INILAH MAYAT PARI-PARI LAUT YANG DILELONG DI e-BAY ?

on 15 Ogos 2011



Inilah mumi pari-pari laut yang ditemukan di salah satu pantai di Florida. Bentuk rupanya yang aneh mengerikan.


Baru-baru ini, temuan aneh itu dilelong di eBay, anehnya, ada juga yang membeli. Maka mumi ini terjual dengan harga 305 dolar AS. Soal lelong melelong barang-barang aneh, memang eBay tempatnya. Sebelum ini pun sosok yang diduga pari-pari juga yang ditemukan seorang wanita di kebunnya, akhirnya dilelong di eBay, pun ada yg beli.


Mumi pari laut ini, mungkin kalau banyak yang tahu, dan penjualnya agak sedikit sabar, boleh mendapat harga lebih tinggi.Tapi persoalannya, benarkah makhluk ini adalah pari-pari laut atau palsu saja? Sayapnya terbuat dari sirip ikan, bibir, gigi juga tulang rahang seperti ikan, sedang ekornya yang panjang di kepalanya seperti buntut ikan pari. Namun hal yang janggal adalah tidak ada bau ikan (amis) atau bau khas laut pada makhluk ini..So??

Wow..FOTO : IKAN EMAS TERBESAR DI DUNIA

Adanya cuma di Taiwan dan ikan ini selain besar warnanya persis emas murni seluruh badan. Pemilik ikan ini adalah pengusaha kaya di Taiwan. Konon katanya siapapun uang memiliki ikan ini akan kaya mendadak.




Gila,Lelaki 30 Tahun Pakai Pampers dan Hisap puting



Usia Stanley Thornton sudah 30 tahun, tapi lelaki dewasa ini masih pakai pampers, ngedot, minum di botol susu, makan disuapi dan tidur di katil bayi. Lelaki yang senang diperlakukan seperti bayi ini ternyata mengalami paraphilic infantilism.

Paraphilic infantilism adalah keadaan seseorang yang memiliki keinginan untuk menggunakan pampers dan diperlakukan seperti bayi. Beberapa orang yang memiliki kecintaan terhadap pampers dikenal sebagai diaper lovers (DLs).

Sedangkan orang yang menikmati diperlakukan seperti bayi tapi tidak memiliki hasrat seksual dikenal dengan bayi dewasa (Adult babies/AB). Umumnya DLs dan AB tidak memiliki hasrat seksual terhadap anak-anak.

Dorongan ingin diperlakukan sebagai bayi ini biasanya muncul saat berusia 5-15 tahun dan majoriti adalah heteroseksual. Kerana fantasi ini tidak berbahaya, maka orang dengan infantilitis jarang mencari bantuan medik.

Keadaan inilah yang dialami lelaki asal California Amerika itu hingga ia dijuluki Adult Baby. Thornton selalu ingin diperlakukan seperti bayi yaitu menggunakan pampers, minum dari botol bahkan tidur di katil bayi. Thornton mencari kenyamanan dengan diperlakukan seperti bayi.

Ia memiliki kehidupan 'bayi dewasa' di apartmentnya di California dengan membangun katil bayi raksasa, menghabiskan hari-harinya dengan bermain lego sambil menghisap dot serta minum dari botol dan selalu disuapi saat makan oleh Sandra Diaz yang bertindak seperti 'ibunya' alias dibayar sebagai pengasuh.

Saat berusia 13 tahun Thornton seringkali mengompol, dan ia mulai kembali ke masa kanak-kanak saat berusia 14 tahun yang selalu menginginkan kenyamanan masa bayi seperti mainan, tempat tidur dan menggunakan dot. Saat ia berusia 20 tahun sampai sekarang ia masih memakai pampers setiap hari.

Pada tahun 2000, ia mulai mencari 'ibu' di website dan tempat dimana ia bioleh membeli pampers Setiap pagi sang pengasuhnya akan membangunkannya dari b tidur yang sekelilingnya penuh mainan warna-warni.

"Saya suka tempat itu sangat nyaman dan mudah, ketika masuk ke dalamnya maka saya merasa seperti bayi," ujar Thornton, seperti dikutip dari Dailymail, Selasa (9/8/2011).

Keadaan yang dialami oleh Thornton biasanya terjadi sebagai kepuasan seksual, tapi hal yang dialami oleh Thornton berbeza kerana ia menemukan kenyamanan dan tidak memiliki hasrat seksual terhadap anak-anak.

"Aku ingin diperlakukan sebagai bayi hanya untuk mendapatkan cinta, kasih sayang dan kenyamanan, hanya untuk kembali ke masa-masa saya dirawat dengan baik," ungkapnya.

Seorang Lelaki Tewas Setelah Digigit Kelelawar Vampire


TRIBUNNEWS.COM, - Kementerian Kesihatan Amerika Syarikat, baru-baru ini melapor informasi ke publik, terkait insiden meninggalnya seorang warga Amerika setelah menerima gigitan seekor kelawar penghisap darah atu kelawar vampir.

Insiden tersebut terjadi setahun lalu, ketika Pusat Pengendalian dan Pencegahan Penyakit Amerika Syarikat menerima laporan kes rabies yang menimpa seorang pekerja berusia 19 tahun.

Tak lama menerima perawatan di sebuah hospital di wilayah Loisiana, Amerika, pekerja itu meregang nyawa dengan catatan medik, radang otak.

Awalnya pekerja tersebut mengalami gejala neurologis pada akhir Julai 2010, tak lama ia tiba di Amerika Syarikat dari Mexico. Ia mengalami gejala, nyeri bahu kiri, tangan kiri mati rasa, serta kelelahan, setelah seharian bekerja pada sebuah perkebunan tebu di Louisiana.

Ia kemudian mencari perawatan medis di sebuah hospital di New Orleans.

Awalnya doktor mendiagnosa lelaki tersebut menderita sindrom Guillain-Barré, dimana sistem kekebalan tubuh menyerang saraf, atau meningitis, suatu peradangan selaput yang menutupi otak.

Selama beberapa hari berikutnya, keadaan kesihatan lelaki tersebut memburuk, doktor mulai curiga lelaki tersebut terjangkit rabies. Dugaan tersebut baru diketahui kebenarannya Pada 20 Ogos 2010, setelah melakukan pengujian terhadap pesakit. Namun sayang, pesakit tersebut meninggal di hari berikutnya.

Berdasarkan tes postmortem terhadap jenazah korban, terungkap bahawa lelaki tersebut telah terinfeksi virus rabies kelelawar penghisap darah. Virus rabies kelelawar penghisap darah tersebut menyebabkan peradangan otak progresif yang akan menyebabkan kematian jika pengobatan tidak dimulai sebelum timbulnya gejala.

Ibu dari pria tersebut, di kemudian hari mengatakan bahwa anaknya telah digigit oleh seekor kelelawar pada bulan Juli, ketika masih berada di Meksiko, namun tidak mencari pengobatan.

Meskipun kelelawar adalah penular utama virus rabies dari binatang ke manusia di Amerika Syarikat, kes ini merupakan kematian pertama yang dilaporkan dan diakibatkan virus rabies kelelawar vampire di Amerika Syarikat.

Untuk itu Pusat Pengendalian dan Pencegahan Penyakit Amerika Serikat, mendesak kepada para doktor yang mengubati pesakit dengan peradangan otak akut progresif untuk mempertimbangkan rabies sebagai kemungkinan penyebabnya.

Sejak tahun 2000, dilaporkan telah terjadi delapan dari 32 kes rabies pada manusia yang dibawa dari luar Amerika Syarikat.

Meskipun kelelawar penghisap darah hanya ditemukan di Amerika Latin, jangkauan mereka dapat memperluas ke Amerika Syarikat jika terjadi perubahan iklim, kelelawar penghisap darah dituding pihak yang paling bertanggung jawab dalam menyebarkan beberapa penyakit menular.

Helmet yang sangat unik


ASTANA - Sebuah firma di Kazakhstan menghasilkan topi keledar yang mempunyai imej hiasan seperti buah tembikai dan otak manusia, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Rekaan aneh itu juga mengandungi imej kepala botak dan bola tenis serta potongan rambut.

Kesemua rekaan tersebut diilhamkan oleh syarikat itu yang ingin menjadikan idea tersebut suatu realiti.

"Kami cuba melakukan sesuatu sekadar untuk hiburan. Namun, buat masa kini kami telah mempunyai cadangan untuk meminta hak pengeluaran di Amerika Syarikat dan Jepun," kata pereka topi keledar itu, Renat Abdrakhmanov. - Agensi

sumber : kosmo online

Polis Britain dedah wajah penyerang pelajar Malaysia


LONDON - Wajah penyerang yang merompak pelajar Malaysia, Muhammad Ashraf Haziq Rosli didedahkan akhbar-akhbar Britain semalam.

Penyerang itu, Reece Donovan berusia 21 tahun dari Romford, Essex muncul kelmarin di depan majistret di sebuah mahkamah di tengah London.

Dia dituduh merompak telefon bimbit Nokia dan konsol permainan Sony PlayStation milik Ashraf semasa rusuhan berlaku di London pada minggu lalu.

Donovan didakwa menjadi anggota kumpulan yang menggambarkan dirinya sebagai seorang lelaki yang baik semasa dia membantu Ashraf yang berdarah selepas rahangnya dikatakan dipukul oleh sekumpulan pemuda.

Namun, Donovan dikatakan berdiri di belakang Ashraf dan mengambil barang berharga bernilai £300 (RM1,465) daripada begnya.

Ketika kejadian, Ashraf sedang menunggang basikal di Barking, timur London apabila dia didatangi sekumpulan orang yang dianggarkan di antara 60 hingga 100 golongan muda.

Insiden itu juga disiarkan di laman YouTube.

Donovan kini ditahan di sebuah penjara. - Agensi-sumber: kosmo online

Wow...Manusia Yang Paling Berani Digigit Beruang Kutub


Mark Abbot adalah satu-satunya manusia di dunia yang boleh menyentuh beruang kutub yang dikenal memiliki perilaku agresif. Tidak hanya itu, Mark malah boleh bermain-main dengan binatang karnivora bernama Agee tersebut. Mark membiarkan Agee yang memiliki berat 300 kilo itu menggigit lehernya, tepat di bawah dagunya. Agee menganga selebar-lebarnya dan mengarahkan mulut dengan gigi taringnya ke bahagian depan leher Mark.


Seperti yang ditulis oleh Daily Mail,tentu saja aksi tersebut hanya main-mainan. Mark dan isterinya dari Abbotsford, British Columbia, Kanada, merupakan pelatih beruang kutub. Mereka melatih beruang untuk menjadi bintang iklan dengan bayaran tinggi. Tak hanya tampil di iklan tv, beruang Agee juga pernah tampil di filem pada 1995 ketika usianya baru beberapa minggu.

Mark dan Agee sudah selayaknya sahabat. Mark tak segan-segan membiarkan Agee memeluknya. “Kalau orang lain yang melakukannya, mereka boleh menjadi santapan makan malam Agee,” kata Mark. Menurut Mark, Agee cuma boleh didekati oleh dia dan isterinya. Ia sudah 40 tahun menjadi ahli beruang kutub sehingga ia boleh membaca bahasa tubuh Agee dan tahu bagaimana berperilaku dengan aman dekat Agee.

“Agee punya aturan dan kami mengikutinya,” tambah Mark. Ia dan isterinya mengambil Agee ketika ia berusia lapan minggu.

Video Gumpalan Awan Ajaib Jatuh dan Mendarat

Demi nak selamat daripada kanser tulang,kaki remaja ini terpaksa diterbalikkan


Layaknya ramaja lain, remaja 13 tahun ini senang bermain baseball. Namun tak seperti remaja lainnya, Dugan Smith bermain baseball dengan kaki terbalik.

Awalnya, remaja ini didiagnosa mengidap kanser tulang bernama Osteosarcoma ketika berusia 10 tahun. Kemudian, doktor menemukan sebuah tumor berukuran bola softball pada tulang pahanya dan terus menyebar ke kakinya.

Menyedarinya seperti ditulis HuffPost, Smith yang awalnya seorang remaja aktif ini mengatakan, “Saya tak tahu apa boleh berlari lagi. Ribuan hal berlari-lari di benak saya dan saya berusaha tetap positif."

Namun prosedur operasi yang disebut Rotationplasty akan memberi remaja ini kesempatan berlari lagi.

Keluarga Smith pun menyetujui melakukan prosedur ini. Kurang dari sehari setelah operasi, Smith sudah boleh menggerakkan ibu jari di kaki yang telah dipasang terbalik. Kini, ia pun boleh berlari lagi.




Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved