Kucing Ini Menempuh 3200 Km Hanya Untuk Menemui Majikannya

on 14 Ogos 2011


Seekor kucing berjalan 3.218 kilometer untuk mencari majikannya setelah majikannya pindah rumah tanpa si kucing dari Uzbekistan ke Russia. Dua tahun kemudian, kucing tersebut berhasil menemukan rumah majikannya di Russia.

Ravila Hairova, 52 tahun, memutuskan menitipkan kucing hitam peliharaannya bernama Karim kepada tetangganya di Gulistan, Uzbekistan. Keputusan tersebut diambil kerana Hairova khuatir perubahan keadaan bakal membuat Karim tidak sesuai.

Hairova pun meninggalkan kerusi kesayangan Karim dan piring makanan Karim agar Karim merasa selesa. Akan tetapi, dua tahun kemudian, Hairova menemukan Karim di pintu rumahnya di Liska, Russia.

“Saya tahu dia hilang dari rumah tetangga saya beberapa hari setelah kami pergi. Dan itu sangat menyedihkan. Tetapi, setelah itu kami tidak pernah mendengar kabar mengenainya lagi,” ujar Hairova.

“Lalu ketika saya berjalan di jalanan, saya melihat kucing yang sepertinya menunggu saya. Ketika saya mendekat, ternyata kucing itu adalah Karim yang berada dalam keadaan kurus serta mengenaskan. Tetapi itu memang benar dia,” ujar Hairova.

“Dia saat ini sangat senang, begitu juga dengan kami. Saya tidak tahu bagaimana ia menemukan kami. Tetapi saya senang ia berhasil menemukan kami,” tambahnya.

Suami Hairova, Lev Kondratyev, 46 tahun, mengatakan,
“Ia nampaknya menggunakan sembilan nyawanya untuk menemukan kami. Tetapi yang pasti itu memang dia.”

“Ada beberapa tanda di tubuhnya, termasuk luka di ekornya, yang menunjukkan memang 100 peratus Karim ketika ia berada di depan pintu. Dan ia pun mengenal kami,” aku Kondratyev.

Anjing Polis Makan Kemaluan Lelaki Ini


Louisiana, PelitaOnline—CODY Melancon mengajukan tuntutan hukum terhadap polis Gretna, di Louisiana, Amerika Syarikat (AS). Dia menyatakan polis telah melanggar hak sivilnya ketika mereka melepaskan seekor anjing polis kepada dirinya tanpa alasan.

Menurut pengacara Melancon, Roger Kitchens, serangan anjing K-9, bernama Zin, itu mengakibatkan 66 peratus kemaluan kliennya terluka parah.

Melancon bahkan mengatakan serangan itu telah membuat dia mengalami disfungsi seks. Sebab itu, dia menuntut 31 juta dolar atas segala kerugian yang dia alami.

“Saya sangat terkejut. Saya tidak boleh melakukan apa pun kerana ini sangat sakit,” kata Melancon, seperti dikutip WDSU News, Khamis (11/8).

Sebelumnya, petugas polis Gretna, Roland Kindell dan Joseph Mekdessie, diberi tugas dengan surat perintah untuk menangkap Melancon di apartmentnya, atas tuduhan pencurian dan pemukulan.

Tunangan Melancon, Ashley Braxton, bersama dua anak mereka berada di apartment saat penangkapan terjadi. Menurut laporan polis, Braxton berbohong kepada polis dan mengatakan Melancon tidak ada di apartment.

Lalu Mekdessie mendapati ada gerakan di belakang apartment dan lantas melepas Zin, anjing K-9 itu. Melancon diduga lari ke belakang apartment. Dan Zin pun menyerang Melacon. Kebetulan, gigitan anjing itu jauh lebih buruk daripada gonggongannya.

Melacon pun segera dilarikan ke hospital. Duapertiga kemaluannya dibedah untuk disatukan kembali. Kemudian, dia dibawa ke LP Jefferson Parish kerana beberapa tuduhan, termasuk melawan petugas polis.

Kitchens mengklaim laporan polisi itu tidak benar. Apartment kliennya tidak memiliki pintu belakang atau jendela.

Melancon sendiri mengatakan, petugas polisi tidak meminta Zin berhenti, tapi malah menarik anjing itu, sehingga anjing itu mengambil gigitan lebih besar dari kemaluannya.

"Saya tidak boleh ereksi sekarang. Saya 25 tahun,” ujarnya sedih.

Melancon kini mencari keadilan, dan tentu saja fungsi seksnya yang hilang.

Macam mana sigemuk ni buat?

Hebat macamana dia buat macam ni..walaupun dia gemuk???




Manusia disalut mee




Wow,Fosil Burung Purba Raksasa Ditemukan di Kazakhstan


INILAH.COM, Jakarta – Ilmuwan menemukan fosil rahang burung Phoenix raksasa. Burung ini diperkirakan terbesar yang pernah hidup di bumi.

Fosil rahang burung raksasa ditemukan di Kazakhstan. Namanya Samrukia nessovi, diambil dari Samruk, nama burung Phoenix dari kisah mitologi Kazakhstan. Samrukia nessovi diperkirakan hidup di masa Cretaceous, yakni 85 juta tahun lalu.

Dilihat dari ukuran rahangnya, diperkirakan panjang tengkoraknya sekitar 30 cm, dan berat keseluruhannya 50 kg. Jika ia tidak terbang, maka tingginya sekitar 2–3 meter, dan jika terbang maka lebar sayapnya sekitar empat meter.

Ini adalah temuan kedua setelah fosil sejenis, yaitu Gargantuavis philoinos, ditemukan di Perancis pada 1995. Burung itu kisaran ukurannya hanya sebesar burung gagak. Sehingga Dr. Darren Naish dari Universitas Portsmouth mengatakan temuan kedua ini berukuran lebih besar.

“Sejak 1850, kita hanya mengetahui pada masa itu spesies burung hanya seukuran gagak. Sekarang kita lebih yakin bahwa di masa Mesozoic, ada burung yang ukurannya lebih besar,” ujar Dr. Naish seperti dikutip dari Metro.

Bergaduh hanya kerana sebuah kerusi kosong

Ini menunjukan kepada kita betapa penting dan berharganyanya sebuah kerusi kosong didalam kereta bawah tanah di Beijing, Cina. Mungkin tidak semua orang disana setuju, tapi setidaknya hal tersebut diamini oleh beberapa warga yang rela mendapat beberapa tumbukan dan tendangan untuk sebuah kerusi panas tersebut.

Jesse, Anjing Pintar yang Boleh Melakukan Berbagai Pekerjaan Rumah Tangga [Video]

Mari kita temui anjing genius yang bernama Jesse ini. Mulai dari membuka microwave sampai dengan membuat secangkir teh, Jesse melakukannya dengan sempurna.

Bukan hanya itu, Jesse juga mampu berbelanja untuk keperluan sehari-hari. Dia akan mendorong troli, mengambil makanan dari rak, bahkan melipat dan menempatkan tuala ke dalam almari baju, walaupun masih agak berantakan.

Anjing ini adalah jenis Jack Russel Terrier. Dia dilatih oleh tuannya yang bernama Heather dan memiliki portofolio yang mengesankan, serta telah muncul dalam film Beverly Hills Chihuahua 2 dan juga muncul di acara The David Letterman di TV Amerika.

Heather melatih Jesse dengan cara memberikan dukungan positif dan clicker trainning (jika seekor haiwan melakukan tindakan sesuai dengan yang diinginkan, maka dia akan diberi penghargaan).




Gadis Penghancur Kereta Polis Pada Rusuhan London Itu,Duta Olimpiade 2012

Seorang gadis remaja yang dituduh merosak kereta polis dalam rusuhan itu adalah duta Olimpik London.

Chelsea Ives, (18) ditangkap setelah orangtuanya melihatnya di TV selama terjadi kekacauan di Enfield dan segera menelefon polis.

Adrienne,(43) (Ibu Chelsea Ives) berkata: "Saya tidak menyesal Aku mencintai putriku tapi dia dibesarkan untuk mengetahui sesuatu yang benar dan yang salah.."

Chelsea dikatakan telah melemparkan batu melalui jendela kedai pada saat rusuhan kemudian berteriak penuh semangat kepada teman-temannya "Ini adalah hari terbaik yang pernah ada."





Dia di masukkan ke dalam tahanan tadi malam.

Polisimengungkapkan setengah dari 240 tersangka rusuhan London yang telah ditangkap dan di bawa ke pengadilan sejauh ini rata-rata berusia di bawah 18 tahun.

Hingga Pukul 7:00 waktu setempat, polis telah menangkap setidaknya 1.051 orang di London, sementara 591 telah vonis bersalah.Chelsea, adalah seorang penyanyi dan atlet berbakat ,yang tergabung dalam kelompok London dan dipilih untuk menjadi duta pada Olimpiade 2012.[ada-sih]


Gempak ..stesen komuter di China letak 'punching bag' untuk bantu orang ramai 'lebih bertenang'


SHANGHAI, China – Beberapa beg tinju dipasang di stesen komuter Xujiahui di sini untuk membantu orang ramai supaya ‘lebih bertenang’ lapor sebuah akhbar semalam.

Ditaja jenama sukan terkenal, Adidas, pengguna komuter yang marah, penat atau mabuk boleh menumbuk dan menendang beg tinju gergasi itu untuk melegakan perasaan mereka selepas ia dipasang baru-baru ini.

Pemasangannya juga diharap dapat mengurangkan kes petugas stesen komuter dimaki hamun penumpang akibat tertinggal tren seperti yang kerap berlaku sebelum ini.

Di permukaan beg tinju itu tertera pelawaan kepada orang ramai untuk menggunakan ‘kemudahan’ tersebut yang memberitahu: “Setiap tahun, anda menghabiskan masa sekitar 1,824 minit di platform komuter. Jangan bazirkan masa, sudilah lepaskan satu dua tumbukan untuk mengurangkan tekanan dalam diri anda!” – Agensi

sumber : kosmo online

Terkejut lembu seberat 1 tercegat depan pintu rumahnya


ENNISKILLEN, Britain – Seorang wanita Ann Maguire terkejut melihat seekor lembu jantan besar seberat satu tan tercegat di pintu rumahnya, lapor sebuah akhbar semalam.

Maguire berkata, dia mendapati lembu jantan berwarna coklat itu asyik merenung cermin kaca pada pintu depan kediamannya di sini, negeri Ireland Utara.

Bagaimanapun, tanpa disangkanya, dia ketawa apabila menyedari haiwan itu seperti seronok dapat melihat refleksi sendiri pada cermin itu.

“Ia seperti memuji ‘betapa kacaknya aku’ di hadapan pintu depan rumah saya. Kejadian ini sungguh melucukan,” kata Maguire kepada sebuah akhbar tempatan.

Lembu itu yang terlepas

dari sebuah treler, kemudian beredar sebelum ia ditangkap penduduk setempat ketika merayau-rayau di bandar ini.

– Agensi

sumber : kosmo online

Pengakuan Ayah yang Bunuh Bayinya kerana Terus Menangis


TRIBUNNEWS.COM, MAKASSAR - Jimmy tak pernah membayangkan bayinya, Putra (3 bulan) akan tewas di pangkuannya sendiri. Di hadapan polis, Jimmy mengatakan, ia tidak berniat membunuh anaknya sendiri. Ia hanya marah lantaran anaknya tersebut selalu menangis setiap kali ditinggal oleh ibunya.

Jimmy sanggup memukul bahagian belakang telinga kanan anaknya dan menggigit dada kanannya agar Putra berhenti menangis. "Waktu itu saya tidak tahu kalau anak saya sudah meninggal, " ujar Jimmy ketika berada di balai polis.

Ketua polis Sektor Mamajang Kompol Darwis mengatakan pihaknya telah menahan pelaku. Ia juga menambahkan bahawa pelaku merupakan ayah dari mangsa. "Kami akan menahan pelaku sesuai hukum yang berlaku," tegas Darwis.

Ia juga menambahkan agar masyarakat khususnya ketuarumah tangga dapat bersabar dan selalu menjalin hubungan yang harmonis dalam keluarganya sehingga terhindar dari tindak kejahatan.

Putra tewas di pelukan ayahnya sendiri petang tadi. Bayi tersebut sudah membiru dan telinga kanannya mengeluarkan darah segar beberapa saat setelah dipukul oleh ayahnya sendiri. Kejadian ini membuat suasana di sekitar kediaman Putra kecoh.

Kesian..lelaki tertembak penis sendiri kerana simpan pistol tunang dalam kocek seluar


ARIZONA - Seorang lelaki warga negara Amerika Syarikat (AS) didakwa atas kes penembakan kerana dirinya tak sengaja menembakkan pistol milik tunangannya ke penisnya sendiri.

Joshua Seto, saat itu tengah berbelanja dengan tunangannya Cara Christopher di Kota Chandler, Arizona. Joshua mengambil pistol berwarna pink milik Cara dan memasukkan ke dalam poket seluarnya.

Tanpa disadari, pistol itu pun melepaskan pelurunya dan menembus kejantanan Joshua dan paha kirinya. Demikian seperti dilapor Orange, Sabtu (13/8/2011).

Cara pun langsung menelefon polis saat menyaksikan tunangannya berlumuran darah akibat kecelakaan nahas tersebut. Joshua pun langsung dilarikan ke hospital setelah tertembak.

"Saya melihatnya kejadian ini sungguh mengerikan. Joshua masih sedar namun dia kehilangan banyak darah," ujar Cara.

"Kami belum mengetahui, apakah Joshua mengalami luka parah, kes ini juga masih dalam penyelidikan dan kami masih memprosesnya," ujar polis setempat Serjan J. Favazzo.(rhs)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved