Lelaki ini sanggup berkhemah untuk dapat iPhone 5 walaupun belum dilancarkan

on 11 Ogos 2011


Lelaki ini rela berkemah di depan kedai penjual produk Apple, demi mendapatkan produk Apple terbaru yang bahkan belum dilancarkan, yakni iPhone 5.

Sejumlah produk Apple memang sedang jadi bualan banyak orang, termasuk juga iPhone 5 yang belum muncul. Mereka berniat membeli produk ini dan menjadi orang pertama yang memilikinya.

Tapi rasanya tak ada yang boleh mengalahkan niat seorang Rob Shoesmith. Seperti diberitakan LA Times, lelaki 29 tahun ini rela berkhemah di depan Covent Garden Apple di London untuk memperoleh iPhone 5.

Entah hanya sekadar gimmick atau sungguhan niat, tapi nyatanya bahkan belum ada pernyataan rasmi Apple mengenai wujud, spesifikasi, harga, dan waktu iPhone 5 ini mulai dijual. Jadi agaknya lelaki ini akan berkhemah selama beberapa bulan ke depan.

Shoesmith mengaku melakukannya sebagai suatu cara marketing dan percubaan public relation. Ia bekerja untuk developer aplikasi Medl Mobile. Selama berkhemah ia akan terus blogging dan meng-update segala kegiatannya lewat internet.

Untuk menjamin kehidupannya selama tinggal di khemah, ia didukung penderma besar, antara lain Skype, Domino's Pizza, Cadbury, Mountain Dew, Weight Watchers, Gillette, dan produsen toilet lipat portabel asal Inggris, Bog in a Bag.

Inilah Lukisan Cinta Berharga Karya Adolf Hitler


INILAH.COM, London – Sketsa kerubian duduk di atas bantal bermotif hati ini memang nampak menakjubkan. Mengejutkannya, sketsa ini merupakan karya Adolf Hitler saat ia mulai Perang Dunia II.

Lukisan kecil yang menunjukkan figur bersayap sedang berada di depan cermin ini digambarkan sebagai ‘Frau Esser’. Jelas sekali seperti ditulis Dailymail, ini merupakan kad ulang tahun yang ditujukan isteri pemimpin sekutu politik tertua, Hermann Esser.

Diktator jahat ini menandatangani kad itu pada 1939. Kad ucapan ini rencananya akan dijual dengan harga 6.000 GBP Kad ini memiliki ukuran 9,5×3,5 inci dan diduga dikirim pada Januari 1939 bersamaan saat Hermann Esser merilis buku The Jewish World Plague. Gambar seni yang intim ini sangat jarang dan patut dikoleksi.

Richard Westwood-Brookes dari rumah lelong Mullock yang menjualnya mengatakan, “Gambar dari Hitler ini sangat tidak biasa. Gambar ini menyorot fakta adanya dua sisi dalam diktator itu.”

Gila..Seorang Pawang Ular Membiarkan Anaknya yang Berusia 10 Tahun Digigit Ular 'Mematikan'


Seorang pawang ular di Australia telah menghebohkan seluruh masyarakat setelah dia membiarkan ular yang 'mematikan' menggigit puterinya yang masih berusia 10 tahun untuk membuktikan bahawa ular tersebut telah dihilangkan racun bisanya.

Raymond Hoser, 49, membiarkan ular jenis taipan dan death adder menggigit puterinya sewaktu pertunjukan demonstrasi di salah satu pusat perbelanjaan di Melbourne. Akibat insiden tersebut puterinya menderita pendarahan dari luka gigitan pada lengannya.

Hoser menjelaskan itu membuktikan bahawa gigitan tersebut tidak berisiko bagi puterinya. "Dia hanya akan berdarah, dan jika mereka berbisa mungkin dia sudah mati dalam 2 minit," katanya.

Hoser yang merupakan direktur perusahaan Snakebusters didenda kerana telah melanggar lesen demonstrator komersial satwa liar yang dimilikinya.

Ketua eksekutif dari Australian Childhood Foudation, Joe Tucci, mengatakan "Anak-anak tidak boleh mengalami kerugian yang tidak perlu, sehingga tidak ada alasan bagi seorang ayah untuk menempatkan anak mereka untuk melalui kejadian yang seperti itu."

Sumber: web.orange.co.uk, news.ninemsn.com.au

Kelawar dalam Pesawat Bikin Heboh Penumpang


WISCONSIN - Sebuah pesawat bernama Delta, yang tengah melakukan penerbangan dari Madison, Wisconsin, ke Atlanta, Georgia, harus dialihkan kembali ke Madison pada Jumaat 5 Ogos.Kerana ditemukan penumpang gelap, yakni kelawar. Tentu saja ia membuat gegar seisi kabin pesawat.

Seorang penumpang yang tak dikenal namanya merakam kejadian tersebut untuk diposting ke CNN iReport, forum jaringan berita bagi masyarakat yang hendak mempublikasikan berita mereka sendiri. Dia pun menceritakan bagaimana dia terkejut ketika dirinya terbangun dari tidurnya ketika dan dia mendengar suara jeritan seorang penumpang kerana kehadiran seekor kelawar.

"Saya terbangun ketika mendengar jeritan seseorang yang melihat ada kelawar. Ketika saya membuka, mata kelawar tersebut tengah terbang di atas kepala saya, saya langsung berfikiran untuk merakamnya," ujarnya sebagaimana dilansir Dailymail, Rabu (10/8/2011).

Kelawar tersebut terbang di atas kabin, kemudian terbang ke atas dan ke bawah lorong sekitar empat hingga lima kali. Untung saja kelawar itu terjebak di toilet. Seorang penumpang dengan cepat menutup pintu toilet dan menguncinya.

Sementara kelelawar tersebut mulai terbiasa dengan ruang kecil barunya, penerbangan kembali dilanjutkan ke Madison.

"Intinya penerbangan itu dikembalikan ke Madison, dan seluruh pesawat digeledah untuk mengindari adanya kelelawar lainnya. Setelah itu kembali melakukan penerbangan ke Atlanta," imbuhnya.(rhs)

Matahari hembus letusan terbesar


LOS ANGELES, Amerika Syarikat – Matahari menghamburkan letusan api amat kuat kelmarin sekali gus yang terbesar dalam tempoh hampir lima tahun.

Saintis-saintis memberitahu, impak fenomena berkenaan ke atas sistem satelit dan komunikasi adalah kecil kerana letusan berlaku di permukaan matahari yang membelakangkan Bumi.

Seorang saintis angkasa lepas A, Joe Kunches yang bertugas di Pusat Ramalan Cuaca negeri Colorado berkata, cuma terdapat laporan gangguan gelombang radio pendek di Asia susulan letusan kuat itu.

Matahari kini berada dalam fasa perubahan memasuki kitaran lebih aktif.

Saintis-saintis meramalkan akan berlaku lebih banyak letusan solar dalam masa lima tahun akan datang dengan letusan solar serupa berlaku pada Disember 2006.

sumber : kosmo online

Lelaki pemimpin mazhab poligami beristeri 78 orang dipenjara seumur hidup


SAN ANGELO, Texas - Seorang pemimpin mazhab poligami, yang menjadi tajuk utama akhbar pada tahun 2008 yang ditahan polis dalam satu serbuan, dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup selepas dia didapati melakukan serangan seks ke atas dua gadis muda.

Pemimpin itu, Warren Jeffs berusia 55 tahun tidak menunjukkan sebarang reaksi ketika hukuman itu dibacakan oleh pihak juri yang mengambil masa kurang sejam untuk membuat keputusan di sebuah mahkamah kelmarin.

Mazhab yang dibawa Jeffs menjadi tumpuan umum apabila polis Texas menyerbu rumahnya yang berhampiran bandar kecil Eldorado pada 2008 dan membawa keluar lebih 468 budak lelaki dan perempuan ekoran terdapat dakwaan berlaku penderaan seksual dan fizikal yang sistematik.

Namun pihak mahkamah kemudian mengarahkan budak lelaki dan perempuan itu dipulangkan kepada ibu bapa mereka.

Menurut pihak pendakwa raya, Jeffs mempunyai 78 isteri. - Agensi

sumber : kosmo online

Apple jadi syarikat terbesar dunia untuk seketika


NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) - Gergasi komputer dan telefon bimbit AS, Apple memintas pengeluar minyak global, Exxon Mobil sebagai syarikat terbesar di dunia untuk seketika kelmarin.

Nilai syarikat Apple yang diasaskan oleh Steve Jobs pada 1976 yang mengeluarkan telefon pintar iPhone dan komputer tablet iPad itu ialah AS$341.5 bilion (RM1.027 trilion) kelmarin sekali gus berjaya mengatasi Exxon yang bernilai AS$340 bilion (RM1.023 trilion).

Namun, Exxon kemudian merampas kembali gelaran syarikat terbesar dunia apabila sahamnya mengukuh kepada AS$352.9 bilion (RM1.06 trilion) manakala Apple di tempat kedua dengan nilai saham AS$346.7 bilion (RM1.04 trilion).

"Kreativiti kini mengambil alih kekuatan dan kudrat manusia," kata pengasas laman web Lastminute.com, Brent Hoberman.

Exxon juga dikenali dengan jenama Esso, mendapat pujian aktivis mesra alam manakala Apple dipuji kerana berjaya mengubah kehidupan harian dengan pengenalan gajet seperti iPod, iPad dan iPhone.

Pakar-pakar bagaimanapun, percaya Apple akan menjadi perniagaan pertama melepasi nilai AS$1 trilion (RM3 trilion) pada masa akan datang susulan pertumbuhan pesat syarikat tersebut. - Agensi

sumber : kosmo online

Conecction Internet Melalui Sinar Lampu

VIVAnews - Ketika berinternet, baik saat di kedai kopi, memanfaatkan wifi di ruang rapat, sampai mencuri koneksi internet tetangga sebelah, Anda kemungkinan akan mengalami kekecewaan kerana lambatnya kecepatan internet ketika banyak alat terhubung ke satu jaringan.

Semakin banyak pengguna, semakin banyak perangkat, yang terhubung ke internet secara nirkabel, gelombang udara yang tersumbat akan menyulitkan pengguna untuk mendapatkan kekuatan signal.

Namun demikian, gelombang radio bukanlah satu-satunya bahagian dari spektrum yang boleh membawa data. Ada gelombang lain yang boleh digunakan untuk menjelajah Internet.

Dikutip dari Good Technology, 9 Ogos 2011, Harald Haas,ahli fizik Jerman mengungkapkan solusi baru yang ia sebut sebagai “data lewat iluminasi’ atau membawa fiber keluar dari fiber optik dengan mengirimkan data lewat lampu LED yang memiliki intensitas bervariasi yang jauh lebih cepat dibanding yang bisa ditangkap manusia.

Ideanya sama dengan remote control imfra merah. Namun lebih kuat.

Haas menyebutkan, temuannya ini, yang ia sebut D-Ligth, boleh menghasilkan transmisi data dengan kecepatan di atas 10 megabit per detik yang jauh di atas kecepatan rata-rata sambungan broadband saat ini.

Menurut Haas, di masa depan data yang akan dipancarkan ke laptop, smartphone, dan tablet akan ditransmisikan lewat lampu yang ada di ruangan. Dan masalah soal keamanan juga jadi sangat mudah. Jika sinar lampu tidak ada, data tidak boleh ditransmisikan.

Haas berpendapat, banyak hal yang boleh dilakukan dengan menggunakan teknologi ini. Mulai dari akses internet publik lewat lampu jalanan, sampai kendaraan yang dikemudikan secara automatik lewat lampu depannya.

Selain itu, data yang hadir melalui spektrum yang boleh dilihat seperti cahaya lampu boleh membantu meredakan kekhuatiran bahawa gelombang elektromagnetik yang hadir bersama WiFi dapat merosak kesihatan.

Wah, Wanita Ini Melahirkan Dua Bayi dari Rahim Ganda


VIVAnews - Umumnya, wanita memiliki satu rahim dalam tubuh mereka. Berbeza dengan wanita ini, Rinku Devi, memiliki dua rahim dalam perutnya. Ia bahkan melahirkan anak dari kedua-dua rahimnya.

Doktor yang menangani Rinku, sangat takjub kerana melahirkan bayi sihat dalam ovarium yang berbeda sangat jarang terjadi. Rata-rata, hanya satu kes dilaporkan setiap tahun di seluruh dunia.

Selama hamil, isteri perwira intelijen 28 tahun asal India ini menyedari bahawa dirinya hamil kembar. Namun, dirinya tidak pernah tahu keadaan kesihatannya, yang dikenal dengan sebutanuterus didelphys atau rahim ganda.

Uterus didelphys dua rahim yang dihubungkan dengan dua saluran rahim (serviks) terpisah. Dalam beberapa kes, mereka juga memiliki vagina ganda. Setiap rahim ini terkait dengan tuba falopi yang langsung menghubungkan pada ovarium. Pesakit dengan rahim ganda memerlukan perhatian khusus selama kehamilan untuk mencegah kelahiran prematur.

“Saya baru tahu bahwa saya memiliki dua rahim ketika saya akan melahirkan. Saya tidak tahu bagaimana saya harus bereaksi. Saya tidak pernah mendengar hal ini sebelumnya,” ujar Rinku, dikutip Daily Mail.

Rinku hairan, sebab saat melahirkan anak pertamanya empat tahun silam, Rinku tak mengalami kesulitan apapun.

Selama proses melahirkan, doktor menemukan bahawa usia kehamilan Rinku berselang satu bulan. Dan, Rinku baru mengetahui perihal kelangkaan dan tingkat keparahan keadaanya setelah melahirkan.

Meski demikin, Rinku mengaku sangat bahagia dan bangga dapat bertahan. “Ketika saya diberitahu saya hamil kembar, saya fikir akan mendapatkn dua orang bayi dengan wajah yang sama, namun ternyata tidak. Saya sangat bahagia dan bersyukur, Tuhan memberikan saya hidup yang baru,” ia menambahkan.

Dua bayi Rinku dilahirkan secara caesar di Rumah Bersalin Mati Sadan Parijat, Muzaffarpur, dengan berat masing-masing adalah 1,93 kg dan 1,5 kg.

“Saya hanya tahu keadaan Rinku setelah ia hendak melahirkan kerana sebelumnya kedaan tersebut tidak terdiagnosa,” ujar Ginekologi Dr Dipti Singh yang menangani Rinku.

Dr. Dipti mengakui bahawa dirinya terkejut setelah mengetahui kedaan Rinku yang sebenarnya kerana ia belum pernah menangani kes serupa sebelumnya.

“Kehamilan seperti ini sangat fatal bagi ibu dan anak, membawa risiko keguguran yang tinggi, persalinan prematur, dan bayi dengan berat badan di bawah rata-rata,” ia menambahkan.

Namun untungnya, anak dapat lahir dengan selamat dan Rinku pun dalam keadaan sihat. “Pada proses persalinan, Rinku dalam keadaan yang sangat sehat, dan pertumbuhan bayi di dalam kedua rahimnya pun sangat
baik,” ujar Dr. Dipti.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved