Hadiah $500 USD Bagi Penemu Kelemahan Facebook

on 30 Julai 2011


Facebook "Security Bug Bounty", adalah sebuah program dari Facebook bagi para peneliti keselamatan web, Facebook akan memberi hadiah sebanyak $500 USD bagi siapa saja yang berhasil menemukan kelemahan berbahaya pada website Facebook. Seperti, Cross-Site Scripting (XSS), Cross-Site Request Forgery (CSRF/XSRF) atau Remote Code Injection.

Sebuah kelemahan memang dihargai $500 USD, tetapi harga ini boleh bertambah jika kelemahan dirasa memang berbahaya atau serius. Hadiah boleh anda terima tentu saja dengan beberapa syarat seperti, memberi waktu yang wajar bagi Facebook untuk membenahi bug yang anda laporkan sebelum anda melaporkannya ke public, anda adalah orang pertama yang melaporkan bug kelemahan, berada di negara yang tidak dalam sanksi US.

Untuk lebih detailnya anda bisa membacanya di sini, Facebook Security Bug Bounty

Dipenjara kerana tumpahkan wiski


JOHANNESBURG, KOMPAS.com — Jangan sembarangan menumpahkan sesuatu, apalagi dekat presiden. Penjara adalah ganjarannya. Seorang warga Afrika Selatan dinyatakan bersalah kerana menumpahkan wiski dan air minum dekat Presiden Jacob Zuma ketika sedang menonton perlumbaan kuda, tahun lalu.

Daryl Peense, agen pertaruhan lumba kuda, mengaku menumpahkan air itu ke atas presiden kerana posisinya di atas balkon. Pengacaranya mengatakan, dia sedang mabuk ketika menumpahkan wiski itu dari gelasnya. Ia mengatakan, presiden juga tidak terluka apa-apa akibat tumpahan wiski tersebut.

Salah seorang pengawal Zuma mengatakan melihat Peense menuangkan isi gelasnya ke atas kumpulan Zuma ketika sedang menonton perlumbaan kuda.

Wuih! Makan Sosej Ternyata Berbahaya


INILAH.COM – Sosej merupakan makanan yang banyak digemari, selain kerana rasanya lezat, makanan ini juga tergolong mudah disajikan. Namun siapa sangka ternyata sosej sangat berbahaya bagi kesihatan.

Sebuah kajian baru menyebutkan bahawa banyak memakan sosej dapat mengakibatkan kanser kolorektal atau kanser usus.

Seperti dilapor dari Dailymail, sebuah penelitian yang dilakukan Dana Penelitian Dunia menemukan bahawa 50 gram saja sosej yang dimakan setiap hari dapat meningkat penyakit kanser usus hingga 20%. Kerana meski terasa enak ternyata daging sosej mengandung kolesterol dan sodium yang tinggi.

Selain itu, sosej juga mengandung bahan pengawet. Bahan pengawet inilah yang memungkinkan daging sosej dapat tahan berhari-hari. Bahan-bahan berbahaya lain yang terkandung dalam sosej adalah Mononatrium/Monosadium Glutamat (MSG).

Zat inilah yang membuat sosej terasa, lazat meski tak menggunakan bumbu tambahan apapun saat disajikan. Seperti diketahui MSG sangat berbahaya jika dimakan berlebih (lebih 6 mg gram per hari) kerana dapat menyebabkan penyakit jantung, stroke, dan sebagainya.

“Sosej harus dipasarkan dengan label peringatan yang dapat membantu konsumen lebih memahami risiko gangguan terhadap kesihatan,” kata Susan Levin, direktur pendidikan nutrisi komite USA.

Bodoh, Buruan Polis Tertangkap Akibat Status Di Facebook


INILAH.COM,– Bodoh, buruan ini mengumumkan lokasi persembunyian melalui Facebook. Maksud hati menentang polis.

Victor Burgos, menjadi buruan polis kota New York, bersembunyi di Brooklyn. Lelaki 29 tahun yang tadinya promotor musik rap ini dicari polis atas tuduhan kekerasan domestik dan pelecehan. Ia adalah satu dari 10 orang paling dicari bulan lalu oleh polis Utica.

Di tempat persembunyiannya itu, ia fikir ia sudah aman dan tidak akan dicari polis. Seperti diberitakan Gizmodo, ia pun menentang polis dengan menulis di Facebook, “Tangkap saya kalau boleh. Saya ada di Brooklyn.”

Tentangannya itu lebih mirip pengumuman. Maka polis pun datang ke Brooklyn dan menangkapnya. Sarjan polis Utica, Steve Hauck mengatakan, “Ia memberi tahu kami melalui Facebook untuk menangkapnya, jadi itulah yang kami lakukan.”

Saat ditangkap, Burgos sedang asyik duduk di depan komputer sambil ber-Facebook .

Pengguna Internet Explorer lebih bodoh daripada pengguna browser Firefox dan Chrome


INILAH.COM, – Hasil kajian pengguna Internet Explorer lebih bodoh daripada pengguna browser Firefox dan Chrome.

Salah satu ukuran kecerdasan adalahintelligence quotient atau IQ. Sebuah perusahaan ujian psikometrik dari Kanada, AptiQuant, meneliti hubungan antara pilihan penggunaan browser dengan IQ penggunanya.

Logiknya, orang-orang yang IQ nya rendah, tidak terbiasa atau malas meng-upgrade atau mencuba hal-hal baru. Ternyata memang benar seperti itu.

Diberitakan TNW, dari hasil pengukuran IQ, ternyata pengguna browser Internet Explorer rata-rata lebih rendah ketimbang pengguna browser lain. Mulai dari Internet Explorer versi 6 sampai 8, IQ penggunanya hanya berada pada rentang skor 80-100.

Pengguna Firefox lebih pintar. IQ mereka di atas 100 tapi terpaut sedikit lebih rendah dibandingkan dengan pengguna Chrome.

Dan tebak, yang IQ-nya paling tinggi pengguna browser apa?

Ternyata browser Opera. IQ mereka rata-rata di atas 120.

AptiQuant menyimpulkan hasil kajiannya, “Ada hubungan substansial antara kognisi individu dan pilihan browser yang mereka gunakan.”

Aneh…Tarun & Kian, Bayi Kembar yang Tak Serupa


SOUTHAMPTON - Tarun Chungh dan Kian Chungh adalah sepasang bayi kembar yang baru saja genap berusia satu tahun pada Rabu (27/7/2011) kelmarin.


Sayangnya, meski kembar, Tarun dan Kian memiliki ukuran tubuh yang tidak sama. Tarun memiliki tubuh yang jauh lebih kecil dari Kian.

Meski sudah berusia satu tahun, Tarun hanya berberat lima setengah kilogram, sedangkan saudara kembarnya Kian, beratnya 10 kilogram.

Saudara kembar tersebut dilahirkan melalui proses caesar pada Julai 2010 di Rumah Sakit Princess Anne, Hans, Southampton.

Ketidaknormalan bayi kembar ini sudah diketahui 32 mingu sebelum kelahiran mereka. Sebanyak 32 minggu sebelumnya, Tracey telah melakukan scan dan diketahui salah seorang bayi kembarnya memiliki kecacatan yang aneh, yakni Noonan syndrome, demikian lapor Dailymail,Khamis (28/7/2011).

Noonan syndrome sendiri adalah sebuah sindrom gangguan perkembangan yang ditandai dengan karakteristik wajah yang tidak biasa, perawakan pendek, cacat jantung, masalah pendarahan, dan malformasi skeletal.

Noonan syndrome ini ditemui pada satu dari 1.000-2.500 orang.

Beruntung setelah satu tahun Tarun menjalani perawatan khusus di hospital kini Tarun dapat menjalani hari-hari bersama ayahnya Joga, ibunya Tracey, kakak perempuannya yang sudah berusia empat tahun, Tia serta saudara kembarnya Kian.

Alamak..buaya besar baham buaya kecil


CORROBOREE BILLABONG, Australia - Seekor buaya besar sepanjang 5 meter (m) membaham sekor buaya kecil berukuran 2.5m panjang di sini, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Gambar itu dirakamkan oleh Lyn Minchin yang menaiki sebuah bot bersama rakannya, Michael Milatos dari Darwin.

Menurut Milatos, buaya yang besar itu mengheret buaya kecil tersebut tanpa sebarang masalah dengan menggunakan rahangnya. - Agensi

sumber : kosmo online

Gila..penumpang didenda jika buka puasa dalam tren

DUBAI: Pegawai kanan Pentadbiran Jalan Raya dan Pengangkutan (RTA) bandar raya ini memberi amaran, penumpang yang berbuka puasa dalam kereta api ketika Ramadan akan dikenakan denda.

Pengarah Operasi Agensi Kereta Api di RTA, Ramadan Abdullah berkata: “Penumpang tidak dibenarkan makan di dalam tren dan peraturan tidak akan berubah. Sesiapa yang mahu berbuka puasa perlu turun di stesen berikutnya dan mereka boleh makan dengan duduk di kerusi di platform.


Menurutnya, ibu bapa yang mahu memberi anak mereka makan juga perlu turun di stesen terdekat “Sejujurnya, kami sudah melihat penumpang yang memberi anak mereka makan dan kemudian mengelap tangan di tempat duduk tren. Penumpang lain pasti tidak suka menggunakan tempat duduk yang kotor,” katanya.

sumber : myMetro

Bayi baru 18 bulan jatuh dari balkoni

DUBAI: Seorang bayi lelaki berusia 18 bulan maut selepas terjatuh dari balkoni tingkat empat pangsapuri keluarganya di sini, semalam.

Pengarah Seksyen Siasatan Jenayah di Jabatan Siasatan Jenayah Polis Dubai (CID), Leftenan Kolonel Ahmad Humaid Al Merri, berkata tragedi yang menimpa keluarga dari Asia itu berlaku apabila bayi terbabit memanjat kerusi di balkoni terbabit ketika ibunya sedang sibuk. Dia terjatuh ketika membongkokkan badannya di balkoni berkenaan.


Bayi malang itu meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital.


Ketika polis tiba di lokasi kejadian, ibu bayi berkenaan amat sedih dan sukar ditenangkan. Dia memberitahu polis, dia tidak menyangka bayinya akan memanjat kerusi dan membongkok di balkoni, sambil menambah semua ahli keluarga bersedih atas kematian bayi itu.

sumber : myMetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved