4 Chords: Lagu Medley Paling Gempak Seluruh Dunia

on 03 Ogos 2011

Pada tahun 2009, The Axis of Awesome telah menyajikan sebuah susunan muzik yang sangat luar biasa yang dijuluki sebagai "4 Chords". Dasar pemikiran dari susunan muzik mereka adalah bahawa hampir semua melodi dari lagu yang menjadi hit berasal dari hanya 4 chord (kunci) sederhana.

The Axis of Awesome terdiri dari 3 orang, iaitu Jordan Raskopoulos, Lee Naimo and Benny Davis, merupakan band komedi musikal dari Australia. Trio ini memiliki berbagai macam gaya pertunjukan dan melakukan berbagai kombinasi antara bahan yang original dan pop.




Pada tahun 2011 mereka baru mengeluarkan video musik rasminya.


Pelik..ubi berbentuk itik

Ubi berbentuk Itik ditemukan di China. aneh tapi nyata,ubi tersebut dibeli Ms. Tan di supermarket tempatan pada 23 Jun 2011 lalu.



The Mecca Royal Clock Tower, sudah berdetik pada 1 Ramadhan lalu


The Mecca Royal Clock Tower, jam tertinggi nombor dua di dunia sudah berdetik. Operasi jam raksasa di belakang Masjidil Haram tersebut dimulai tepat 1 Ramadan 1432 Hijriah.


Jam raksasa ini punya banyak keistimewaan. Suara azan yang keluar dari jam boleh terdengar hingga tujuh kilometer. Sementara nyala lampu hijau dan putih saat adzan bisa terlihat hingga jarak 30 kilometer.



Wajah jam juga dapat berganti warna. Bila siang, wajah jam berwarna putih. Bila malam menjadi hijau dan putih. Jam raksasa ini berada di atas King Abdul Aziz Endwoment Project. Sebuah kompleks megah yang terdiri atas tujuh menara.

"Semua persiapan untuk menerima tamu saat Ramadan di hotel sudah lengkap. Seluruh bilik dan suite room sudah bernuansa Ramadan," kata Direktur Telekomunikasi dan Promosi Bisnis Fairmont Raffles Hotels International, Khaled Yamaq.



Tinggi menara jam ini mencapai 601 meter dengan 76 lantai. Menara jam memiliki 858 bilik suite yang pemandangan dari jendelanya menghadap ke Masjidil Haram.

Untuk upacara dimulainya operasional jam The Mecca Royal Clock Tower akan didahului oleh tujuh kali tembakan meriam. (Sumber: Republika)

Laman web curang beri jaminan wang dikembalikan jika hubungan tak best

INILAH.COM, London – Sebuah situs Australia menjanjikan hubungan intim ‘sukses’ atau wang kembali. Menurut pendiri situs itu, hidup terlalu pendek, maka berhubungan intimlah.

Pendiri situs ashleymadison.com Noel Biderman yang mendirikan situsnya pada 2001 itu baru saja melancarkan ‘jaminan pasti wang kembali’. Menurut Dailymail, situs itu memiliki anggota lapan juta orang di seluruh dunia yang memilih berselingkuh.

Biderman mengatakan, perselingkuhan seperti pernikahan, harus dibina. “Jika ingin mencari tingkat kesuksesan yang tepat, tingkat komitmen diperlukan. Jika hal ini tak berhasil, kami kembalikan wang Anda,” ujarnya.

Pengguna tak perlu khuatir apa pun. Pasalnya, situs ini akan menghapus komunikasi yang terjadi antara anggota. Pengguna juga boleh menyembunyikan identiti aslinya. Biderman mengaku, jika isterinya selingkuh, ia akan hancur.

“Saya setia. Isteri saya punya keperluan emosi dan fizik yang harus saya penuhi. Jika tidak, ia akan berselingkuh dan saya akan hancur jika hal itu benar terjadi,” ujarnya. Situs Biderman ini telah membuat marah satu kelompok keluarga di Australia.

Peter Stokes dari Family Council di Victoria mengatakan, “Situs ini membuat hubungan mengalami penurunan nilai.”

Aneh, lelaki ini dapat mendengar gerakan bola matanya sendiri


INILAH.COM, Inggris – Aneh, lelaki ini dapat mendengar gerakan bola matanya sendiri. Hidupnya jadi berisik sekali.

Stephen Mabbutt lelaki Inggris usia 57 ini mengaku boleh mendengar suara gerakan bola matanya sendiri. Ia boleh mendengar suara-suara dari dalam tubuhnya dengan jelas.

Tidak hanya gerakan bola mata, Stephen juga boleh mendengar detik jantungnya. Aktiviti yang biasanya tak terdengar telinga, dapat ia dengar. Dan saat mulutnya mengunyah makanan, suaranya akan sangat memekakkan telinganya. Misalnya saat makan keropok, ia tak akan boleh mendengar suara-suara lainnya.

“Saya sedang duduk sendirian di rumah saat sepi di malam hari, dan tiba-tiba saya mendengar suara gesekan seperti suara pada permukaan kayu,” demikian katanya seperti dikutip TheSun.

Saat itu ia tidak tahu suara apa itu, tapi kemudian ia menyedari suara itu terdengar tiap kali ia menggerakkan bola matanya. Gejala itu muncul sekitar 2005.

Saat itu ia mengira ia sudah gila. Doktor memberinya obat semburan, obat titik, dan antibiotik, tapi tak pernah ada pengaruhnya.

Tahun ini, setelah melakukan scan CT, ia mengetahui ada lubang kecil di tengkorak temporalnya. Lubang ini membuat cairan kanal setengah lingkaran di telinga dalam, masuk ke otak.

Doktor yang mendiagnosis mengatakan, kes semacam ini jarang terjadi. Stephen menderita autophony, yakni salah satu gejalasindromkanalsuperior. Penyakit ini pertama kali ditemukan 10 tahun lalu.

Ular tiba-tiba muncuk dikaca cermin depan kereta wanita ini


MEMPHIS - Nasib baik masih berpihak pada Rachel Fisher dan keluarganya, setelah seekor ular berhasil menakutinya ketika tiba-tiba muncul di kaca depan keretanya. Padahal saat itu Rachel sedang mengemudi di kelajuan 65 mph.

Ular tersebut tiba-tiba muncul dari enjin kereta dan merayap ke kaca depan kereta sehingga membuat Rachel dan ketiga anaknya menjerit ketakutan. Namun, Rachel masih dapat tetap mengendalikan keretanya dengan baik.

Sementara sang suami, Tony, yang duduk disebelahnya, tetap tenang dan mengabadikan kejadian tersebut menggunakan kamera telefon genggamnya dan kemudian diunduh di Youtube, dan menjadi video popular setelah tiga hari diposting.

"Saya sebenarnya tidak takut ular, namun saya terkejut tiba-tiba ada penumpang yang tidak biasa ketika sedang laju di 105 Km per jam, ketiga anak saya pun menjerit histeria, tapi kemudian kami semua tertawa," ujar Rachel Fisher sebagaimana dikutip Dailymail, Selasa (2/8/2011).

Peristiwa tersebut terjadi pada minggu lalu, ketika Rachel bersama suami dan ketiga anaknya, Elizabeth (3), Judah (2), dan Rivers (4 bulan) kembali ke Memphis setelah mengunjungi orangtuanya di Cordova.

Ular tersebut akhirnya jatuh ke jalan setelah sekitar tiga hingga empat minit berada di atas kaca depan.

Rachel dan suaminya menduga, ular tersebut merangkak masuk ke dalam enjin kereta mereka pada malam sebelumnya ketika mereka parking di daerah berhutan dan keluar dari enjin kerana kepanasan.

Video milik Tony pun sudah dilihat sekitar 26.000 kali di Youtube.(rhs)

Nenek sambut harijadi dengan buat terjunan dari pesawat


NEW YORK - Seorang nenek berusia 82 tahun, Judy Wade meraikan ulang tahun kelahirannya dengan terjun dari sebuah pesawat di sini, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Dia terjun bersama seorang cucunya dari sebuah pesawat pada ketinggian 4,267 meter dengan kelajuan 193 kilometer sejam.

Nenek itu terjun bersama dengan cucunya, Joe Kemp yang merupakan wartawan akhbar New York Daily News pada Ahad lalu di sini.

Menurut Kemp, neneknya itu menyuarakan hasrat untuk membuat terjunan dari udara buat kali pertama bagi meraikan ulang tahun kelahirannya yang ke-82.

- Agensi

sumber : kosmo online

Wow..Pemenang pertandingan penggodam ditawar kerja


LAS VEGAS, Amerika Syarikat (AS) - Agensi Keselamatan Nasional (NSA) mempelawa penggodam-penggodam komputer dari seluruh dunia menyertai pertandingan untuk menyelesaikan masalah komputer paling sukar di dunia.

Pertandingan itu merupakan acara sampingan konvensyen penggodam sedunia pada minggu ini yang bertempat di sini dan dikenali sebagai Defcon.

"Hari ini, kami memerlukan pahlawan siber dan bukannya saintis roket," kata pengarah teknikal NSA, Richard George.

Setiap penggodam yang ingin menyertai pertandingan itu perlu membayar yuran penyertaan sebanyak AS$150 (RM443) secara tunai dengan peserta tidak perlu mendedahkan identiti mereka.

Pertandingan tersebut dijangka menarik sebanyak 10,000 peserta. Para pemenang berpeluang untuk berkerja dengan NSA.

Penggodam komputer yang bilangannya amat kecil di AS, amat diperlukan Washington dalam usaha membanteras jenayah siber yang mengancam keselamatan negara.

NSA yang kini mengupah sekitar 1,500 penggodam pada tahun ini akan menggaji sejumlah 1,500 penggodam lagi dengan kebanyakan mereka adalah pakar siber pada tahun depan.

NSA yang merupakan agensi keselamatan AS melakukan aktiviti pengintipan elektronik terhadap musuh-musuh negara dan melindungi rangkaian komputer AS daripada serangan siber. - Reuters

sumber : kosmo online

Ibu saman seorang profesor terkenal


NEWCASTLE - Seorang ibu, Halina Jane Gillett menyaman seorang doktor terkenal, Profesor Jeffrey Robinson atas dakwaan melakukan kecuaian kerana dia tidak melakukan pembedahan semasa dia melahirkan anak, lapor sebuah akhbar semalam.

Menurut Halina, doktor itu tidak mengikut hasrat ibunya supaya satu pembedahan dilakukan semasa dia melahirkan anak lebih 25 tahun lalu di sebuah hospital di sini pada Oktober 1985.

Mahkamah diberitahu kelmarin bahawa lengan anak keempat Halina, Marilyn Benson-Inglis lumpuh disebabkan oleh kelahiran dengan menggunakan alat forsep.

Saman itu dikemukakan di sebuah mahkamah tinggi di sini. - Agensi

Mahasiswa ancam pensyarah kerana markah rendah


BEIJING - Seorang pensyarah salah satu universiti di China melapor kepada polis kerana diancam oleh mahasiswanya yang minta nilai tinggi.

Pada 17 Julai, Yang Hua, dari kota Nanjing mendapatkan SMS yang berisi kutukan terhadap keluarganya kerana telah memberikan nilai buruk kepada salah seorang muridnya.

Pada hari yang sama, ibunya Yang mendapatkan tiga SMS berturut-turut yang meminta semua nilai dirubah dari mulai 65 dan 75 menjadi 90 atau jika tidak dia akan mendapatkan balasannya.

SMS itu pun mengancam anak lelakinya dengan mengatakan bahawa "Aku akan menyakitinya".

Yang pun akhirnya menyiasat nombor telefon tersebut hingga akhirnya mendapati salah seorang siswanya bernama Li Ming yang memang mendapatkan nilai yang buruk.

Yang kemudian melaporkan hal tersebut kepada dekan namun laporannya tersebut tidak dipedulikan Khuatir akan keselamatan keluarganya, Yang pun akhirnya melaporkan hal tersebut kepada polis.

Seperti dilapor Straits Times, Selasa (2/8/2011), Li yang mengirimkan SMS tersebut meminta maaf atas perilakunya. Dia melakukan hal tersebut kerana kecewa mendapatkan nilai rendah.(rhs)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved