Gempak..lelaki jalan secara drift

on 26 Julai 2011

Seorang pejalan kaki di LA mungkin memiliki teknik berjalan yang paling unik dan aneh yang pernah kita lihat. Lihatlah bagaimana lelaki ini berjalan secara drift pada video yang telah dipercepat dari waktu asalnya sekitar 5 minit di bawah ini.

Lihatlah Tarian Yang Membuat 2 Anak Kembar Ini Jadi Terkenal [Video]

Jeremy dan Justin adalah 2 anak kembar yang ketika ini menjadi terkenal kerana video mereka yang sangat menarik ketika sedang menarikan lagu 'Hey Ya' dari OutKast melalui permainan Just Dance 2 dengan Nintendo Wii. Kita lihat kelincahan kedua anak kembar ini ketika sedang asyik berjoget!


Selain video diatas yang membuat mereka terkenal, mereka juga menarikan tarian lain yang tidak kalah hebatnya. Salah satu contohnya adalah tarian mereka yang diiringi lagu 'A-Punk' dari Vampire Weekend.


Sumber: youtube, mostwatchedtoday

Anjing boleh detek penyakit kanser


Anjing mampu menangkap bau bahan kimia yang dihasilkan tumor.Anjing diduga dapat menjadi alat untuk mendeteksi potensi kanser prostat. Haiwan yang mempunyai deria bau yang tajam ini diyakini mampu menghidu bahan kimia yang dilepaskan tumor prostat ke urin.

Kajian oleh pasukan Perancis menemukan, deteksi anjing terhadap kanser prostat cenderung lebih akurat dibandingkan uji deteksi kanser yang umum digunakan (PSA). Sebelumnya, anjing juga terbukti mampu mendeteksi kanser kulit, paru-paru, dan kandung kemih.

Dengan indera penciuman yang tajam dan lebih sensitif, anjing mampu menangkap bahan kimia yang dihasilkan tumor. "Ujian akurat mengenai kanser prostat sangat diperlukan," kata Anthony Y Smith, ketua urologi di Universiti New Mexico Albuquerque, seperti dikutip WebMD.

Di negara maju seperti Amerika Syarikat, satu dari enam lelaki didiagnosis menderita kanser prostat selama hidup mereka. Namun, proporsi kanser prostat yang menyebabkan kematian tergolong kecil, satu dari 35 penderita.

Selama kajian yang dilakukan selama satu tahun, anjing yang dihadapkan pada sejumlah sampel urin. Anjing tersebut berhasil mengidentifikasi 63 sampel dengan benar dari jumlah 66 ujian. Dan, tidak ada anjing yang salah mengidentifikasi kanser prostat.

Penelitian selanjutnya akan berfokus untuk mencari tahu kombinasi bahan kimia yang dapat ditangkap para anjing. "Identifikasi bahan kimia yang boleh dihidu anjing dapat membuka peluang pengembangan 'hidung elektronik' iuntuk deteksi kanser prostat," kata Smith.

Gila..anak beranak siksa kanak-kanak berusia 10 tahun


SINGAPURA - Anak ini baru berusia 10 tahun, tetapi dia sudah banyak mengalami berbagai penderitaan. Selama 2 tahun lamanya dia mengalami penyiksaan yang dilakukan oleh 5 orang yang masih ada hubungan keluarga dengan dirinya.

Kelima orang itu, iaitu seorang laki-laki usia 45 tahun, isterinya 44 tahun, serta 3 orang anak perempuan mereka yang berusia masing-masing 24, 20, dan 14, sekarang menjadi terdakwa.

Dakwaan yang mereka alami di antaranya adalah sebagai berikut:
  • Menyiram korban dengan minyak goreng panas dan air panas.
  • Membakar korban dengan besi ataupun sudu yang telah dipanaskan.
  • Memotong jari korban dengan gunting.
  • Memukul mulut korban dengan penukul
  • Memplaster mulut korban dengan pita pelekat.
Wajah dan tubuh anak itu telah rosak akibat serangan yang berlangsung di 3 lokasi berbeza.
Korban ditemukan sedang berkeliaran di sekitar Ang Mo Kio oleh warga setempat pada tanggal 20 Juni 2011. Tidak diketahui bagaimana dia boleh berakhir berkeliaran di jalan.
Di pejabat polis anak laki-laki ini tidak berkata banyak selain menjelaskan bahawa orangtuanya berada di dalam penjara sehingga dia harus dititipkan di rumah sauadar di Hougang. Di rumah kerabatnya inilah penyiksaan tersebut dimulai pada tahun 2009.
Ketika ini, kelima orang tersebut sedang menjalani proses peradilan.Jika terbukti bersalah, mereka dapat dipenjara hingga 15 tahun serta mendapatkan hukuman sebat.
Sumber: asiaone

Aneh…Sebuah Kentang Berbentuk Musuh Harry Potter


SOUTHAMPTON - Ronny Todd, seorang lelaki berusia 49 tahun mengaku mendapatkan sebuah kentang yang memiliki bentuk seperti wajah seorang musuh Harry Potter, Lord Voldemort.Kentang unik yang memiliki ukuran empat kali lebih besar dari ukuran kentang pada umumnya tersebut Todd dapatkan dari kebun di halaman belakang rumahnya si Southampton, Hants.


“Saya sama sekali tidak pernah terbayangkan akan mendapatkan kentang berbentuk aneh seperti ini. Saya hanya menduga akan mendapatkan sebuah kentang yang akan melengkapi steak dan salad saya,” ujar Todd, sebagaimana dilapor Dailymail, Isnin (25/7/2011).

Todd yang juga mengaku salah satu penggemar filem Harry Potter itu pun mengatakan kentangyang dia miliki tersebut tampak seperti memiliki dua mata, hidung, dan mulut pendek yang meringis.

“Saya tidak percaya ketika saya menariknya dari dalam tanah. Bentuk kentang raksasa ini mengingatkan saya akan sesuatu yang pernah saya lihat sebelumnya di filem Harry Potter,”

“Saya tidak pernah berpikir penjahat akan muncul di kebun saya” tandasnya.


Sumber :http://www.okezone.com/

Pelik..penunggang motor yang ikut rombongan promosi hukum pakai helmet mati kerana tak pakai helmethelmet


Seorang penunggang motor yang mengikuti rombongan pendemo hukum pemakaian helmet mati kerana kemalangan dan dia pula tidak memakai helmet ketika kejadian itu.

Philip Contos, 55, sedang mengikuti rombongan yang diikuti oleh ramai penunggang motor lainnya dengan tujuan mendemo hukum yang mewajibkan penunggang motor mengenakan helmet.

Namun ditengah perjalanannya, warga Parish, New York tersebut mengalami kecelakaan pada Route 11 di Onondaga, New York. Ia sempat dibawa ke hospitalt namun nyawanya tidak dapat diselamatkan, kata Robert Jureller, seorang polis setempat.

"Doktor berpendapat kematiannya boleh dihindari apabila saja ketika itu ia mengenakan helmet," ungkap Jureller. "Ia memijak brek kehilangan kendali, terlepas dari motornya dan terjatuh di kepalanya. Ia menderita keretakan pada tengkorak."


sumber: reuters

Hebat video music yang dibuat daripada beberapa petikkan filem

Sebuah video musik karya Ithaca Audio akan membuatmu kagum dengan bagaimana beberapa petikan filem yang berbeza ternyata boleh dipadukan untuk menjadi sebuah karya musik yang mempesona.

Don't hold back, just push things forward from Ithaca Audio on Vimeo.

Lelaki khayal selepas kena ganja curi ambulans


PHOENIX: Seorang lelaki cuba untuk mencuri sebuah ambulans yang ditinggalkan dengan enjin masih hidup, di hadapan sebuah rumah yang terbakar.

Jurucakap polis, Sarjan Tommy Thompson berkata, lelaki itu Travis Ward, 28 tahun mencuri kenderaan itu yang dibiarkan tidak berkunci dan enjin yang masih hidup awal pagi semalam untuk orang ramai yang memerlukan rawatan.

Kata Tommy, Travis memandu ambulans itu sejauh beberapa blok lalu melanggar tiang, pagar dan kemudian beberapa buah kereta yang diparkir. Lelaki itu memberitahu polis bahawa dia telah mengambil ganja sebelum itu. - AP

sumber : myMetro

Lamborghini terbakar dekat restoran McDonald's


OSLO - Sebuah kereta Lamborghini milik seorang penyanyi rap Norway, Tshawe Baqwa terbakar di restoran makanan segera McDonald's, lapor sebuah akhbar kelmarin. Kereta yang berharga AS$677,179 (RM2.01 juta) itu terbakar semasa Baqwa memesan makanan di laluan pandu lalu di restoran berkenaan. Semasa kereta sport itu berhenti di laluan tersebut, kenderaan berkenaan terbakar kerana enjinnya terlalu panas sehingga mengejutkan orang ramai.

Baqwa keluar dari kereta itu dan memerhatikan kejadian tersebut yang berlaku baru-baru ini. Seorang saksi berkata, adalah sesuatu yang memalukan untuk melihat kereta itu terbakar. Pelanggan-pelanggan di restoran itu terpaksa dipindahkan manakala sejumlah anggota bomba dari Jabatan Bomba Oslo memadamkan kebakaran tersebut. Namun, kereta itu sukar untuk dibaik pulih. - Agensi

sumber : kosmo online

Wow..kapal mewah ada replika gunung berapi


DERBY - Sebuah kapal layar mewah yang sedang dibina di Britain bakal memiliki replika sebuah gunung berapi yang boleh meletus dan beberapa pulau terapung, lapor sebuah akhbar kelmarin. Kapal layar sepanjang 89.9 meter yang diberi nama Tropical Island Paradise itu turut dihiasi dekorasi air terjun buatan manusia.

Ia yang mendapat sentuhan pereka dalaman profesional, Rob McPherson, dibina lengkap dengan tempat pendaratan helikopter. Kapal layar berkenaan boleh membawa 10 tetamu pada sesuatu masa dan berupaya belayar pada kelajuan 30 kilometer sejam. - Agensi

sumber : kosmo online

Gambar cara China lahirkan juara dunia





Pelik..babi 88kg dijadikan binatang peliharaan oleh keluarga ini

LECCO - Ketika memutuskan untuk memiliki binatang peliharaan, keluarga Squicciarini dari Lecco, Itali, memilih untuk memelihara seekor babi.

Cesira, demikianlah babi jenis betina tersebut dinamakan. Keluarga Squicciarini mendapatkan Cesira ketika babi tersebut baru berusia dua bulan.

Cesira beruntung, kerana dengan dia dirawat oleh keluarga Squicciarini, dia selamat dari mesin penggilingan daging babi.

Seluruh keluarga Squicciarini mengaku telah jatuh hati kepada Cesira yang pada awal ditemukan merupakan babi berukuran paling kecil di antara bayi babi yang lainnya. Namun, keluarga Squicciarini kini mengubah Cesira menjadi babi yang sangat besar dengan ukuran 88,9 kilogram.

Setiap hari Cesira menghabiskan sekira tiga kilogram buah-buahan, sayuran dan juga ais krim serta makanan manis yang diberikan oleh Marina dan anak-anaknya Joel (13) dan Rebecca (17), demikian lansir Dailymail, Isnin (25/7/2011).

Kehadiran Cesira memberikan kehangatan bagi keluarga Squicciarini. Cesira pun telah dilatih membangunkan Marina dan suaminya Ali setiap pagi dengan menarik selimut mereka. Bahkan dia telah mengerti membuang sampah ke tong sampah. Atau menonton televisyen bersama anggota keluarga lainnya di malam hari.(rhs)

Kanak-kanak Diculik dan Tubuhnya Dicincang Sebelum Dibuang ke Sungai


TRIBUNNEWS.COM - Seorang kanak-kanak berusia 9 tahun diculik kemudian tubuhnya dicincang oleh penculiknya menggunakan mesin pengisar daging lalu membuangnya ke sungai. Demikian dilansir IANS, Isnin (25/7/2011).

Kini tiga tersangka menghadapi tuduhan penculikan dan pembunuhan. Kanak-kanak bernama Zhang Shihao bertemu lelaki bernama Liu Zhiwei pada 2 November 2010 di Zhengzhou, Provinsi Henan, China.

Liu meminta Zhang membantunya mengambil yoyo untuk anak perempuannya dan kemudian membawanya lari. Liu kemudian meminta wang tebusan kepada keluarga Zang sebesar 100 ribu yuan. Orangtua Zhang kemudian memberitahu polis dan kemudian ke bank untuk membayar si penculik.

Dua hari kemudian, Liu kembali meminta wang sebesar 100 ribu yuan dan memperingatkan agar orangtua Zhang tak melapor ke polis. Tak berapa lama kemudian polis meminta orangtua Zhang agar tak mengirimkan wang tebusan. Hasil penyelidikan menyebutkan jika Liu dan dua kaki tangannya bertanggung jawab atas pembunuhan yang dilakukan terhadap Zhang.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved