Teguk Minuman Keras, Mualaf Disebat

on 21 Julai 2011


INILAH.COM, Sydney – Seorang mualaf di Australia disebat 40 kali oleh para pemuda Islam, setelah ditangkap meminum minuman beralkohol.

Lelaki berusia 31 tahun yang tak disebut namanya itu, diberitakan Straits Times, ditahan ke lantai rumahnya di Sydney dan dicambuk puluhan kali oleh empat pemuda Islam yang membobol masuk pada Minggu (17/7) pagi waktu setempat.

Kuat dugaan hal itu dilakukan kerana si lelaki keluar bersama kawan-kawannya dan meminum minuman beralkohol. Salah satu penyerangnya, Tolga Cifci (20), tertangkap dan sedang disidang di pengadilan.

Jaksa George Lolis menyatakan, Cifci melihat si lelaki mualaf atau yang baru masuk Islam itu meminum minuman beralkohol yang hukumnya dilarang oleh Syariah. Cifci membenarkan tindakannya yang main hukum sendiri.

“Bagaimanapun, Cifci tak menghormati hukum, terutama di negara bahagian ini,” ujar Lolis. Cifci kemudian dibebaskan dengan jaminan, selama tidak meninggalkan rumah tanpa pengawasan orangtuanya, mematuhi jam malam, menyerahkan pasport serta jauh dari mangsa.

Ia akan kembali ke pengadilan pada September mendatang. Tak ada dakwaan atau tuntutan lain yang ditujukan padanya. Namun polis menyatakan, penyelidikan mengenai kes ini masih berlangsung.

Jeffery Ditangkap Gara-gara Pasang Kamera di Bilik air lelaki


TRIBUNNEWS.COM - Polis menangkap lelaki bernama Jeffery Larcade pada Jumaat,minggu lalu, kerana memasang kamera demi memata-matai rakan kerjanya saat masuk ke kamar kecil. Demikian dilansir Gawker, Rabu (20/7/2011).

Larcade yang bekerja di Department of Planning, Zoning and Codes, Lafayette, Louisiana, Amerika Syarikat (AS), ini merakam adegan rakan kerjanya buang air kecil dan dalam kad memori kamera itu terlihat sejumlah rakan kerjanya menjadi korban.

Meski ditangkap namun Lacarde akhirnya dilepas dengan wang jaminan 10 ribu dollar AS dan akan menghadapi tuntutan hukum di pengadilan.

Buruan Di China Tertangkap Setelah Muncul di Reality Show


Entah apa kerana memang bodoh, lupa atau lagi dimabuk cinta, seorang lelaki yang menjadi buruan di China selama 13 tahun akhirnya tertangkap setelah dirinya tampil pada sebuah acara di televisyen.

Kencan yang berakhir bencana bagi 'Liu Hao'. Foto: Xinhua

Lelaki bernama Wu Gang yang berusia 39 tahun tersebut tampil dengan nama Liu Hao. Ia termasuk kontestan yang beruntung kerana pada acara itu ia berhasil mengencani seorang peserta wanita. Namun keberuntungannya tak bertahan lama. Seorang penonton merasa familiar dengan bentuk wajah Liu Hao, ia pun menelefon polis.

Wu adalah tersangka pada ke pembunuhan seorang lelaki berumur 24 tahun yang terjadi pada tahun 1998 silam di Jilin. Meskipun wajahnya sudah sedikit banyak berubah, penonton tersebut masih mengenali ciri-ciri khusus wajah Wu.

Akhirnya pada 9 Jun kelmarin polis berhasil menangkap Wu di depan sebuah hotel daerah Shenyang. Lelaki itu telah berhasil menggunakan identiti 'Liu Hao' selama 13 tahun.

'Saya menjadi terbiasa menggunakan identiti palsu saya sebagai Liu Hao," ujarnya setelah ditangkap.


sumber: China Daily

Alamak.. Ada Bir Khusus Untuk Homo Seksual


Unik, Ada Bir Khusus Homo Seksual-Komuniti homoseksual, gay dan lesbian serta kaum transgender dan biseksual semakin menunjukkan eksistensi, termasuk dalam hal kuliner.
Sebuah perusahaan di Mexico melancarkan minuman bir bagi komuniti ini. Minuman ini dikemas unik, dengan aroma dan rasa madu. Meski awalnya hanya dijual di Mexico, minuman spesial ini akan diekspor ke Colombia dan Jepun.

"Kami memiliki idae menawarkan produk yang ditujukan untuk komuniti homoseksual, biseksual dan transgender yang diabaikan namun kini menuntut eksistensi mereka diakui," kata Dario Rodriguez Wyler , Kepala Pemasaran Bodega 12 bir seperti dikutip laman Times of India.
Saat ini, minuman ini hanya dijual di bar gay dan restoran di Guadalajara, salah satu kota paling tradisional Mexico, serta di Mexico City dan resort pantai, seperti Puerto Vallarta dan Los Cabos.

Namun bulan depan, perusahaan akan mengeksport lebih dari 1.000 peti bir ke Colombia dan Jepun kata Wyler .

Minuman yang diproduksi dalam dua jenis kemasan, Salamandra dan Purple Hand, yang sengaja diproduksi untuk mengingatkan protes terkenal para kaum gay yang menuntut haknya di San Francisco pada tahun 1969.

“Label ini dirancang dengan cara yang memungkinkan konsumen untuk menghapusnya dari botol dan menampilkannya sebagai tanda kebanggaan gay,” kata Wyler .

Perusahaan ini juga berencana untuk meluncurkan bir rasa stroberi.

Guadalajara dan daerah disekitarnya merupakan kawasan yang terkenal sebagai wilayah bir. Lokasinya bahkan terkenal dengan nama "Marado 10", dinamai oleh legenda sepak bola Argentina, Diego Maradona.[niponk.blogspot.com]

Seekor Chihuahua Berjaya Gagalkan Aksi Perompakan


CALIFORNIA - Dua perampok terpaksa meninggalkan sebuah kedai di California setelah diserang oleh seekor Chihuahua milik sang pemilik kedai.

Dengan mengenakan jaket berkerudung hitam dan membawa senapang, dua pencuri siap menggeledah sebuah kedai tembakau dan menuntut sejumlah wang.

Namun ketika pemilik kedai mulai menyerahkan sejumlah wang tunai dari mesin wang, haiwan peliharaan yang kecil mulai menggonggong dengan begitu keras.

Anjing mungil bernama Paco tersebut ternyata tidak takut ditembak ketika salah satu perampok menunjukkan laras senjatanya ke arahnya, anjing tersebut terus menggonggong hingga akhirnya dua perampok tersebut keluar dari kedai. Bahkan anjing tersebut terus mengejar mereka yang keluar dari kedai.

Sebagaimana dilapor Telegraph, Rabu (20/7/2011), perompakan tersebut berlangsung pada 7 Julai sekitar pukul 07.30 pagi waktu setempat.

Rakaman CCTV mengenai insiden tersebut telah dirilis oleh polis Los Angeles guna mengenali dua laki-laki perampok itu.(rhs)

Gila...Harimau bintang amuk di kampung


KAMPUNG PRAKASH NAGAR, India - Seekor harimau bintang seberat 90 kilogram melompat ke arah belakang seorang pegawai jabatan perhutanan di sini kelmarin.

Sebelum ini harimau itu sudah mencederakan lima orang selepas haiwan tersebut tersesat memasuki sebuah kampung dari taman negara berdekatan.

Pegawai itu cedera namun seorang pegawai perhutanan berjaya menembak ubat pelali ke atas haiwan itu menyebabkan ia lemah sekali gus dapat ditangkap dengan mudah oleh tiga anggota polis yang bersenjatakan pistol dan baton.

Sejumlah penduduk kampung menyaksikan detik-detik cemas itu.

Harimau itu dibawa ke sebuah pusat haiwan di Sukna tetapi ia mati akibat kecederaan.

Sebelum pegawai hutan itu dicederakan, haiwan berkenaan mencederakan lima orang lagi semasa penduduk kampung cuba mengejar untuk menangkapnya. - Agensi

sumber : kosmo online

Dua Remaja Umur 13 Tahun Berhubungan seks di Sekolah


TRIBUNNEWS.COM - Dua remaja laki-laki dan perempuan dikeluarkan dari sekolah kerana tertangkap berhubungan di area sekolahan mereka. Demikian dilapor The Sun, Rabu (20/7/2011).

Dua remaja masing-masing berusia 13 tahun itu dipulangkan ke rumah mereka dari sekolah yang biaya tahunannya mencapai 30 ribu poundsterling dengan alasan melakukan aksi seksual yang tak bertanggung jawab.

Kedua remaja itu diduga meminum wiski dari kedai Waitrose. "Ada ketakutan dari orangtua mengenai bahaya dan mengapa hal ini terjadi," demikian diungkapkan seorang sumber.

Ini merupakan sekolah ternama dan sejumlah nama hebat pernah bersekolah disini seperti penyanyi Lily Allen . Aktor kenamaan Daniel Day-Lews dan model Sophie Dahl juga pernah menimba ilmu di sekolah tersebut.

Juru cakap dari sekolah yang berlokasi di Petersfield, Hants, Inggris mengatakan aksi ini menunjukkan sebuah masalah serius terutama sekolah itu menerapkan standard yang tinggi. Ini merupakan sekolah berasrama dan yang ternama di Inggris.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved