Warga Sweden Ditangkap Polis Kerana Cuba Membuat Nuklear Dalam Rumah

on 04 Ogos 2011


Membuat nuklear di dapur rumah memang terdengar gila, namun itulah yang dilakukan oleh seorang lelaki dari Sweden ini.

Richard Handl, 31, mengatakan kepada The Associated Press bahawa ia memiliki elemen radioaktif radium, americium dan uranium di dalam apartmentnya di Sweden ketika polis memasuki rumahnya dan menahan dirinya atas tuduhan memiliki bahan-bahan untuk membuat nuklear.

Handl mengatakan bahawa dirinya telah cuba membuat sebuah reaktor nuklear selama berbulan-bulan dan membuat blog mengenai kegiatan eksperimennya ini.

Belum lama ini ia baru menyedari bahawa kegiatannya tersebut kemungkinan bukanlah suatu hal yang legal. Maka ia cuba menanyakan hukuman aktivitinya tersebut ke Otoritas Radiasi di Sweden dan mereka menjawabnya dengan mengirim polis ke tempat tinggal Handl.

"Saya selalu tertarik dengan fizik dan kimia," kata Handl. Ia menambahkan dirinya hanya ingin untuk "mengetahui apakah mungkin dapat memisahkan atom di rumah."

Meskipun polisi tidak menemukan zat radioaktif berbahaya dari dalam apartmentnya, Handl baru menyedari bahawa projek tersebut bukanlah idea yang bagus.

"Mulai sekarang, saya akan berlajar dalam teorinya saja," tutup Handl.


sumber: AP

Thriller Cat kucing yang jadi hangat di dunia maya

Kucing ini menjadi perbincangan hangat di dunia maya. Dia diberi julukan "Thriller Cat".

Video sepanjang 16 saat di Youtube ini menampilkan gambar si kucing yang sedang duduk normal di lantai. Kerana takut akan perangkat kamera, dia "bangun" dan bergerak ala Jacko untuk menyelidiki.

Sejak diposting pada 31 Julai 2011, video ini telah dilihat oleh lebih dari 1 juta pengunjung Youtube dan mendapatkan 15.000 lebih like.


WOW...150 Gay-Lesbi Jadi Anak Buah Obama


Pemerintahan Barack Obama mencipta rekod mempunyai staf gay atau lesbian terbanyak. Dikirakan lebih dari 150 staf Presiden Amerika Syarikat adalah penyuka sesama jenis.

Sebuah organisasi gay, Institusi Penunjukan Projek Gay dan Lesbian oleh Presiden, mengatakan lebih dari 150 gay dan lesbian telah ditunjuk oleh Obama, dan 124 di antaranya adalah pejawat senior pemerintahan. Mereka dipekerjakan mulai sebagai kepala agen dan anggota komisi sampai pejabat pembuat peraturan dan staf senior. Angka ini melampaui Presiden Bill Clinton yang mempekerjakan sebanyak 140 gay dan lesbian.

Dari khabar yang kami terima dari pemerintahan, mereka ingin ini menjadi bahagian dari usaha keseragaman,? ujar Denis Dison, juru cakap institusi ini.


Pengangkatan gay dan lesbian di pemerintahan membantu untuk meredam kekecewaan para aktivis gay yang mengatakan bahwa Obama tidak cukup tangkas mengatasi masalah diskriminasi gay dan lesbian. Di antaranya yang paling banyak disoroti adalah peraturan ?

Lesbian pertama yang bekerja di Rumah Putih sekaligus pembuka jalan bagi kaum homoseksual lainnya adalah Roberta Achtenberg pada tahun 1993. Dia berjawatan sebagai wakil menteri perumahan dan perkembangan kota pada pemerintahan Bill Clinton.

Sejak tahun 2008, institusi ini telah membantu menyeleksi ribuan resume dari para gay dan lesbian yang masuk untuk menjadi staf pemerintahan AS. Dison mengatakan bahawa mereka juga berusaha mendorong meningkatnya angka gay dan lesbian di pemerintahan.

Michael Cole, dari organisasi HAM gay, Human Right Campaign, mengatakan bahwa peningkatan jumlah gay dan lesbian pada Rumah Putih adalah sebuah perkembangan yang membanggakan. Namun menurutnya, hal lain yang lebih penting lagi adalah melakukan peningkatan pada undang-undang. Di antaranya yang perlu diperjuangkan adalah pengubahan peraturan?.(The Associated Press).


Project Flake:Kereta Masa Depan yang Boleh Berubah Bentuk

Project Flake adalah sebuah konsep kereta masa depan dengan idea yang benar-benar berani dan inovatif. Dengan kemampuan tranformasi seperti transformer, kereta ini didesain untuk menampilkan keyamanan dan performa tertinggi dari segala jenis kereta yang pernah ada.


Desainer Da Feng menciptakan konsep kereta ini sebagai kereta yang paling aerodinamik, nyaman, dan hebat. Kereta yang bodynya terlihat seperti bersisik ini dibangun dari banyak panel-panel kecil yang "hidup." Panel ini akan menyesuaikan dengan sendirinya sesuai keadaan disekitar mobil. Apabila mobil sedang berjalan laju, panel-panel ini akan bergerak mencari posisi yang paling tepat untuk menembus hambatan angin dengan mulus.

Gerakan canggih body kereta yang terbuat dari bahan serat karbon ini dapat terwujud kerana difalisitasi oleh sistem kontrol yang dibuat dari selenoida elektromagnetik dan kabel nano-tube kokoh yang dapat memonitor tekanan pada setiap panel yang kemudian secara automatik menggerakan panel ke posisi terbaik agar kereta dapat berjalan dapam performa tertinggi.

Namun dari semuanya, yang paling patut diapresiasi dari kereta ini adalah desain tayar-nya. Sama seperti bodynya, tayar juga dibuat dari panel-panel yang dapat merenggang. Hasilnya kereta sport ini dapat bergerak mantap meskipun berjalan di jalanan yang kasar.


Gila..Rektor universiti ini bina penjara seks






Intermezo News -Seorang Rektor sebuath universiti ditahan oleh agen federal kerana dia dan kekasihnya telah membuat sebuah penjara seks yang terdapat dibawah tanah universiti tersebut.

David Lee 64 tahun rektor University of Northern Virginia sebelum ini telah mengiklankan secara online untuk bergabung bersama dengan penjara seksnya, dia mengatakan bahawa siapa saja yang ingin bergabung akan dianggap sebagai budak seks didalam penjara.


The Smoking Gun telah menemuan foto-foto dan iklan peribadi Lee didalam penjara dan melakukan kegiatan sadomasokis, terdapat foto Lee memegang api didepan seoran wanita telanjang yang mengenakan topeng.


Terdapat juga foto yang memperlihatkan Lee bersama seorang wanita yang dengan kabel yang melingkar dilehernya ada juga foto dirinya yang bertelanjang dada serta gambar yang memperlihatkan penjara seks mereka lengkap dengan rak-rak kayu.


Penyelidik sedang mencari informasi apakah siswa-siswa yang belajar diuniversiti tersebut apakah hanya ingin menghadiri kelas ataukah ingin mendaftar menjadi sebahagian dari penjara seksnya Lee.(rm) [ SUMBER ]

Hebat sungguh suara pekerja kontrak ini

Seorang pekerja kontrak kereta bawah tanah di 2nd Ave, New York memukau publik dan pengguna internet ketika video dirinya yang sedang menyanyikan lagu Frank Sinatra beredar luas di dunia maya. Dengarkan saja suara emasnya di video berikut.

DNA Firaun Ada di Tubuh Orang Eropah


Intermezo News - Orang Eropah ternyata mewarisi DNA Firaun. Penelitian yang dilakukan oleh ahli genetik asal Switzerland menunjukkan 70 peratus orang Inggris dan 50 peratus orang Eropah barat mendapat warisan gen dari Firaun Tutankhamun.
DNA. hollanddoc.nl

Temuan tersebut didapatkan setelah pusat genealogi DNA asal Zurich, iGENEA, merekonstruksi profil DNA Firaun Tutankhamun yang mendapat warisan kekuasaan dari ayahnya, Akhenaten, dan datuknya, Amenhotep III. Perhatian peneliti lalu tertuju pada kelompok profil gen bernama haplogroup R1b1a2 yang juga dimiliki 50 peratus manusia Eropa barat. Dengan demikian, manusia Eropha berkongsi nenek moyang yang sama dengan Firaun.

"Temuan yang menarik kerana DNA Tutankhamun ada di diri sekelompok orang Eropah," ujar Direktur iGENEA Roman Scholz.

Untuk beberapa negara di Eropah barat, porsi warisan DNA Firaun ini cukup besar. Orang Sepanyol memiliki 70 peratus DNA Firaun, sementara orang Perancis memiliki 60 peratus.

"Firaun dan orang Eropah berasal dari nenek moyang yang menghuni Kaukasus sekitar 9.500 tahun lalu," ujar Scholz.

Haplogroup R1b1a2 sendiri menyebar dari Kaukasus ke arah barat pada tahun 7.000 sebelum Masehi. Penyebaran juga membawa teknologi pertanian ke Eropah.

Tutankhamun adalah Firaun yang mati muda. Ia hidup antara 1334-1323 sebelum Masehi. Makam Tutankhamun sendiri baru ditemukan pada March 1922 oleh arkeologi Inggris Howard Carter bersama topeng emas murni seberat hampir 11 kilogram berlapis berbagai batuan mulia.[SUMBER]

Inikah Halaman Error 404 Paling Hebat?



sumber: gizmodo
image: mustified.com

Spiderman terbaru lelaki kulit hitam?


PHILADELPHIA - Pihak pengurusan majalah Marvel Cormics mendedahkan bahawa adi wira Spider-Man terbaharu ialah lelaki berkulit hitam.

Lelaki itu yang menjadi adiwira itu dikatakan pemuda kacukan kulit hitam dan Latin.

Menurut pihak pengurusan komik tersebut, pemuda yang menjadi adiwira baharu itu ialah Miles Morales yang menggantikan Peter Parker yang telah meninggal dunia di tangan Green Goblin.

Dalam edisi komik itu yang terbaharu berjudul Ultimate Fallou, Morales menanggalkan kostum penyamarannya dan mendedahkan mukanya buat kali pertama.

Para peminat terpaksa menunggu sehingga satu pengumuman rasmi dibuat tentang bagaimana dia menjadi adiwira.

Namun, satu lagi kejutan akan berlaku apabila pihak pencipta watak berkenaan menyatakan pada masa depan Spider-Man mungkin seorang gay. - Agensi

sumber : kosmo online

Ibu kuruskan badan demi anak

LONDON - Seorang ibu Vikki Billingham yang bertungkus-lumus untuk membawa anaknya ke taman permainan kini menarik nafas lega apabila berat badannya sudah menurun dengan jumlah luar biasa iaitu sebanyak 107.95 kilogram (kg), lapor sebuah akhbar semalam.

Dia sebelum ini mempunyai berat badan 171.45kg.

Ekoran berat itu, Vikki malu untuk keluar ke kedai.

Ibu dua cahaya mata yang berasal dari West Midlands yang berusia 38 tahun itu menurunkan berat badan kerana mahu membawa anak-anaknya ke taman permainan.
BENTUK badan terkini Vikki Billingham.



Kini, dengan bantuan majalah diet dan beberapa kumpulan kelangsingan badan, berat badannya kini hanya 69.21kg.

Penurunan berat badan itu membuatkan Vikki gemar memakai fesyen yang menarik.

"Saya berasa lebih muda kini berbanding sebelum ini," katanya. - Agensi
sumber : kosmo online

Gempak ..cara kreatif seludup dadah


SHAH ALAM - Seimbas pandang, ia memang barang cenderamata berbentuk kepala harimau yang halus buatannya.

Namun tidak disangka, selepas diperiksa berkali-kali, replika kepala harimau belang itu rupa-rupanya diperbuat menggunakan 8.4 kilogram (kg) dadah jenis syabu.

Hampir 100 peratus replika cenderamata itu diperbuat dengan syabu yang menggunakan acuan berbentuk kepala harimau sebelum ia diwarnakan.

Demikian rahsia cenderamata yang dibawa seorang warga Iran berusia 26 tahun yang ditahan pada pukul 11 pagi di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang kelmarin.

Sebelum ditahan lelaki itu yang masuk sebagai pelancong berlepas dari Doha, Qatar.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, replika kepala harimau itu dibawa oleh suspek dengan memasukkannya ke dalam sebuah kotak.

"Apabila tiba di balai ketibaan, polis curiga melihat replika berbentuk kepala harimau di dalam kotak tersebut yang kononnya mahu dijadikan sebagai hadiah.

"Setelah diteliti beberapa kali, replika kepala harimau tersebut kemudian didapati bukan sekadar replika sebaliknya ia diperbuat daripada syabu bagi mengaburi pihak berkuasa," kata beliau pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Kontinjen Polis Selangor di sini semalam.

sumber : kosmo online

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved