Aksi hebat mat rempit Pakistan

on 07 Ogos 2011

Extreme! Lelaki Ini Hidup dengan Singa (Video)

Alexander Pylyshenko is a lion-lover who is taking animal activism to a new level of extreme with his new publicity stunt. For five weeks, Pylyshenko will live among the lions in his private zoo in an attempt to raise awareness of the plight of lions in captivity.

Many zoos go to great lengths to ensure that their lions are comfortable, safe and happy in their enclosures. But there are also many zoos that lock up their lions and throw away the key, directly and indirectly abusing them. Pylyshenko hopes to raise awareness of the plight of lions around the world by broadcasting his entire stay with his lions online. The animal lover will be living almost exactly as the lions do, eating the food they eat and going to the bathroom and showering in their enclosure. Pylyshenko also plans to paint his lions during his stay and sell his work to benefit his lion charity.


Wow! Ada ‘Mermaid’ di Danau Alster


INILAH.COM,Jakarta – Siapa yang tidak suka melihat puteri duyung cantik? Kini putri duyung itu atau yang dikenal dengan sebutan mermaid boleh anda lihat sepanjang hari di Danau Alster.

Ada yang baru di Hamburg. Tepatnya di Danau Alster, Jerman. Di dalam danau itu kini berendam seorang wanita cantik bak seekor mermaid (puteri duyung).

Hmm, setelah ditelusuri, rupanya mermaid itu adalah hasil karya seniman 3D Jerman Oliver Voss setinggi empat meter.

Kalau dilihat dari ukuran kepalanya yang menyumbul dari permukaan danau yang mencapai ketinggian empat meter, tentu wanita itu tidak dapat disebut little (kecil). Maka itu masyarakat Hamburg menyebutnya “The Giant Mermaid Sculpture”.

Seperti dikutip dari Dailymail, patung wanita yang terdiri dari tiga bahagian, iaitu bahagian kepala, dan dua buah kaki yang seketika menghebohkan warga setempat itu adalah bahagian dari iklan produk kosmetik milik Marcia Kilgore dengan label Soap & Glory.

Sementara, pwanita yang sesungguhnya dinamakan “Riesen-Nixe” (grand mermaid) atau juga “Badenixe” (bathing beauty), akan turut meramaikan suasana Alsters Lake selama 10 hari, dimulai pada Rabu petang kelmarin, hingga Jumat 12 Ogos mendatang.

Mermaid itu dapat dilihat publik sejak 3-12 Ogos 2011. Dengan adanya mermaid yang terendam itu, menjadi daya tarik baru bagi pelancungan tempatan mahupun internasional yang berkunjung ke Jerman

Inilah Situs Pertama di Dunia


INILAH.COM, Jakarta – Sabtu (6/8) ini menandakan 20 tahun ulang tahun situs web pertama yang pernah diciptakan, yakni pada 6 Ogos 1991. Situs ini merupakan karya pasukan dari CERN.

Pasukan teknisk CERN yang dipimpin Sir Tim Berners-Lee bekerja menyediakan contoh potensial pertama World Wide Web (www). Meski tak ada salinan asli situs ini, versi terbaru situs ini biboleh diakses disini dan untuk laman web pertamanya disini.

Saat itu, Berners-Lee muncul dengan dua idea mendasar, HTML (hypertext markup language) dan HTTP (hypertext transfer protocol). Setelahnya seperti ditulis CERN, ia membuat web-nya sendiri menggunakan komputer NeXT sebagai server.

Selain itu, ia juga mengkodekan browser pertama yang berfungsi ganda sebagai editor HTML pertama. Lebih penting lagi, ia dan rekaan Robert Cailliau muncul dengan nama WWW. Selanjutnya, seperti kata sejarah, browser universal yang boleh beroperasi di segala komputer dilancarkan.

Kemudian, pada Februari 1993, versi asli Mosaic, browser web asli pertama, dirilis National Center for Supercomputing Applications (NSCA). Browser ini dikembangkan Marc Andreessen yang kemudian mengembangkan Nerscape dan menjadi templat kebanyakan browser yang dirilis dua dekad ini.

Pengantin wanita tak muncul,pengantin lelaki nikahi pengiring pengantin waniita


Untuk menghindari rasa malu kerana pengantin wanita tak muncul saat upacara pernikahan, seorang lelaki memujuk pengiring pengantin agar bersedia menjadi pengantin wanita.
Awalnya keduanya sepakat bahawa itu upacara itu adalah pernikahan palsu. Namun, ia kemudian jatuh cinta dan memutuskan untuk benar-benar menikahi pengiring pengantin perempuan tersebut.

Dikutip BBC, upacara pernikahan ini dilangsungkan November lalu di Taiwan. Namun, kedua mempelai terlibat soal jumlah tamu yang akan diundang.
Pertengkaran ini membuat mempelai wanita tidak bersedia hadir di acara pernikahan.
Agar tidak merasa malu di hadapan para undangan, mempelai lelaki meminta pengiring pengantin menjadi mempelai wanita.
Setelah pernikahan itu, sang lelaki mengajukan tuntutan ke pengadilan Taiwan. Pengadilan menjatuhkan hukuman denda kepada si mempelai wanita tang tak hadir itu, agar membayar 8.620 dolar AS sebagai ganti rugi kepada bekas calon mempelai lelaki.(*)

Sumber

Bunga Beracun Ditanam di Depan Taman Bermain


LONDON - Pemerintah kota di Inggris sangat marah kerana menyaksikan adanya tumbuhan mematikan yang digunakan oleh suku amazon dalam membuat panah beracun di dekat taman bermain anak-anak.

Staf Pemerintah Distrik South Lakeland mengakui kesalahannya yang menanam Bunga Monkshood yang beracun di dekat taman bermain anak-anak di Kendal, Inggris.

"Warga pedalaman di Amazon membuat panah beracun untuk membunuh monyet yang ada di pohon dengan menggunakan tanaman ini," ujar seorang ahli botani Thomas Gudgeon, seperti dikutip News Core, Sabtu (6/8/2011).

Tanaman beracun ini dapat mengakibatkan komplikasi jantung, kelemahan otot, mual-mual, dan muntah.

Dewan kota setempat pun akhirnya meminta maaf. Mereka menyatakan, penanaman bunga beracun itu dilakukan tanpa disengaja oleh otoritas yang berwajib.

Tanaman itu pun akhirnya dicabut dan dibuang demi keamananan. Pemerintah setempat juga mengingatkan warga agar tidak mencoba memakan tanaman yang tidak wajar kerana akan sangat berbahaya bagi kesihatan.(rhs)

Kajian Pengguna Browser Internet Explorer Punya IQ Lebih Rendah Rupanya palsu


Laporan hasil kajian kontroversi yang menyatakan bahawa rata-rata pengguna Internet Explorer (IE) memiliki IQ paling rendah dibanding pengguna browser lainnya sempat heboh di internet, Rabu (3/8/2011) kelmarin. Namun, survei tersebut ternyata hoax belaka.

Pengguna Browser Internet Explorer Punya IQ Lebih Rendah?

Perusahaan konsultan dari Kanada, AptiQuant yang mengaku melakukan survei tersebut akhirnya mengakui hal tersebut. Dalam situs webnya, www.aptiquant.com, persahaan tersebut menyatakan sengaja menyebarkan khabar buruk sebagai upaya mendorong publik meninggalkan Internet Explorer 6.

Browser buatan Microsoft tersebut memang yang secara teknis terlalu riskan digunakan kerana banyak kelemahan. Namun, sampai saat ini masih banyak yang menggunakannya. Microsoft sendiri sudah menyarankan pengguna untuk beralih ke software lebih baru yang kini sudah tersedia hingga IE versi 9.

“Aptiquant didirikan pada akhir Julai 2011 oleh situs web panduan belanja AtCheap.com , dengan tujuan meluncurkan kajian palsu berjudul “Intelligent Quotient and Browser Usage”. Kajian tersebut mengatakan bahawa orang yang menggunakan Internet Explorer memiliki skor IQ lebih rendah dari rata-rata.Kajian tersebut membuat dunia IT heboh. Tujuan utama di balik hoax ini adalah untuk menciptakan kepedulian mengenai masalah pada IE6 dan tidak dimaksudkan untuk melukai siapapun,” tulis pernyataan di halaman depan situs tersebut.

Pernyataan tersebut muncul tak lama setelah sejumlah situs melakuikan investigasi. Seperti dilansir situs web IT Pro, indikasi hoax diketahui dari situs web Aptiquant. Situs tersebut sempat menyajikan halaman mengenai pasukan manajemen yang ternyata hasil salinan dari situs perusahaan lain Central Test. Bahkan, semua nama pejabat di situs tersebut dicatit begitu saja dengan format yang sama termasuk testimoni dari konsumen perusahaan tersebut.

Namun, saat dicek kepada Patrick Leguide, pimpina Central Test, tidak pernah mengenal nama Leonard Howard yang mengaku sebagai CEO AptiQuant. Salah satu konsume yang memberi testimoni, Warwick Business School, juga tidak pernah mendengar nama perusahaan AptiQuant. (Sumber)

Chef terkenal saman bapa mertua kerana godam e-mel peribadinya


LONDON, Britain - Cef selebriti, Gordon Ramsay menyaman bapa mertuanya, Chris Hutcheson kerana menggodam e-mel peribadinya dan menggelapkan wang empayar restorannya sebanyak £1.4 juta (RM5.9 juta) untuk berfoya-foya dengan perempuan, lapor sebuah akhbar semalam.

Ramsay, 44, yang popular menerusi program realiti masakan, Hell's Kitchen mengisytiharkan perang terhadap keluarga isterinya dengan menyaman bapa mertua, ibu mertua dan adik serta kakak iparnya, birasnya malah, perempuan simpanan bapa mertuanya turut disaman.

Mereka dinamakan sebagai defendan dalam saman itu yang dikemukakan di Mahkamah Tinggi Britain kelmarin.

Ramsay menuntut pampasan beberapa juta pound sterling daripada bapa mertuanya selepas dia memecat lelaki itusebagai ketua eksekutif empayar restorannya Oktober tahun lalu.

Dalam samannya, Ramsay mendakwa mereka berulang kali menceroboh e-mel peribadinya.

Keluarga mertuanya turut didakwa menggelapkan wang syarikat termasuk bapa mertuanya yang melesapkan £1.4 juta untuk berfoya-foya bersama perempuan simpanannya. - Agensi

sumber : kosmo online

Kesian..remaja maut di baham beruang kutub


KEPULAUAN SVALBARD, Norway - Seorang remaja lelaki, Horatio Chappleon, 17, mati dibaham beruang kutub ketika dia tidur di khemahnya di sebuah glasier di sini, dekat Norway, lapor sebuah akhbar semalam.

Beruang berbulu putih dan bertaring panjang itu menyerang sekumpulan peserta kembara Britain pada Khamis lalu dan turut mencederakan empat yang lain.

Seorang saksi, Terry Flinders berkata, semasa kejadian anak lelakinya, Patrick, 16, sedang berbaring di khemahnya apabila beruang lapar itu menyerbu masuk dan menggigit kepala Horatio yang tidur di sebelahnya lalu membunuh mangsa.
"Ia kemudian menerkam Patrick. Anak saya menumbuk hidung beruang kutub itu untuk menyelamatkan diri. Dia sempat berlari ke keluar khemah tetapi mengalami kecederaan di kepala dan tangan akibat dicakar," kata Terry.

Tiga lagi mangsa serangan beruang lapar itu berada dalam keadaan kritikal dan dirawat di sebuah hospital berdekatan.

Binatang buas itu akhirnya ditembak mati oleh anggota kumpulan pelancong berkenaan.

Mereka kemudian menghubungi pihak berkuasa yang tiba di lokasi dengan menaiki sebuah helikopter tidak lama kemudian.

Beberapa hari sebelum kejadian, seorang peserta kembara itu memberitahu, mereka termasuk Horatio berasa gembira apabila ternampak seekor beruang kutub tidak jauh dari tapak perkhemahan mereka.


Mangsa-mangsa terselamat berkata, kejadian berlaku kerana sistem kawat penggera di keliling tapak perkhemahan tersebut gagal berfungsi.

Sistem itu sepatutnya melepaskan letupan bunga api ke udara untuk menakutkan beruang kutub yang tersadung kawat dawai berkenaan.

Terdapat sekitar 27,000 ekor beruang kutub di dunia dengan 60 peratus haiwan itu tinggal di Kanada.

Beruang kutub yang berbulu putih turut ditemui di Alaska, Rusia, Greenland dan Norway. - Agensi

sumber : kosmo online

Pemuda ugut jiran dengan ular sawa batik


KUALA LUMPUR - Tindakan seorang pemuda meletakkan seekor ular sawa batik dalam guni di hadapan rumah jirannya dengan niat menakut-nakutkan mangsa menjerat dirinya sendiri apabila dia ditangkap di flat Projek Perumahan Rakyat (PPR) Desa Tun Razak, Cheras di sini semalam.

Kejadian itu berlaku pukul 9.40 malam apabila suspek yang bekerja sebagai buruh am berusia 22 tahun membawa satu karung guni berisi ular sawa sepanjang 2.4 meter.

Namun ketika di hadapan rumah mangsa di tingkat lapan flat itu, dia mengalami kesukaran melepaskan ular itu untuk masuk ke dalam rumah sehingga disedari anak lelaki mangsa yang kemudian mengejar suspek dan menangkapnya.

Pemilik rumah, V. Rajoo, 51, mengenali suspek dan yakin dia bertindak demikian kerana tidak berpuas hati dengan dirinya selaku Ketua Biro Keselamatan dan Pengaduan Awam yang sering terlibat dalam kegiatan pencegahan jenayah di kawasan berkenaan.
sumber: kosmo online

Bilik Hotel Unik Berbentuk Gelembung di Perancis

Ada hal baru yang boleh kita temui di Roubaix, salah satu kota di Perancis, baru-baru ini. Bagi para pelancung yang ingin menginap dengan cara yang lain daripada yang lain di Roubaix, kini disediakan bilik hotel portabel di sebuah taman. Bilikhotel ini bolehdisewa untuk kamu yang merasa ingin dekat dengan alam di tengah hiruk-pikuknya kota.


Konsep bilik hotel gelembung ini merupakan buah fikiran desainer Perancis yang bernama Stephane Pierre Dumas. Prinsip bilik hotel ini adalah energi minimum, bahan material minimum, kenyamanan maksimal, dan interaksi dengan alam maksimal.



Bahan yang digunakan terbuat dari plastik dan ketika dipam bilik akan tetap mempertahankan bentuknya. Hal ini dikarenakan penggunaan sistem airlock pada pintu masuknya dan silent pump yang menciptakan tekanan yang berterusan pada bilik hotel.


Sebenarnya,bilik hotel gelembung telah diluncurkan pada tahun 2010. Bagi yang ingin menikmati menginap di dalam bilik hotel gelembung ini, cukup membayar sekitar $700 se malam.


Sumber: trendhunter, odditycentral
Foto: Philippe Huguen/AFP

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved