Interview Dengan Anak Umur 1 Tahun [Video]

on 13 Ogos 2011

Disini kamu akan mendengarkan pendapat Jose Luis ketika diinterview mengenai problem yang dihadapi para bayi, mulai dari kehidupan sehari-hari dalam rumah, hingga masalah cukup pelik.. Teroris

Seekor lembu berjaya melepaskan diri dari pembuat sosej dengan menyamar menjadi rusa


Seekor lembu di Jerman tidak hanya berhasil melarikan diri dari pembuat sosej di Bavaria, tetapi juga telah bersembunyi di antara kawanan rusa di hutan selama 10 bulan lamanya.

Sapi genius yang bernama Yvonne ini dilaporkan telah melarikan diri tahun lalu dari proses pembuatan sosejdan entah bagaimana dia boleh kabur dan menjadi 'buruan' di Bavaria.

Sejak itu, dia menghindari penangkapan dengan cara berpura-pura menjadi rusa dan bahkan membaur dengan kawanan rusa yang hidup di hutan terdekat.

Ada laporan yang mengatakan bahawa para pemburu telah diberi izin untuk menembaknya. Untungnya, para aktivis hak haiwan dari tempat perlindungan haiwan Gut Aiderbichl telah terlibat di dalamnya dan sedang mencuba untuk memancing Yvonne ke tempat yang aman.


Sumber: newslite.tv

Zero: Film Animasi Homemade Yang Memenangkan Banyak Penghargaan


Filem yang dibanjiri penghargaan ini selain dikerjakan dengan apik dan indah oleh sepasang suami isteri juga memiliki cerita yang cukup hangat sehingga berhasil mendapat hampir sedozen penghargaan serta nominasi lainnya dari seluruh dunia.

Filem ini bercerita tentang kehidupan zero. Lahir di dunia yang setiap orang dinilai melaui angka dari 0 hingga 9, zero dengan angka 0-nya selalu menjadi objek celaan orang lain. Zero yang malang menjalani kehidupannya dengan penuh kesepian. Tapi ia tidak pernah menyerah dengan keadaan, hingga pada suatu saat ketika ia bertemu seorang wanita dengan angka 0 lainnya, kehidupannya mulai berubah.

Sepasang suami isteri yang mengerjakan filem tersebut, Christopher dan Christine Keseloz, menghabiskan 2 tahun untuk menyelesaikan karya mereka ini. Dan wakut itu terbukti tidak habis sia-sia, "Zero" memenangkan 11 penghargaan dari seluruh lapisan dunia dan terpilih dalam lebih dari 40 nominasi lainnya. Diantaranya adalah Film Animasi Terbaik LA Shorts Fest 2010 dan Film Animasi Terbaik Grand OFF Awards 2010.


Lelaki 60 tahun diteteak dengan parang

ALOR SETAR – Seorang lelaki berumur 60 tahun mati ditetak dengan parang oleh ahli keluarga terdekatnya manakala isteri cedera dalam satu kejadian sejurus sebelum berbuka puasa di rumah mereka di Kampung Pasir Putih di Kuala Nerang dekat sini malam tadi.

Dalam kejadian sekitar 7 malam tadi, Seman Siron, 60, meninggal dunia di Hospital Kuala Nerang akibat kecederaan di kepala, putus pergelangan kaki kanan selain cedera di kedua-dua belah tangannya manakala isterinya, Hasmah Abdul Majid, 58, cedera di belakang kepala.

Ketua Polis Daerah Padang Terap, DSP Ku Yaacob Ku Hamad berkata, kejadian itu dipercayai berlaku apabila suspek berusia 33 tahun memarahi anak-anak saudaranya yang membuat bising ketika mereka sedang menunggu untuk berbuka puasa. - Bernama

sumber : kosmo online

Gonzales Curi Berlian dengan Menelannya


CHICAGO, KOMPAS.com - Seorang tukang bangunan di kawasan Chicago terpaksa dihadapkan ke pengadilan kerana dituduh mencuri sebuah cincin berlian. Padahal, benda mahal harganya itu sudah susah payah disembunyikannya di dalam perut, langsung tanpa dikunyah.


Jaksa mengatakan, Wilfredo Gonzales (30) membantu memperbaiki sebuah rumah di Cicero, Illinois. Cincin berlian yang jadi perkara ditinggalkan pemilik rumah di tempat penyimpanan di bilik mandi.

Ketika sedar cincinnya hilang, wanita itu meminta suaminya bertanya kepada Gonzales. Gonzales mulanya menafikanl. Namun, setelah didesak, jaksa menyatakan Gonzales akhirnya mengaku mengambil cincin dari tempat penyimpanan dan langsung menelannya.

Polisi segera dipanggil dan Gonzales dilarikan ke hospital. Citra sinar X memperlihatkan ada cincin yang hilang di perutnya. Jika pengadilan memutuskannya bersalah, Gonzales boleh diganjar hukuman hingga tiga tahun penjara. (Reuters/Joe)
Sumber :
Kompas Cetak





Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved