Pertandingan Unik, Real Madrid Melawan 109 Anak Sekolah di China

on 10 Ogos 2011


Sebagai sebahagian dari tour keliling Asia, pasukan bolasepak Real Madrid bermain bersama 109 anak sekolah di China dalam 1 pertandingan. Pertandingan ini berlangsung di sebuah stadium di kota Guangzhou.

Meskipun memiliki pemain yang ramai, para pemain anak-anak tidak mampu untuk menjaringkan gol selagi para pemain Real Madrid menguasai bola.

Alasan untuk memilih anak sejumlah 109 orang adalah kerana ulang tahun Real Madrid yang ke-109 tahun. Pada akhirnya, pasukan Real Madrid memenangkan pertandingan.




Sumber: newslite.tv

Presenter Seksi Ini,Yang Bikin Victoria Beckham Cemburu

Ilaria D' Amico adalah Presenter TV Itali Yang Bikin Victoria Beckham cemburu,gara-gara gosip kedekatannya dengan David beckham....




Shinji Saito Memukau Penonton Di Kontest Yoyo Dunia 2011 [Video]


Shinji Saito telah memenangkan juara pertama division 2A di World YoYo Contest 2011. Pada tahun sebelumnya, dia juga telah memenangkan kejuaraan ini.

Kemenangannya di tahun ini menjawab pertanyaan mengapa dia pantas menjadi juara dari seluruh juara YoYo yang ada di dunia. Trik YoYo yang dia lakukan dalam video ini mampu memukau para penontonnya dan membuat para pemain YoYo lainnya terlihat seakan tidak ada apa-apanya.


“Mayat” Itu Tiba-Tiba Bangun & Marah Polis


BOGOR – Seoarang lelaki tak dikenal ditemukan tergeletak diduga mati di bekas terminal Damri, Jalan Bina Raga, Kota Bogor, Ahad (7/8/2011) pagi.

Menurut Andi, salah seorang pemandu angkutan umum jurusan Bogor-Sukabumi, peristiwa itu terjadi saat dirinya dan beberapa pemandu hendak mencari tempat untuk minum pagi.

“Saya yakin orang itu meninggal dan sempat saya pegang nadinya tidak bergerak. Saya juga sempat membangunkannya tapi tidak bangun juga,” ujar Andi.

Kerana mengira lelaki itu benar-benar tewas, para pemandu pun kemudian melaporkan temuan tersebut ke polis setempat. Tidak lama polis pun tiba di lokasi.

Namun, saat petugas hendak memeriksa beberapa organ tubuhnya,lelaki yang diduga orang gila itu tiba-tiba bangun dan memarahi polisi. “Mahu dibawa kemana saya,” bentak lelaki tersebut.

Sepontan saja, para pemandu dan polis yang ada di lokasi tertawa. “Uh dasar orang gila dari tadi dibangunkan tak bangun-bangun, giliran sama polis bangun, takut agaknya ya,” gelak Andi.

Sementara itu, salah seorang anggota Identifikasi dari Polres Bogor Kota yang hendak menuju lokasi pun membantalkan keberangkatan. “Saya sudah di jalan menuju lokasi dan mendapat info hidup lagi. Kami langsung balik ,” ujarnya.

Sumber : http://www.okezone.com/

Demi Cinta Nenek Ini Sanggup Melepas Harta Bendanya


MADRID – Maria del Rosario Cayetana Alfonsa Victoria Eugenia Francisca Fitz-James Stuart y de Silva merupakan salah satu orang paling kaya di Sepanyol, dia memiliki sedozen castle di Sepanyol, namun dia rela menyerahkan seluruh hartanya hanya untuk menikahi seorang pegawai sivil.

Tapi putra dan putri dari wanita berusia 85 tahun ini menolak rencana sang ibu yang berniat menikahi Alfonso Diez yang usianya di bawah dia 24 tahun.

Maria yang masih keturunan bangsawan yang dikhabarkan menghabiskan dana besar untuk melakukan operasi plastik hanya menikah dua kali, dan kedua suaminya terdahulu sudah meninggal dunia.

Sang calon suami yang usianya jauh lebih muda tersebut merupakan pegawai sivil dari departemen keamanan sosial, keduanya diketahui sudah kenal satu sama lain sudah lama.

Demi meyakinkan para anak dan cucunya, Maria menyerahkan seluruh hartanya senilai 3.5 million euro kepada anak dan cucunya, kerana dia yakin bahwa Alfonso menikahinya kerana cinta.

“Alfonso tidak menginginkan apapun, yang dia inginkan hanyalah aku,” ujarnya seperti dilapor Guardian, Selasa (9/8/2011).

sumber : http://www.okezone.com/

Warga Inggris Heboh Lihat Sang Ratu Mengemis


BIRMINGHAM- Apa jadinya kalau kita melihat Ratu Inggris duduk di pinggir jalan dengan penampilan yang lusuh seraya mengemis? Mengejutkan? Jelas.Itulah yang dialami warga yang tinggal di pusat kota Birmingham. Mereka dikejutkan dengan adanya sesosok wanita berpenampilan lusuh dengan wajah mirip Ratu Elizabeth 2 di pinggir jalan, seraya meminta bantuan. Ada sebuah beg besar yang di sampingnya dalam keadaan terbuka.


Namun, ternyata wanita tersebut hanyalah sebuah patung yang dibuat nampak hidup oleh Edgar Askelovic (23).

Edgar adalah seorang pemuda Lithuania, Eropah, yang baru saja lulus dari Fakultas Seni Universiti Birmingham. Dia pindah ke Inggris sejak dua tahun yang lalu dalam rangka mengikuti program pertukaran pelajar. Namun dia memilih untuk menetap di Inggris, kerana merasa lebih bebas berkreasi dibandingkan di tempat asalnya.

Patung Ratu Elizabeth II yang menghebohkan tersebut adalah patung pertama yang dibuat oleh Edgar. Edgar sengaja meletakkan patung tersebut sebagai bentuk kritik terhadap situasi perekonomian di Inggris.

“Semua warga Inggris kini tengah sibuk memperbincangkan krisis yang terjadi di Inggris seperti terjadinya resesi. Jadi saya berfikir, apa jadinya jika krisis ini berkelanjutan dan bahkan membuat sang Ratu tidak memiliki rumah? Ini hanya sekadar hiburan,” ujar Edgar sebagaimana dikutip Dailymail, Selasa (9/8/2011).

“Sang Ratu adalah simbol dari Inggris. Saya cuba mengatakan bahawa saya orang Inggris dan saya dapat bergurau seperti ini,” imbuhnya.

Tidak disangka oleh Edgar sebelumnya, patung Ratu yang dia buat dapat memberikan keuntungan tersendiri untuknya. Mengapa? Kerana ramai orang yang menyangka patung tersebut adalah seorang pengemis sungguhan, sehingga banyak yang melemparkan wang ke dalam begnya.

“Patung ini dapat menghasilkan wang rata-rata 6 Poundsterling setiap setengah jam, sedangkan saya hanya dapat 5,85 Poundsterling dalam satu jam jika sedang part-time di sebuah pub,” ungkap Edgar.

“Banyaknya wang tergantung di mana patung ini saya tempatkan. Saya agak terkejutt ketika orang-orang mengira ini manusia sungguhan. Mereka yang penasaran memegang dan menendangnya. Banyak orang yang berdatangan hanya ingin melihat patung buatanku ini,” katanya.

Edgar menyelesaikan patung tersebut selama satu bulan. Dia membentuk wajah Ratu Elizabeth II pada patung pertamanya tersebut hanya dengan melihat wajah sang Ratu dari sebuah foto. Patung tersebut terbuat dari silikon dan bahan plastik.

Sumber : http://www.okezone.com/

11 Ekor Penguin Ceria Setelah Berteman dengan 9 Patung Penguin


LONDON – Ada-ada saja idea yang dilakukan staf penyelenggara pameran taman laut, The Sea Life London Aquarium, untuk menjaga mood haiwan-haiwan yang ada di pameran tersebut.

Pasalnya, mereka sengaja menghadirkan sembilan buah patung berbentuk penguin untuk dapat mengembalikan mood 11 penguin mereka yang kesepian di pameran tersebut.

Sebanyak 11 penguin Humboldts yang didatangkan dari Sea Life Park di Weymouth, Dorset, kini nampak ceria menghibur para pengunjung pameran the Sea Life London Aquarium, London. Demikian lapor Dailymail, Selasa (9/8/2011).

Ke-11 penguin tersebut akhirnya dapat kembali ceria setelah sebelumnya bermuram durja kerana rindu akan habitatnya. Mereka bahkan tidak mahu makan dan nampak lesu.

Mengetahui keadaan demikian, Mark Anderson, yang telah selama 20 tahun membuat patung di pantai Weymouth dengan suka rela mengambil inisiatif untuk membuatkan sembilan buah patung penguin untuk meramaikan suasana di lokasi pameran dari 11 penguin yang kesepian tersebut.

Tidak hanya patung penguin saja yang dihadirkan, staf penyelenggara bersama Mark juga menambahkan beberapapohon palm agar dapat menghadirkan suasana pekarangan yang sangat mirip dengan keadaan yang ada di Weymouth.

Hasilnya, ke-11 penguin tersebut kini telah terlihat ceria kembali.

Sumber : http://www.okezone.com/

Nepal Rasmikan Undang-Undang Larangan Merokok


INILAH.COM, Katmandu – Nepal merasmikan larangan merokok di sejumlah tempat umum dan siap memberikan saman serta denda berat kepada pelanggarnya.

Laangan terbang, hotel, restoran, pejabat pemerintah dan transportasi publik di seluruh negara itu merupakan tempat-tempat yang terlarang bagi perokok. Hal ini berdasarkan Undang-Undang (UU) yang rasmi per Minggu (7/8) kemarin itu.

“Kami akan memberi denda hingga 100 rupee bagi mereka yang melanggar dan 100.000 ribu rupee bagi yang terus melakukannya,” ujar pejabat Kementerian Kesehatan Nepal, Prasad Acharya, dikutip Straits Times.

Lebih dari 40% masyarakat Nepal merokok, baik rokok biasa mahupun produk tembakau tradisional seperti rokok linting dan hookah. Makin jauh dari pusat kota, makin banyak yang merokok.

Filem beruk ungguli carta box office


LOS ANGELES - Filem Rise of the Planet of the Apes meraih kutipan tiket tertinggi pada tayangan hujung minggu lalu.

Filem terbitan studio 20th Century Fox itu menjana kutipan tiket AS$54 juta (RM162.9 juta) pada tayangan pembukaannya sekali gus mengungguli carta box-office AS.

Menampilkan James Franco, Freida Pinto dan Andy Serkis sebagai watak utama, Rise of the Planet of the Apes mengisahkan bagaimana spesies beruk berevolusi menguasai dunia daripada manusia.

Berada di tangga kedua ialah filem The Smurfs yang diadaptasikan daripada watak kartun popular dengan kutipan tiket AS$21 juta (RM63.40) diikuti filem sains fiksyen Cowboys & Aliens yang menjana kutipan AS$15.8 juta (RM47.6 juta) di tempat ketiga.

Filem komedi lakonan Ryan Reynolds dan Jason Bateman, The Change-Up menduduki tempat keempat apabila memperoleh kutipan tiket AS$13.5 juta (RM40.7 juta) manakala Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 memperoleh kutipan AS$12.2 juta (RM36.8 juta) untuk mengekori di tempat kelima selepas beberapa minggu ia ditayangkan.

Filem terakhir Harry Potter itu turut menjana perolehan keseluruhan mencecah AS$1.13 bilion (RM3.4 bilion) hasil tayangan di seluruh dunia. - AP

Tukang kebun belasah ibu tiri

KUALA TERENGGANU - Seorang tukang kebun Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI) dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan mencederakan ibu tirinya menggunakan sebatang besi panjang, Sabtu lepas.

Fatihi Hamidi Zakaria, 27, dituduh mencederakan Zaliha Othman, 43, dengan menggunakan sebatang besi panjang berbentuk V di hadapan rumah mereka di Losong Haji Mamat, kira-kira 4 petang, 6 Ogos lepas.

Dia dituduh mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga tiga tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua seksaan, jika sabit kesalahan.

Tertuduh mengaku bersalah sebaik pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Abd. Hayyi Salim. - Bernama

sumber : kosmo online

Datuk Bandar di kota ini melarang penjualan kebab


ROMA – Seorang Datuk Bandar di Itali mengumumkan pelarangan akan penjualan kebab dan rotinya mulai Sabtu minggu lalu kerana makanan tersebut dinilai bau dan tidak termasuk dalam tradisi Italia.

Datuk Bandar Cittadella yang berasal dari Parti Liga Utara, Massimo Botocci menyatakan, kedai penjual kebab dilarang di pusat Kota Cittadella.

“Makanan ini tidak sesuai untuk kami dari sisi sejarah, makanan ini berbau, bila seseorang ingin makan kebab, mereka dapat melakukan di rumahnya, itu bukan makanan khas kita,” ujar Bitocci, seperti dikutip AFP, Selasa (9/8/2011).

Botocci pada 2009 lalu juga mengumumkan akan bertindak terhadap pengemis dan pedagang di pinggir jalanan dan lokasi parking kerana keberadaan mereka dianggap menganggu setiap orang yang sedang bepergian.

Datuk Bandar dari partai yang tergabung dalam koalisi Pemerintahan Itali ini juga mengusulkan program pelayanan masyarakat bagi setiap peminum keras yang berusia di bawah 16 tahun.

Sumber : http://www.okezone.com/

Kemarau Panjang, Air Kencing Jadi Harapan Baru


INILAH.COM, Texas – Gagasan meminum air kencing (urin) Anda sendiri memang terdengar menjijikkan. Namun, urin menjadi pilihan terbaik warga Texas menghadapi kekeringan terparah.

Menurut Discovery News, negara bahagian Amerika Syarikat (AS) ini akan menguji cuba untuk mendaur ulang air limbah yang berasal dari 27.000 warga. Limbah ini biasanya dialirkan ke sungai kecil.

“Biasanya kami membuat limbah ini ke sungai kecil dan membelokkannya dengan air,” ujar manager distrik John Grant. Menurut Space, sistem daur ulang urin warga ini hampir tidak selangsung sistem daur urin NASA.

Pada misi pesawat ulang alik terakhir, astronot menguji cuba dengan Forward Osmosis Bag yang memproses urin dan peluh astronot untuk menciptakan air portabel di mikrogavitasi.

Menurut laporan, untuk tahun ini tingkat hujan di Texas hanya mencapai 40%. Keringnya tanah membatasi kapasii wilayah ini dalam menciptakan awan yang berakibat hujan di siang hari mustahil terjadi.

Gila...Seorang Wanita Amerika Ketagihan Memakan Abu Mayat Suaminya


Tidak pernah mudah untuk kehilangan orang yang kita cintai. Begitu juga dengan Casie, 26 tahun, yang berduka ketika kehilangan suaminya. Akibat dari rasa cinta yang begitu besar untuk suaminya, Casie berduka dengan cara yang aneh.

Casie yang merupakan warga Fayetteville, Tennessee, Amerika Syarikat, memiliki ketergantungan memakan abu hasil mayat suaminya. Hal tersebut dapat membuatnya merasa nyaman.

Keduanya bertemu pertama kali pada tahun 2008. Linda, ibu Casie mengatakan dua setengah tahun kehidupan Casie dengan Shawn merupakan mungkin satu-satunya saat dimana Casie benar-benar merasa bahagia. Namun, baginya dunia serasa berhenti berputar ketika Shawn meninggal tiba-tiba kerana serangan asma mendadak.

Awalnya, dia berkabung dengan membawa abu suaminya kemana pun dia pergi, termasuk kedai, panggung wayang ataupun restoran. Hal tersebut menjadi lebih ekstrim ketika pada suatu hari sedikit abu sang suami tumpah ke tangannya.

"Saya tidak ingin mengelapnya kerana itu adalah suami saya dan saya tidak ingin menghapusnya pergi," katanya. "Jadi saya hanya menjilatnya dari jari saya."

Sejak saat itu, dia tidak mampu untuk berhenti untuk memakannya. Setidaknya, Casie telah memakan 1 paun abu sejauh ini dan masih tersisa 5 paun lagi. Casie menggambarkan rasa abu tersebut seperti telur busuk, pasir, dan amplas.

Meskipun banyak orang yang memiliki ketagihan akan sesuatu, tetapi ketagihan yang dimiliki Casie sangat mengejutkan. Selain itu, bahan kimia yang terkandung dalam abu juga berbahaya bagi kesihatan jika tertelan.


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved