Nenek 62 tahun cari suami ke 7,ada siapa mahu?

on 20 Julai 2011


"Saya masih ingin mencari pasangan jiwa saya. Saya tidak akan menyerah." Enam kali Jane Ford gagal menjalani kehidupan rumah tangga. Tapi, pengalaman pahit itu tak membuatnya trauma. Di usia 62 tahun, ia masih bersemangat mencari suami ke-7 untuk menemaninya menghabiskan tua.
Jane Ford dan suami ke-6, Frank Steel

Dalam kecewa tak kunjung bertemu jodoh, wanita itu menceritakan kisah hidupnya di laman mirror.co.uk. Ia berharap publikasi media akan membantunya menemukan pendamping hidup segera. "Orang-orang mungkin berfikir saya gila menikah berkali-kali, tapi saya menyukai suatu akhir yang bahagia," kata Jane.

Jane terobsesi memiliki suami lagi kerana tak ingin mengakhiri kisah hidupnya sebagai janda. Ia yakin masih ada lelaki sempurna yang boleh mengajaknya membangun rumah tangga bahagia. "Menemukan suami sempurna telah mendominasi hidup saya, tetapi saya tak akan menyerah. Saya yakin dia ada di suatu tempat, dan enam perceraian yang terjadi hanya proses eliminasi."

Jane pertama kali menikah ketika usia 18 tahun. Ia menikah dengan Dennis Parsons, seorang pelaut berusia 23 tahun, tiga minggu setelah kedapatan hamil. Tapi, profesi Dennis yang mengharuskan jauh dari keluarga membuat Jane menyerah dan menggugat cerai saat anaknya berusia lima tahun. "Saya sangat ingin memiliki keluarga yang selalu dekat," ujarnya.

Setelah sempat orangtua tunggal, Jane kemudian menikah lagi dengan Chris Barnett, seorang peladang yang berusia empat tahun lebih muda. Mereka bertemu di sebuah bar. Tapi, pernikahan yang menghasilkan satu anak itu kandas setelah Barnett berulang kali curang. s

Perjalanan asmaranya berlanjut dan berlabuh ke seorang pria 37 tahun bernama Chris Robinson. Hanya beberapa minggu setelah berkenalan, Jane langsung menerima pinangan Robinson yang lekat dengan sosok romantis. Ia terpesona dengan rayuan maut Robinson. "Tapi nyatanya, ini semacam awal badai," katanya.

Berpisah dengan Robinson, Jane kembali dengan lelaki. Kali ini ia terpikat dengan Stephen Raper, penunggang kuda yang berusia lima tahun lebih muda. Mereka bertemu di pub tempat Jane bekerja. "Kami sudah dekat selama beberapa bulan ketika percakapan mengarah ke pernikahan," kata Jane sembari mengenang pernikahan yang juga berumur jagung.

Sejak menjalani proses cerai dengan Robinson, Jane sudah bergabung dengan sebuah agen cari jodoh. Ia pun bertemu David Ford, pria 44 tahun. Namun, lagi-lagi pernikahan itu kandas. Setelah hidup serumah, mereka baru menyedari bahawa masing-masing memiliki visi berbeza dalam memandang rumah tangga.

Setelah lima suami dalam 29 tahun, Jane mulai bertanya-tanya apakah dia lebih baik hidup sendiri tanpa suami. Tapi rupanya, dia masih merindukan perburuan cinta.

Di usia 49 tahun, Jane bertemu dengan suami ke-6. Frank Steele. "Saya ingin seorang suami, dia ingin seorang isteri yang boleh merawatnya di hari tua, sehingga masuk akal bagi kami untuk menikah," kata Jane yang menikah enam bulan usai perkenalan. Tapi, pernikahan ini juga bertahan sesaat setelah penyakit Frank kian parah.

Semua itu nyatanya tak membuat Jane kecewa. Ia berharap segera berlabuh ke lelaki impian yang boleh menemaninya hingga akhir hayat. "Saya masih ingin mencari pasangan jiwa saya. Saya tidak akan menyerah untuk mencari Mr Right. Dia ada di luar sana dan aku akan menemukannya."

Cara parking yang pasti belum korang lihat

Parking tercepat?Cara Parking parallel di tempat yang sempit? Seorang lelaki melakukan parking umm.. Parallel? Dengan cara yang mungkin belum pernah dilakukan oleh orang lain sebelumnya. Cuba lihat video ini...


Cara untuk merelakskan kucing yang aktif



Peringatan! Orang yang melakukan hal tersebut di dalam video ini adalah seorang doktor haiwan profesional, jangan melakukannya sembarangan jika kamu tidak tahu pasti akan apa yang kamu lakukan.

Didenda 1000 AS dollar kerana sampah


BONNER SPRINGS, KOMPAS.com - Berbaik-baiklah dengan tetangga, kalau tidak, nanti kena denda. Carole Green, warga Kansas, didenda 1.000 dollar AS kerana membuang bekas botol teh ke halaman tetangganya setiap hari selama dua tahun.

Saman itu dilayangkan Gary Bukaty, yang mengambil gambar Green sedang membuang botol teh kosong ke halaman rumahnya dari dalam kereta. Bukaty mengatakan, botol-botol kosong itu mulai terlihat di halamannya dua tahun lalu dan jumlahnya terus bertambah.

”Saya rasa ada seseorang yang menganggu saya. Botol itu dilemparkan ke samping kotak surat, dan pemandu nampaknya memperlambat kereta untuk melempar botol itu.”

Green memberikan surat kepada hakim, yang menyebut dia sedang berjuang melawan kawalan impulsifnya. Hal ini diharap meringankan hukumannya. ”Tidak ada maksud menyakiti siapa pun. Saya tak akan melakukannya lagi,” ujar Green

Tukang Kayu Tanpa Tangan dari Ethiopia Bekerja dengan Menggunakan Kedua Kakinya

Satu lagi kisah menakjubkan tentang perjuangan seorang manusia melawan keterbatasannya. Seorang tukang kayu di Addis Ababa, Ethiopia bekerja dengan giat membuat meja dan kerusi, walaupun tidak memiliki tangan!

Sintayehu Tishale, 42 tahun, adalah seorang tukang kayu dan terbaik di daerahnya selama lebih dari 20 tahun. Hebatnya, dia mengerjakan pekerjaannya bukan menggunakan kedua tangannya, melainkan dengan kedua kakinya.

Tishale telah kehilangan kedua tangannya akibat dari penyakit polio yang menyerang sejak dia lahir. Namun, hal itu bukan merupakan halangan baginya untuk tetap meraih kesuksesan, bekerja demi isterinya, Guday Agazu, 38, dan kelima orang anaknya.

Pada awalnya, keluarga Tishale tidak menyedari kemampuannya untuk menggunakan kaki sebagai tangannya. Mereka merasa tidak ada kesempatan bagi Tishale untuk bekerja sehingga dia diajari untuk mengemis di jalanan.

Hal tersebut berubah ketika Tishale bertemu istdrinya 20 tahun yang lalu. Wanita luar biasa ini mengajarinya untuk membaca dan menulis, serta mengembangkan kemampuan Tishale menjadi tukang kayu.

Tishale bangga bahawa dia tidak pernah membiarkan kekurangannya menghalanginya menjadi bagian dari anggota masyarakat yang produktif dan ingin setiap orang menyadari bahwa dibalik ketidaksempurnaan yang mereka miliki ada nilai yang boleh melampauinya. Saat ini, dia berkeinginan untuk membangun sekolah.

"Saya punya tekad yang kuat untuk mencapai sesuatu, dan dengan tidak pernah menyerah saya mampu melampaui kekurangan saya," tuturnya, "Saya sangat percaya bahawa siapapun yang memiliki ketidaksempurnaan tubuh dapat menjadi produktif. Seseorang jangan menyerah untuk menjalani hidup keraa mereka telah kehilangan beberapa bahagian dari tubuh mereka. Selama fikiran Anda bekerja dengan baik, Anda dapat melatih diri sendiri untuk melakukan apapun."


Datuk ini setelah 66 tahun baru dapat ambil ijazahnya


TRIBUNNEWS.COM, LONDON - Setelah 66 tahun tak pernah menginjakkan kaki di kampus, seorang lelaki Inggris berusia 85 tahun akhirnya kembali ke kampus untuk mengikuti upacara penyampai ijazah.

Harold Jones memulakan studinya di Cardiff tahun 1942. Dia tercatat sebagai mahasiswa Howard Gardens Sixth Form, jurusan teknik mesin.

“Yang mengikuti jurusan ini memiliki insentif tambahan agar lulus kerana jika tidak akan diberi senapang dan dikata, ‘Ayuh pergi sana melawan Jerman’,” katanya.

“Dari lima belas orang yang semula mengikuti kursus ini hanya lima yang selesai,” tuturnya.

Ketika kuliah, Jones mengikuti kewajiban menjadi pasukan cadangan sehingga dia menjadi staf di bahagian radar untuk melacak pembom Jerman yang datang menyerang.

Tahun 1944 ketika tinggal satu tahun kuliah, Jones datang ke London dengan tiga sahabatnya. Mereka diterima di Angkatan Laut Inggris. Dia mengikuti latihan tahun 1945 saat perang akan berakhir.

Jones dikirim untuk menyelesaikan pelatihan di Angkatan Laut Inggris tahun 1945 dan tidak pernah mengambil ijazahnya di Universiti Cardiff.

Tahun 2011, datuk lapan anak ini kembali kampus untuk mengikuti pengambilan ijazah secara rasmi bersama mahasiswa lainnya yang berusia 60 tahun lebih muda.

“Setelah dalam waktu yang lama, akhirnya mendapatkan gelar ini,” ujar Jones.

“Sungguh mengesankan bagi saya. Saya mungkin lebih tua 40 atau 50 tahun namun itu tidak penting. Saya senang kembali ke Cardiff,” lanjutnya.

Meskipun tak sempat Jones yang sekarang tinggal di Madrid berhasil dalam kariernya. Dia pernah bekerja di Wales kampung halamannya serta di Timur Tengah, London, Belanda dan Afrika Selatan.

Ibu cuba jual anaknya yang baru berusia 3 hari


VANCOUVER, Amerika Syarikat - Seorang wanita tidak berumah dituduh cuba menjual anak lelakinya yang berusia tiga hari di restoran Hazel Dell Taco Bell di sini pada harga di antara AS$500 (RM1,507) hingga AS$5,000 (RM15,074), lapor beberapa buah akhbar semalam.

Ibu itu, Heidi L. Knowles berumur 36 tahun bertindak menjual anaknya itu pada Khamis lalu.

Menurut dokumen mahkamah, seorang wanita menghubungi talian kecemasan 911 bagi membuat laporan bahawa Heidi membuat tawaran untuk menjual anaknya itu kepadanya.

Ibu itu kemudian ditangkap polis dan dihadapkan ke mahkamah kelmarin.

Hakim mahkamah menetapkan wang ikat jamin sebanyak AS$50,000 (RM150,749) selepas mendapati dia mempunyai rekod jenayah termasuk keganasan rumah tangga dan dadah.

Ibu itu yang merupakan seorang janda dan kini ditahan di sebuah penjara akan dibicarakan pada 29 Julai depan.

Menurut dokumen mahkamah, Heidi yang menganggur memberitahu polis dia menginap di Motel Kay's di Vancouver, Washington dengan anaknya itu buat sementara waktu sehingga menemui tempat tinggal yang sesuai.

Dia menyara kehidupan dengan wang bantuan kebajikan sebanyak AS$540 (RM1,628) sebulan dan penerima program bantuan makanan kebajikan.

Ibu itu memberitahu polis, dia berpindah dari Florida ke Vancouver, Washington tiga bulan lalu.

Jika sabit kesalahan, dia akan dipenjarakan sehingga lima tahun. - Agensi

sumber : kosmo online

Pulau cuma dijual £750,000


PEMBROKESHIRE, Wales - Sebuah pulau yang mengandungi sebuah istana yang terletak di luar pantai Pembrokeshire, selatan Wales menanti pembeli dengan harga jualan £750,000 (RM2.25 juta).

Ia yang dikenali sebagai Pulau Thorn Fort mempunyai sebuah istana yang mengandungi sembilan bilik tidur selain dapur, bilik makan dan bilik permainan.

Kubu yang terdapat di pulau itu dibina pada 1850-an bagi menghalang serangan tentera Perancis.

Pulau itu mempunyai pemiliknya sejak tahun 1930-an dan kemudian dijadikan sebuah hotel.

Ia kemudian dibeli oleh kumpulan hotel Von Essen 10 tahun lalu dan pada 2001 sebuah keluarga menjadi penjaga pulau berkenaan selepas memenangi satu pertandingan. - Agensi

sumber : kosmo online

Alamak ...Jepun jual daging tercemar


TOKYO - Peruncit kedua terbesar di Jepun kelmarin mengakui menjual daging daripada lembu dipercayai diberi makanan dicemari bahan radioaktif, sekali gus mencetuskan kebimbangan baru mengenai kesan kebocoran loji nuklear akibat bencana berganda 11 Mac lalu.

Syarikat Aeon menyatakan daging lembu tercemar itu dijual di sebuah kedai di ibu negara Tokyo dan di lebih 12 kedai lain di kawasan berhampiran.

Aeon mengakui lembu ternakan dari Fukushima itu diberi makan jerami padi yang mempunyai kadar radiasi melebihi had dibenarkan kerajaan.

Sebelum ini, kes sayuran, teh, susu, makanan laut dan air dicemari radiasi mencetuskan kebimbangan ramai selepas krisis nuklear terburuk dunia dalam tempoh 25 tahun selepas bencana Chernobyl berlaku di Jepun.

Kerajaan Jepun dijangka melarang eksport daging lembu, iaitu makanan popular di negara itu, dari seluruh ladang ternakan di Fukushima.

sumber : Sinar Harian

Wanita ini mati kerana jadi santapan singa


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan malang menjadi santapan singa liar yang berhasil melarikan diri dari sebuah kandang di Kenya. Demikian dilansir The Sun, Selasa (19/7/2011).

Martha Nduta dilaporkan mendapat serangan mematikan itu di rumahnya dan singa liar itu kemudian menariknya dari rumah tempat ia tinggal.

Petugas setempat kemudian mencari perempuan berusia 58 tahun di daerah Nyahururu dan hanya berhasil menemukan hanya tengkorak dan beberapa serpihan tulang.

Keluarga perempuan malang itu berhasil mengenali tubuh korban dari pakaian yang tercabik-cabik dan sepatu dari lokasi kejadian.

Ketua polis Laikipia West,Francio Nyamatari, mengatakan lembaga reservasi Kenya Wildlife Service kini berusaha mencari singa liar jantan kerana dikhautirkan akan menyerang warga setempat.

Diduga, haiwan liar itu berhasil melarikan diri melalui pagar yang rosak di Laikipia Nature Conservancy sebelum masuk ke sebuah desa di sebelah utara Nairobi.

Mahasiswi dan suami orang ditangkap kerana berhubungan seks ditengah sawah


Ratusan warga Desa Singkil, digegarkan dengan penangkapan pasangan yang berhubungan seks di sebuah gebuk sawah desa setempat, Ahad (17/7/2011) pukul 20.00 WIB. Saat ditangkap warga desa setempat, keduanya sedang memadu kasih dan tanpa mengenakan sehelai benang pun di tubuhnya.
Pasangan bogel Sug (24) dan mahasiswi WL (20) diadili warga di Kantor Desa Singkil, Ponorogo, Minggu (17/7) pukul 20.00 WIB. Foto: surya/sudarman

Pasangan itu adalah Sug (24) warga Desa Sambilawang, Kecamatan Bungkal, Kabupaten Ponorogo dan WL (20) warga Desa Bukur, Kecamatan Jiwan, Kabupaten Madiun. Pasangan lelaki ketika ini, diketahui telah beristeri dan ditinggal isterinya menjadi Tenaga Kerja Wanita (TKW). Sedangkan pasangan perempuan, merupakan salah satu mahasiswi di salah satu perguruan tinggi di Kabupaten Ponorogo.

Penangkapan pasangan itu, bermula saat pukul 18.30 WIB, kedua pasangan itu, sama-sama menunggang motornya menuju pertengahan gebuk di sawah. Warga curiga lalu mengikuti “Saat kami masuk gebuk, keduanya sudah dalam keadaan bogel. Kami pun mengamankan pakaian keduanya. Keraa kami kesal kami bawa keduanya ke balai desa,” terang Gianto, salah seorang warga kepada Surya, Ahad (17/7) malam. (sumber)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved