu pantai terindah di kepulauan itu. Setiap tahun, kawasan ini menjadi favorit tujuan pelancungan dan bulan madu warga Inggris.

Gemma tengah asyik berjemur saat suaminya berjuang dan berteriak meminta pertolangan. Sesaat setelah Ian bergelut serangan hiu, seorang wisatawan yang berada di atas perahu kecil datang dan mencoba menolong. Sementara wisatawan lain hanya bisa menonton tanpa berbuat apapun.

"Kami mendengar teriakan dan orang-rang mulai berlari mendekati lokasi kejadian," ujar seorang turis warga AS.

Dia mengatakan seseorang sempat melihat ada sirip ikan yang muncul di atas air lalu si lelaki ditolong naik ke sebuah perahu kecil. "Saya melihat seorang perenang yang mengalami luka bekas gigitan cukup besar di bagian kaki kiri. Gigitan sangat besar sampai saya tak boleh melihat lagi tulang di kakinya," ujarnya.

Saat itulah nampak seorang perempuan berlari lalu berteriak, "Itu suami saya kami baru saja menikah."

Ian diduga tewas beberapa saat setelah serangan yu itu. Ambulan datang lalu membawanya sekitar 20 mInit kemudian. Saksi mata mengatakan, lukanya sangat parah. Oleh sebab itu warga yang ada di sekitar lokasi kejadian berusaha agar isterinya tak melihat keadaan sang suami kerana terlalu mengerikan.

Saat tiba di hospital, Gemma tak lagi tampak menangis. Dia hanya diam saat menunggu jenazah suaminya sepanjang hari. Namun diduga dia sangat tergoncang.

Kesian..isteri tahanan terkurung dalam tandas penjara selama 23 jam


LONDON - Maksud hati ingin menjenguk suaminya yang berada di dalam penjara, perempuan ini malah terkurung di dalam toilet penjara .

Saat kejadian berlaku, perempuan tersebut sedang menemui suaminya yang sedang menempuh masa tahanannya. Ketika dirinya menggunakan toilet untuk buang air kecil, tiba-tiba saja pintunya terkunci.

Memang, setiap pengunjung penjara masuk ke dalam penjara tersebut dalam sebuah kelompok. Tetapi perempuan itu terpisah dari kelompok untuk menggunakan toilet. Sementara di saat bersamaan, warden yang sedang mengawasi kelompok pengunjung itu terpecah perhatiannya untuk mengurusi hal lain.

Alhasil, perempuan tersebut terpaksa menghabiskan waktu selama 23 jam di dalam toilet tanpa ada makanan dan minuman. Dirinya tidak dapat meminta pertolongan keluar, kerana berdasarkan peraturan penjara bahawa telefon selular tidak dibenarkan dibawa masuk.

Perempuan itu sempat memukul pintu toilet dan berteriak meminta tolong, namun sepertinya warden penjara tidak mendengar teriakannya. Selama 23 jam perempuan itu akhirnya tidur dalam keadaan toilet yang dingin dan tanpa makanan serta minuman di Penjara Les Nicolles, Pulau Guernsey, Inggris.

Dirinya baru dapat keluar dari toilet setelah warden membuka pintu toilet keesokan hari. Para penjaga pun terkejut dengan penemuan mereka di pagi hari.

Dia nampak basah kuyup serta kedinginan dan kelaparan. Insiden ini sendiri menunjukan kelalaian dari para warden penjara yang bertugas. Pejabat di Pulau Guernsey Geoff Mahy pun meminta maaf atas insiden yang terjadi ini.

"Salah seorang warden beralih perhatiannya, memang hal itu bukan menjadi alasan. Petugas penjara amat menyesali insiden yang terjadi dan sudah meminta maaf kepadanya," ucap Mahy seperti dikutip Daily Mail, Rabu (17/8/2011).

Pihak penjara sendiri sudah melakukan penyelidikan atas insiden ini. Meski sudah meminta maaf kepada mangsa, ada kemungkinan perempuan itu akan melayangkan saman kepada pihak penjara.
(faj)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved