Micro Luggage: BegSkuter untuk Mereka yang Suka Bercuti

on 18 Julai 2011



Buat kamu yang sering bercuiti atau outstation, beg ini amat sesuai.Beg yang disebut "Micro Luggage" ini mampu memuat kapasiti sebanayk 26 liter dan dilengkapi dengan skuter yang ramping. Dengan menggunakan baham Samsonite yang kuat dan keras, skuter mikro ini memastikan kamu tiba di tempat tujuan tepat waktu dan santai.


Jika kamu tidak mahu terlihat pelik dengan mengendarai beg-skuter ini, kamu boleh melipatnya sehingga terlihat seperti beg beroda seperti biasa.

Micruo Luggage ini juga salah satu cara untuk mengurangi emisi gas buangan yang dihasilkan dari kendaraan seperti motor atau kereta. Ini adalah salah satu cara yang baik untuk mengurangi jejak karbon yang di hasilkan oleh kendaraan.

Sumber: newslite.tv

Inilah cara gadis cantik di Russia adakan Demonstrasi




Vampire dari India,3 tahun minum darah isteri


Seorang wanita dari Madhya Pradesh, India, melaporkan suaminya ke polis kerana telah memaksa untuk mengambil dan meminum darahnya selama 3 tahun .

Wanita itu, Deepa Ahirwar, 22, selama ini tak berani melaporkan kepada siapapun kerana diancam oleh sang suami.

"Ia selalu menyuntik dan mengabil darah dari lengan saya," ujarnya. "Ia lalu mengeluarkan isinya ke sebuah gelas kemudian meminumnya. Ia melakukannya hal ini secara rutin selama 3 tahun lalu dan mengancam saya dengan konsekuensi yang berat apabila saya melaporkan tindakannya ke orang lain."

Mereka menikah pada tahun 2007 di sebuah desa bernama Shikapura. Beberapa bulan setelah itu, Mahesh Ahirwar, serorang petani perkebunan mulai meminum darah isterinya secara rutin.

Lelaki itu beralasan dengan meminum darah, badannya menjadi kuat. Ia bahkan tak menghentikan perbuatan tersebut ketika isterinya hamil.

Deepa Ahirwar mengatakan kepada polisi, ia selalu merasa lemas dan mual ketika darahnya diambil. Tapi apabila ia menolak, suaminya tak segan untuk memukul dirinya.

Awal bulan ini, ia sambil menggendong bayinya berhasil lari ke rumah orang tuanya. Ia pun lansung menceritakan kejadian yang ia alami kepada ayahnya. Setelah mendengar perbuatan menantunya, sang ayah segera melaporkan kejadian ini ke polis.


sumber: indiatimes.

Gila ..emak cuba jual dua anaknya di eBay


SYDNEY – Seorang wanita dari Victoria, Australia, diselidiki setelah ketahuan kalau dia berniat untuk menjual dua anaknya yang masih kecil di internet, kepada penawar tertinggi.

Seperti yang dikutip dari ABC News, (17/7/2011), pihak polis minggu lalu dipanggil ketika seseorang di eBay menawarkan dua orang anak untuk dijual.

Wanita yang tidak disebutkan namanya tersebut menjual putra serta putrinya, yang masih berusia di bawah 10 tahun, kepada penawar tertinggi di eBay.

Ketika polis menyiasatnya, wanita tersebut mengatakan kepada mereka bahawa dia hanya bergurau Namun Bill Muehlenberg dari Family Council wilayah Victoria, mengatakan bahawa yang hendak wanita tersebut lakukan adalah serius.

“Anak-anak di usia ini, masih berusaha mencari identitimereka. Tindakan penjualan anak ini jelas akan berimpak negatif pada pencarian identiti diri mereka serta orang tua mereka,” ujar Muehlenberg.

Juru cakap pihak polis mengatakan bahawa kenya masih diselidiki. Wanita itu sendiri masih berusaha melepaskan diri dari tuduhan tersebut.

Kesian atlet gimnastik China yang meraih emas terpaksa meminta sedekah


TEMPO Interaktif, Beijing – Bekas gimnas juara dunia asal China terpaksa meminta sedekah dengan tampil di jalanan di Beijing untuk mencari sesuap nasi. Bekas anggota pasukan nasional senam China, Zhang Shangwu, tampil di Wangfujing Metro Station untuk mendapatkan wang 30 yuan se hari.

Dalam upaya mencari wang dengan meminta sedekah Zhang harus pindah dari satu tempat ke tempat lain untuk menghindari penangkapan petugas keamanan.

“Saya tidak tahu pekerjaan lain selain gimnastik. Saya hanya menggunakan bakat saya untuk mencari uwang,” ujar Zhang. Ia juga mengaku harus membiayai pengubatan datuknya yang kritikal.

Bekas atlet berusia 27 tahun tersebut bergelutt melawan kemiskinan setelah bersara sebagai atlet. Zhang dikirim ke sekolah olahraga amatur dii Hebei pada 1988 ketika masih berusia lima tahun.

Pada usia 12 tahun, Zhang terpilih masuk pasukan nasional gimnastik China. Pada Summer Universiade 2001, Zhang mendapat medal emas. Bersama Xing Aowei dan Yang we, ia memenangkan medali emas. Ketika berlatih untuk Olimpiade 2004, Zhang mengalami cedera tendon sehingga harus mengakhiri karier profesionalnya setahun kemudian.

Ia sempat bergabung dengan pasukan gimnastik Hebei sampai bersara pada 2005. Zhang sempat dipenjara keraa mencuri pada 2007. Setelah bebas dari penjara, Zhang bepergian ke berbagai tempat untuk tampil di jalan-jalan guna mencari sesuap nasi.

Aduh ...teksi kena hempap dengan kenderaan SUV


NEW YORK - Bumbung sebuah teksi dihempap kenderaan utiliti sukan (SUV), Land Rover yang terbabas semasa dipandu selaju 193 kilometer sejam di sebuah jejantas, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Kejadian tersebut berlaku pada pukul 3 pagi waktu tempatan pada Sabtu lalu apabila Land Rover itu terbabas dan merempuh penghadang lebuh raya sebelum terbalik dan menghempap bumbung teksi.

Kenderaan Land Rover itu jatuh dari ketinggian 6.09 meter dan menghempap bumbung teksi tersebut yang sedang berhenti di sini.

Namun, apa yang menakjubkan tiada sesiapa pun yang cedera dalam nahas itu.

Land Rover itu dinaiki tujuh orang dengan dua daripadanya cedera parah manakala pemandu teksi hanya mengalami kecederaan kecil.

Anggota-anggota perkhidmatan kecemasan terpaksa menarik bumbung Land Rover untuk menyelamatkan mangsa.

"Saya hampir pengsan apabila melihat kereta tersebut," kata saudara pemandu teksi itu, Amar Abbas.

"Saya hampir kehilangannya. Dia seorang lelaki yang bertuah," tambahnya.

Menurut seorang saksi, Brian Duncan, dia bergegas ke teksi itu dan mendapati pemandunya, Raza Abbas menjerit selepas bumbungnya dihempap Land Rover. - Agensi

sumber : kosmo online

Gempak ...anjing selamba gigit ikan jerung


SYDNEY - Satu rakaman video menunjukkan seekor anjing menggigit ikan jerung di sebuah lokasi di Australia, lapor sebuah akhbar semalam.

Rakaman itu disiarkan di laman YouTube yang menunjukkan anjing tersebut berenang ke arah sekumpulan ikan berkenaan sebelum menyelam untuk menggigit seekor ikan jerung.

Lelaki yang merakamkan kejadian itu menyatakan dia tidak pernah melihat kejadian tersebut sebelum ini. - Agensi

sumber : kosmo online


Gambar anak perempuan David Beckham dilaman Facebook dan Twitter


LOS ANGELES - Gambar anak perempuan bintang bola sepak England, David Beckham disiarkan di laman Facebook dan Twitter, lapor beberapa buah akhbar semalam.

Isteri, Beckham, Victoria yang merupakan bekas anggota kumpulan Spice Girls mendedahkan satu gambar tersebut di laman Twitter.

Beckham kemudian menghantar gambar Victoria bersama anak perempuannya itu di laman Facebook.

Anak perempuan Beckham yang bernama Harper Seven itu dilahirkan Victoria di sebuah hospital baru-baru ini.

Dalam gambar itu, Victoria mendukung anak perempuannya itu dengan keterangan gambar: "Anak perempuan daddy."

Salah satu gambar itu juga menunjukkan Beckham mendukung anak perempuannya.

Anak perempuannya itu sudah lama dinantikan Beckham kerana dia sebelum ini mempunyai tiga anak lelaki.

Tiga anak lelakinya itu bernama Brooklyn, Romeo dan Cruz.

Anak perempuan Beckham itu dilahirkan pada 10 Julai lalu melalui pembedahan.

Selepas pembedahan itu, Victoria menghantar mesej di Twitter dengan menyatakan: "Bayi Harper merupakan bayi yang paling comel pernah saya lihat." - Agensi

sumber : kosmo online

Wow..Sosej Sepanjang 203 Meter


ASUNCION, KOMPAS.com - Guinnes Book of Records mencatat satu sosej di Paraguay sebagai pemegang gelaran sosej terpanjang dunia dengan panjang 203,8 meter, kata para penyelenggara kegiatan pada Sabtu (16/7/2011).

Wakil Guinness Johanna Hessling, yang menghadiri acara tersebut, mengesahkan sosej Paraguay memecahkan rekod sebelumnya, dengan panjang 150 meter, yang dipegang oleh Sepanyol.

Sosej itu disiapkan oleh 245 orang dan disajikan dengan roti, sosej seberat 270 kilogram itu dimasak di oven yang dirancang secara khusus lalu dipotong jadi 2.000 potong, kata juru cakap bagi ekshibisi "Expo 2011".
Sumber :
ANT, AFP

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved